Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 16 12311 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 232
Like Tree20lubi to!

Temat: silnik 1.4 T-JET 120hp  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    150
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017

    silnik 1.4 T-JET 120hp

    Panowie,
    mocno się zastanawiam nad kupnem Tipo z tym silnikiem - pytanie czy ktoś z Was ma już z nim jakieś doświadczenie? Chodzi mi o to na jakie spalanie można liczyć - znam spalanie katalogowe prezentowane przez fiata ale jak to w życiu ono znacznie będzie się różnić od faktycznego zużycia.
    pozdrawiam,



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Na pewno nie spali więcej niż 1.4 16V, ale frajdę z jazdy da. Mój 1.4 MultiAir II Turbo (upraszczając - zmodyfikowany T-Jet) z Viagry (waga 1512kg i duża bryła nadwozia) pali mniej od 1.4 8v w Grande Punto (waga ponad 1200kg) Ja bym się nie zastanawiał, tylko brał T-Jet'a - nie pożałujesz. W przypadku 500X część osób już żałuje, że kupili 1,6...

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    To prawda, że T-Jet ma osiągi nieporównywalne z 1,4 95 KM ale do 1,4 MA też mu sporo brakuje. Stare T-Jety sporo paliły, ten nowy z euro 6 podobno spala już niedużo więcej niż 1,4 16v, oczywiście przy rozsądnym traktowaniu. Krówka1978, jeśli 500x z 1,4 MA pali Ci mniej niż Grande 1,4 to oznacza jedynie, że coś z tym Grande jest nie halo

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    150
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    no tak tylko w oficjalnych danych odnośnie spalania ten 1.4 TJET pali więcej bodajże o o,5l od tego 95 konnego. Więc chyba raczej mniej bądź porównywalnie nie będzie palił skoro sam Fiat podaje wyższe spalanie.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    To co producent pisze na temat spalania najczęściej ma się ni jak do rzeczywistości. Moje Tipo 1.4 16v 95KM pali średnio niecałe 7 litrów i jest to spokojna jazda poza miastem(drogi lokalne)
    Ostatnio edytowane przez marnyd4d ; 26-11-2016 o 21:47

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    T-Jet w Bravo palił przy podobnym stylu jazdy około litra więcej w trasie i 2-3 litry więcej w mieście niż 1,4 16V. Użytkownicy narzekali jednak na wysokie spalanie, ze względu na to ze ten silnik prowokował do szybkiej jazdy w odróżnieniu do zwykłego 1,4 i dlatego można było te wartości jeszcze sobie podbić. W Tipo jest wersja tego silnika z euro 6 i inną skrzynią - bardziej nastawioną na eko, dlatego silnik powinien być bardziej oszczędny niż w Bravo ale i mniej "ostry". Jak jest w rzeczywistości przekonamy się dopiero w przyszłym roku jak pierwsze Tipo z tymi silnikami zawitają na nasz rynek.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    To prawda, że T-Jet ma osiągi nieporównywalne z 1,4 95 KM ale do 1,4 MA też mu sporo brakuje. Stare T-Jety sporo paliły, ten nowy z euro 6 podobno spala już niedużo więcej niż 1,4 16v, oczywiście przy rozsądnym traktowaniu. Krówka1978, jeśli 500x z 1,4 MA pali Ci mniej niż Grande 1,4 to oznacza jedynie, że coś z tym Grande jest nie halo
    Mając więcej momentu obrotowego i mocy jeżdżę Viagrą delikatniej Teraz komp pokazuje średnie spalanie 8,2l/100, w GP, gdy nim jeździłem, od 8,2 do 9l/100km na tej samej trasie, przy czym połowa trasy miasto, w korkach troszkę się toczy. Na trasie Viagra schodzi poniżej 7l/100, prędkość maksymalna maks 120km/h, w GP troszkę więcej wychodziło. Żonka w Grande ma o 2l/100km mniejsze średnie spalanie niż ja gdy nim jeździłem (teraz pokazuje 6,5l/100km ), więc jest z nim jak najbardziej wszystko w porządku, tylko but kierowcy lżejszy Podejrzewam, że w Viagrze żonka też miałaby niezły wynik
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-11-2016 o 02:22

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    59
    Auto
    Baravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2011
    po mieście 10-12 i mniej nie umiem

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Mając więcej momentu obrotowego i mocy jeżdżę Viagrą delikatniej Teraz komp pokazuje średnie spalanie 8,2l/100, w GP, gdy nim jeździłem, od 8,2 do 9l/100km na tej samej trasie, przy czym połowa trasy miasto, w korkach troszkę się toczy. Na trasie Viagra schodzi poniżej 7l/100, prędkość maksymalna maks 120km/h, w GP troszkę więcej wychodziło. Żonka w Grande ma o 2l/100km mniejsze średnie spalanie niż ja gdy nim jeździłem (teraz pokazuje 6,5l/100km ), więc jest z nim jak najbardziej wszystko w porządku, tylko but kierowcy lżejszy Podejrzewam, że w Viagrze żonka też miałaby niezły wynik
    1,4 Multiair potrafi być oszczędny przy rozsądnym traktowaniu i wartości które dla niego podajesz są jak najbardziej realne, nie mam pojęcia tylko jak można 1,4 8V na trasie spalić więcej jak 7 litrów ? Jest to możliwe chyba tylko na autostradzie. Mi Grande 1,4 16v na krajówkach starając się trzymać 120km/h gdzie są ku temu warunki, palił 5,9-6.2 litra, Lancia Ypsilon 1,2 8V ciężko przekroczyć 5,5 litra. Brata Lancia Delta III z T-Jet 150KM w takich warunkach lekko przekracza 7 litrów więc jakim cudem tyle paliło Punto?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Puntem szybciej jeździłem niż Viagrą 1.4 8V pali normalnie do 100km/h, przy 120km/h 1.4 8V pali ponad 7l/100km. Jako ciekawostkę podam, że spalanie spadło po zmianie opon z Michelin Energy 175/65 R15 na Dunlop Sport Bluresponse 185/65 R15 W każdym bądź razie żonka daje radę spalić nim 6,5l/100km, co jest bardzo dobrym wynikiem. Kiedyś uzyskałem niższy jadąc po oblodzonej drodze, średnie spalanie wyszło coś około 5,1l/100, ale z prędkością góra 60km/h.
    1.4 8V jest za słabym silnikiem do Grande Punto, co czuć szczególnie latem, gdy automatyczna klima włącza pełne chłodzenie po odpaleniu auta stojącego na słońcu. Co za tym idzie spali więcej niż mocniejszy silnik. Przy 100km/h MA w Viagrze ma około 2100obr/min, a w Grande Punto 1.4 8V 3100obr/min, w 16V na pewno też są niższe obroty.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-11-2016 o 14:06

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    297
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2017/2008
    ciekawostka odnośnie spalania GP z silnikiem 65 km- na autostradzie przy realnej prędkości 140 na godzinę mierzone na odcinku 35 kilometrów, moje GP z tym silnikiem spala -uwaga: 10,3 l na 100 km, jeśli jadę ok 110 km/h to już jest wartość w granicach 6,2 l/100. Powtarzam realne mierzone na GPS-ie. Przy 140 km/h licznik pokazuje prawie 150 km/h

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2012
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    45
    Postów
    11
    Auto
    bravo 1,4 T-jet
    Tjet 120 spali Tobie 10-11 litrów w mieście (Poznań, sporo korków, dynamiczna jazda). Poza miastem na drogach krajowych i prędkościach do 110-120km/h jesteś w stanie spalić 6,8-7,5l/100. Prędkości autostradowe, 160-200km/h 12-14l/100, zalezy jak wieje, w plecy czy twarz. Generalnie na autostradzie spalisz wszystko co wlejesz silnik świetny, nie zastanawiaj się, jeżdżąc spokojnie nie będzie drogo, możesz go też zagazowac i jeździć naprawdę tanio, zwłaszcza że tipo sprzedają z fabrycznym gazem.

    Wysłane z mojego Q10 przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Co do Punto to potwierdzam wszystko co było napisane powyżej o silniku 1.4 8v. Na autostradzie serce boli jak patrzysz ile pali - dlatego świadomie zrezygnowałem z autostrad przy tym silniku, na wakacje jeździłem trasami alternatywnymi i spalanie przy takich trasach to 5,2-5,7 - bez zbędnego spinania się. Silnik 8v jest zdecydowanie przeznaczony na miasto i trasy podmiejskie ale nie autostrady. I jest ogromna różnica pomiędzy 8v i 16v.

    Co do T-Jet - dla mnie silnik genialny, oczywiście można go kopać i osiągać wyższe wyniki spalania niż silnik niezaturbiony, ale ja mam zupełnie inne wymagania i bardziej uprzyjemnia mi spokojną jazdę i zmianę biegów pomiędzy 1500 a 2000 obrotów niż żyłowanie go jak w Punto by jakoś w miarę dynamicznie ruszyć z pod świateł. Gdybym miał jeszcze raz wybierać nie zastanawiał bym się nawet chwilę dłużej i zdecydowanie wybrał mocniejszy silnik. Generalnie jak decydowałem w ogóle nie zastanawiałem się nad spalaniem, bardziej interesowały mnie osiągi, ale jestem nadal mile zaskoczony elastycznością i spalaniem - czekam tylko na ułożenie silnika i wtedy będę dokładniej w stanie określić ile spalam, na razie nie wyjeździłem pierwszego baku paliwa, więc średnie spalanie sprawdzę przy drugim tankowaniu. A zacznę więcej jeździć jak tylko poprawi się pogoda - ostatnio w weekendy nie mam zbyt dobrej aury na wycieczki.
    krowka1978 lubi to.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2017
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    4
    Auto
    TIPO POP 1.4 16v T-Jet 120KM
    Rocznik
    02.2017
    500 km w trasie (Olsztyn-Warszawa) = 6,8 /100
    500 km w mieście (Olsztyn) = 8,1 / 100
    Wszystko przy spokojnej jeździe z włączoną funkcją StartStop.
    letis lubi to.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2016
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    44
    Postów
    136
    Auto
    Fiat Tipo easy 1.4 16v
    Rocznik
    2016
    Fajny silniczek jednym słowem, dzkoda że w sedany go nie wsadzali.


 
Strona 1 z 16 12311 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-02-2016, 21:01
  2. Croma 1.9JTD 120HP, 2007,
    Napisany przez michasio na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-07-2015, 13:05
  3. Brak mocy 1.9 8v 120hp
    Napisany przez siwyW na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-01-2014, 17:48
  4. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 10:12
  5. NuovaBravo 1,9 JTD 120hp trwałość świec żarowych
    Napisany przez blondas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-01-2010, 11:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tipo 1.4 120km problemy

1.4 t-jet opinie

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-t-jet-120hp-345444

fiat 1.4 turbo

1.4 t jet

1.4 t-jet

silnik 1.4 t jet

tipo 1.4 t-jet opinie

fiat tipo 1.4 t-jet opinie

tipo t jet test

1.4 t jet 120

silnik 1.4 t-jet 120 km opinie

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-t-jet-120hp-345445

1.4 t-jet bierze olej1.4 tjet opiniet-jet bierze olejfiat tipo 1.4 t-jet tuning1.4 tjetsilnik 1.4 t jet awarie1.4 t-jet a lpg czy warto1.4 t-jet 120fiat grande punto 1.4 t-jet spalaniefiat 1 4 czy 1 4ttuning tipo 1.4 t-jettipo 1.4 t-jet chip

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl