Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 82
Like Tree13lubi to!

Temat: Moment dokręcenia korka spustu oleju  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    476
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Dziś wymieniałem olej i miałem potężny problem z odkręceniem filtra oleju....mimo użycią kilku rodzajów kluczy do filtrów:łańcuchowego,taśmowego,samozaciskowego(poż yczony w pobliskim warsztacie),szerokiego pasa skórzanego nie dało rady go odkręcić.Walczyłem z nim ok.3h.aż w końcu pomógł klucz ruski (długi ostry przecinak i młotek):
    smile:IMG_20210304_164849[1].jpg

    Nie wiem,czy tak w ASO mocno doj..bali,czy się zapiekł po prostu....
    Korek jak w temacie też był mocno dokręcony,poszedł kluczem nasadowym i tak samo go dokręciłem...nie chciało mi się już klucza dynamometrycznego używać....
    Ostatnio edytowane przez jaroslawrak ; 04-03-2021 o 22:22



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jaroslawrak Zobacz post
    Dziś wymieniałem olej i miałem potężny problem z odkręceniem filtra oleju....mimo użycią kilku rodzajów kluczy do filtrów:łańcuchowego,taśmowego,samozaciskowego(poż yczony w pobliskim warsztacie),szerokiego pasa skórzanego nie dało rady go odkręcić.Walczyłem z nim ok.3h.aż w końcu pomógł klucz ruski (długi ostry przecinak i młotek):
    smile:IMG_20210304_164849[1].jpg

    Nie wiem,czy tak w ASO mocno doj..bali,czy się zapiekł po prostu....
    Korek jak w temacie też był mocno dokręcony,poszedł kluczem nasadowym i tak samo go dokręciłem...nie chciało mi się już klucza dynamometrycznego używać....
    Norma, Kaziu dokręć kluczem nie ręką żeby czasem nie ciekł.

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    274
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95 km, Tipo SW 1.4 16V T-JET
    Rocznik
    2020
    Też u siebie miałem problem z odkręceniem filtra ,pół godziny walki dwoma kluczami i dałem radę . Natomiast dokręcając korek spustu oleju starałem się trafić miejsce zaznaczenia markerem przez fabrykę (korka z miską).

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    476
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Uszczelkę nowego filtra przed montażem smarujecie olejem tylko po zewnętrznej stronie,czy zdejmujecie ją z filtra i obustronnie?

  6. #50
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Tylko po stronie zewnętrznej. Żadnego zdejmowania uszczelki...
    jaroslawrak lubi to.

  7. #51
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    40
    Postów
    774
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Korek ma uszczelkę płaska na klucz sześciokątny standard w rozmiarze 13.

    Załącznik 38127
    U mnie wygląda ta śruba identycznie, jednak mam podkładkę, dziś przy 3 wymianie się przyjrzałem.

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    34
    Postów
    210
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Do "Sławek89" , jest cos takiego do spustu oleju w siln. 1,6 jtd, aby sie zbytnio nie upaprać.Czasem trudno go wypatrzeć ,jak silnik zakurzony nieco,
    Załącznik 39199
    Tak się jeszcze dopytam, czy aby z tego ,,króćca" poleciał olej to trzeba coś wykręcić? Czy po prostu w czasie wykręcania obudowy filtra on się rozszczelnia?

  9. #53
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2021
    Skąd
    Bytom
    Postów
    2
    Auto
    Tipo II 1.4 16V
    Rocznik
    2019
    Panowie - użytkownicy Tipo z silnikiem 1.4 16V 843 A1.000 - jak podejść kluczem dynamometrycznym do korka miski olejowej bez demontażu belki/łącznika znajdującego się kilka cm poniżej?

    Nie mam jeszcze takowego, a zważywszy, że w drugim aucie dostęp do miski nie nastręcza żadnego problemu zastanawiam się czy klucz nasadowy z 3/8 lub 1/2 z bitem hex 12 mm zmieści się w tę "szczelinę" w Fiacie?

  10. #54
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał mmarcinm Zobacz post
    jak podejść kluczem dynamometrycznym do korka miski olejowej bez demontażu belki/łącznika znajdującego się kilka cm poniżej?
    Demontujesz tą belkę, to raptem 4 śrubki i masz wygodny dostęp do korka miski. Po co kombinować, jak łatwiej belkę zdjąć
    Moment dokręcania śrub od belki to 60 Nm.
    siwymw lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  11. #55
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Ponadto przy zlewaniu z miski oleju na początku leci właśnie na tą belkę i się rozpryskuje. Tak że jak napisano wyżej, najlepiej belkę zdemontować (odkręcić 3 śruby a 4 poluzować, żeby odchylić belkę na bok).
    siwymw lubi to.

  12. #56
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ta "rozpórka" tak samo przeszkadza w grande i alfie mito. W sumie nie wiem po co to jest
    siwymw lubi to.

  13. #57
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Belki nie demontuje, trochę się pochlapie to wycieram po robocie. Korek dokręcam wg uznania, to nie stopa korbowodu. Korek ma gwint walcowy z powierzchnią oporowa i uszczelnieniem płaskim, to nie korek z gwintem stożkowym. Korkiem się flustrujecie i belka a przy odkręcaniu filtra oleju olej leci na chłodnice oleju i itp w zakamarki i to Wam nie przeszkadza?

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  14. #58
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Korek ma gwint walcowy z powierzchnią oporowa i uszczelnieniem płaskim, to nie korek z gwintem stożkowym
    Akurat kolega mmarcinm pytał jak to jest w 1.4 16V 95KM, a w 1.4 16V 95 jest trochę inaczej niż w T-Jet. Korek jest stożkowy i bez uszczelki.
    A moment jego dokręcania to 40 - 50 Nm.


    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Korkiem się flustrujecie i belka a przy odkręcaniu filtra oleju olej leci na chłodnice oleju i itp w zakamarki i to Wam nie przeszkadza?
    W 1.4 16V 95 olej się tylko leje na belkę, nie ma tam żadnej chłodnicy po drodzę Także po demontażu belki olej leci tylko do zbiornika na stary olej Poza tym, belka przeszkadza w zamontowaniu klucza do odkręcenia korka, dlatego wygodniej jest zdjąć tą belkę
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 29-12-2021 o 01:23
    steyr lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  15. #59
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Ja się aż tak bardzo nie "spuszczam" nad taką czynnością jaką jest wymiana oleju. Zdejmuję plastykową osłone, odkręcam filtr i korek spustowy a następnie wypijam browara, albo trzy..... Następnie zakręcam korek bez klucza dynamom... z wyczuciem ręką, zakręcam nowy filtr oleju i po sprawie. Następny browar wlewam w siebie a potem olej do auta już pewną ręką bez drżenia....

  16. #60
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Akurat kolega mmarcinm pytał jak to jest w 1.4 16V 95KM, a w 1.4 16V 95 jest trochę inaczej niż w T-Jet. Korek jest stożkowy i bez uszczelki.
    A moment jego dokręcania to 40 - 50 Nm.



    W 1.4 16V 95 olej się tylko leje na belkę, nie ma tam żadnej chłodnicy po drodzę Także po demontażu belki olej leci tylko do zbiornika na stary olej Poza tym, belka przeszkadza w zamontowaniu klucza do odkręcenia korka, dlatego wygodniej jest zdjąć tą belkę
    Ok nie zauważyłem, myślałem że chodzi tjet-a.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka


 
Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Moment dokręcenia świec T-jet, 1.4 16V
    Napisany przez marx30 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 90
    Ostatni post: Dzisiaj, 09:58
  2. Croma moment dokręcenia piast przód, tył.
    Napisany przez Tuleja96 na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-09-2023, 10:51
  3. Uszczelka korka spustu oleju
    Napisany przez michmich na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 29-03-2022, 15:59
  4. Jak dokręcić korek spustu oleju...?
    Napisany przez adam67 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-04-2016, 20:01
  5. korek spustu oleju
    Napisany przez MiNiS na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-05-2014, 06:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moment-dokrecenia-korka-spustu-oleju-46714

momenty dokrecania srub zawieszenia silnika fiat tipo 2019https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moment-dokrecenia-korka-spustu-oleju-467144

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl