Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2018
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 Mulitijet
    Rocznik
    11.2008

    Exclamation Kontrolka "skontroluj silnik" check engine

    Witajcie,

    kilka dni temu kupiłem Fiata Bravo 1.9jtd 8V 120 km z 2009 roku(jeszcze bez DPFa). Właściwie następnego dnia zapaliła mi się podczas spokojnej jazdy kontrolka pomarańczowa na desce i komunikat skontroluj silnik. Pojechałem z tym do mechanika, znalazł błąd związany z przewodem paliwowym lub filtrem paliwa. Błąd został skasowany, ale po kilku km ta sama sytuacja- samochód przeszedł w tryb awaryjny, zaświeciła się kontrolka. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu auto zachowuje się normalnie, ale kontrolka i komunikat zostają. Mechanik powiedział, żeby wyjeździć to paliwo, które jest, wymienić filtr paliwa i zalać dobrej jakości diesla. Dodam, że filtr był wymieniany w pazdzierniku 2017, a od tego czasu auto przejechało może 2,5 tys km. Prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów o rady/sugestie/pomysły. Mieliście podobną sytuację? Jaki filtr polecacie? Czy może to być spowodowane skropleniem się wody przez ostanie mrozy i dużą wilgotność? z góry dziękuje za odpowiedzi.

    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    40
    Postów
    2,794
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Na początek podaj jaki miałeś kod błędu, bo opis typu
    znalazł błąd związany z przewodem paliwowym lub filtrem paliwa
    za wiele nie mówi.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2018
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 Mulitijet
    Rocznik
    11.2008
    Jasne zapomniałem o najważniejszym- kod błędu to P0091. Wysokociśnieniowa pompa paliwa lub wysokociśnieniowy przewód paliwowy

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    275
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Abstrahujac.. skoro blad wyskoczyl na drugi dzien po zakupie, moze warto skoncentrowac sie na kontakcie ze sprzedawca a nie na usuwaniu usterki.

    Po 2 skad pewnosc ze filtr faktycznie byl wymieniany w 2017 roku skoro masz auto od kilku dni.
    Podstawowa zasada, po zakupie pakiet startowy-filtry, oleje, no i warto sie zastanowic nad paskiem rozrzadu. O ile nie kupujesz od pewnej osoby i nie wiesz FAKTYCZNIE co zostalo zrobione.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez toofoxy ; 20-03-2018 o 06:56

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2018
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 Mulitijet
    Rocznik
    11.2008
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Abstrahujac.. skoro blad wyskoczyl na drugi dzien po zakupie, moze warto skoncentrowac sie na kontakcie ze sprzedawca a nie na usuwaniu usterki.

    Po 2 skad pewnosc ze filtr faktycznie byl wymieniany w 2017 roku skoro masz auto od kilku dni.
    Podstawowa zasada, po zakupie pakiet startowy-filtry, oleje, no i warto sie zastanowic nad paskiem rozrzadu. O ile nie kupujesz od pewnej osoby i nie wiesz FAKTYCZNIE co zostalo zrobione.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
    Witam,
    skontaktowałem się ze sprzedającym, oczywiście powiedział mi, że nic takiego się nie działo za jego czasów. Co do filtrów mam książkę serwisową z zaufanego warsztatu. Okazało się, że kontrolka samoistnie zgasła wczoraj. Myślę, że miało to powiązanie z pogodą- autko stoi pod chmurką, a ostatnio trochę przymroziło. Pojeździmy teraz i dam znać czy się już nic nie pojawia.

    Pozdrawiam,
    Damian.

  7. #6
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Mnie się zdaje, że co jak co, ale check engine nie powinien wyskakiwać od temperatury. Przynajmniej obejrzyj czy przy tych elementach, na które wskazuje błąd, nie ma wycieków, nieszczelności itp.

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2018
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 Mulitijet
    Rocznik
    11.2008
    Cytat Napisał pix Zobacz post
    Mnie się zdaje, że co jak co, ale check engine nie powinien wyskakiwać od temperatury. Przynajmniej obejrzyj czy przy tych elementach, na które wskazuje błąd, nie ma wycieków, nieszczelności itp.

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka
    Jasne, już mechanik tam sprawdzał i twierdzi, że jest sucho. Będę to kontrolował.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,912
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Reebok1988 Zobacz post
    skontaktowałem się ze sprzedającym, oczywiście powiedział mi, że nic takiego się nie działo za jego czasów.
    Innej odpowiedzi bym się nie spodziewał... Na forum alfaholików masz temat w miarę rozgryziony

    [159] Błąd p0091 - jaka przyczyna

    W 3 przypadkach sprawcą problemów był czujnik/regulator ciśnienia paliwa na listwie CR. Podłącz auto pod Multiecuscan i odczytaj komunikay błędu wraz z opisem. Jest też kilka innych przyczyn tego błędu jak chociażby pompa CR i wtryskiwacze.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2018
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 Mulitijet
    Rocznik
    11.2008
    Wczoraj odebrałem auto od mechanika. Okazało się, że winna była pompa wysokiego ciśnienia (wtryskowa)- została wymieniona na inną(uzywaną) i auto zauważalnie lepiej chodzi i od pukać w niemalowane, nie wywala błędu. Dzieki za odpowiedzi- temat zamykam.

  11. #10
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    37
    Postów
    91
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Sorry za ot, ale nie wierzę że sprzedający nic o tym nie wiedział. Powinien partycypować w kosztach.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2018
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Mam podobny problem w moim Bravo II 1.6 Mjet. Tak mniej więcej po 120 tys Km kontrolka zapaliła się pierwszy raz, ale po zatankowaniu dobrego diesla, sama zgasła, Po pewnym czasie po tankowaniach na stacjach sieciówek (Tesco, Carrefour) znowu się zapalała. Dzisiaj mam 148 tys km, pierwszy raz sinik stracił moc ale po ponownym uruchomieni moc wróciła ale kontrolka nadal się pali, jestem już umówiony w warsztacie na diagnozę. Jak się dowiem co jest to napiszę może to będzie jakaś podpowiedź dla innych.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    939
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Podepnę się pod temat.
    W moim punto od kilku dni jest problem z normalną jazdą.

    Przy gwałtownym przyspieszaniu dźwięk, jakby metal tarł o metal. Co dziwne na luzie, przegazówka nie powoduje żadnych problemów, dzieje się to tylko podczas jazdy.
    Komputer wchodzi w tryb awaryjny. Odcina zupełnie możliwość dodania gazu. Silnik działa jeszcze przez chwilę, a potem gaśnie. Nie da się odpalić od razu, musi chwilkę odstać.
    Poniżej błędy.

    received_695356564177551.png

    Błędy czasem wywala od samego początku zaraz po odpaleniu auta przy ruszaniu. Po skasowaniu auto jedzie normalnie dalej. Po chwili lub dwóch pojawia się błąd P0092-22, a po mocniejszym dodaniu gazu P0091-22.
    Auto było już u dwóch mechaników.
    Pierwszy wymienił filtr paliwa, kazał jeździć i obserwować. Faktycznie poprawiło się na 2 może 3 tys. km ale problem znów wrócił.
    Drugi zasugerował, że to może być problem z wtryskami, gdy pojawia się błąd silnika, to autko faktycznie trochę dymi przy większym przegazowaniu.
    Kazał zalać sobie LM do paliwa i trochę pojeździć. Tylko niestety taka jazda jest uciążliwa "troszeczkę". Od błędu do błędu zrobię maksymalnie 5-6 km.

    Moje pytanie brzmi, dlaczego akurat wtryski, a może to pompa nie domaga lub jak "sugeruje" MES uszkodzony jest regulator wejściowy pompy wysokiego ciśnienia, ewentualnie jakiś inny czujnik.

    Sprawdzone jest: przypływomierz, turbina, egr, filtr paliwa (ma max 3tys. km przebiegu), korekta na wtryskach nie przekracza +-0,5, pompa niskiego ciśnienia oraz przewody paliwowe aż do filtra czyste.

    Wartość zmierzonego ciśnienia paliwa do ciśnienia oczekiwanego mnie zastanawia. Wydaje mi się, że to jest problem, tylko co może być przyczyną?
    Od czego proponujecie zacząć?
    Liczy się czas diagnozy oraz jej wartość? wiadomo, im mniej, tym lepiej chciałbym na początek wyeliminować jakieś pierdoły, nim faktycznie dojdzie do regeneracji wtrysków, koszt regeneracji to około 2 tys. za komplet.
    Co mogę zrobić sam, a co muszę zlecić w warsztacie lub u innego magika który się tym zajmuje na co dzień?

  14. #13
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,384
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    poszukaj warsztatu w którym mogą sprawdzić pompę HP bez kupowania nowej. Może czujnik ciśnienia, ale tam jest praktycznie połowa oczekiwanego czyli coś się dzieje. To samo z ciśnieniem doładowania, musi być przyczyna tego że masz 2x większe ciśnienie. I znów: może czujnik, a jak nie ... sterowanie?
    Nie wierzę że regeneracja/wymiana wtrysków usunie wszystkie objawy.


    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Wartość zmierzonego ciśnienia paliwa do ciśnienia oczekiwanego mnie zastanawia. Wydaje mi się, że to jest problem, tylko co może być przyczyną?
    Uszkodzenie pompy albo czujnika ciśnienia. I od tego trzeba zacząć. Chyba że faktycznie wtryski leją cały czas, do cylindrów i przez recyrkulację. Ale w takim przypadku auto dymiło by nie "troszkę" tylko "jak stary dizel".

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    939
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Cisnienie doladowania po dodaniu gazu jest w porzadku. Zauwazylem, ze tylko na wolnych obrotach odbiega od oczekiwanego.

    Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,384
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Cisnienie doladowania po dodaniu gazu jest w porzadku. Zauwazylem, ze tylko na wolnych obrotach odbiega od oczekiwanego.
    Na obrazku widziałem >2000 rpm, więc już nie "bieg jałowy".
    No ale to jeszcze śmieszniej, bo normalnie turbina nie powinna dawać więcej niż "chce" kontroler silnika (w każdym razie nie x2, drobne różnice są dopuszczalne). Więc albo pomiar jest zafałszowany, albo sterowanie turbiną nie działa poprawnie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 2 1.9Multijet -kkontrolka "check engine"
    Napisany przez PikRen na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 07-02-2018, 18:16
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-09-2015, 13:12
  3. Kontrolka "Check engine" i problem z pompą paliwa
    Napisany przez edgar na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-08-2015, 09:10
  4. GP 2006 - 1.4 8V - "check engine" - problem z lambdami?
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-09-2013, 11:27
  5. Pytanko - czerwona lampka "Check Engine"
    Napisany przez szyszka na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-06-2010, 13:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

lancia delta sprawdzic silnik check engine

komunikat skontroluj silnik

fiat ducato skontroluj silnik

fiat bravo check engine light

wyskoczyl czerwony check jtd

fiat bravo komunikat sprawdz silnik

1.6 mjtd skontroluj silnik

lancia delta iii 1.6 po wcisnieciu gazu sprawdz silnik

ikonka silnika Fiat brabo

check engine filtr paliwa fiat bravo

kasowanie check engine fiat bravo

multijet 1.3 check engine

ikona silnika fiat bravo II

kasowanie check engine fiat bravo II

skontroluj silnik citroen jumper

bravo 2 check engine

kontrolka silnika Lancia delta

kontrolka silnika fiat bravo ii

fiat bravo 2 skontroluj silnik

fiat bravo ii komunikat sprawdz silnik

fiat doblo 2010 check skontrolowac silnik

fiat bravo2 wyswietla sie komunikat silnika

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl