Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 61
Like Tree4lubi to!

Temat: samodzielna naprawa turbosprężarki  

  1. #46
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,166
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    ProfiTurbo.pl lubi to.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Kor/Koras to po prostu nazwa rdzenia sprężarki - innymi słowy wirnika.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    A co w sytuacji kiedy kupujemy cały koras? Czy nie powinno być to od razu wyważone?
    To co kupujemy jest ju wyważone
    Ostatnio edytowane przez lukq ; 03-04-2015 o 07:52
    ProfiTurbo.pl lubi to.

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 kwiecień 2015
    Skąd
    Katowice
    Postów
    3
    Auto
    Audi
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Kor/Koras to po prostu nazwa rdzenia sprężarki - innymi słowy wirnika.
    Wirnik jest jednym z podstawowych elementów składowych korasa/CHRA. Stosując taką metodę naprawy turbosprężarki, pojęcie regeneracja nabiera nowego znaczenia, bo tak na prawdę z regeneracją nie wiele mamy tu wspólnego. Montowany jest nowy mechanizm turbosprężarki w zabrudzonych muszlach. Efektem jest praktycznie nowe turbo. Oczywiście nie możemy zapominać o zmiennej geometrii VNT, która występuje w zdecydowanej większości turbo z silnikiem diesel`a, tyle, że najczęściej wystarcza jej wyczyszczenie, z późniejszą kalibracją.

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    1
    Auto
    Opel Corsa
    Rocznik
    1995
    a ja powiem Wam taka ciekawostkę, że kiedyś zaniosłem starą turbosprężarek do znajomego mechanika i facet tak mi genialnie to zrobił, że wyglądała jak nówka. Troche portfel uszczuplał ale jak autko super śmigało
    Ostatnio edytowane przez seth ; 08-07-2015 o 17:34

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    44
    Postów
    238
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    12.2005
    No niektórzy mają talent do takich rzeczy. A ile zapłaciłeś?

  8. #52
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2015
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    38
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    12.2005
    Wow, podziwiam Was, ja sama bym się nie zdecydowała na naprawę turbosprężarki. Koło mogę wymienić, ale większe rzeczy zostawiam jednak fachowcom. Przynajmniej jak coś pójdzie nie tak, to nie będzie z mojej winy

  9. #53
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cytat Napisał motofanka_anka Zobacz post
    Wow, podziwiam Was, ja sama bym się nie zdecydowała na naprawę turbosprężarki.
    ano dziewczyny tak mają

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał motofanka_anka Zobacz post
    Wow, podziwiam Was, ja sama bym się nie zdecydowała na naprawę turbosprężarki. Koło mogę wymienić, ale większe rzeczy zostawiam jednak fachowcom. Przynajmniej jak coś pójdzie nie tak, to nie będzie z mojej winy
    Koleżanko, nie taki Diabeł straszny. Sprężarka to w gruncie rzeczy nie aż tak skomplikowane urządzenie. Od mojej samodzielnej naprawy teraz w grudniu mija już 4 rok i przejechane ok 55 tys. km. Więc spokojna głowa

  11. #55
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2015
    Skąd
    opolskie
    Wiek
    48
    Postów
    9
    Auto
    stilo 1.8 16v
    Rocznik
    09.2002
    Witam przerabiałem ten temat tylko w bmw e46 320d turbo na stół i wymiana wszystkiego co było w środku,ale najlepsze jest to ze gdy kupywałem częsci pytałem gościa co z wyważaniem?gość powiedział ze wirniki od strony zimnej jak turbosprężarka jest już fabrycznie wyważona i nie powinno być problemu,po zmontowaniu wszystkiego chodzi do dzisiaj i nic sie nie dzieje totak że polecam wszystkim jeżeli lubicie sobie pogrzebać

  12. #56
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Panda
    Rocznik
    2009
    Szczerze mówiąc nie wiem czy podjąłbym się samodzielnej naprawy turbosprężarki ;p jeśli ktoś nie ma do tego wrodzonych umiejętności to zapewne może zrobić więcej szkód niż dobrego. Mój znajomy miał kiedyś nie lada problem, ponieważ podczas wypadu nad morze padło mu turbo w jego Audi. Miał o tyle szczęście, że zdążył jeszcze dojechać do ośrodka, na drugi dzień oddał auto do AMSerwis i mówił że życie mu wręcz uratowali, turbina została zregenerowana bardzo szybko. I tak mnie przy okazji naszło, dużo osób kupuje diesle, ale przecież nie licząc kosztów samego paliwa to ogólne koszty utrzymania takiego auta są o wiele większe. Co może być przyczyną tego, że ludzie boją się benzyn?

  13. #57
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał Holmer Zobacz post
    Co może być przyczyną tego, że ludzie boją się benzyn?*
    Nowoczesne benzyny niedługo (jeśli nie już) nie będą się wiele różniły "upierdliwościami" on ON. Dwumasy, turbo już są a filtry cząstek stałych będą lada chwila. Jest tylko m/z taka różnica, że potrzeby rynku już wymogły dużą liczbę miejsc gdzie profesjonalnie (słowo klucz) można naprawić elementy diesla owiane złą sławą jak turbo, wtryski itp. Ceny części także nie zabijają. Przy zakupie i wyborze silnika trzeba sie kierować swoimi potrzebami (miasto, trasa,) a nie modami i ludowymi "mundrościami". Ja lubię diesle za moment obrotowy a przez to elastyczność. Każdemu według potrzeb.

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Kolego fiatowicz. Nie trzeba do tej regeneracji żadnego specjalistycznego sprzętu. Mnie wystarczył śrubokręt krzyżakowy, klucz chyba 8mka i kleszcze. Naprawdę , turbina to bardzo prosty mechanizm

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał Kostiel Zobacz post
    Samodzielna regeneracja turbosprężarek wcale nie jest taka łatwa jak się może wydawać. To zależy przede wszystkim od tego, co się zepsuje. Jeżeli wałek lub wirnik, to powodzenia... Bez fachowca chyba się nie obejdzie.
    No a co się może zepsuć oprócza wirnika i łożysk ? I naprawdę nie trzeba fachowca do tej naprawy. Dlatego właśnie o tym napisałem

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    70
    Auto
    Punto
    Rocznik
    2010
    Szukam informacji na temat pomiaru twardości stali/

    W jakim laboratorium mogę zlecić takie badanie?


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] Turbosprężarka NOWA do 1.3 JTD
    Napisany przez djmatti91 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-11-2011, 14:06
  2. [silnik] Punto II 1.2 16V Rozrząd samodzielna wymiana.
    Napisany przez bobikpl na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-10-2011, 19:25
  3. Naprawa zderzaka
    Napisany przez 19gringo91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 24-03-2011, 20:51
  4. Naprawa rozrusznika
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-05-2010, 20:46
  5. naprawa wgniecenia.
    Napisany przez mb3366 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-08-2009, 10:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

samodzielna regeneracja turbiny

zestaw naprawczy turbo

samodzielna naprawa turbiny

zestawy naprawcze turbinregeneracja turbiny forumsamodzielna naprawa turboregeneracja turbiny samemuzestawy naprawcze do turbinwymiana turbiny krok po krokuregeneracja turbiny krok po krokukomplet naprawczy turbinyzestaw regeneracyjny turbinywymiana rdzenia turbinyzestaw naprawczy do turbinyjak naprawic turbine samemuregeneracja turbiny ford focuszestawy naprawcze turbosprezarek

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl