Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 10 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 144
Like Tree18lubi to!

Temat: Śruba łącząca przewód olejowy z turbina  

  1. #91
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2017
    Skąd
    Beskidy
    Postów
    178
    Auto
    Tipo HB
    Rocznik
    2021
    Hej.
    Dzisiaj w garażowym zaciszu i ja dokonałem wymiany sławetnej śruby.
    Przebieg 66kkm. Śruba cała, sitko całe, elastyczne, minimalne zafalowanie na wylocie.
    Jak dla mnie wymiana co 60kkm jest ok.
    Komórką bez makro trudno złapać ostrość, ale może co nieco widać.
    sruba turbo1.jpg
    sruba turbo2.jpg
    grzesinfo lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Każdy ma inne doświadczenia ze stanem tej śruby. Może olej inny, styl jazdy ? Teraz za niedługo będę zlecał swoją wymienić ,poprzednia była zmęczona lekko,ta aktualna jest na innym oleju ,auto podkręcone i na lpg -zobaczę jak to wygląda

  4. #93
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Jak sitko odkształcona to już za późno... najbezpieczniej zmienić zanim się sitko odklei i odksztalci...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  5. #94
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Taka ciekawostka ..gdy wymieniałem w swoim tę śrubę ,to mechanik rutynowo podszedł ...pod turbinę i określił ,że filtr montowany jest na początku przewodu ,a nie na samej turbinie -to oczyszcza olej już na początku i ogranicza termiczne uszkodzenie sitka . Zdziwiony był, gdy filtr był jednak na turbinie . Jego praktyka podpowiadała mu ,że to ciekawostka (ale może mało kto to zlecał w innych autach ) . Zamontował na górze i ok,ale...po jakimś czasie turbo poszło do wymiany i jego pracownik rutynowo zamontował filtr ...na początku przewodu ,czyli tam gdzie śruba nr 8 (przelotowa) . Nie powinno to nic zrobić ,ale czy nie lepiej byłoby montować filtr gdzie jest śruba nr 8 ,a przelotówkę gdzie pierwotnie filtr nr 7 ?

    grrgrgrgrgr.JPG

    takie luźne przemyślenia ..co konstruktor miał na myśli

  6. #95
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    65
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Taka ciekawostka ..gdy wymieniałem w swoim tę śrubę ,to mechanik rutynowo podszedł ...pod turbinę i określił ,że filtr montowany jest na początku przewodu ,a nie na samej turbinie -to oczyszcza olej już na początku i ogranicza termiczne uszkodzenie sitka . Zdziwiony był, gdy filtr był jednak na turbinie . Jego praktyka podpowiadała mu ,że to ciekawostka (ale może mało kto to zlecał w innych autach ) . Zamontował na górze i ok,ale...po jakimś czasie turbo poszło do wymiany i jego pracownik rutynowo zamontował filtr ...na początku przewodu ,czyli tam gdzie śruba nr 8 (przelotowa) . Nie powinno to nic zrobić ,ale czy nie lepiej byłoby montować filtr gdzie jest śruba nr 8 ,a przelotówkę gdzie pierwotnie filtr nr 7 ?

    grrgrgrgrgr.JPG

    takie luźne przemyślenia ..co konstruktor miał na myśli
    Było o tym w tym poście przeczytaj uważnie wcześniejsze wpisy.

  7. #96
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Zgadzam się ,są tam też moje wpisy i ciągle się zastanawiam nad sensem montowania na turbinie zamiast przy silniku . Kolega Krówka radził rzucić okiem na przewód ,ale...patrząc na niego nic nie widzę specjalnego . Jest początek przewodu i koniec tego samego przewodu - nie ma żadnego odejścia czy coś ,więc zamontowanie filtra na początku przewodu czyli przy silniku mogło by dać zwiększenie trwałości filtra , czysty przewód olejowy ,mniej grzebania na samej turbinie . Same zalety ,ale konstruktor zamontował to na końcu tego przewodu (oby nie z tego aby fabryka zarabiała na tych filtrach ) więc musi być jakiś powód ,że filtr musi być zamontowany na samej turbinie . Przecież olej nie zabrudzi się na długości przewodu gdybyśmy dali filtr na początku przewodu ,bo od czego ? Chyba ,że z doświadczenia wynika ,że robią się spieki na wejściu do turbo i ten filtr ma je zatrzymać ,stąd to miejsce montażu

    edit 17.01

    Mając możliwość niejako odtworzyć instalację oleju w formie instalacji powietrznej (tak ,to inne medium ,ale chodziło tylko o sprawdzenie pewnego założenia) wyszła mi ciekawa rzecz. Najpierw dławiłem układ bezpośrednio za dmuchawą jednocześnie rozdławiając na końcu układu (na samym końcu był odbiornik powietrza wymagający odp jego ilości ) . Ilość powietrza była taka jaką wymaga odbiornik ,ale ...strumień nie był odpowiednio "gęsty" ,co powodowało informacje z czujników. Wtedy zmieniłem dławienie -dławiłem końcówkę przewodu (przed samym odbiornikiem docelowym ) ,a rozdławiłem za dmuchawą . Przepływ ilościowy taki sam jak poprzednio ,ale..czujniki nie wykazywały zaburzeń "gęstości" . Wychodzi z tego (na modelu powietrznym ) ,że układ działa prawidłowo gdy jest dławiony przed samym docelowym odbiornikiem ,a nie gdyby dławić za dmuchawą . Czyli prawidłowym jest umieszczenie filtra przy turbo (jak jest teraz) zamiast za pompą choć logika nakazywałaby oddalić filtr od źródła ciepła. To wszystko jest uproszczone ,bo trzeba znać właściwości oleju ,przekroje, spiętrzenia ,wydajność pompy itd . Były różnice na obciążeniu dmuchawy -układ "nasz" bardziej ją obciążał ,układ gdzie dławiłem testowo od razu za nią odciążał ją -ale to jedyna zaleta .
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 17-01-2021 o 08:59
    eryk82 i JurekFL lubią to.

  8. #97
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Z przewodem jest kwestia taka, że w nim może tworzyć się nagar/spieki - przechodzenie obok gorących elementów nie poprawia sytuacji. Stąd też lepiej jest, gdy filtr jest na wylocie.

  9. #98
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Niepokoiło mnie po wymianie tej śruby ,że dostałem zdemontowaną bez sitka . Pojechałem do mechanika zapytać co i jak i ciekawostka . Zamontowano mi z sitkiem -OK ,ale okazało się ,że od momentu wymiany turbo jeździłem z ..usuniętym sitkiem . Zapytałem dlaczego i wyszło ,że przy zakładaniu turbo mechanik skonsultował się z "turbiniarzami" czy ten filtr jest faktycznie potrzebny i oni powiedzieli ,że te filtry na turbinach nie montują ,tylko z nimi problem -lepiej dobry filtr oleju,dobry olej i częściej go wymieniać . Turba nie padają od łożysk ,a od słabego oleju i długiego interwału + pałowanie auta na zimnym + szybkie gaszenie bez wybiegu turbo . Teraz mam czas (ok 2 lat ) na zastanowienie się czy usunąć sitko ,czy kupować dalej. Co do spieków -one sią często robią tam ,gdzie olej "stoi" lub ma ograniczony przepływ i wtedy się "przypala " i koksuje . No ciekaw jestem jak koledzy z Tipo,czy teraz w Tipo montuje się siateczki ,czy nie . Jeśli nie to śruba jest z dużym otworem jak ta przelotowa ,czy z małym jak ta filtrująca.


    edit 24.01.2021 z forum "alfaholicy" "Dokopałem się w necie do informacji, że Garrett wymaga filtrowania oleju turbiny na poziomie 20 mikronów co tłumaczyłoby obecność tego 'sitka' w śrubie turbo, ponieważ obecnie popularne dobre filtry oleju znanych marek potrafią łapać brudy wielkości ~40um i większe a np. filtry oleju fabryczne marek japońskich są w tej dziedzinie jeszcze gorsze."
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 24-01-2021 o 13:12

  10. #99
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    274
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95 km, Tipo SW 1.4 16V T-JET
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał lanki Zobacz post
    Hej.
    Dzisiaj w garażowym zaciszu i ja dokonałem wymiany sławetnej śruby.
    Przebieg 66kkm. Śruba cała, sitko całe, elastyczne, minimalne zafalowanie na wylocie.
    Jak dla mnie wymiana co 60kkm jest ok.
    Komórką bez makro trudno złapać ostrość, ale może co nieco widać.
    sruba turbo1.jpg
    sruba turbo2.jpg
    Tak dokładnie potwierdził mechanik że przy 60 tyś wymieniają z automatu na przeglądzie w ASO .

  11. #100
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    521
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    W jednym z włoskich sklepów jest oferta tej śruby bez sitka z nawierconymi dodatkowymi dwoma otworami.
    Niestety nie ma oceny produktu.
    https://www.mtelaborazioni.it/produc...et-e-multiair/

  12. #101
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Oryginalna śruba ma 2 otwory i o mniejszej średnicy niż ta śruba bez sitka . Po coś wymyślono te mniejsze otwory zamiast do śruby z dużym otworem montować sitko . Być może wymagane jest spiętrzenie oleju przed turbiną ,ale to zapytać projektanta .

  13. #102
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    521
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Tak wiem, że oryginał ma dwa otwory a ta z linku jest zmodyfikowana.
    Wrzucam jako ciekawostkę ponieważ niektórzy mechanicy jak i ASO mają różne przemyślenia co do jej działania.

    Opis śruby z linku:
    „Oryginalna śruba doprowadzająca olej w Tjet i Multiair ma tylko 2 otwory do przepuszczania oleju i posiada mały filtr wewnątrz, który ma tendencję do pękania i blokowania przepływu oleju po kilku milach, nieuchronnie powodując uszkodzenie turbiny z powodu braku smarowania...

    Ta śruba, którą sprzedajemy ma 4 otwory zamiast 2 i wewnątrz NIE posiada żadnego filtra ... więc nigdy nie będzie łatać i zawsze zapewni dobry przepływ oleju do turbiny obniżając temperatury pracy tejże i zawsze zapewniając doskonałe smarowanie.

    Modyfikacja", która kosztuje niewiele, ale może uchronić Cię przed znacznie większymi wydatkami (wymiana turbosprężarki to dość spory wydatek) ...

    W komplecie 2 specjalne podkładki miedziane i instrukcja montażu (więc można to zrobić samemu bez wizyty u mechanika... to bardzo proste)

    Kompatybilny z wszystkimi silnikami Tjet i Multiair oraz następującymi turbinami:

    IHI VL36, VL37, VL38 itd (wszystkie IHI oryginalnie montowane w silnikach Tjet)
    Garrett GT1446
    Mitsubishi TD04
    Nasza nawiercana śruba jest idealnie wymienna z oryginałem bez konieczności dokonywania jakichkolwiek modyfikacji.

    Pakiet zawiera:

    Wiercona śruba z 4 otworami
    2 podkładki miedziane do nałożenia powyżej i poniżej oczka rury
    Instrukcja obsługi do prawidłowego montażu
    Proponujemy dokupić również naszą metalową rurę doprowadzającą olej w oplocie, która doskonale uzupełni przepływ oleju do turbiny i dzięki temu nie będzie już żadnych problemów z przepływem oleju do turbiny.“

  14. #103
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2018
    Skąd
    Międzyborów
    Wiek
    33
    Postów
    18
    Auto
    Tipo t-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    IMG_20210317_114019.jpg Śruba po 60k przebiegu. Po wymianie zniwelowane wibracje na postoju. Silnik teraz chodzi jak nówka.
    grzesinfo lubi to.

  15. #104
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    274
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95 km, Tipo SW 1.4 16V T-JET
    Rocznik
    2020
    Czyli ostatni moment z wymianą tej śruby

  16. #105
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2018
    Skąd
    Międzyborów
    Wiek
    33
    Postów
    18
    Auto
    Tipo t-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Tak wygląda. Następnym razem wymienię przy 50k km.

    Spodziewałem się, że będzie to lepiej wyglądać. Olej zmieniam co ok 12k km.
    Ostatnio edytowane przez cislaw ; 21-03-2021 o 19:52


 
Strona 7 z 10 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Serwis olejowy
    Napisany przez dkedziora19681 na forum 500X
    Odpowiedzi: 89
    Ostatni post: 20-11-2023, 19:12
  2. Zerwana śruba
    Napisany przez turek86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-05-2014, 20:04
  3. Przewód pomiędzy turbina a intercoolerem
    Napisany przez Rop99 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-08-2012, 12:58
  4. Nieszczelny przewód olejowy
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2010, 15:18
  5. Śruba do holowania
    Napisany przez mynie1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-08-2009, 15:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534sruba-laczaca-przewod-olejowy-z-turbina-455166

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534sruba-laczaca-przewod-olejowy-z-turbina-455165

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534sruba-laczaca-przewod-olejowy-z-turbina-455163

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534sruba-laczaca-przewod-olejowy-z-turbina-455167

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl