Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 145
Like Tree18lubi to!

Temat: Śruba łącząca przewód olejowy z turbina  

  1. #76
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    521
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    „Żywotność turbosprężarki można wydłużyć poprzez wymienianie wraz z olejem śruby mocującej przewód doprowadzający olej do turbiny. W jej wnętrzu znajduje się niewielki filtr, który tracąc drożność pogarsza smarowanie wirnika. Ponadto wyginająca się i strzępiąca metalowa siatka tworzy realne zagrożenie ... "

    Szczerze powiedziawszy mi ten filtr wygląda bardziej jak by był z nylonu a nie z metalu, np. devilbiss stosuje podobne filtry w pistoletach lakierniczych.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Pewnie kiedyś ,gdy pisano ten artykuł to był metalowy..choć znając pojęcie pismaków ,to wedle nich tjety mają wtrysk pośredni ,a MA już bezpośredni i to często powielają . My -użytkownicy wiemy jak jest . Inna sprawa ,to tjety zawsze były 16V czy kiedyś były wersje 8V?

  4. #78
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    65
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2017
    mechanikiem w sprawie śruby i powiedział mi że ta śruba która ma sitko powinna znajdować się tuż przy silniku a nie przy samej turbinie. W przewodzie olejowym idącym do turbiny są dwie śruby tego typu jedna z sitkiem a druga bez sitka. Ta bez sitka powinna być przy turbinie ponieważ olej przy turbinie ma dużo wyższą temperaturę i to ona powoduje że to "nylonowe" sitko szybciej się zużywa. Filtry tego typu nie występują tylko i T-jet ale w wielu innych silnikach także diesla i zawsze śruba z sitkiem jest przy silniku nie przy turbinie.

  5. #79
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Tutaj zagwozdka . Gdy zleciłem mechanikowi wymianę tego filtra, to też pierwotnie poszukał go na początku przewodu zamiast na turbinie. Najwidoczniej konstruktorzy Fiata (turbiny ) życzą sobie filtr przy turbinie i tak ma być . Wymieniając go co 45 tyś km nie ma problemu z zapchaniem .

  6. #80
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał andrew85 Zobacz post
    Ta bez sitka powinna być przy turbinie ponieważ olej przy turbinie ma dużo wyższą temperaturę i to ona powoduje że to "nylonowe" sitko szybciej się zużywa.
    Proponuję sprawdzić przebieg węża doprowadzającego olej do turbiny, a następnie zastanowienie się, dlaczego filtr jest na turbinie, a nie na początku przewodu.

  7. #81
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    65
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2017
    A w takim razie jaka jest zasadność filtra przy samej turbinie poza tym że jeśli sitko się oderwie poleci od razu do wirnika turbo ?
    Ostatnio edytowane przez andrew85 ; 19-11-2020 o 15:39

  8. #82
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Nie oderwie się jeśli wymienisz przy ok 45 tyś ,a nawet 60 tys km . Tak ,mechanik też szukał na dole ,ale wedle EPR i w realu jest na turbinie .

  9. #83
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,784
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    No ja zmieniłem przy 58000 i już sitko zaczynało się odklejać... u mnie to był ostatni gwizdek na zmiane... uważam na swoim przykładzie ze 45000 to max i trzeba zmieniać, przynajmniej ja nie będę dluzej zwlekał... zwłaszcza, ze samodzielnie to chwilowa robota...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  10. #84
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    65
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2017
    A sprzedaje te śruby ktoś w Warszawie ?

  11. #85
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    ASO na bank sprzedaje.

  12. #86
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    65
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał andrew85 Zobacz post
    A sprzedaje te śruby ktoś w Warszawie ?
    Aso na Połczyńskiej sprzedaje na sztuki i podkładki też. Niektóre sklepy nie sprzedają ich ja sztuki tylko opakowania zbiorcze.
    Ostatnio edytowane przez andrew85 ; 19-11-2020 o 15:40

  13. #87
    Klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    50
    Postów
    198
    Auto
    Tipo SW Lounge T-Jet 1,4 120KM
    Rocznik
    2017
    Dobra ja juz po trzecim przeglądzie,kupiłem śrubę w ASO w Legnicy , bo w Gam Wrocław nie mieli, zresztą twierdzili ,że już od roku Fiat nie wstawia tych śrub z sitkiem ,że wycofali się z z sitka i wstawiają bez sitka, co jest trochę kontrowersyjne. Przebieg 30k km na sitku nie ma żadnych uszkodzen czy rozwarstwiania.

    IMG_1593.JPGIMG_1590.JPG

  14. #88
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    406
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Pietros333 - u mnie jak i u innych użytkowników przy 45tyś było już lekko zdeformowane sitko ...wiec 45 tyś to chyba ostatni dzwonek na wymianę aby nie doszło do jego rozerwania, wiec dobrze zrobiłeś wymieniając przy 30 tyś bo lepiej zapobiegać niż leczyć

  15. #89
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    U mnie po 55kkm sitko było lekko naderwane i zdeformowane.

    Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

  16. #90
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,784
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    U mnie po 55kkm sitko było lekko naderwane i zdeformowane.
    58000 to samo... 45k to ostatni dzwonek...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu


 
Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Serwis olejowy
    Napisany przez dkedziora19681 na forum 500X
    Odpowiedzi: 89
    Ostatni post: 20-11-2023, 19:12
  2. Zerwana śruba
    Napisany przez turek86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-05-2014, 20:04
  3. Przewód pomiędzy turbina a intercoolerem
    Napisany przez Rop99 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-08-2012, 12:58
  4. Nieszczelny przewód olejowy
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2010, 15:18
  5. Śruba do holowania
    Napisany przez mynie1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-08-2009, 15:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534sruba-laczaca-przewod-olejowy-z-turbina-455166

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534sruba-laczaca-przewod-olejowy-z-turbina-455165

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534sruba-laczaca-przewod-olejowy-z-turbina-455163

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534sruba-laczaca-przewod-olejowy-z-turbina-455167

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl