Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 16 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 231
Like Tree20lubi to!

Temat: silnik 1.4 T-JET 120hp  

  1. #76
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2016
    Skąd
    Łodygowice
    Wiek
    56
    Postów
    10
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet, Tipo HB 1,4 T-jet
    Rocznik
    2008
    Jeśli porównywać samochód to Tipo jest większe w środku, zwłaszcza z tyłu i wygodniejsze. Natomiast jeśli porównać silnik, to w Bravo maksymalny moment obrotowy był ustawiony na 1750 obrotów i to się odczuwa podczas przyspieszania. Bravo lepiej przyspieszał od "dołu". Tipo jest za to lepiej wygłuszone. Chociaż może dlatego że nowe,a bravo miało 9 lat i już nie pamiętam jak było wygłuszone jak było nowe. W każdym bądź razie Bravo przez 9 lat mnie nie zawiodło ani razu i na to samo liczę ze strony Tipka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2017
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    4
    Auto
    TIPO POP 1.4 16v T-Jet 120KM
    Rocznik
    02.2017
    Cytat Napisał Malzapl Zobacz post
    podziwiam
    ja Kraków 10-12, trasa 8 - jakieś różnice w spalaniu na początku i po kilku tysiącach zauważyłeś?
    Teraz mam ok 5900.
    Ostatni zrobiłem ok. 1900 km, z tego ok. 1600 km polskie trasy szybkiego ruchu i autostrady, i wyszło 7 L/100
    Na autostradzie i trasach nie oszczędzałem i leciałem więcej niż przepisy pozwalają
    W mieście utrzymuje się ok 8-8,5 L/100

  4. #78
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Wiek
    42
    Postów
    70
    Auto
    Tipo SW 1.4 tjet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał PiotrK1964 Zobacz post
    Teraz mam ok 5900.
    Ostatni zrobiłem ok. 1900 km, z tego ok. 1600 km polskie trasy szybkiego ruchu i autostrady, i wyszło 7 L/100
    Na autostradzie i trasach nie oszczędzałem i leciałem więcej niż przepisy pozwalają
    W mieście utrzymuje się ok 8-8,5 L/100
    spalanie miałeś takie same od samego początku ? to naprawdę chyba dobry wynik, ale aż mi się nie chce wierzyć że jest taka różnica w spalaniu między hatchback bo rozumiem że taki posiadasz a SW, ja nie płaczę bo takiego wyniku się spodziewałem ale spora różnica

  5. #79
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2016
    Skąd
    wawa
    Wiek
    60
    Postów
    66
    Auto
    już nie palio 1,2 16V HL, został Tipo SW 1,4 120 KM T-jet Easy + dodatki
    Rocznik
    04.2003 i 04.2017
    IMG_20170721_131444516.jpg

    trip A nie kasuję od początku (dolecimy do 10k i się zobaczy) i przy w miarę spokojnej jeździe z prędkościami w miarę dozwolonymi średnia z 7 tys. wychodzi 7,1. Poszczególne przebiegi bywały 5,5 ale i 11. Oleju to nawet w polonezie nie dolewałem między wymianami, więc trochę zastanawia mnie skąd takie zużycia. Rozumiem, że producent pisze o 0,3 l na 1 000 km, ale to raczej asekuracja niż rzeczywiste branie. Miałem kiedyś służbowego fokusa kombi i przy przebiegu 130k potrafił zeżreć litr oleju na trasie do Poznania, ale po takich przejściach co on był to nie było dziwne.

  6. #80
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    34
    Postów
    225
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    To co producent pisze na temat spalania najczęściej ma się ni jak do rzeczywistości. Moje Tipo 1.4 16v 95KM pali średnio niecałe 7 litrów i jest to spokojna jazda poza miastem(drogi lokalne)
    Jest jedna zasada. Producent podaje spalanie dla określonych warunków technicznych pojazdu. Rozmiar standardowy kół to 195/xx/15.
    Jeżeli zakładasz felgi 16, 17 czy 18, które są dużo cięższe (i mają szersze opony) nie licz na spalanie z katalogu.
    Masa kół to masa rotacyjna nie statyczna. Każdy dodatkowy kilogram na kole mnoży sie kilkukrotnie.
    Dla przykładu powiem, że użytkownicy innej marki zakładając 19 zamiast 18 do aut mających po 300KM już czują różnicę. Dlatego uważam, że w Tipo max 16 ale to już jest ostateczne. 17 czy 18 przy mocach silników jakie mozna zamówić do tego modelu to porazka, bo auto będzie palić a nie będzie jechać.
    Wpływ na spalanie mają także same opony - rodzaj, bieznik, opory toczenia
    Ostatnio edytowane przez dam9an ; 24-08-2017 o 11:24

  7. #81
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    Dużo cięższe nie są: różnica jest podajże 1kg - 16" vs 17" na każde koło.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #82
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    34
    Postów
    225
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał rafal.benitez Zobacz post
    Dużo cięższe nie są: różnica jest podajże 1kg - 16" vs 17" na każde koło.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ale od 15 stalowych już różnica będzie zdecydowanie wieksza. Dodatkowo większa felga to szersza i cięższa opona.

  9. #83
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    15"vs 17" to około 2 kg na każde koło. Wiadomo że coś będzie więcej palić ale jak się zna trochę ekodriving a dodatkowo jeździ na lpg to można tą różnice pominąć


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #84
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    34
    Postów
    225
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    tak na szybko z sieci

    195/65 R15 + felga stalowa 8,16 kg + 7,69 kg = 15,85 kg

    205/55 R16 + felga stalowa 8,68 kg + 8,24 kg = 16,92 kg

    205/55 R16 + felga aluminiowa 8,68 kg + 9,50 kg = 18,18 kg

    225/45 R17 + felga aluminiowa 9,69 kg + 10,40 kg = 20,09 kg

    4kg różnicy na kole. Z tego co czytałem w sieci to na całym aucie wychodzi ok 64kg: 4kg podnosimy do kwadratu i mnozymy prze ilość kół. Na samym ciężarze mamy 64kg + szerokość opony a co za tym idzie opopry aerodynamiczne
    Ostatnio edytowane przez dam9an ; 24-08-2017 o 13:40

  11. #85
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2,926
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    o kurde, przecież to ma realny wpływ na spalanie...

    teraz podając spalanie wypada podawać rozmiar koła bo na 17 będzie dużo większe (cięższe i szersze koło - większe opory)...

    zamówiłem alu 16 a po tych informacjach rozważę 15 na zimę... Wyjdzie taniej w zakupie i późniejszym utrzymaniu (spalanie)...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  12. #86
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,745
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Felga stalowa lżejsza od aluminiowej w tym samym rozmiarze?

  13. #87
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2,926
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Też myślałem, że aluminiowe są zawsze lżejsze ale kilka lat temu zostałem wyprowadzony z tego błędu...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  14. #88
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    34
    Postów
    225
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Dokładnie felgi aluminiowe są lżejsze ale jeżeli są dobrej jakości (kute lub ultralekkie).
    Niestety takie felgi są bardzo drogie, bo kosztują nawet kilka tysięcy zł więcej niż te, z którymi mamy zazwyczaj do czynienia (czyli odlewana).
    A odlewane są cięższe i poza walorami estetycznymi nie dają nic

  15. #89
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    366
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    dam9an - ale nie strasz dużym wzrostem spalania te 0.1 do 0.2 litra na 100km miedzy np. 16" a 17" to żadna znacząca różnica ...wiec wybacz ale 15" osobiście bym nie założył.

  16. #90
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    34
    Postów
    225
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Maniek_wroc Zobacz post
    dam9an - ale nie strasz dużym wzrostem spalania te 0.1 do 0.2 litra na 100km miedzy np. 16" a 17" to żadna znacząca różnica ...wiec wybacz ale 15" osobiście bym nie założył.
    Myślę, że więcej zwłaszcza w mieście.
    Nikomu tego nie każe ale myślę, że równice mogą być widoczne. Niestety 17 przy słabym silniku robią swoje. Fizyki nie oszukasz.
    Niemniej jednak wracając do tematu klima, otwarte szyby, odbiorniki prądu to wszystko zwiększa spalanie


 
Strona 6 z 16 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-02-2016, 20:01
  2. Croma 1.9JTD 120HP, 2007,
    Napisany przez michasio na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-07-2015, 12:05
  3. Brak mocy 1.9 8v 120hp
    Napisany przez siwyW na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-01-2014, 16:48
  4. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 09:12
  5. NuovaBravo 1,9 JTD 120hp trwałość świec żarowych
    Napisany przez blondas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-01-2010, 10:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.4 t-jet opinie

fiat 1.4 turbo

1.4 t-jet

1.4 t jet

silnik 1.4 t jet

fiat tipo 1.4 t-jet opinie

silnik 1.4 t-jet 120 km opinie

1.4 t jet 120

tipo 1.4 t-jet opinie

tipo t jet test

1.4 tjet opinie

silnik 1.4 t-jet 16v 120km opinie

1.4 t-jet a lpg czy warto

tuning tipo 1.4 t-jet

fiat 1 4 czy 1 4t

silnik 1.4 95 km fiat opinie

fiat tipo 1.4 t-jet tuning

t-jet bierze olej

1.4 t-jet 120

1.4 t-jet bierze olej

silnik 1.4 t jet awarie

silnik 1.4 tjet spalanie

silnik 1.4 t jet opinie

tipo 1.4 t-jet spalanie

test spalania fiat tipo 1.4 t jet

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl