Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 34 z 36 PierwszyPierwszy ... 243233343536 OstatniOstatni
Posty od 496 do 510 z 536
Like Tree98lubi to!

Temat: Silnik 1.4 16V Typowe Usterki  

  1. #496
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,003
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Sprawdz klemy, czy minusiwa na tn zacisk sie nie poluzowała



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #497
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2019
    Skąd
    Kraków
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Tipo 1.4
    Rocznik
    2018
    Wczoraj napięcie na aku było 11,6V przetarłem klemy, pojeździłem dziś po mieście i jest 12,4v. Dziś palił bez problemu. Będę obserwował jak jeszcze raz się zdarzy coś takiego to wybieram się do aso. Dzięki za podpowiedzi.

  4. #498
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2020
    Skąd
    Tychy
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał leinad Zobacz post
    Z takimi zdarzeniami jest ten problem ze pojedziesz do ASO a to nie wystąpi. Ja trzymam w garażu i też czasami słyszę. Moim zdaniem bendix nie odbija...
    Mam zamiar podjechać do Fiata w innej sprawie to zapytam.

  5. #499
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2020
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    39
    Postów
    19
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95km
    Rocznik
    2020
    Koledzy a podpowie mi ktoś? Mam radio w wersji bieda czyli tylko usb bez bluta. Jest jakaś opcja żeby dołożyć chociaż aux?

  6. #500
    Klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2020
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    107
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2007
    Na twoim miejscu kupiłbym transmiter, ja mam np taki od xiaomi i jestem zadowolony.

  7. #501
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    45
    Postów
    2,373
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Grociu85 Zobacz post
    Koledzy a podpowie mi ktoś? Mam radio w wersji bieda czyli tylko usb bez bluta. Jest jakaś opcja żeby dołożyć chociaż aux?
    Tu ci odpisałem :
    https://fiatklubpolska.pl/radio-i-na...6/3#post404496

    PS. To jest temat o silniku a nie o radiu.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  8. #502
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2019
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3
    Auto
    Grande Punto 1.4 16v
    Rocznik
    2006
    Cześć. Nie czytałem całego tematu ale po 292k km mogę coś już o tym silniku powiedzieć. Kupiłem gp półtora roku temu z przebiegiem 266k km czyli zrobiłem 26k km. Auto nawet spoko, wygodne, nie czuć dziur aż tak żeby plomby powypadały. Silnik mi bierze około 1L oleju pomiędzy wymianami więc źle nie jest ale sądzę że LPG uszczelniło trochę pierścienie, jak na gp ten silnik daje radę staram się nie przekraczać 4k obrotów powyżej już wtryski gazu nie wyrabiają i autem szarpie kompresja: 10 bar na 1 i 4 cyl i po 8,5 na 2 i 3 czyli LPG po 90k km dało się we znaki. Jakbym miał drugi raz kupować gp to brałbym z 77km silnikime bo jednak starjet jest mniej odporny na LPG i się o tym przekonałem. Skrzynia 6b fajna sprawa ale strasznie krótkie dwa pierwsze biegi przez co w mieście się trochę dziadosko jeździ. No i jeszcze ciekawa sprawa bo obudowa filtra powietrza z tipo 95km niezbyt pasuje do gp, trzeba ją trochę przerobić i pojanuszować aby weszła (wkład filtra ten sam co w punto) no i koszt tych obudów jest cholernie wysoki (nowa do gp 700 zł a używane rzadko się zdarzają). Przez tą słabą kompresje mam checka już o wypadaniu zapłonu i mieszance (ale to od LPG), pewnie aby się pozbyć wypadania musiałbym głowice zrobić ale narazie jeździ jako tako a koszt regeneracji pewnie pod 2k będzie podchodził więc jeszcze jeżdżę. Aha no i podczas wymiany rozrządu po kupnie mechanik musiał za słabo dokręcić śruby od mocowania łapy silnika no i podczas jazdy silnik mi się nagle przekrzywił i wisiał na pozostałych łapach, rozrząd przeskoczył o 2 ząbki około ale nic się nie stało z zaworami tzn kompresja dalej jest 10 bar i 8,5 bar. Czyli albo miałem farta albo silnik bezkolizyjny. Silnik ogólnie nie jest zły ale już ekologia go pokomplikowała Ja jakbym miał kupować znowu gp to tylko i wyłącznie z 1.4 77km a starjeta bym omijał choć silnik nie jest tragiczny

  9. #503
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    297
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2017/2008
    Cytat Napisał Trawa223 Zobacz post
    Cześć. Nie czytałem całego tematu ale po 292k km mogę coś już o tym silniku powiedzieć
    silnik w Tipo to już nie ten sam silnik mimo, że ten sam

  10. #504
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jakie k.wa 77 KM w tipo ?

  11. #505
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,947
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Jakie tipo jak gp? Jaki dział? W sumie to przecież napisał, ze nie czytał tematu a tylko tak na pałe tu napisał...
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 29-03-2021 o 05:46
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  12. #506
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nie chce się czepiać tej wypowiedzi ale niech mi ktoś wyjaśni jak LPG uszczelnia pierścienie a po drugie jak niedokręcona lapa silnika wpływa nie przeskoczenie rozrządu. No chyba ze jedno z kół zębatych jest przymocowane do karoserii :-). A o tym ze starjet (ten pierwotny - nie wykastrowany jak w tipo) jest do LPG lepszy od 1,4 8V też każdy zainteresowany wie (m.in od strony serwisowej dzięki hydraulicznym kasowników luzu zaworowego). I jest to silnik kolizyjny.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 29-03-2021 o 11:52

  13. #507
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2019
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3
    Auto
    Grande Punto 1.4 16v
    Rocznik
    2006
    Aa bo ja myślałem, że to temat zbiorczy o 1.4 16v starjet. A to jak tylko dla tipo to sory za zamieszanie 😁 W gp był oferowany również 1.4 77km który był bez wodotrysków jak starjet--on lepiej gaz znosił tylko problem taki że miał mechanicznie ustawiane luzy zaworowe. Nie miał egr jak starjet o ile dobrze pamiętam no i zmiennych faz rozrządu i tych zamykanych kanałów dolotowych. Po prostu stara szkoła silników a ja przynajmniej takie lubię 😁 Pewnie masz rację z tym że 16v jest kolizyjny, na szczęście u mnie nie spotkały się zawory z tłokami

  14. #508
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Trawa223 Zobacz post
    Nie miał egr jak starjet o ile dobrze pamiętam no i zmiennych faz rozrządu
    Jeżeli już piszesz, to podawaj poprawne informacje,bo wyprowadzasz w błąd:
    1. 1.4 8V 77KM w GP MA zmienne fazy rozrządu
    2. Ma EGR, tzw wewnętrzny, czyli cyrkulacja spalin w komorze.
    3. StarJet również ma wewnętrzny EGR jak 1.4 8V, czyli rolę pełni komora spalania. Spójrz na swojego StarJet', jestem ciekaw, czy znajdziesz zawór EGR

  15. #509
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2023
    Skąd
    Olsztyn
    Wiek
    31
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    Hej.

    To mój pierwszy post, piszę, bo jestem już zdenerwowany na diagnostykę tego autka. Posiadam Fiata Tipo z rocznikiem produkcji 2017, 95KM + LPG Landi Renzo.
    Od początku ma instalację LPG od dealera - LandiRenzo, wymiana wtryskiwaczy po 120 kkm gazowych, serwisy aktualne, bez problemów wydawałoby się. Od 140 kkm okresowo wyświetlał się check engine i wypadnie zapłonu, serwisy bagatelizowały, jakieś drobne wymiany, nic się spektakularnego nie działo, rano falowały obroty i check migał, sam gasł po kilku sekundach i już było ok.
    Przy 168 k km awaria - wypalony 3 zawór, remont generalny silnika wymiana rozrządu itp.

    Na pewien czas był spokój. Zero falowania, idealnie chodził.
    Aktualnie silnik ma 218 kkm czyli zrobiłem 50 kkm po remoncie. Zrobiony pomiar kompresji po 12.8 - 13.0 bar na cylindarch, w warsztacie, jest ok. Akumulator świeży od 6 msc. Żadnych błędów. Mam swój mały komputer na OBD i podpinam.
    ALE, zaczęły się znowu pojawiać falujące obroty po starcie, nie zawsze, jak jadę do serwisu to zwykle nie ma. Im zimniej się robi tym obroty mocniej szarpią, gdy dodam gazu to ustępują. Nie ma check engine, nie ma błędów. Wczoraj mechanik wymienił olej, wykonał płukankę, oczyścił przepustnicę - poprawa minimalna, nieco "miększe" szarpanie dziś, ale dalej jest.
    Sytuacja wygląda dokładnie tak jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=hZzg-22RpW4

    Czy to może być kwestia zużycia rozrządu? - tak wpadłem na ten pomysł, bo wtedy po naprawie silnika rozrząd był nowy, może to trzeba wymienić? Mechanik sugeruje ewentualnie poszukanie nieszczelności w dolocie następnym razem.
    Szukałem jeszcze, ze czasami jest poprawa na aktualizacji sterownika silnika, gdzie to można zrobić? Jak sprawdzić jaki jest najnowszy?

    Podczas porannego falowania /zaostrza się na zimę, zmniejsza na lato/ nie ma błędów, widzę jedynie zmiany ciśnienia w kolektorze dolotowym, zmianę położenia przepustnicy, falowanie obrotów, i zmiany ciśnienia na sondzie lambda - ale błędów brak. Gdzie dalej szukać? Czy silnik nie będzie wymagać znowu naprawy, czy jechać do innego zakładu sprawdzić gaz?? Droga była ta naprawa wolę uniknąć następnej. Proszę o jakieś sugestie.

  16. #510
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Wg mnie to przepustnica świruje. Świruje porządnie. Czy tak jest od zapalenia silnika, czy pojawia się po czasie.


 

Podobne tematy

  1. Fiat Qubo - typowe usterki a może wady fabryczne
    Napisany przez galrad na forum Qubo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 27-04-2024, 20:22
  2. Typowe usterki
    Napisany przez lukew na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-11-2016, 11:23
  3. usterki podczas upałów
    Napisany przez einstein1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-08-2015, 13:45
  4. kod usterki c 1045
    Napisany przez sloniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-12-2011, 22:44
  5. [silnik] ulysse bez turbo ? ogólne usterki mojego samochodu
    Napisany przez Oktawian na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-08-2010, 22:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-3399535

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-33995

fiat tipo usterki

fiat tipo 2016 wadysilnik fiat tipo 1.4 16v 95km opiniesilnik fiat 1.4 16v 95km opiniehttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-3399530tipo usterkisilnik 1.4 fiat tipohttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-339953fiat tipo opiniefiat tipo usterki silnikasilnik fiat 1.4 16v 95km forumfiat tipo awarie i problemyFiat Starjethttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-3399521.4 16v starjetsilnik fiat 1.4 95km spalanie stukoweluZ zaworowy fiat tiposilnik fiata 1.4 16v opinietipo slaby akumulatorstarjet opiniefiat tipo 1.4 t-jet lpg luz zaworowyfiat tipo 1.4 95 km po uzy zaworoweyutube czy fiat tipo bierze olei

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl