Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy ... 78910 OstatniOstatni
Posty od 121 do 135 z 145
Like Tree19lubi to!

Temat: Śruba łącząca przewód olejowy z turbina  

  1. #121
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    645
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    ... Ta siateczka tam jest tak gęsta że nie wiem czy wgl przepuszcza olej gdy jest zimny lub bardzo zimny
    W silnikach HDI grupy PSA też był taki patent i często się zapychał. Francuzi zrobili w końcu akcję serwisową polegającą na wywaleniu tej siateczki / filtrującej olej.
    Ale nie namawiam do usuwania jej (nawet jeśli się da) ale raczej do pilnowania jej stanu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Druga wymiana i tak samo jak po pierwszej.
    Pierwsza po 57000
    Druga po 48000
    Wnioski: teraz będę wymieniał co 30000 razem ze świecami.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  4. #123
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Wymieniłem u siebie też tę śrubę, nie była zasyfiona tylko filtr był zdeformowany. I jak się tymu przyjrzałem to jestem sceptycznie nastawiony do tego pomysłu. Ta siateczka tam jest tak gęsta że nie wiem czy wgl przepuszcza olej gdy jest zimny lub bardzo zimny
    Dobry olej przepuszcza.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    W jakiś sposób trzeba to turbo zabić, żeby user zabulił za nowe i wymianę.
    Szczególnie wtedy gdy bajpasem olej na turbo idzie, a częściowo zawsze idzie - w tym przypadku dzięki siateczce turbo na pewno zdechnie, yhy

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Druga wymiana i tak samo jak po pierwszej.
    Pierwsza po 57000
    Druga po 48000
    Wnioski: teraz będę wymieniał co 30000 razem ze świecami.
    Zapewne kwestia lepkości i jakości oleju, a i interwału wymiany. U mnie siatka po 45tyś.km nie była zdeformowana, silnik lata, jak to MA, na 0W30. Pierwsza wymiana była po 45tyś., druga z rozrządem przy 80tyś.km, również bez anomalii. Olej zmieniany co 10-15tyś, aktualnie co 10tyś.

  5. #124
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    275
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95 km, Tipo SW 1.4 16V T-JET
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Druga wymiana i tak samo jak po pierwszej.
    Pierwsza po 57000
    Druga po 48000
    Wnioski: teraz będę wymieniał co 30000 razem ze świecami.
    Jak robiłem przeglądy gwarancyjne w ASO to pracownik (mój znajomy) mówił że te śruby z automatu wymieniają co 30 tyś , no chyba że ktoś sobie nie życzy i nie chce za to dopłacać

  6. #125
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Eurol fluence z aprobata fiata, wcześniej multipowergas, czyli ksiazkowo. Wymiana co 15k.

    Zostanę przy swoich wnioskach, wymiana co 30k
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #126
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Wystarczyłoby dać czujnik ciśnienia oleju (dodatkowy) na wyjściu z turbiny i temat zapchanej siatki(jeśliby się coś takiego faktycznie stało) byłby rozwiązany. Albo jakiś inny typ filtra który by się nie rozwalał co trochę) na przewodzie tłocznym z pomiarem ciśnienia różnicowego. Mega kijowe to rozwiązanie ze śrubką. Równie dobrze po starcie na gęstym oleju może być ona do wymiany na drugi dzień po zamontowaniu
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 27-11-2022 o 19:31

  8. #127
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Wystarczyłoby dać czujnik ciśnienia oleju (dodatkowy) na wyjściu z turbiny i temat zapchanej siatki(jeśliby się coś takiego faktycznie stało) byłby rozwiązany.
    W jakim celu? Tam spływa grawitacyjnie do miski olejowej, więc o jakim ciśnieniu mowa?
    Jak widać na stan siatki, a tym samym na częstotliwość wymiany, ma lepkość oleju, czy technologia (HC). Przy prawdziwym syntetyku na bazie PAO i lepkości 0W30 siatka wytrzymuje dłużej niż na 5W40 HC (szukałem do mojego GP oleju na bazie PAO i nie znalazłem). Olei na bazie PAO 0W30 można policzyć na palcach jednej ręki. Jeszcze 2 lata temu był wybór, nawet Motul był, a teraz szkoda gadać.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 28-11-2022 o 09:23

  9. #128
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Swego czasu gdy miałem hyundaia, i padło turbo, to siateczkę zlikwidowałem. Jak auto dalej jeździło to nie wiem bo je potem sprzedałem. Nalatane miał jakieś 108 tysi kiedy robiłem turbinę. Na marginesie to nie samo turbo się rozsypało, tylko sterownik który jest elektroniczny (koszt jego zdobycia- regeneracji na owe czasy- 2017r to ok 1000zł)
    Taniej dostałem całą kompletną turbinę ze sterownikiem....

  10. #129
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W jakim celu? Tam spływa grawitacyjnie do miski olejowej, więc o jakim ciśnieniu mowa?
    Jak widać na stan siatki, a tym samym na częstotliwość wymiany, ma lepkość oleju, czy technologia (HC). Przy prawdziwym syntetyku na bazie PAO i lepkości 0W30 siatka wytrzymuje dłużej niż na 5W40 HC (szukałem do mojego GP oleju na bazie PAO i nie znalazłem). Olei na bazie PAO 0W30 można policzyć na palcach jednej ręki. Jeszcze 2 lata temu był wybór, nawet Motul był, a teraz szkoda gadać.
    A gdybym powiedział że nie chcę się doktoryzować z rodzajów olejów itp? Stosuję tak jak zaleca producent a siatka się deformuje do środka co wskazuje że została "wgnieciona" przez za gęsty olej. Ciulowe rozwiązanie po prostu.

  11. #130
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    siatka się deformuje do środka co wskazuje że została "wgnieciona" przez za gęsty olej. Ciulowe rozwiązanie po prostu.
    dlatego jeśli się wymienia oliwę systematycznie co 10 lub 12 tysi, to olej się nie zasyfi zbyt mocno, i można tą siateczkę wy...lić. Nie będzie wtedy kwasu jak się oberwie i pójdzie z olejem do turbiny...
    nightingale79 lubi to.

  12. #131
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    358
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Dokładnie tak samo planuję zrobić. Teraz mam nówkę śrubkę włożoną z sitkiem. Ze starej wywalę to co zostało z sitka i za jakieś 20 tysięcy kilometrów wymienię na bezsitkową. I tak wymieniam olej co 10 max 12 tysięcy km.

  13. #132
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Trudno powiedzieć czy bezpiecznie jest to sitko wywalić. Tam jednak mogą zebrać się spieki z racji wysokiej temperatury. Wyciągnięte 2 śruby z mojego mają całe sitka, ale coś na tych sitkach jednak wyłapało. Śruby jeździły na Selenii, po gwarancji na Motulu, wymiany pomiędzy 10-15tyś.km. Teraz jest Ravenol na PAO, jestem ciekaw różnicy, na razie widać, że olej lepiej wygląda po przejechaniu 8tyś.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 28-11-2022 o 17:25

  14. #133
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    358
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Ale też samo rozwalone sitko jak polecą dalej jego fragmenty to może być przyczyna problemów. U mnie było w strzępach, całe pokruszone. Nie pamiętam już dokładnie przy jakim przebiegu je wymieniałem ale na bank nie miałem jeszcze 50 tyś km na liczniku. Wybitna tandeta.

  15. #134
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Pojawiły się w ofercie śruby z sitkiem w zamienniku, są ok 1/3 tańsze od oryginału i maja podkładki w komplecie. Nie odważyłem się i kupiłem oryginał za 75zl.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  16. #135
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2023
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    32
    Postów
    7
    Auto
    Giulietta
    Rocznik
    2012
    Panowie odświeżę temat

    Zakupiłem nową śrubę z sitkiem i się zastanawiam czy je usuwać czy nie? na forum alfa pisało kilka osób,że usuniętym niby lepiej ale cięzko ten plastik usunąć trzeba rozwiercać czy jakoś tak.Usuwaliście sitko? czy dalej nowa śruba z sitkiem?


 
Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy ... 78910 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Serwis olejowy
    Napisany przez dkedziora19681 na forum 500X
    Odpowiedzi: 89
    Ostatni post: 20-11-2023, 20:12
  2. Zerwana śruba
    Napisany przez turek86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-05-2014, 21:04
  3. Przewód pomiędzy turbina a intercoolerem
    Napisany przez Rop99 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-08-2012, 13:58
  4. Nieszczelny przewód olejowy
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2010, 16:18
  5. Śruba do holowania
    Napisany przez mynie1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-08-2009, 16:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534sruba-laczaca-przewod-olejowy-z-turbina-455165

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534sruba-laczaca-przewod-olejowy-z-turbina-455166

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534sruba-laczaca-przewod-olejowy-z-turbina-455163

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534sruba-laczaca-przewod-olejowy-z-turbina-455167

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl