Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 96
Like Tree15lubi to!

Temat: Skontroluj silnik  

  1. #76
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2018
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Tipo HB 1,4 95KM POP + LPG
    Rocznik
    2017
    Po dłuższej obserwacji mam kilka obserwacji. Błąd który się pojawia to P0420 (katalizator), najpierw myślałem, że jest to spowodowane LPG, ale po przejechaniu 300km na benzynie również się pojawił (póki co 1 raz).
    Za każdym razem błąd pojawia się przy spokojnej jeździe na 6-tym biegu przy ok 70 km/h (~2000 rpm). Próbowałem na innych biegach przy tych samych obrotach ale póki co nic się nie pojawiło. Jak wrzucę 6-kę później i ominę te problematyczne obroty to nie ma problemu.
    Silnik pracuje normalnie zarówno na benzynie jak i LPG więc nie mam żadnych innych wskazówek.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Przegoń go ze 15km z obrotami pow 4000 i przedmuchaj kata... z tego co piszesz to trochę mulisz auto...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  4. #78
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2018
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Tipo HB 1,4 95KM POP + LPG
    Rocznik
    2017
    Dalszy ciąg przygód.
    Błąd P0420 cały czas powraca a jazda z wysokimi obrotami nie pomogła. Byłem w ASO i stwierdzili, że katalizator do wymiany...

    Po uruchomieniu silnika i osiągnięciu odpowiedniej temperatury, żeby obie sondy zaczęły działać, druga pokazuje stałą linię przy ok 0,8V.
    zimny.png

    Po dłuższej jeździe wykres na drugiej sondzie spada do 0,3V i zaczyna lekko falować.
    ciepły.png

    Przy ok 2000 obr napięcie na drugiej sondzie jest zawsze 0,8V.

    Czy ktoś mógłby sprawdzić jak powinny wyglądać przebiegi napięć na sondach w aucie baz checka?

  5. #79
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Napięcie na drugiej sondzie po rozgrzaniu przy ustalonych warunkach pracy powinno być w granicy 0,4-0,5V. Sprawdź czy obie sondy sa takie same, w 1.4tjet tak jest. Wtedy na próbę zamieniłbym sondy miejscami. Skasowałbym parametry samoadaptacyjne i pojeździł na Pb żeby na pewno wykluczyć instalacje lpg.

  6. #80
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2018
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Tipo HB 1,4 95KM POP + LPG
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Napięcie na drugiej sondzie po rozgrzaniu przy ustalonych warunkach pracy powinno być w granicy 0,4-0,5V. Sprawdź czy obie sondy sa takie same, w 1.4tjet tak jest. Wtedy na próbę zamieniłbym sondy miejscami. Skasowałbym parametry samoadaptacyjne i pojeździł na Pb żeby na pewno wykluczyć instalacje lpg.
    Sondy są takie same i już je zamieniłem miejscami - be rezultatu.
    Parametry skasowałem i od tygodnia jeżdżę tylko na Pb - błąd dalej wyskakuje. Może trochę rzadziej niż na LPG, ale to może być subiektywne.
    Instalacja LPG była sprawdzona. Korekty są w normie, wszystko działa poprawnie.

  7. #81
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał apsel Zobacz post
    Sondy są takie same i już je zamieniłem miejscami - be rezultatu.
    Parametry skasowałem i od tygodnia jeżdżę tylko na Pb - błąd dalej wyskakuje. Może trochę rzadziej niż na LPG, ale to może być subiektywne.
    Instalacja LPG była sprawdzona. Korekty są w normie, wszystko działa poprawnie.
    No to dużo wskazuje na to że katalizator się skończył, jaki przebieg? Wydech i kolektor wydechowy masz szczelny?

  8. #82
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2018
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Tipo HB 1,4 95KM POP + LPG
    Rocznik
    2017
    Sprawa pojawiającego się błędu P0420 chyba jest już wyjaśniona.
    Po wizycie w ASO (zalecenie wymiany katalizatora) i w niezależnym zakładzie (też chcieli wymienić katalizator), postanowiłem jeszcze wymienić świece. Nie zaszkodzi a podobno wypadający zapłon może właśnie się objawiać błędami katalizatora.

    Po ściągnięciu filtra powietrza i jego obudowy okazało się, że wężyk pomiędzy odmą a dolotem jest przerwany od dołu. Nie było tego widać na pierwszy rzut oka więc jak ktoś nie szukał, to mógł to łatwo przeoczyć.
    tipo.jpg

    Po zaklejeniu wężyka taśmą izolacyjną, błąd się więcej nie pojawił.

    Przy okazji
    Sterownik silnika podczas każdego cyklu jazdy stara się wykonać test katalizatora - w określonych warunkach jazdy sprawdza reakcję obu sond lambda na bogatą i ubogą mieszankę. W przypadku Fiata musi to być okolica 2000 obr/min, bo zawsze wtedy pojawiał mi się błąd. Jak sondy reagują zgodnie z przewidywaniami, to test katalizatora jest zakończony, jeżeli zachowują się inaczej to pojawia się błąd P0420.
    Screenshot_20200808-175128[1].png

  9. #83
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Wątpie żeby ta nieszczelność miała wpływ, ale jak pomogło to ok. Przez przepustnica nie ma żadnego czujnika ciśnienia powietrza, przy pękniętym tym przewodzi co najwyżej mógł ciągnąć powietrze z pominięciem filtra powietrza. Bardzo możliwe że wymiana świec przyczyniła się do sukcesu.

  10. #84
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    274
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95 km, Tipo SW 1.4 16V T-JET
    Rocznik
    2020

    skontroluj silnik

    Panowie a może u mnie coś zaradzicie . Fiat Tipo 15K przelotu bez instalacji LPG .Od pewnego czasu wyskakuje taki błąd (zdjęcie) , po skasowaniu +- 150 km i znowu to samo . Auto nie traci na mocy ,nic się z silnikiem nie dzieje - bezobjawowo ale kontrolka się zapala . Wykręciłem tą sondę nad katalizatorem przeczyściłem spirytusem , przedmuchałem powietrzem i ponownie 170km błąd !tak już z 8 razy . Kontrolka zapala się przy różnych prędkościach - obrotach , choć częściej przy spokojnej jeżdzie na piątym bądź szóstym biegu . Ktoś coś takiego miał ? zamawiać sondę , czy je może zamienić na początek ?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  11. #85
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał maurycy Zobacz post
    Panowie a może u mnie coś zaradzicie . Fiat Tipo 15K przelotu bez instalacji LPG .Od pewnego czasu wyskakuje taki błąd (zdjęcie) , po skasowaniu +- 150 km i znowu to samo . Auto nie traci na mocy ,nic się z silnikiem nie dzieje - bezobjawowo ale kontrolka się zapala . Wykręciłem tą sondę nad katalizatorem przeczyściłem spirytusem , przedmuchałem powietrzem i ponownie 170km błąd !tak już z 8 razy . Kontrolka zapala się przy różnych prędkościach - obrotach , choć częściej przy spokojnej jeżdzie na piątym bądź szóstym biegu . Ktoś coś takiego miał ? zamawiać sondę , czy je może zamienić na początek ?
    Zamień na początek i sprawdź jakie błędy się pojawią.

  12. #86
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    435
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Był tu temat Check engine P2195 z lpg Tartarini. Przyczyną była chyba zła mieszanka w zakresie 2,8-3,2 k obr. Przeczytaj go sobie.
    Teraz doczytałem że nie masz lpg...

  13. #87
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    274
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95 km, Tipo SW 1.4 16V T-JET
    Rocznik
    2020
    Przedmuchałem go na trasie 4-5 tyś obrotów , następnie skasowałem błędy - zamieniłem sondy i zobaczymy .

  14. #88
    Klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2012
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    33
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Tipo Lounge 1.4
    Rocznik
    12.2017
    Cytat Napisał apsel Zobacz post
    Sprawa pojawiającego się błędu P0420 chyba jest już wyjaśniona.
    Po wizycie w ASO (zalecenie wymiany katalizatora) i w niezależnym zakładzie (też chcieli wymienić katalizator), postanowiłem jeszcze wymienić świece. Nie zaszkodzi a podobno wypadający zapłon może właśnie się objawiać błędami katalizatora.

    Po ściągnięciu filtra powietrza i jego obudowy okazało się, że wężyk pomiędzy odmą a dolotem jest przerwany od dołu. Nie było tego widać na pierwszy rzut oka więc jak ktoś nie szukał, to mógł to łatwo przeoczyć.
    tipo.jpg

    Po zaklejeniu wężyka taśmą izolacyjną, błąd się więcej nie pojawił.

    Przy okazji
    Sterownik silnika podczas każdego cyklu jazdy stara się wykonać test katalizatora - w określonych warunkach jazdy sprawdza reakcję obu sond lambda na bogatą i ubogą mieszankę. W przypadku Fiata musi to być okolica 2000 obr/min, bo zawsze wtedy pojawiał mi się błąd. Jak sondy reagują zgodnie z przewidywaniami, to test katalizatora jest zakończony, jeżeli zachowują się inaczej to pojawia się błąd P0420.
    Screenshot_20200808-175128[1].png
    Cześć, czy po wymianie świec problem już nie wystąpił?

    Mam ten sam błąd P0420, przebieg 70kkm 1.4 95km + lpg STAG.

    Samochodzik chodzi jak marzenie, tylko od okolo 1kk mam ten wracający błąd średnio co 100km - jak się pojawia check to są to okolicę 2000 obr/min.

    Świece wymieniałem 10kkm temu, ale może to jednak one?

    Pozdrawiam

  15. #89
    Klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2012
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    33
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Tipo Lounge 1.4
    Rocznik
    12.2017
    Cytat Napisał Redzio Zobacz post
    Cześć, czy po wymianie świec problem już nie wystąpił?

    Mam ten sam błąd P0420, przebieg 70kkm 1.4 95km + lpg STAG.

    Samochodzik chodzi jak marzenie, tylko od okolo 1kk mam ten wracający błąd średnio co 100km - jak się pojawia check to są to okolicę 2000 obr/min.

    Świece wymieniałem 10kkm temu, ale może to jednak one?

    Pozdrawiam
    Wymieniłem świecę, ale błąd pozostał... ktoś ma jakieś pomysły? Samochód nie szarpie itp... Czyżby któraś sonda do wymiany?

  16. #90
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2020
    Skąd
    Ostrzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    14
    Auto
    TIPO 1.4 95k
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Redzio Zobacz post
    Wymieniłem świecę, ale błąd pozostał... ktoś ma jakieś pomysły? Samochód nie szarpie itp... Czyżby któraś sonda do wymiany?
    Ganiam się z tym samym problemem od kilku miesięcy. LPG zdemontowane aby wykryć usterkę. Silnik nie mruczy tak jak na początku tylko czuć na nim delikatne drgania przenoszące na budę, nie pracuje tak równo idealnie jak kiedyś. Ma dni ,ze jeździ dobrze a czasami czuć delikatnie spadek mocy, drgania cały czas temu towarzyszą. Wymieniłem świece NGK, wszystkie cewki na nowe, przejrzeli przewody, zamienili na inne obie sondy lambda. Ostatnio po długiej trasie wywaliło check katalizatora P0420. Nie wiadomo w czym problem bo cały czas tak samo.


 
Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kontrolka "skontroluj silnik" check engine
    Napisany przez Reebok1988 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 09-11-2018, 11:44
  2. Skontroluj silnik po czyszczeniu EGR
    Napisany przez Luidzi na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 09-06-2018, 20:35
  3. Skontroluj filtr oleju napędowego.
    Napisany przez piotrgryf na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-12-2017, 08:52
  4. 1.4 lpg szarpanie + skontroluj silnik + wtryskiwacze
    Napisany przez 7890 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-10-2016, 15:08
  5. Skontroluj Silnik! Auto nie jedzie
    Napisany przez Mertruve na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 12-10-2016, 18:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534skontroluj-silnik-43591

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534skontroluj-silnik-435915

skontroluj silnik fiat tiposkontrolun silnik klucz fiat tipohttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534skontroluj-silnik-435916Tipo komunikaty skontrolowacfiat tipo skontrolowac silnikfiat tipo skontroluj silnikforum fiat ducato 2.3 multijet kontrolka sprawdz silnik
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl