Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 133
Like Tree40lubi to!

Temat: Parujące szyby  

  1. #46
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał piteros333 Zobacz post
    To ty sobie czytaj instrukcje , a ja sobie będę zadawać pytania na forum. Nie mam już chyba ochoty na dyskusje z tobą , ten twój mentorski ton i ciągłe pouczanie, co się powinno , a czego nie, trochę mnie to już zmęczyło. Odpuść sobie moją osobę, jak ci nie pasuje to nie czytaj moich postów, ani na nie, nie odpowiadaj, dla mnie EOT
    Ze swojej strony życzę ................................ - tu jest dość liberalnie, na innych otrzymalbys nagrodę........

    Tyle poza tematem.

    Skoro Ci się nie podoba treść postu/tematu to zgłoś a nie pokazujesz swoje ja/ego
    Proszę takie komentarze zachować dla siebie, jeżeli nie mają nic wspólnego z tematem.
    Ostatnio edytowane przez Zielony ; 02-01-2018 o 16:59



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Ja tylko żeby być jeszcze bardziej złośliwym to powiem, że właśnie przeorałem instrukcję od SW i nie ma nic na temat czasu trwania. Jest opisany przycisk funkcyjny "podgrzewanie/odszranianie tylnej szyby" i tyle w temacie

    Dziś jechałem z mokrym psem w bagażniku i zaparowało. Uruchomiłem odszranianie. Jadę jadę... Okno odparowane a dioda pod przyciskiem się świeci. Długo się nagrzewa ta mała szybka albo termostat jest do d... . Czas pokaże.

    W kwestii parowania szyb to w okresie zimowym kiedy nie poratuje nas klimatyzacja, warto się zainteresować się owiewkami (nie wygląda, ale super sprawa nie tylko na lato co na zimę ) . I nie chodzi tutaj o wyrównywanie temperatury jak napisał kolega wyżej, co wyrównanie stężenia wilgoci w powietrzu Mamy owiewki, to możemy sobie uchylić 2cm. Wiatr w środku nie wieje, wilgoć nie zbiera się na szybach. Potwierdzone latami na taksie z ludźmi po imprezach itd.

    Bardzo fajny filmik: https://www.youtube.com/watch?v=qCmgWiEEZwA
    Można się dowiedzieć sporo.
    Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 01-01-2018 o 22:09
    piteros333 lubi to.

  4. #48
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Okno odparowane a dioda pod przyciskiem się świeci. Długo się nagrzewa ta mała szybka albo termostat jest do d...
    Dioda nie ma żadnego związku z termostatem. Świeci, gdy jest aktywna funkcja, analogicznie jak AC.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Ja tylko żeby być jeszcze bardziej złośliwym to powiem, że właśnie przeorałem instrukcję od SW i nie ma nic na temat czasu trwania. Jest opisany przycisk funkcyjny "podgrzewanie/odszranianie tylnej szyby" i tyle w temacie
    Strona 46 elektronicznej instrukcji obsługi, widocznej jako informacje dodatkowe online Lenie z Was Nie mając tego auta, nie widząc wcześniej instrukcji, znalazłem w chwilę
    Najnowsze wersje, uzupełnione, poprawione, warto sprawdzać na stronie z instrukcjami
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 01-01-2018 o 22:42

  5. #49
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Dioda nie ma żadnego związku z termostatem. Świeci, gdy jest aktywna funkcja, analogicznie jak AC.
    No to nowość we Fiacie. Citroen C5 (X7)/Grand Espace IV/Nowy SuperB jak skończy cykl to dioda gaśnie. To samo jest wg. instrukcji którą odnalazłeś w internecie:
    Funkcja ta wyłącza się automatycznie
    po około 20 minutach lub po
    wyłączeniu silnika i nie włączy się po
    ponownym uruchomieniu silnika
    Się gubisz w zeznaniach. To jak to jest? Się świeci, czy nie świeci? Zapodaj jakiś schemat jeszcze nam do szczęścia, co byśmy temat już zakończyli.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Strona 46 elektronicznej instrukcji obsługi, widocznej jako informacje dodatkowe online Lenie z Was Nie mając tego auta, nie widząc wcześniej instrukcji, znalazłem w chwilę
    Dobrze, że nie wyskoczyłeś z biuletynem serwisowym Powinniśmy z laptopami do aut podchodzić. Chłopak się spytał. Ciśniesz mu. Pokazuje, w sumie brak info na temat, a Ty dalej.

    Swoją drogą sporo. Każdy z powyższych ma znacznie większą szybę niż SW i na pewno nie trwa to 20 minut. Max 10 zimową porą.
    krowka1978 i piteros333 lubią to.

  6. #50
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    No to nowość we Fiacie. Citroen C5 (X7)/Grand Espace IV/Nowy SuperB jak skończy cykl to dioda gaśnie. To samo jest wg. instrukcji którą odnalazłeś w internecie:

    Się gubisz w zeznaniach. To jak to jest? Się świeci, czy nie świeci? Zapodaj jakiś schemat jeszcze nam do szczęścia, co byśmy temat już zakończyli.


    Dobrze, że nie wyskoczyłeś z biuletynem serwisowym Powinniśmy z laptopami do aut podchodzić. Chłopak się spytał. Ciśniesz mu. Pokazuje, w sumie brak info na temat, a Ty dalej.

    Swoją drogą sporo. Każdy z powyższych ma znacznie większą szybę niż SW i na pewno nie trwa to 20 minut. Max 10 zimową porą.
    Zmyliłeś mnie tym termostatem, pisząc na tablecie zastosowałem zbyt duży skrót myślowy, co rozwinę dalej. Żaden termostat nie wyłącza funkcji ogrzewania szyby - tylko czasowo, tudzież użytkownik. Ku Twojej wiadomości jest kontrola ogrzewania szyby i lusterek, żeby nie nastąpiło przegrzanie - temperatura ogrzewania "faluje" - dioda na przycisku jest wtedy cały czas zapalona - trochę za daleko pojechałem z porównaniem do przycisku AC - jest częściowa zgodność - co prawda na siłę. Zgadza się, dioda świeci w czasie aktywności MaxDef/włączenia indywidualnie ogrzewania i tylko na odpowiedni czas lub wolę użytkownika - zależy co pierwsze nastąpi. Po wyłączeniu zapłonu zawsze następuje reset - świadomie piszę "zapłonu", bo do aktywacji praca silnika nie jest potrzebna, za to do samego grzania już tak - więc na samym zapłonie, pomimo włączonego ogrzewania szyba nie będzie grzana (uściślam mały brak w instrukcji - o tym nie napisali w żadnej)
    Co do 10 minut kolego, to z MaxDef z automatyczną klimą tak będzie po odpaleniu na zimno w zimę - z tym muszę się z Tobą zgodzić, bo tak jest. Po nagrzaniu płynu nawet tylko maksymalnie na 3 minuty w powiązaniu z włączeniem MaxDef
    Także tyle w temacie mojego plątania się w zeznaniach. Spoko, mój błąd, za szybko chciałem skończyć pisanie
    Co do "braku info na ten temat" - kolega, po którym "pocisnąłem" przyznał, że nie czytał, więc po co wyskakujesz z tą teorią? Co miał znaleźć, skoro ma w dupie czytanie i nie wiedział, że w tamtej instrukcji ten fragment nie istnieje? Tobie z moją podpowiedzią jakoś się udało Czytaj dokładniej wypowiedzi, na które się powołujesz.

    Co do schematów z softu serwisowego i umieszczanie na forum publicznym bez zgody autora - wiesz co to prawa autorskie? Szczególnie, że dostęp darmowy nie jest

    Widzisz, ja z laptopem do auta już nie podchodzę - po co dźwigać grata? Idę z tym, co mam zawsze przy sobie, czyli smartfonem i OBDLink'iem MX - tudzież gdzieś w garażu walają się odpowiednie adaptery typ 6 do pincety, typ 3 do GP
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 02-01-2018 o 00:07

  7. #51
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Pasuję, bo nie ma sensu dalej
    piteros333 lubi to.

  8. #52
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Panowie spokojnie
    marnyd4d lubi to.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  9. #53
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 marzec 2018
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    40
    Postów
    25
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2018
    Hej koledzy też mam pytanie odnośnie parowania. Dziś było dość ciepło a teraz czyli w nocy schłodziło się dość mocno. Co spowodowało delikatną rosę na samochodzie. Wycieraczki ciach ciach. Problem znikną. W środku zaparowana szyba więc wentylator na 4 bieg chwila moment i odparowane. Wyłączam wentylator szyba czysta i w drogę. Obieg powietrza z zewnątrz nawiew ustawiony na szybę a po chwili widzę jak szyba nie cała ale w pewnym fragmencie od góry zachodzi delikatną mgiełką. Więc co jakiś czas musiałem włączyć wentylator na 1 bieg. Dziwi mnie to trochę ponieważ jak miałem wcześniej swojego gruza to po odparowaniu nie musiałem co jakiś czas włączać wentylatora bo szyba był sucha. Ktoś coś ??

  10. #54
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Dla mnie to nic dziwnego, że szyba przy wilgotnej pogodzie zaparuje od środka. Jeżeli robi się to zbyt często to winny może być zapchany filtr pp, brudna szyba od wewnątrz lub wilgoć w samochodzie np. w dywanikach welurowych.

  11. #55
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Batman Zobacz post
    Hej koledzy też mam pytanie odnośnie parowania. Dziś było dość ciepło a teraz czyli w nocy schłodziło się dość mocno. Co spowodowało delikatną rosę na samochodzie. Wycieraczki ciach ciach. Problem znikną. W środku zaparowana szyba więc wentylator na 4 bieg chwila moment i odparowane. Wyłączam wentylator szyba czysta i w drogę. Obieg powietrza z zewnątrz nawiew ustawiony na szybę a po chwili widzę jak szyba nie cała ale w pewnym fragmencie od góry zachodzi delikatną mgiełką. Więc co jakiś czas musiałem włączyć wentylator na 1 bieg. Dziwi mnie to trochę ponieważ jak miałem wcześniej swojego gruza to po odparowaniu nie musiałem co jakiś czas włączać wentylatora bo szyba był sucha. Ktoś coś ??
    Wentylacja w aucie ma działać cały czas Przy wyłączonym wentylatorze do auta nie wpada wentylacją powietrze - proponuję zmienić przyzwyczajenia ze 126P/gruza, w którym podczas jazdy wiało...
    Osobiście nie wyobrażam sobie jazdy autem w wyłączoną wentylacją, bez powietrza z zewnątrz - inaczej - kiszenia się w swoim smrodzie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    Dla mnie to nic dziwnego, że szyba przy wilgotnej pogodzie zaparuje od środka. Jeżeli robi się to zbyt często to winny może być zapchany filtr pp, brudna szyba od wewnątrz lub wilgoć w samochodzie np. w dywanikach welurowych.
    Doczytałeś, że kolega wyłącza wentylator?
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 16-05-2018 o 11:40
    marnyd4d lubi to.

  12. #56
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Doczytałem. Nie jest prawdą, że przy wyłączonej wentylacji nie wpada do środka powietrze, chyba że damy na obieg zamknięty. Jadąc samochodem przy otwartym obiegu powietrza przez kratki wentylacyjne jest wdmuchiwane powietrze niejako "grawitacyjnie" od pędu powietrza wynikającego z prędkości samochodu i wiatru.
    TipoSedan lubi to.

  13. #57
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    Doczytałem. Nie jest prawdą, że przy wyłączonej wentylacji nie wpada do środka powietrze, chyba że damy na obieg zamknięty. Jadąc samochodem przy otwartym obiegu powietrza przez kratki wentylacyjne jest wdmuchiwane powietrze niejako "grawitacyjnie" od pędu powietrza wynikającego z prędkości samochodu i wiatru.
    Sprawdziłeś to wdmuchiwanie? Gdybyś sprawdził, to byś tego nie pisał - miejsce poboru jest w takim miejscu, że wręcz ma prawo tworzyć się podciśnienie, a nie nadciśnienie. Takie wdmuchiwanie było możliwe np. w UNO, 126P, 125P - inna konstrukcja poboru powietrza. W GP i 500X nie wpada nic przez kratki, a przynajmniej nic nie czuć, przy wyłączonym wiatraku, więc nie sądzę, że w Tipo jest inaczej.
    Z ciekawostek, to w instrukcji od GP jest również na ten temat uwaga, że grawitacja nie działa.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 16-05-2018 o 13:24
    pawka lubi to.

  14. #58
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    nie wpada nic przez kratki, a przynajmniej nic nie czuć, przy wyłączonym wiatraku, więc nie sądzę, że w Tipo jest inaczej.
    Potwierdzam- brak nadmuchu przez kratki przy wyłączonym wiatraku

  15. #59
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Potwierdzam- brak nadmuchu przez kratki przy wyłączonym wiatraku
    No i bardzo dobrze, bo dzięki temu sterowanie wydajnością wentylacji ma sens - ustawiasz na 1, to masz delikatne dmuchanko przy 200km/h, a nie wichurę

  16. #60
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    Doczytałem. Nie jest prawdą, że przy wyłączonej wentylacji nie wpada do środka powietrze, chyba że damy na obieg zamknięty. Jadąc samochodem przy otwartym obiegu powietrza przez kratki wentylacyjne jest wdmuchiwane powietrze niejako "grawitacyjnie" od pędu powietrza wynikającego z prędkości samochodu i wiatru.
    Potwierdzam - bez wentylatora lekko wieje (no chyba że ktoś ma zabetonowany brudem filtr - wtedy pewnie nie czuć) co ciekawe przyrost wraz zprędkością nie jest jakiś ekstremalny.
    Osobiście mi to odpowiada czasem nie musze go wlączać. Co ciekawe w innych fiatach jakie ujeżdżam tego efektu brak a np. w Corolli był.
    TipoSedan lubi to.


 
Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Strasznie parują szyby!
    Napisany przez mlody9631 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 24-02-2015, 21:54
  2. Strasznie parują szyby!
    Napisany przez mlody9631 na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-02-2015, 01:02
  3. Dlaczego parują szyby?
    Napisany przez Jankes na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-04-2012, 23:16
  4. Parujące szyby;/
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 19-05-2010, 23:29
  5. Parujące szyby
    Napisany przez Adams_dg na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 21-12-2009, 00:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo parowanie szyb

https:fiatklubpolska.plogrzewanie-i-klimatyzacja-tipo-536parujace-szyby-347983

https:fiatklubpolska.plogrzewanie-i-klimatyzacja-tipo-536parujace-szyby-34798

zwirek parujace szyby forumnawiew parujace szybylancia lybra zaparowane szybytipo parowanie szyb forum

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl