To prawda, wtryskiwacze noPb w TJetach dają do wiwatu. Na Barkach jest cichutko. Teraz czekam z niepokojem na ewentualne problemy z porannym rozruchem. Mam nadzieję, że mnie to nie spotka. Po wpisach oraz zachowaniu Gazimierzy z poczytnego forum lpg wynika, że jakby sobie z tematem tjetów nie radzą...
U kolegi w 150 konnym Bravo problem pojawił się po dłuższej jeździe na benzynie. Pomógł... Demontaż instalacji gazowej. Trochę kiepska opcja biorąc pod uwagę koszty takiej "naprawy"
Italians Do It Better
Pisałem wczoraj posta na lpg forum w tym temacie o 1.4tjet, ale nie wiem czy ktoś go wykasował czy jest inna przyczyna. Na pewno post był dodany, bo w miedzy czasie sprawdzałem czy ktoś się do nie go nie odniósł. Otóż skontaktowałem się z pracownikiem AGŚ, który twierdzi że problem falowań i i itp na zimnym silniku na pb w 1.4tjet to kwestia poprawnej regulacji z pomiarem AFR. 1.4tjet jest czuły na minimalny rozjazd w dawkowaniu. Do takiej regulacji z AFR też się trzeba przyłożyć, i nie raz nie jest to kwestia jazdy i regulacji przez parę km tylko dłużej schodzi. Najchętniej sam bym się zajął regulacją z AFR, tylko sprzęt do tego trochę kosztuje a nie ma względnie taniej alternatywy dostępnej na razie np. opartej na kontrolerze Stag AFR. Ponoć Ci z AGŚ poprawiają po znanych zakładach z lpg forum. Coś w tym może być. Drugie Tipo 1.4 tjet w rodzinie było gazowane w Silesii Cars. Problem wystąpił po 6kkm jazdy na lpg. Podczas wizyty u nich, właściciel auta się dowiedział że TTTM. Szkoda tylko że przed montażem o tym nie powiedzieli, i że nie ogarniają tematu bo pewnie nie mają czasu na doktoryzowanie się i tracenie swojego cennego czasu.
Ostatnio edytowane przez steyr ; 12-09-2022 o 08:42
Zrezygnowałem z usług dwóch gazimierzy, którzy nie mieli zamiaru demontować kolektora do wykonania nawiertów oraz nie widzieli potrzeby strojenia z sondą AFR. Niestety wieku przedstawicieli tej branży idzie na "rympał" w sensie na ilość, nie jakość.
Rozmawiając z kolegą od 150 konnego Tjeta wykluczyliśmy motyw zwietrzalego paliwa. Pozostaje zatem poruszany ostatnio na forum gazowym motyw zaworu EVAP, chociaż moim zdaniem problem leży gdzieś indziej. Zacznijmy od tego, że silniki fabrycznie wyposażone w instalacje gazowe posiadają nieco inaczej zaprojektowaną głowicę. Różnice dotyczą zaworów oraz gniazd zaworowych. Wersje benzynowe posiadają kąt przylgni 45 stopni. Te z fabrycznym LPG 30 stopni. Różnice dotyczą także obróbki powierzchniowej. Przylgnie zaworowe w wersji LPG są stellitowane, a zawory zamiast chromowania są azotowane. Moim zdaniem będzie to miało wpływ na szybsze zużycie silnika zależnie od wystrojenia instalacji.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pamiętasz może symbol sterownika benzyny który masz w swoim tjecie?
Italians Do It Better
Musiałbym sprawdzić MES-em, zresztą MES ma do wyboru 2 sterowniki w tym aucie z tym silnikiem. W wersji z lpg fabrycznym i bez. To o czym piszesz i zmianach w głowicy, to jest kwestia przystosowania silnika konstrukcyjnie pod zasilanie lpg. Teoretycznie żeby wydłużyć trwałość głowicy, zaworów i itp. To w czym jest problem to kwestia sterowania strategia działania ECM silnika. U siebie zalewałem 35l Pb na praktycznie pusty zbiornika, odpalałem z odpiętym Evapem na noc. Bez rezultatu. Co jakiś czas zdarza się że zafaluje. Najbardziej w upalne dni. Nie jest to temat jak dla mnie zbyt upierdliwy, człowiek ma inne rzeczy na głowie a nie samochód.
Witam
Czytałem cały temat, wydaje mi się uważnie, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje obawy więc zadam pytania tutaj.
Mam zamiar wymienić turbo w moim Tipo (IHI vl37) na wydajniejsze IHI vl36,vl38.
Zastanawiam się czy podczas wymiany trzeba bedzie coś przerabiać przy dolocie, przewodach itp.? Zostają seryjne?
Czy czekają na "tunera" jakieś niespodzianki?
Za informację z góry dziękuję.
Pzdr
Jak wymieniałem dostałem info, że pasuje plug&play. Na fakturze też nie było żadnych dodatkowych części.
Dzięki za odpowiedź. Ja już po wymianie na vl39 hybryda + dp + fmic. Wyszło 192KM i 304Nm. Lata jak marzenie . Teraz tylko zawias, hamulce, tuleje przod i można się "przemieszczać"
Pozdrawiam
Pokaż wykres. Nie spotkałem się żeby ktoś robił hybrydę VL39, skoro pasuje P&P VL38 która ma większy wirnik po stronie zimnej. I pytanie, kiedy pęknie bo to kwestia czasu jak w każdej IHI VL. No i sprawdź pod większe wzniesienia w zakresie 2-3krpm jadac z stałym obciążeniem czy nie ma efektów falowania i itp. Zresztą jak będą, to z czasem zauważysz problem.
Ostatnio edytowane przez steyr ; 07-11-2022 o 08:56
Tak w sumie to i 270 KM można z niego zrobić. Ładnie zamyka licznik
https://youtu.be/EkQQ8LZLjIU
Mam okazje kupic hybryde ihi 38 z ecumod wlasnie obecnie mam soft na seryjnej vl38 jest 169hp oplaca sie isc w hybrydyzacje wytrzyma to turbo?nie puszcza oleju ? Chialbym lepszefo niuta z dolu i max 190hp