Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 61
Like Tree4lubi to!

Temat: samodzielna naprawa turbosprężarki  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Spokojnie nie musisz wyjmować IC.. wystarczy że zdejmiesz gumę nachodzącą na turbine- tą od strony filtra powietrza.
    Wtedy widzisz mirnik i możesz nim spróbować poruszać żeby wyczuć luzy. Życzę żebyś ich nie znalazła



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    kon
    kon jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2013
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    34
    Postów
    6
    Auto
    audi a3
    Rocznik
    2004
    Ja do mojego Fiata Ducato 2.8 122KM, kupiłem regenerowaną turbosprężarkę z turbosprezarki.info/fiat/ducato/ducato-2-8-122km.html

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 grudzień 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    46
    Postów
    1
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2003
    Miałem okazję bawić się Garretem i niestety muszę powiedzieć, że bez porządnego doważania szybkoobrotowego regeneracja turbin jest bez sensu. A jak ktoś pisze że wystarczy sam zestaw naprawczy to mi się śmiać chce.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał matoo Zobacz post
    Miałem okazję bawić się Garretem i niestety muszę powiedzieć, że bez porządnego doważania szybkoobrotowego regeneracja turbin jest bez sensu. A jak ktoś pisze że wystarczy sam zestaw naprawczy to mi się śmiać chce.
    No to się śmiej. Teraz w grudniu będzie 2 lata jak ja naprawiałem swoją turbinę bez wyważania. Uważam kolego że napisałeś ten post po to by zatrolować. A jeśli naprawdę na poważnie to skłonny jestem twierdzić że choć bawiłeś się Garetem jak piszesz to jednak nie zrozumiałeś istoy rzeczy o co w tym chodzi, lub co gorsza po prostu zarabiasz na tym i zależy ci by zdezawuować takie wpisy jak mój pierwszy post. Przykre
    Ostatnio edytowane przez edwardo65 ; 26-12-2013 o 03:38

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Mikołajowice
    Wiek
    44
    Postów
    31
    Auto
    Bravo 1.7
    Rocznik
    12.2005
    Jeżeli sam naprawiałeś i już c2 lata chodzi bez zastrzeżeń to naprawdę podziwiam,ja nie musiałem się do tego samodzielnie zabrać i musiałem oddać do serwisu,bałem się,ze mogę narobić więcej szkód niż faktycznie polepszyć sytuację.
    www.sklepmartec.pl - zapraszamy.


  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał SklepMartec_pl Zobacz post
    Jeżeli sam naprawiałeś i już c2 lata chodzi bez zastrzeżeń to naprawdę podziwiam,ja nie musiałem się do tego samodzielnie zabrać i musiałem oddać do serwisu,bałem się,ze mogę narobić więcej szkód niż faktycznie polepszyć sytuację.
    Kolega też może nie musiał, ale chciał przez co dementuje plotki dotyczące magii regeneracji sprężarek.
    Nawet regenerowane w serwisach nie sa już tak dobre jak nowe czy sprawne używki, żaden warsztat od tuningu który robi mody do granic możliwości sprzętu nie bierze się za modyfikacje na regenerowanych turbinach ( prędzej już na używkach)
    JA sam jeśli będe miał problem z turbo kupie uzywkę albo sam zregeneruje. Do serwisu nie wyślę

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 maj 2014
    Skąd
    piła
    Wiek
    26
    Postów
    1
    Auto
    punto
    Rocznik
    1999
    Brawo ,Brawo ,Brawo za wypowiedz dla kolegi jacka choć na poczatku powinienem się przywitać ,co teraz uczynię - Witam wszystkich forumowiczów i serdecznie pozdrawiam!!!

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    dorzuce swoje 3 grosze.
    Z turbospręzarkami mam sporo doswiadczenia. (napewno nie tyle ile ci którzy je regeneruja)

    Nikt nie dotyka kwestii dlaczego turbiny uszkadzają się. Oczywiscie naturalne zuzycie tez wystepuje.
    Problem znany głównie w silnikach renaulta. CIŚNIENIE OLEJU.
    ZAWSZE po wymianie turbo trzeba zmierzyć ciśnienie oleju na zasilaniu turbo.1 bar na wolnych obr to minimum.
    w renaultach jest 0,3 bara !!!!! fabrycznie. na wolnych obr. przy 1500obr jest 0,6bara a turbo jest juz rozkręcone, wiadomo czym sie konczy.

    Wniosek:
    jak niema cisnienia oleju to, czy nowa, uzywka, czy regenerowana wytrzyma tyle samo.

    Podam przykład w starych vw np 1,9 turbo potrafiło wytrzymac 400tys normalnej exploatacji, a w renaultach to same turbo 150 tys. jak sie udało.

    Ja osobiście używkę zakładam w ostatecznosci.
    wiele miałem przypadków gdzie 2-3 miesiace wczesniej ktos wymienił na uzywke i padła (zwykle z powodu cisnienia oleju)

    Najczesciej kupuje całe chra i jeszcze nie mialem problemu

    koszt chra to 550zł w praktyce to koszt nowej turbiny
    jak turbo tylko cieknie to mozna założyc zestaw taki jak w pierwszym poscie (tez sam zakładalem i jeździ)
    jak już gwiżdze to zwykle sie nie opłaca, bo zestaw naprawczy 200, koło kompresji 150, wirnik 200, wiec przestaje sie opłacac

    Ja uczyłem sie na własnych błedach: urwalem wirnik, pogiołem koło kompresji, złamalem pierscien uszczelniający.
    ProfiTurbo.pl lubi to.

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2015
    Skąd
    Ostróda
    Wiek
    39
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Punto
    Rocznik
    2005
    Też jestem ciekawy jak wygląda przebieg naprawy. Ja próbowałem kiedyś samodzielnej reperacji turbosprężarki, ale niestety nic z tego nie wyszło. Wyrzuciłem tylko niepotrzebnie pieniądze w błoto. Pojechałem później do Turbo-Centrum - głównych specjalistów od turbosprężarek w regionie i zrobili mi to wszystko w krótkim czasie i dobrej cenie. Nie wiem więc czy się opłaca kombinować jeśli ktoś nie jest pewien swoich sił.

  11. #40
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,354
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Temat turbosprężarek to jak temat z kręceniem liczników Grupa ludzi się na tym zna i trzyma tę wiedzę u siebie, rozpowszechniając przekonanie, że to co robią to czary-mary
    Oczywiście, bez sprzętu odpowiedniego się nie uda zrobić tego odpowiednio, a większość ludzi zainteresowanych nie jest w jego posiadaniu.
    ProfiTurbo.pl lubi to.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Oczywiście, bez sprzętu odpowiedniego się nie uda zrobić tego odpowiednio, a większość ludzi zainteresowanych nie jest w jego posiadaniu.
    Ponieważ to ja jestem autorem tego tematu to chciałbym kolegę zapytać co to jest "odpowiedni sprzęt" ? Ja używałem płaskiego klucza śrubokręta i kleszczy

  13. #42
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,354
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał edwardo65 Zobacz post
    Ja używałem płaskiego klucza śrubokręta i kleszczy
    Po prostu naprawiając zarobkowo (w tym kontekście myślałem) warsztaty wyposażają się w różnego rodzaju sprzęt (klucze specjalistyczne (czasami się zdarzą jakieś nietypowe śruby), wyważarki itp.). O takim sprzęcie myślałem.
    To, że Tobie się udało z tym co miałeś pod ręką to super i pewnie innym też by się udało. Wszystko zależy pewnie od tego w jakim stanie jest turbosprężarka, która ma trafić do naprawy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    A ha, teraz rozumiem

  15. #44
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    24
    Postów
    1,162
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Miłek Zobacz post
    Ja ze szwagrem próbowaliśmy samodzielnej naprawy, ale niestety nie udało się. Po tym postanowiliśmy przekazać turbosprężarkę do punktu regeneracji. Kierując się dobrymi opiniami na forach wybraliśmy autotransilawa.pl. Jestem zadowolony, bo w krótkim czasie i za przyzwoitą cenę zregenerowali mi turbinę. Nie opłacało się kombinować na własną rękę.
    marketing szeptany najwyższej klasy - tylko brac przykład

    Przeczytałem cały wątek i zastanawia mnie jedna rzecz: mowa jest o regeneracji turbiny przy użyciu zestawów naprawczych, tzn. poszczególnych nowych części. A co w sytuacji kiedy kupujemy cały koras? Czy nie powinno być to od razu wyważone?
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Chętnie karwoj odpowiem , tylko co to jest "koras" ?


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] Turbosprężarka NOWA do 1.3 JTD
    Napisany przez djmatti91 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-11-2011, 14:06
  2. [silnik] Punto II 1.2 16V Rozrząd samodzielna wymiana.
    Napisany przez bobikpl na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-10-2011, 19:25
  3. Naprawa zderzaka
    Napisany przez 19gringo91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 24-03-2011, 20:51
  4. Naprawa rozrusznika
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-05-2010, 20:46
  5. naprawa wgniecenia.
    Napisany przez mb3366 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-08-2009, 10:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

samodzielna regeneracja turbiny

zestaw naprawczy turbo

samodzielna naprawa turbiny

zestawy naprawcze turbinsamodzielna naprawa turboregeneracja turbiny forumregeneracja turbiny samemuzestawy naprawcze do turbinwymiana turbiny krok po krokukomplet naprawczy turbinyregeneracja turbiny krok po krokuzestaw regeneracyjny turbinyzestaw naprawczy do turbinywymiana rdzenia turbinyjak naprawic turbine samemuzestaw naprawczy do turbinregeneracja turbiny ford focus

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl