Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 129
Like Tree20lubi to!

Temat: Remont silnika po 50k km  

  1. #46
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,745
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    tyle że koszt jednego tłoka z pierscieniami to ok 400-500 zł jeśli da rade jeden to jeszcze do przezycia (ale tak jak wspomnaiłem nie wiem jak kwestia wyważenia itp). Jak rozwiercanie czterech to koszty mogą być masakryczne w stosunku do używanego silnika.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    502
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    ile osób tyle zdań. Osobiście szukałbym silnika na necie. Groszowy temat i do przodu. Loteria taka sama jak z remontem...

  4. #48
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    A silnik przeklada sie w pińć minut i mechanik robi oczywiscie to za darmo

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    394
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    A tymczasem, na stronie jednego z dealerów fiat na Śląsku, wciąż jest info, że można montować u nich instalacje LPG tartarini. Nie ma żadnej wzmianki że LPG "nie nadaje" się np. do tipo 1.4 95. Ba, jako jedna z zalet jest - "dłuższa żywotność silnika i świec zapłonowych".
    Czyli, jak ktoś nie siedzi na forach, to po przeczytaniu informacji na stronie aso, może być święcie przekonany, że z LPG wszystko będzie ok.. jak jest naprawdę - wiemy że nie jest tak różowo. Współczuję autorowi, ale życze nie aż tak kosztownej naprawy.

  6. #50
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,745
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    A silnik przeklada sie w pińć minut i mechanik robi oczywiscie to za darmo
    Przecież żeby to dać do szlifu to nie dość ze trzeba wyciągnąc to jeszcze rozłozyć na kawałki, umyć, zawieźć, przywieźć, złożyć, docierać.... Podmianka słupka to przy tym zabawa.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 30-12-2020 o 18:04
    Talarsw lubi to.

  7. #51
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Chodziło mi o mały remont vs wymiana silnika. Przy takim konkretnym remoncie razem z dołem używany słupek jak najbardziej opcja nie do odrzucenia

  8. #52
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,745
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    A tymczasem, na stronie jednego z dealerów fiat na Śląsku, wciąż jest info, że można montować u nich instalacje LPG tartarini. Nie ma żadnej wzmianki że LPG "nie nadaje" się np. do tipo 1.4 95. Ba, jako jedna z zalet jest - "dłuższa żywotność silnika i świec zapłonowych".
    Czyli, jak ktoś nie siedzi na forach, to po przeczytaniu informacji na stronie aso, może być święcie przekonany, że z LPG wszystko będzie ok.. jak jest naprawdę - wiemy że nie jest tak różowo. Współczuję autorowi, ale życze nie aż tak kosztownej naprawy.
    A jednak sie nadaje tylko trzeba gazownika z głową:

    https://spidersweb.pl/autoblog/fiat-...zebieg-awarie/ 150 tys

    https://www.youtube.com/watch?v=G3_ZZX17Hsg 300 tys ( opluwane wtryski landi renzo padły przy 270 tys.). Naprawy tego auta w kosztach serwisu roweru
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 30-12-2020 o 18:18

  9. #53
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Dobrzy gazownicy nie boją sie tego silnika w Tipo, znają temat ale nie boją się miękkich komponentów silnika sam rozeznawałem temat i na dobrych podzespołach jak KME są w stanie bez stresu ogarnąć ten silnik. Taki stag to jak tartarini, teraz juz są lepsze graty na rynku. Rozważalem wymiane całego przodu ale w zaleznosci od podzespołow kosztowało by mnie to od 1500-2500 zl wiec z kosztami juz poniesionymi to sporo za duzo. Stad postawiłem na wymiane kolektora, nowe nawiercenia plus wtryski i licze ze troche dluzej pojezdze niz początkowo

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    394
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A jednak sie nadaje tylko trzeba gazownika z głową:

    https://spidersweb.pl/autoblog/fiat-...zebieg-awarie/ 150 tys

    https://www.youtube.com/watch?v=G3_ZZX17Hsg 300 tys ( opluwane wtryski landi renzo padły przy 270 tys.). Naprawy tego auta w kosztach serwisu roweru
    Czytałem i oglądałem to co podajesz. Mnie, posiadacza tipo 1.4 95 z LPG tartarini, cieszą takie przebiegi innych tipo, ale bardziej chodziło mi o to, że aso nawet nie zająknie się, że z LPG tartarini w tipo 1.4 95 może być jednak problem.
    brylancik13 lubi to.

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    40
    Postów
    247
    Auto
    Tipo SW POP 1.4 95KM
    Rocznik
    06.2017
    Cholernie współczuję, mam nadzieję że się uda ogarnąć silnik i że tipek będzie Ci jeszcze długo służył. Ja się wyleczyłem z LPG przy poprzednim aucie. Jak się coś zacynało dziać, to scenariusz był zawsze ten sam: jedziesz do gazownika i slyszysz że z instalacją wszystko ok, wysyłają cię do mechanika a ten mówi że wszystko sprawne tylko gaziarz coś źle wyregulował. I tak wkoło Macieju. Dziękuję, postoję
    jacekviola lubi to.

  12. #56
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2,926
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    e-lekcje czy erekcję ?
    Emocje... zasrany słownik w telefonie... :/)
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  13. #57
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,490
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Dobrzy gazownicy nie boją sie tego silnika w Tipo, znają temat ale nie boją się miękkich komponentów silnika sam rozeznawałem temat i na dobrych podzespołach jak KME są w stanie bez stresu ogarnąć ten silnik. Taki stag to jak tartarini, teraz juz są lepsze graty na rynku. Rozważalem wymiane całego przodu ale w zaleznosci od podzespołow kosztowało by mnie to od 1500-2500 zl wiec z kosztami juz poniesionymi to sporo za duzo. Stad postawiłem na wymiane kolektora, nowe nawiercenia plus wtryski i licze ze troche dluzej pojezdze niz początkowo
    KME/Stag/LPGtech/AlexOptima na każdych ww. podzespołach przy prawidłowej regulacji powinien być efekt pożądany. Kwestia również marketingu i reklamy. Jak się trafi na wadliwą głowicę to nic nie pomoże, nawet podzespoły z NASA za grube $ i monterzy pracujący w złotych rękawiczkach. Jak dobrze pamiętam był przypadek na forum gdzie w 1.4 95KM wypaliło zawory na samym zasilaniu PB na gwarancji.

  14. #58
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    No niestety chyba dobry gazownik by sie nie zgodził. Jak z wszystkim są roznice. W wydajnosci wyryskiwaczy, w mozliwosciach oprogramowania itp. Co nie zmienia faktu ze w temacie LPG montaż i obsługa instalacji to podstawa sukcesu.

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    48
    Postów
    365
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał jaszy Zobacz post
    Cholernie współczuję, mam nadzieję że się uda ogarnąć silnik i że tipek będzie Ci jeszcze długo służył. Ja się wyleczyłem z LPG przy poprzednim aucie. Jak się coś zacynało dziać, to scenariusz był zawsze ten sam: jedziesz do gazownika i slyszysz że z instalacją wszystko ok, wysyłają cię do mechanika a ten mówi że wszystko sprawne tylko gaziarz coś źle wyregulował. I tak wkoło Macieju. Dziękuję, postoję
    dokladnie, Dlatego sie tez wyleczylem z gazu
    A jak zobaczylem jak montują te "fabryczne" instalacje ( oczywiscie poza tymi montowanymi w fabryce - pytanie czy faktycznie są one tam montowane czy dopiero przez/u dealera) to juz mi odechcialo. Gdy widzialem jak w nowym aucie (akurat nie byl to fiat) panowie w ASO!!! montowali uchwyty przewodów gazowych blachowkrętami prosto w blachę podłogi to mnie chuj strzelił. Wuwiercone w bagazniku otwory pierdolnął na zywca maziajem ze spreja. To jest dla mnie niedopuszczalne.

    Korzysci owszem są - ale moim zdaniem niewspolmiernie male do strat.
    Nie.
    Stowarzyszenie Historyczne Piast
    https://www.facebook.com/Stowarzyszenie-Historyczne-Piast-542522256570060/

  16. #60
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,745
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Instalacja fabryczna jest montowana w fabryce i tu się nie dopatrzysz badziewia. Przewody gazowe są prowadzone tak jak paliwowe, dziura pod zbiornikiem w baranku, fabryczny licznik z lpg, oryginalny przełącznik itp. Tartarini nie jest instalacją fabryczną i wkurwia wmnie nadużywanie tego pojęcia. To są kity montażowe do aut już wyprodukowanych i tylko dziwne relacje między Faitem a tą firmą sprawiają że jest to wsadzane do nowych aut. Ale nie to jest problemem bo zanim zejdzie ta konserwacja ze spreja a przy blachowkrętach pojawi się rdza auto już pewnie pójdzie pod prasę. Problemem jest nieznajomość algorytmów sterowania silnikiem mimo że te firmy ze sobą chyba jakoś współpracują (czyżby typowy włoski burdel?). Ktoś tu pisał że w odróżnieniu od starych sterowników tu układ pracuje dużo w open loop i dlatego strojenie jest mega ważne i tak naprawde powinno być zrobione na hamowni. Alfą z tym silnikiem zrobiłem ponad 150 kkm ale też monatażyści nie byli świadomi działania klap w kolektorze itp. Pomogła centrala i mapa dokładnie dla tego silnika w tej konfiguracji notabene wgrana z pendrajva bez żadnego jeżdżenia z lapkiem na kolanach. I zrobiła to firma mniej znana jako "fabryczna".
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 31-12-2020 o 01:22


 
Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Remont silnika
    Napisany przez Daro10328 na forum Croma
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 26-03-2019, 11:45
  2. Remont silnika.
    Napisany przez sebaoo2 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-09-2018, 15:05
  3. Remont silnika
    Napisany przez Seba1985 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-02-2016, 10:12
  4. Mały remont silnika
    Napisany przez szymci0 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-05-2012, 22:27
  5. Remont silnika
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 09-01-2010, 20:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

rozrzad fiat 50k

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl