Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 129
Like Tree20lubi to!

Temat: Remont silnika po 50k km  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2019
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017

    Remont silnika po 50k km

    Witam,
    Niestety uległem namowom komentatorów motoryzacyjnych i uwierzyłem, że silnik 1.4 95km to sprawdzona konstrukcja. U dealera zamontowano instalacje LPG Staga. Po 3 latach i 46 tys km w silniku wypalone zawory - w konsekwencji silnik do remontu. Łączny koszt operacji nie w ASO - 3.5 do 5.5 tys. dokładnie mam się dowiedzieć jak będzie wiadomo ile wyjdzie planowanie głowicy. O podobnej awarii słyszałem od człowieka, który wyklucal się o uznanie gwarancji w rocznym fiacie w ASO kiedy byłem że sprzęgłem (jeszcze na gwarancji), jemu coś podobnego przytrafiło się po niecałych 20 tysiącach. Miał to szczęście, że w okresie gwarancji, więc zakładam że udało mu się wykłócić, ale miał z tym o dziwo problem.

    Na forum cisza na ten temat, a jak rozmawiam z mechanikami to problem dość popularny w tipo w tych silnikach... miał ktoś podobny problem z tipo z silnikiem 1.4 95 KM ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Jaka cisza, na forum bardzo duzo było pisane jak i o samych przypadkach, tak i o obawach.

    Ja juz po remoncie, przebieg niecałe 50 tyś km.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2017
    Skąd
    Płońsk
    Postów
    204
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    Nigdy nie miałem zagazowanego auta .
    Może ze wzgledu na małe przebiegi około 10 tyś km rocznie .
    Troche to dziwne ...
    Mam kolegę który ma Stilo z silnikiem 1,4 95 KM 225 tyś km i zero problemów.
    Jakieś badziewne te silniki robią teraz ...

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    262
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Cytat Napisał Krzycholu Zobacz post
    Nigdy nie miałem zagazowanego auta .
    Może ze wzgledu na małe przebiegi około 10 tyś km rocznie .
    Troche to dziwne ...
    Mam kolegę który ma Stilo z silnikiem 1,4 95 KM 225 tyś km i zero problemów.
    Jakieś badziewne te silniki robią teraz ...
    Mi w Stilo poszły 2 zawory jednocześnie przy przebiegu 195kkm na autostradzie Bez LPG. Ale kosztowo zmieściłem się w 2,5k PLN z rozrządem z pompa wody. Także koszt 5,5k to chyba z naprawa dołu silnika aby nie chlal oleju

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    W Tipo zrobilem za niecałe 3k pln z rozrzadem i niby lepszymi wzmacnianymi zaworami, wymirniono wszystkie 8 szt

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    441
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Cytat Napisał Krzycholu Zobacz post
    Nigdy nie miałem zagazowanego auta .
    Może ze wzgledu na małe przebiegi około 10 tyś km rocznie .
    Troche to dziwne ...
    Mam kolegę który ma Stilo z silnikiem 1,4 95 KM 225 tyś km i zero problemów.
    Jakieś badziewne te silniki robią teraz ...
    Z tego co było tu opisywane, problemy z tymi silnikami po montażu LPG zaczęły się dopiero od roku 2015 kiedy zmieniono normę spalin czy jakoś tak, któryś z forumowiczów podawał nawet, że jest inny numer głowicy i od tego czasu zaczęły się problemy.
    Mam Doblo z 2011r., aktualnie na liczniku 107kkm i na szczęście tego problemu nie mam, i niech tak pozostanie W dziale Doblo również ktoś o tym pisał.
    https://fiatklubpolska.pl/doblo-ii-5...-silnik-44082/

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    262
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Planowanie głowicy z wymiana zaworów mnie wyniosło 500 pln. Mały silnik mały problem tak mi powiedział mistrz na zakladzie Reszta to koszty elementów które się nie nadają do ponownego wykorzystania np. Śruby głowicy, uszczelki, rozrzad itp.. Koszt zrzucenia i ponownego montażu to około 1000 PLN. Także zawory są stosunkowo tanie ale roboty przy tym stosunkowo dużo.
    ciastoman i siwymw lubią to.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 grudzień 2020
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    30
    Auto
    Fait Tipo 1.4 16V
    Rocznik
    2020
    Co prawda nie w Fiacie, a w Toyocie naprawiałem głowicę zniszczoną przez gaz. A w zasadzie zniszczoną przez moje zaniedbanie - brak sprawdzania luzu zaworowego w silniku 4EFE. W serwisie zajmującym się tylko naprawą głowic wstawiono mi inne gniazda zaworowe i inne zawory. Jedno i drugie o dużo większej odporności na wysoką temperaturę. Po tym zabiegu Toyota bez problemu przejechała jeszcze na gazie 250 tys. km. I pewnie dalej by jeździła, ale trafiła w nią ciężarówka. :/

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    48
    Postów
    365
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    dlatego mówię - stac cie na auto, stac cie na benzynę
    mialem kiedys gaz - raz w zyciu - w starym cc700. Bylo tanio..przy tankowaniu... i nic wiecej,
    Biorąc pod uwagę koszty remontu oszczednosci przy paliwie zrównowazyly się z kosztem remontu.
    I nigdy wiecej nie dam sobie auta kaleczyć robieniem dziur w podlodze pod mocowania przewodów, dziur pod zbiornik
    Oszczednosci zadne, straty duze

    ale co kto lubi


    kondomy po uzyciu tez myjecie zeby uzyć drugi raz ?
    ciastoman lubi to.
    Stowarzyszenie Historyczne Piast
    https://www.facebook.com/Stowarzyszenie-Historyczne-Piast-542522256570060/

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2015
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    43
    Postów
    433
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    A kto używa kondomów? 😅
    Qvadrat lubi to.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2019
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    Dzięki za odpowiedzi, poczytałem te wątki i rzeczywiście słabo wcześniej szukałem. Tak czy inaczej jest to jedna wielka żenada żeby w nowych samochodach silniki było trzeba remontować. To nie klient ma wiedzieć, że silnik nie nadaje się do gazu tylko Dealer, który ochoczo ten gaz do silnika ładuje. Jednocześnie przy kupnie zapewnia, że sprawdzona konstrukcja z Fiata Bravo, "ćwierć miliona na gazie bez żadnych problemów tylko olej zmieniać". Później się okazuje, że jednak nie jest to sprawdzona konstrukcja z Bravo.. Chciało by się powiedzieć "nigdy wiecej fiata", ale zapewne wszystkie marki takie same kity wciskają żeby sprzedać.

    Ok. 3000 mam wycenioną całą robociznę (góra silnika) z częściami typu rozrząd, uszczelki itp., ale bez planowania głowicy cokolwiek się za tym kryje. Planowanie ma kosztować od około 500 w górę, mam się dowiedzieć za kilka dni jak firma, która się tym zajmuje zobaczy głowicę (jakiś podwykonawca). W sumie to nie wiem czy wszystkie zawory będą wymieniać czy tylko wypalone (czy tak w ogóle można?) i czy na jakieś wzmocnione czy na jakie. Muszę o to wszystko dopytać. Wygórowana kwota ? Nie jest to ASO, ale jeden z lepszym serwisów w Trójmieście.

    Pewnie nic bym na forum nie napisał, ale się we mnie zagotowało jak zobaczyłem artykuł na AUTOŚWIAT jaki to Fiat Tipo jest niezawodny i bez poważnych wpadek:
    https://www.auto-swiat.pl/uzywane/co...azdego/2wey5x4

    Nawet napisałem do redakcji w jaki sposób zbadali niezawodność Tipo, ale jakoś bez odzewu. Później ktoś czyta takie bzdury i kupuje 1.4 95KM w gazie, bo auto tanie, sprawdzone i bez poważnych usterek.

    Dzięki za odpowiedzi, dam znać jak się sytuacja rozwinie

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    262
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Ja bym się dowiedzial co jest w zakresie. Dopytaj jakie zawory dają bo są tańsze i nie wiele droższe a wytrzymalsze. Wymien wszystkie chyba ze po jakimś czasie chcesz płacić jeszcze raz za ta usługę. Ja jak dawalem glowice od Stilo 1.4 to jeden zaklad wymieniał zawory, planował i sprawdzał szczelność głowicy dają gwarancje na to! Także dowiedz się za wczasu żeby później 2x nie płacić za to samo.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 grudzień 2020
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    30
    Auto
    Fait Tipo 1.4 16V
    Rocznik
    2020
    Problem z LPG zaczyna się na linii klient - firma montująca. Gazownicy w większości już początku ustawiają zbyt ubogą mieszankę bo większość klientów po pierwszym tankowaniu zazwyczaj przyjeżdża z mordą, że im auto pali dużo gazu i że instalacja się późno załącza. Więc żeby nie mieć zawracania d. to od razu korekty czasów w dół i temperatura na 30 stopni. Do tego głowice i zawory z gównolitu i taki mamy oto efekt jaki mamy. A, i same wtryskiwacze LPG - mało który klient chce dopłacić do porządnych i precyzyjnych bo to przecież parę stówek więcej. A ma być przecież tanio, nie?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    48
    Postów
    365
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał Krzysiek Sz Zobacz post
    Pewnie nic bym na forum nie napisał, ale się we mnie zagotowało jak zobaczyłem artykuł na AUTOŚWIAT jaki to Fiat Tipo jest niezawodny i bez poważnych wpadek:
    https://www.auto-swiat.pl/uzywane/co...azdego/2wey5x4

    Nawet napisałem do redakcji w jaki sposób zbadali niezawodność Tipo, ale jakoś bez odzewu. Później ktoś czyta takie bzdury i kupuje 1.4 95KM w gazie, bo auto tanie, sprawdzone i bez poważnych usterek.

    Dzięki za odpowiedzi, dam znać jak się sytuacja rozwinie

    bo to jest auto w miare tanie i niezawodne. Ale w przypadku fabrycznej konfiguracji
    ja ciągle nie potrafię zrozumieć tej polskiej mentalnosci - ladowania do taniego , w miare ekonominczego auta gazu zeby bylo jeszcze taniej
    sam mam 1.4 95KM, kombi i na trasie ( a jezdzę duzo po PL) pali mi srednio miedzy 6,5 a 6,8 l/100km. Rocznie robie ok 25 tys km. Do lba by mi nie przyszlo wsadzanie gazu - dziurawienie auta, ograniczenie bagaznika, watpliwe korzysci finansowe i szkoda dla silnika - po co to ?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał PUNTO1.4 Zobacz post
    A kto używa kondomów? ��
    ja
    zona ma problemy zdrowotne i nie może uzywać pigułek.
    Wystarcza taka argumentacja ?
    Stowarzyszenie Historyczne Piast
    https://www.facebook.com/Stowarzyszenie-Historyczne-Piast-542522256570060/

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2019
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    A jak to wygląda po remoncie ? Generalnie myślę, że najrozsądniej będzie zrezygnować z gazu, nie chce zaraz robić kolejnego remontu. Trzeba zdemontować całą instalację ? Bo zakładam, że samo wyłączenie nie załatwi sprawy, wtedy cały czas przeglądy roczne itp. należy robić. Jak to u Was wygląda ? Czy liczycie na to, że jak wstawili inne zawory to problem nie powróci ?


 
Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Remont silnika
    Napisany przez Daro10328 na forum Croma
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 26-03-2019, 11:45
  2. Remont silnika.
    Napisany przez sebaoo2 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-09-2018, 15:05
  3. Remont silnika
    Napisany przez Seba1985 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-02-2016, 10:12
  4. Mały remont silnika
    Napisany przez szymci0 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-05-2012, 22:27
  5. Remont silnika
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 09-01-2010, 20:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

rozrzad fiat 50k

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl