Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 567
Posty od 91 do 100 z 100
Like Tree15lubi to!

Temat: Skontroluj silnik  

  1. #91
    Klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2012
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    34
    Postów
    139
    Auto
    Fiat Tipo Lounge 1.4
    Rocznik
    12.2017
    Cytat Napisał Fiaczeratti Zobacz post
    Ganiam się z tym samym problemem od kilku miesięcy. LPG zdemontowane aby wykryć usterkę. Silnik nie mruczy tak jak na początku tylko czuć na nim delikatne drgania przenoszące na budę, nie pracuje tak równo idealnie jak kiedyś. Ma dni ,ze jeździ dobrze a czasami czuć delikatnie spadek mocy, drgania cały czas temu towarzyszą. Wymieniłem świece NGK, wszystkie cewki na nowe, przejrzeli przewody, zamienili na inne obie sondy lambda. Ostatnio po długiej trasie wywaliło check katalizatora P0420. Nie wiadomo w czym problem bo cały czas tak samo.
    Cześć, w moim przypadku raczej nie odczułem spadku mocy ani raczej żadnych niepożądanych objawów. U mnie historia z błędem katalizatora zaczęła się jednorazowym błędem P2195, który po skasowaniu już nigdy nie powrócił natomiast zamiast niego pojawił się błąd P0420, który już ze mną został i wraca co jakiś czas. Mając w rodzinie drugie Tipo, które nie generuje żadnych błędów pozwoliłem sobie podmienić cewki, czujnik map sensor, obie sondy lambdy, wrzuciłem nowe świece, sprawdziłem szczelność kolektora dolotowego oraz zrzuciłem katalizator w celu wymiany uszczelki kolektora wydechowego oraz przy okazji umyłem katalizator metodą domową (możliwe że nieskutecznie). Niestety żadna z wyżej wymienionych rzeczy nie pomogła na błąd katalizatora. Dodatkowo w drugim Tipo na podmienionych częściach nie pojawia się żaden błąd. Wydaje mi się, że to chyba faktycznie katalizator, aczkolwiek oglądałem go kamerką inspekcyjną i nie zauważyłem zbytnio różnicy między tym który sypie błędem a tym w drugim Tipo. Przebieg w moim Tipo to obecnie 74kkm a błąd pojawił się przy 70kkm. Rozmyślam czy nie kupić katalizatora, aczkolwiek obawiam się że zamienniki nie zaoferują jakości oryginału i błąd szybko powróci, a oryginał odstraszył mnie ceną - 7,5k zł. Dodatkowo obawiam się, że sama wymiana nie pomoże a wtedy zostanie już chyba tylko ECU oraz wydane na marne pieniądze...

    Jestem trochę rozżalony, że przy takim przebiegu wystąpił problem z katalizatorem... może to jakaś wadliwa partia jak z pękającym dociskiem sprzęgła, który też mnie spotkał przy 71kkm...
    Oleju bierze mi około 100ml na 1kkm od nowości. Strasznie lubię ten samochód, ale ostatnio zaczyna mi się odbijać czkawką.

    Natomiast u Ciebie objawy lekkiego spadku mocy oraz drgań może faktycznie powodować zapchany katalizator, więc może spróbuj mu się przyjrzeć? Jaki masz przebieg? Z którego miesiąca 2018 roku jest Twoje Tipo? Ile Ci bierze oleju na 1kkm?
    Ostatnio edytowane przez Redzio ; 16-03-2023 o 00:25



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Redzio Zobacz post
    Cześć, w moim przypadku raczej nie odczułem spadku mocy ani raczej żadnych niepożądanych objawów. U mnie historia z błędem katalizatora zaczęła się jednorazowym błędem P2195, który po skasowaniu już nigdy nie powrócił natomiast zamiast niego pojawił się błąd P0420, który już ze mną został i wraca co jakiś czas. Mając w rodzinie drugie Tipo, które nie generuje żadnych błędów pozwoliłem sobie podmienić cewki, czujnik map sensor, obie sondy lambdy, wrzuciłem nowe świece, sprawdziłem szczelność kolektora dolotowego oraz zrzuciłem katalizator w celu wymiany uszczelki kolektora wydechowego oraz przy okazji umyłem katalizator metodą domową (możliwe że nieskutecznie). Niestety żadna z wyżej wymienionych rzeczy nie pomogła na błąd katalizatora. Dodatkowo w drugim Tipo na podmienionych częściach nie pojawia się żaden błąd. Wydaje mi się, że to chyba faktycznie katalizator, aczkolwiek oglądałem go kamerką inspekcyjną i nie zauważyłem zbytnio różnicy między tym który sypie błędem a tym w drugim Tipo. Przebieg w moim Tipo to obecnie 74kkm a błąd pojawił się przy 70kkm. Rozmyślam czy nie kupić katalizatora, aczkolwiek obawiam się że zamienniki nie zaoferują jakości oryginału i błąd szybko powróci, a oryginał odstraszył mnie ceną - 7,5k zł. Dodatkowo obawiam się, że sama wymiana nie pomoże a wtedy zostanie już chyba tylko ECU oraz wydane na marne pieniądze...

    Jestem trochę rozżalony, że przy takim przebiegu wystąpił problem z katalizatorem... może to jakaś wadliwa partia jak z pękającym dociskiem sprzęgła, który też mnie spotkał przy 71kkm...
    Oleju bierze mi około 100ml na 1kkm od nowości. Strasznie lubię ten samochód, ale ostatnio zaczyna mi się odbijać czkawką.

    Natomiast u Ciebie objawy lekkiego spadku mocy oraz drgań może faktycznie powodować zapchany katalizator, więc może spróbuj mu się przyjrzeć? Jaki masz przebieg? Z którego miesiąca 2018 roku jest Twoje Tipo? Ile Ci bierze oleju na 1kkm?
    Tylko zasilanie Pb?

  4. #93
    Klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2012
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    34
    Postów
    139
    Auto
    Fiat Tipo Lounge 1.4
    Rocznik
    12.2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Tylko zasilanie Pb?
    LPG mam też, ale błąd wyskakuje tak samo na benzynie (robiłem reset mapy benzyny, aby wykluczyć jej rozjechanie i jeździłem przez pewien czas tylko na benzynie aby wykluczyć gaz)

  5. #94
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Redzio Zobacz post
    LPG mam też, ale błąd wyskakuje tak samo na benzynie (robiłem reset mapy benzyny, aby wykluczyć jej rozjechanie i jeździłem przez pewien czas tylko na benzynie aby wykluczyć gaz)
    Można spróbować zastosować tulejke pod 2 sonde za katem, koszt nie wielki a może pomoże jeśli rzeczywiście to wina katalizatora. Jakie jest ciśnienie w dolocie tzw. Map na wolnych obrotach po rozgrzaniu bez klimy i świateł?

  6. #95
    Klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2012
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    34
    Postów
    139
    Auto
    Fiat Tipo Lounge 1.4
    Rocznik
    12.2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Można spróbować zastosować tulejke pod 2 sonde za katem, koszt nie wielki a może pomoże jeśli rzeczywiście to wina katalizatora. Jakie jest ciśnienie w dolocie tzw. Map na wolnych obrotach po rozgrzaniu bez klimy i świateł?
    Kupiłem tulejke (emulator) drugiej sondy za katem ale niestety błąd dalej wyskakiwał - chyba sondy do euro 6 są zbyt czułe?
    W dolocie jest 30 Kpa na wolnych bez klimy, ze światłami z tego co pamiętam - samego map sensora podmieniałem i dodatkowo porównywałem parametry do drugiego Tipo to według mnie wyglądało to tak samo.

  7. #96
    Klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2012
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    34
    Postów
    139
    Auto
    Fiat Tipo Lounge 1.4
    Rocznik
    12.2017
    Cytat Napisał Redzio Zobacz post
    Kupiłem tulejke (emulator) drugiej sondy za katem ale niestety błąd dalej wyskakiwał - chyba sondy do euro 6 są zbyt czułe?
    W dolocie jest 30 Kpa na wolnych bez klimy, ze światłami z tego co pamiętam - samego map sensora podmieniałem i dodatkowo porównywałem parametry do drugiego Tipo to według mnie wyglądało to tak samo.
    Informacyjnie dla potomnych, wymieniłem górną sondę lambdę na nową i zresetowałem parametry adaptacyjne... póki co błąd już się nie pojawia.

  8. #97
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2009
    Skąd
    Mikołów
    Postów
    101
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    Cytat Napisał Redzio Zobacz post
    Informacyjnie dla potomnych, wymieniłem górną sondę lambdę na nową i zresetowałem parametry adaptacyjne... póki co błąd już się nie pojawia.
    Zmagam się z tym samym problemem. I jak błąd się pojawił od tamtego czasu?

  9. #98
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2020
    Skąd
    Ostrzeszów
    Wiek
    39
    Postów
    15
    Auto
    TIPO 1.4 95k
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Redzio Zobacz post
    Informacyjnie dla potomnych, wymieniłem górną sondę lambdę na nową i zresetowałem parametry adaptacyjne... póki co błąd już się nie pojawia.
    Obie sondy są identyczne? Ta przed i za katalizatorem?
    Jaką kupiłeś? JA swojego problemu dalej nie rozwiązałem, obecnie mam podmieniony ECU ale to nie pomogło.

  10. #99
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    52
    Postów
    789
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    A ja wlasnie mialem ciekawy przypadek. W srode Trasa Gliwice-Bydgoszcz. Przed wyjazdem tankuje do pelna na orlenie. Po 300km wywala check, skontroluj silnik , blad startstop itepe. Ale auto idzie normalnie. Po przyjezdzie odpinam na noc klemę. Rano blad dalej sie swieci. Później trasa Bydgoszcz - Iława. W ilawie tankuje na orlenie. Wracam do Gliwic. Blad caly czas sie swieci, auto zasuwa normalnie. Dzis rano jedziemy do tesciow na obiad. Tabkuje na BP. 3km i jesteśmy na miejscu. Po 4 godzinach chcemy wracać do domu, odpalam....nie ma bledu. Czysto. Auto nadal jedize normalnie. Jade jutro na kompa ale to jakies kurde cuda

  11. #100
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    To nie zasługa paliwa a tego że po wystąpieniu błędu nastąpiło co najmniej pięciokrotne odpalenia auta i błąd się nie powtórzył więc lampka zgasła. W kompie jest zapisany. Podepnij coś i odczytaj co było przyczyną zapalenia lampki. Najlepiej użyć mes lub alfy.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu


 
Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 567

Podobne tematy

  1. Kontrolka "skontroluj silnik" check engine
    Napisany przez Reebok1988 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 09-11-2018, 12:44
  2. Skontroluj silnik po czyszczeniu EGR
    Napisany przez Luidzi na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 09-06-2018, 21:35
  3. Skontroluj filtr oleju napędowego.
    Napisany przez piotrgryf na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-12-2017, 09:52
  4. 1.4 lpg szarpanie + skontroluj silnik + wtryskiwacze
    Napisany przez 7890 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-10-2016, 16:08
  5. Skontroluj Silnik! Auto nie jedzie
    Napisany przez Mertruve na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 12-10-2016, 19:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534skontroluj-silnik-435915

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534skontroluj-silnik-43591

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534skontroluj-silnik-435916skontroluj silnik fiat tiposkontrolun silnik klucz fiat tipoTipo komunikaty skontrolowacskontrolowac silnik giulettaforum fiat ducato 2.3 multijet kontrolka sprawdz silnikfiat tipo skontroluj silnikfiat tipo skontrolowac silnikhttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534skontroluj-silnik-435914
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl