Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 62
  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    55
    Auto
    Siena 1.6 16 V, 101 km
    Rocznik
    1998
    No mam nadzieje ze cos z Tym zrobimy , chyba w końcu trafiłem do odpowiednich specjalistów

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Ok ja ide spać bo jutro do roboty . Jutro porobie to co mi tu dzisiaj zaleciliście i zdam relacje około 20 będe juz na forum i bede wiedział wiecej



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wątek widzę się rozwinął Pokrótce - błąd lambdy wcale nie musi oznaczać jej uszkodzenia. Mało z tego - jeżeli auto ma instalacje II lub co gorsza I generacji to lambda jest emulowana i na ECU może taki błąd się pokazywać - jest to normalne. Czasem zwiera się też sygnał lambdy do masy ale różne ECU różnie to interpretują. W instalacjach II gen lambda pracuje cały czas ale do żeby ją spr trzeba się wpiąć przed sterownikiem gazowym bo ten dalej sygnału do ecu nie daje (na benzynie centralka gazu jest przeźroczysta dla sygnału). Jeżeli już masz pewność, że lambda jest kaput to nowa TYLKO NTK lub Bosch z wskazaniem tej 2giej bo NTK potrafią podrabiać. 100zł za sondę to kwota za niska. Ja za oryginał bosch'a dawałem niecały rok temu 260zeta po zniżkach. Jeszcze inna sprawa, że ten miernik co masz może nie pokazać dobrych wyników - zbyt mocno je uśrednia.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    55
    Auto
    Siena 1.6 16 V, 101 km
    Rocznik
    1998
    Widziałem filmik na youtube gosc ma taki sam miernik co ja , i podłącza go do bravo 1.6 i tam pokazuje tak jak powinien czyli w zakresie od 0 do 1 V . Dobra ide jeszcze raz sprawdzić sonde po wczesniejszym odłączeniu akumulatora i sprawdze spalanie na świecy wrzuce wam zdjęcie świecy i powiem co z lambdą.

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    55
    Auto
    Siena 1.6 16 V, 101 km
    Rocznik
    1998
    No więc , juz sprawdziłem . Po odłączeniu akumulatora na około godzine sprawdziłem sonde lambda , prawie wcale nie dawała napięcia nie mówiąc juz o skokach od 0 do 1 V . przy mocniejszym przygazowaniu dawała napięcie do 0.2 V potem znowu spadało . Gdy trzymałem gaz to napięcie tak około 0.2 V sie utrzymywało . Czyli sonda najprawdopodobniej jest uszkodzona . Sprawdziłem równiez spalanie na Świecy... wrzucam fotki świecy ponizęj oraz porobiłem fotki mojego silnika . Co dalej ??P120313_17.13_[03].jpgP120313_17.13_[04].jpgP120313_17.15_[02].jpgP120313_17.15_[03].jpgP120313_17.15_[04].jpgP120313_17.16_[02].jpgP120313_17.16_[03].jpg

  6. #35
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ty tą sądę mam nadzieje sprawdzasz na rozgrzanym silniku? Sonda musi być gorąca aby działała, silnik musi już swoje pracować..
    Świece wyglądają dobrze chociaż te fotki to pożal się..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    55
    Auto
    Siena 1.6 16 V, 101 km
    Rocznik
    1998
    tak na rozgrzanym silniku sprawdzam

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Jak na moje to świeca ma jakieś 1-1,5mm szczeliny miedzy elektrodami stanowczo za dużo.Na LPG jakieś 0,8-0,9mm max.Mieszalnik do gazu tez raczej nieciekawie wpięty na tej rurze.Zobacz u Turka86 w profilu ma zdjęcie spod maski i mieszalnik jest jakieś 5-10cm przed przepustnicą.W twoim wypadku teoretycznie na dłuższej drodze dolotu gaz powinien się lepiej wymieszać z powietrzem ale po gwałtownym zamknięciu przepustnicy w dolocie robi ci się małe bomba gazowa.Przez to rozerwało filtr jak pisałeś.Jaki duży jest wlot powietrza do filtra?
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    55
    Auto
    Siena 1.6 16 V, 101 km
    Rocznik
    1998
    Wlot powietrza do filtra to 4 dziurki około 1,5 cm oraz chyba 2 lub 3 dziurki mniejsze moze z okolo 0,5 cm . Mowie tu o dziurkach w tej doniczce która jest założona na stożek. Gdy było wiecej dziurek to auto nie chciało się wkrecać na obroty . A bez doniczki to wogóle po przełączeniu na gaz auto gasło . To mnie troche dziwi bo widziałem u innych na necie ze mieli odkryty stożek ale nie jestem pewien czy mieli gaz , ale chyba tak . Co do przerwy na świece to moj ojciec je zakładał i nie wiem jaka tam jest przerwa. Musiałbym wykręcić i sprawdzić . a które to jest mikser od gazu ?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Już wiem o który przewód od mieszalnika Ci chodzi . widziałem zdjęcia turka . Czy oprócz wybuchów w czyms jeszcze moze przeszkadzac miejsce wpięca mieszalnika u mnie ? . Bo u Turka tez chyba wybucha bo ma antywybuch na filtrze.

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Sorki ale pomyliłem u ciebie obejmę podtrzymującą rurę z mieszalnikiem.Zmyliła mnie ta wtyczka tam umocowana.Ty masz mieszalnik przed kolankiem chyba że się mylę.Co do klapki antywybuchowej to montowali je standardowo w pierwszych generacjach LPG.Co do otworów to jak dla mnie stanowczo za mało.Zobacz ile potrzebuje silnik do napełnienia cylindrów powietrzem żeby dobrze spalić benzynę.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    55
    Auto
    Siena 1.6 16 V, 101 km
    Rocznik
    1998
    Jak jest troche wiecej dziurek to juz nie chce chodzic dobrze na gazie... to wydaje sie podejzane no nie? moze od sondy uszkdzonej tak jest ?> , na benzynie normalnie. Tak mam mieszalnik przed kolankiem.
    Ostatnio edytowane przez grabar500 ; 12-03-2013 o 20:52

  12. #41
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Jak na moje to mieszalnik dać przed przepustnicę.Uwolnić filtr od doniczki albo dać oryginalny z klapką antywybuchową potem regulacja instalacji LPG i powinno wszystko w miarę dobrze chodzić.Jak bez doniczki kiepsko chodził to dawkowanie LPG za małe.To działa na takiej zasadzie że jak tłumisz dolot to idzie więcej gazu i odwrotnie.Działa to powiedzmy do jakiejś tam prędkości obrotowej dobrze a potem ze wzrostem podciśnienia zalewasz silnik gazem nie dając odpowiedniej ilości powietrza do spalenia mieszanki.Na benzynie dużo nie jeździsz więc nie wiesz ile pali ale założę się że przy tych otworkach w doniczce to 12-14l łyknie jak nic.Powera możesz mieć przy tym dużego i wypalanie uszczelki pod głowicą też.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    55
    Auto
    Siena 1.6 16 V, 101 km
    Rocznik
    1998
    Rozumiem. Ja próbowałem sam regulować instalacje tą śrubą która jest na rurze idącej do odmy , chodzi mi chyba wlasnie o tą rure mieszalnika . Śruba odkręcała sie do końca i ciagle nie chciał chodzić bez doniczki na stożku. Próbowałem też kręcić Śrubą która jest na parowniku i tez nie chciał chodzić . Czy są jeszcze jakieś sposoby regulacji instalacji gazowej ?. Czy jak pojade do gazownika i on podłączy instalacje gazową pod komputer to będzie w stanie coś więcej wyregulować niz ja tymi dwoma śrubami ? . Jeszcze chciałem zapytać co da to że przełożę mieszalnik przed przepustnice ?(ma być tak jak u turka tak? ) . Rozumiem że przerwe na świecach też sprawdzić i ewentualnie zmiejszyć do 0.7 . Jeszcze mam pytanie o sonde lambda, mianowicie czy ona w mojej instalacji nie odgrywa żadnej roli ?? czy z powodu jej awarji nie powinien wiecej palić ani być zamulony, bo ewidentnie moja sonda jest uszkodzona. Ogólnie Twoja diagnoza jest prawdopodobna , bo na postoju auto mi kreci sie do prawie 7 tyś a w przyspieszania ledwo do 5 tyś, tak jakby wlasnie miał jakis problem z powietrzem w trakcie jazdy . bo na postoju normalnie sobie zasysał a w trakcie jazdy jest pęd powietrza to nie moze .
    Ostatnio edytowane przez grabar500 ; 12-03-2013 o 21:57

  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    W instalacjach I generacji to raczej komputera gazowego nie ma.Co do regulacji to poszukaj w googlach.Dość dokładny opis był chyba na forum Mazdy.Przełożenie mieszalnika zmniejszy ci objętość tej bomby gazowej która może ci się tworzyć po puszczeniu pedału gazu.Gazownik jedyne co może ci sprawdzić to czy nie jest uszkodzona membrana w parowniku i ugnieciona sprężyna.Być może właśnie uszkodzona albo ubita sprężyna w parowniku powoduje to że silnik nie reaguje regulacje gazu.Zobacz czy masz gdzieś wpięty emulator w kable od sondy.To taka mała skrzyneczka.


    esl.jpeg
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    55
    Auto
    Siena 1.6 16 V, 101 km
    Rocznik
    1998
    No rozumiem, czyli ja mam na pewno instalacje I generacji tak ?? bo nie jestem tego pewien . znalazłem taki opis : Regulacja gazu , chyba o to Ci chodziło no nie ? . Jutro spróboje ją wyregulować według tego opisu . Jutro również popatrze czy mam taki emulator. OK to dzięki wielkie jutro po pracy dalej będe kontynuował prace nad sieną. Dam znać na forum tak jak dzisiaj około 19-20 . Do jutra i dzięki wielkie
    Ostatnio edytowane przez grabar500 ; 12-03-2013 o 22:35

  16. #45
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    No ja tez już ide spać bo o 5 pobudka.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.


 

Podobne tematy

  1. Wymiana sondy lambda
    Napisany przez Seraphim na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-12-2018, 17:13
  2. wymiana sondy lambda
    Napisany przez seth na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 06-11-2014, 08:01
  3. Wymiana sondy lambda
    Napisany przez dalbert na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-07-2012, 11:48
  4. [osprzęt silnika] Sondy lambda
    Napisany przez tomelek1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-09-2010, 16:48
  5. oznaczenie sondy lambda
    Napisany przez trybulap na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-08-2010, 22:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sonda lambda fiat siena

fiat siena sonda lambda

sonda lambda fiat siena 1.6

sonda lambda fiat siena 1.6 16v

http;fiatklubpolska.plsiena-palio

sonda fiat siena 16

sonda lambda siena 1.6 16v

sonda lambda-fiat sienna rok 2000

http:fiatklubpolska.plsiena-palio-443pytanie-odnosnie-dzialania-sondy-lambda-siena-1-6-16-v-18402

http:fiatklubpolska.plsiena-palio-443strona-11.html

sonda lambda palio 1.6 16v

sonda lambda fiat palio 1.6

sonda siena 1.6

gdzie jest sonda lambda fiat siena

sonda lambda fiat siena 1.6 16v. bosch

mocowanie sondy lambda fiat palio

sonda lambda siena 1.6

palio 1.6 montaz sondy

sonda fiat siena

sonda labda w paliosonda lamda siena 1.6 16vsonda lambda fiat palio weekend 1.6 16vpalio 1 6 sonda lambdasterownik lpg ct4 problemfiat palio montarz sondy lambda

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl