Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
Like Tree1lubi to!

Temat: Tipo 1.4 16V LPG Wypalanie zaworów  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2014
    Skąd
    ŁÓDŹ
    Wiek
    43
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2018

    Tipo 1.4 16V LPG Wypalanie zaworów

    Witam z racji informacji w wielu watkach na temat tego problemu postanowiłem zebrać trochę wiedzy z ASO, Auto Gas Ślask- Tartarini, AC STAG, Taxi Łódź, Cermotor części do silników.
    Silnik jest uznawany za delikatny i jest dość wrażliwy na LPG. Znane są przypadki wypalania zaworów w tej jednostce. Wypalają się zawory wydechowe, na rynku są dostępne zamienniki włoskiej firmy Freccia (R6507/RCR wg katalogu pasują do Tipo 1.4 16V 95KM/ oraz 120KM LPG) za około 30zł szt. W firmie Cermotor Łódź tel. 42 680-01-57 można nabyć zawory z starszej wersji T-Jeta bardziej odporne które przetestowane są przez Taxi Łódź i się sprawdzają w cenie około 70zł szt. Przyczyna wypalania zaworów występuję szybciej przy silniku który bierze olej. Powstający nagar w komorze spalania sprzyja podwyższonej temperaturze. Doradca techniczny z AC Stag zaleca montaż komputerów LPG z wersji Q-Box ponieważ wcześniejsze nie zawsze odczytywały krótkie dotryski jakie ECU Tipo robi zalecane wtryskiwacze szybkie AC02 lub AC03. AGŚ zaleca w tym silniku również dotrysk benzyny do LPG w pewnych warunkach celem większej ochrony zaworów na LPG. Kluczowym parametrem jest skład mieszanki LPG bo ten silnik nie jest tak odporny na złą dawkę jak jego starsi bracia i niedokładna dawka szybko go niszczy. Są też osoby co zrobiły na LPG po 150 tyś i bez naprawy silnika. Poniżej przykładowe zdjęcie uszkodzonego zaworu w Tipo widać duża ilość nagaru. Podsumowując poprawna regulacja LPG (co 10-15 tyś + wymiana świec) plus silnik w dobrym stanie który nie bierze dużo oleju powinien jeździć bezawaryjnie.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez EGONZGIERZ ; 15-01-2021 o 12:35
    DALLEVAR lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    521
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    A jak to zrobić żeby silnik był w dobrym stanie tzn. nie brał dużo oleju?

  4. #3
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,202
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał mechanizator9 Zobacz post
    A jak to zrobić żeby silnik był w dobrym stanie tzn. nie brał dużo oleju?
    Zrobić remont, jak już bierze to żadne czary nie pomagają.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2014
    Skąd
    ŁÓDŹ
    Wiek
    43
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2018
    Jak bierze olej typu 5W40 może pomóc zmiana na 5W50 na pewno będzie go mniej brał. AGŚ zwracał uwagę jeszcze na kontrolę stanu oleju, przy LPG ważne są luzy zaworowe w naszych silnikach regulowane hydrauliczne niski poziom oleju też niszczy popychacze co wpływa na złe luzy zaworowe. Jak komuś bierze sporo oleju typu 500ml na 1000km kombinował bym z zmianą lepkości.
    Ostatnio edytowane przez EGONZGIERZ ; 15-01-2021 o 14:17

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2020
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    107
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2007
    Ja jestem tego samego zdania, najpierw zrobiłbym płukankę np teca i zmieniał lepkość a potem badał efekty.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2014
    Skąd
    ŁÓDŹ
    Wiek
    43
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2018
    Kiedyś w starym 125p który kopcił wkręciłem świece wlałem po 50ml płukanki do cylindra zostawiłem na kilka dni. Potem sprawdziłem czy wszystko przeleciało przez tłok podkręciłem rozrusznikiem założyłem świece drugą płukankę do oleju odpaliłem pochodził trochę i wymiana oleju. Po takim zabiegu odblokowało pierścienie i przestał kopcić. Płukanka była liqui molly. W Tipo gdzieś fabryka dała dupy z tym braniem oleju ale przez to branie oleju nagaru w komorze spalania będzie tylko przybywać, także płukanki polecam

  8. #7
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,202
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Silnik jak bierze olej od początku to nie jest kwestia zapieczonych pierścieni tłokowych tylko połączenia na linii cylinder-pierścienie-tłok. Odnośnie płukanki, widziałem już takich co przy zapieczonych pierścieniach tłokowych spuszczali olej następnie zalewali ON i odpalali silnik i tak sobie pracował na wolnych obrotach z godzinę. Ponoć pomagało, ale w starych trupach to można się bawić z małą szkodliwością odnośnie kosztów.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    521
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Zrobić remont, jak już bierze to żadne czary nie pomagają.
    Ale z tego co tu wyczytałem to delikatnie licząc 60% użytkowników uważa, że ten silnik bierze olej i to nawet w nowych samochodach. Ja oczywiście przeszedłem z tym do porządku dziennego i uważam, że litr na 15kkm to standard, takie są uroki luźnego sprasowania.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,202
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał mechanizator9 Zobacz post
    Ale z tego co tu wyczytałem to delikatnie licząc 60% użytkowników uważa, że ten silnik bierze olej i to nawet w nowych samochodach. Ja oczywiście przeszedłem z tym do porządku dziennego i uważam, że litr na 15kkm to standard, takie są uroki luźnego sprasowania.
    Takim zużyciem to nie przejmuj się, zwłaszcza przy lpg. Co innego jak dolewasz 1l na 1kkm. U siebie w Tipo 1.4tjet z lpg dolewam 0,5l/15kkm. W starym Punto 2 1.2 16v z lpg za 180kkm przebiegu na lpg zawsze dolewałem ~1l/8kkm przebiegu. Obecnie ma 260kkm przebiegu i nic się z silnikiem nie dzieje, nic nie było robione poza wymianami rozrządów, świec filtrów i oleju. Generalnie swoich aut jakoś specjalnie nie oszczędzam, jak mam tylko okazję to jeżdżę pod Vmax z dużym obciążeniem jak i z przyczepami z towarem nieraz. Generalnie podstawa jest taka żeby zużycie oleju nie wzrastało wraz z czasem i przebiegiem.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    521
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Ja akurat się nie przejmuje bo według mnie takie branie to żadne branie. Dziwią mnie tylko legendy ktore krążą po forach internetowych jako by ten silnik chlał olej a tak naprawdę to tyle co nic.
    Szerokości

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał EGONZGIERZ Zobacz post
    Kiedyś w starym 125p który kopcił wkręciłem świece wlałem po 50ml płukanki do cylindra zostawiłem na kilka dni. Potem sprawdziłem czy wszystko przeleciało przez tłok podkręciłem rozrusznikiem założyłem świece drugą płukankę do oleju odpaliłem pochodził trochę i wymiana oleju. Po takim zabiegu odblokowało pierścienie i przestał kopcić. Płukanka była liqui molly. W Tipo gdzieś fabryka dała dupy z tym braniem oleju ale przez to branie oleju nagaru w komorze spalania będzie tylko przybywać, także płukanki polecam
    Zrobiłem tak z maździe ,2 środkowe tłoki do góry (aby weszło mało nafty) i zalałem naftą po gwint świecy ,wtedy trzeba czymś zasłonić bo nafta odparowuje ,sprawdzone gdzie zszedł poziom tam problem ,potem 2 skrajne tłoki tak samo ,przelałem tak 2 litry nafty. Nie odpalałem silnika -zlałem olej ,zalałem nowym i mazda przestała brać więcej niż napisane w instrukcji . Koledze brał silnik z Audi ,za info z forum tej marki zalał olejem ..Lotos (norma odpowiednia dla modelu) i cud-coś ma w sobie ten olej ,że obniżył mocno ubytki .

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2014
    Skąd
    ŁÓDŹ
    Wiek
    43
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2018
    Takie info pojawił się środek K2 T317 który dolewa się do paliwa i podczas pracy na benzynie ma nanieść na zwory warstwę ochronną przedłużającą ich trwałość. Koszt około 6zł starcza na zbiornik paliwa, także cena śmieszna ja zakupiłem i będę to stosował.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Dolozenie podcisnieniowego lubryfikatora to podobno tylko kilkaset zl...

    Jak silnik jest fabrycznie "luzny", to tylko 5W50 (na ciepla czesc roku to i nawet 10W60) i przede wszystkim jakis srodek ceramiczny do oleju. Sa dwa polskie produkty na rynku - Ceramizer i Ceramizator. Plukanka, zalac odpowiedni nowy olej bez modyfikatorow tarcia (molibden itd.), rozgrzac silnik i wlac 2 dawki ktoregos z tych dwoch, uruchomic i niech chodzi na wolnych obrotach przez 4 godziny. Na 40-50k km powinno to wystarczyc.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    51
    Postów
    725
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Jak silnik jest fabrycznie "luzny", to tylko 5W50 (na ciepla czesc roku to i nawet 10W60)

    z tym 5W50 to pełna zgoda - panuje dziwny przesąd że na branie oleju pomaga olej o wiekszej liczbie przed W co jest oczywiście bzdurą.

    U mnie 5W50 pomógł nawet w beznadziejnie żrących ecotekach przy których 1.4 95KM to byl abstynent

    Natomiast z tym 10W60 to juz bym nieco uważał



    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    i przede wszystkim jakis srodek ceramiczny do oleju. Sa dwa polskie produkty na rynku - Ceramizer i Ceramizator. Plukanka, zalac odpowiedni nowy olej bez modyfikatorow tarcia (molibden itd.), rozgrzac silnik i wlac 2 dawki ktoregos z tych dwoch, uruchomic i niech chodzi na wolnych obrotach przez 4 godziny. Na 40-50k km powinno to wystarczyc.

    no i ceramizerem to już gorzej. Sam nie wiem co o tym sądzić. Kiedys, laaata temu zalałem go do silnika żoninego SC 1.1 - do swojego auta miałem obiekcje. Faktycznie, dało się odczuć jakąs poprawę klultury pracy silnika ale mial on już koło 150tys km i tak naprawdę to nie wiem czy ta poprawa była krótkotrwała , czy cos dała na dłuższą metę - bo dziada żona sprzedała.
    W sieci opinie też są mocno podzielone choć przyznać trzeba że wiele opinii jest od osób które tego nawet w łapach nie miały.

    Czytalem temat tu na forum i też , hmm - jest różnie.
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  16. #15
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,202
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Lubryfikator w instalacji lpg pomaga tyle co kadzidlo umarlemu, tylko kolektor dolotowy zasyfia. Osobiście wolę bez kosztowy dotrysk Pb jak już.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wypalanie dpf
    Napisany przez Dany1989 na forum Croma
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post: 19-10-2019, 20:25
  2. Wypalanie DPF
    Napisany przez Braver na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-03-2019, 22:55
  3. 1.4 95KM a wypalanie zaworów
    Napisany przez wkk01 na forum 500L
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-03-2019, 20:28
  4. wypalanie co 50 km
    Napisany przez wagadugu867 na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-03-2018, 22:28
  5. DPF- Co ile wypalanie
    Napisany przez wolodyja na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-01-2017, 22:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-16v-lpg-wypalanie-zaworow-48177

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-16v-lpg-wypalanie-zaworow-481772

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl