Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 14 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 205
  1. #61
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    E tam, nie jest tak zle, nie przesadzajmy
    wczoraj zadałem sobie pytanie: "Co mi oferuje fiat ze swoich modeli od 2005r?" moja odpowiedź była jasna - ABSOLUTNIE NIC... ze względu na stylistykę podoba mi się GP "Abarth" i tu się zatrzymajmy na chwilę, co to jest Abarth? albo właściwie co to było Abarth? otóż Abarth to była firma przerabiająca modela fiata i nie tylko na sportowe auta, a ostatni Abarth został wypuszczonym gdzieś pod koniec lat 80-tych a była nim Delt Integrale, a co to jest dzisiejszy Abarth? dzisiejszy abarth jest to tylko i wyłącznie na siłę naklejone logo na GP, bo jak można nazywać Abarthem, auto w którym występował silnik(155km-asetto) taki sam jak w innym modelu(bravo) produkowanym seryjnie? ale wracając do GP "Abartha" poza ładnym wyglądem nic mi nie oferuje, bo co ma mi zaoferować? 1,4t które nie ma momentu? sorry, ale kupując auto które ma teoretycznie konkurować z golfem V GTI, trochę bym był wkurviony że, wydałem kasę w błoto bo GTI robiło by Abartha jak by chciało...

    widzę jakie auta naprawiamy i co się w nich psuje, jak dla mnie vag robi fiata jak chce...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No niestety to fakt, że fiatów ciekawych jużnie ma..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #63
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Powoli, powoli... Punto konkurencją dla Golfa GTI nie jest bo jest o oczko mniejsze. Jeśli już ma być konkurencją to dla Polo (segment B). Konkurencją dla Golfa (segment C) byłoby Bravo (czy też Brava - ciągle mylę te nazwy) ale koncern nie planuje sprzedawać sportowej odmiany tego modelu. W sumie to nie dziwi bo byłby to wewnętrzna konkurencja dla Giulietty QV.
    W teorii zatem Fiat ma obstawione segmenty:
    - A "Abarth 500"
    - B "Abarth Punto"
    - C "Alfa Romeo Giulietta QV"

    To na ile skuteczna ta konkurencja jest to już naturalnie temat na inną dyskusję, szczególnie że producent jakoś nie stara się odświeżyć oferty i decyduje się na kolejne opakowania dla tych samych produktów.

  5. #64
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    No fakt, ale cóż Gp wydaje mi się jakoś większe niż Polo,

    A teraz cos powiem o Guliette vel "Żuljeta" auto które ma 235km przyspieszenie ma na poziomie 6,8s, gdzie golf GTI ma 6.5 przy mniejszej mocy, poza tym, nową Guliette qv i Golfa gti można kupić za podobne pieniądze(różnica 2-3 tys), i teraz jak bym miał wybierać nowe auto w salonie, to wybrał bym z całą pewnością gti - po za dwa, trzy lata, mniej stracę na vw niż na ar...

    ostatnie mocne auto produkowane przez fiata, skończyło się wraz z końcem fiata coupe 20vt...
    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    W sumie to nie dziwi bo byłby to wewnętrzna konkurencja dla Giulietty QV.
    jakieś dla mnie dziwne tłumaczenie, popatrz na vaga:
    Segment C: Golf GTI->S3->Leon Cupra
    i tak można w vagu wymieniać bez końca i jakoś ludzie kupują wszystkie 3 opcje, więc nie wiem co to był by za strzał w kolano...

    Z AR podoba mi się jeszcze tylko Brera, ale jak mam wydać ponad 40klocków na auto które wogóle nie jedzie(3.2), a chcąc coś pomodzić trzeba podejść do auta z dużo większym workiem niż do niemieckiej konkurencji.

  6. #65
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Leon był początkowo tańszy i bardziej "sportowy" niż GTI. Golf poprawny aż do bólu - jak to Golf. S3 segment premium i AWD.
    Każde z tych aut kosztowało inaczej i każde było kierowane do innego targetu. VAG mówił otwarcie o tym, że w ich własnej opinii te auta nie są bezpośrednią konkurencją dla siebie.

    Później trochę się zmieniło jednak dalej jest tak, że hierarchia została zachowana i nadal cenowo mamy Leon -> Golf -> S3. Nadal też jest tak, że Leon oferuje o wiele bardziej agresywną stylistykę niż Golf. A S3 obecnej generacji to już kompletnie kosmos - również pod względem ceny i osiągów.

  7. #66
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    W tym momencie leon jest w podobnej cenie co golf...

    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    ich własnej opinii te auta nie są bezpośrednią konkurencją dla siebie.
    a czy we fiacie 2x tańsze bravo było by konkurencją dla gulietty? niby też kierowane do zupełnie innej grupy odbiorców

    jeszcze przy golfie można wspomnieć o wersji r32 która niestety przez pieprzonych ekologów skończyła się na V generacji... a kiedy fiat miał coś takiego w tych latach?

  8. #67
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Mówisz? Ja to widzę troche inaczej.
    Na chwilę obecna Sean oferuje jedynie Leona FR o maksymalnej mocy 180KM. W wersji podstawowej to auto kosztuje 23,940 euro. Model "Cupra/Cupra R" w obecnym cenniku nie ma, przynajmniej nie na niemieckiej stronie Seata. VW oferuje Golfa GTI z moca 220KM w cenie od 28,675 euro. Audi S3 to grube 300KM i równie grube 39,850 euro.
    Naturalnie można się spierać o to czy różnica w cenie Leona i Golfa jest duża czy mała. Prawda jest jednak taka, że w przypadku auta kosztującego 24 tyś euro dołożenie do niego blosko 4700 euro oznacza podbicie budżetu o 20% a to już całkiem sporo. Nie zapominajmy też że piszemy o wersjach bazowych i dodatkowe wyposażenie kosztuje extra.

    Naturalnie na polskim rynku polityka cenowa jest inna, Golf jest tańszy niż na rynku niemieckim. W Polsce Leon kosztuje 86,194PLN. Golf GTI 107390 a S3 156000 PLN. Mimo wszystko z tą "cena podobna do Golfa" to nie do końca bo w podstawie Golf kosztuje 25% więcej. A 25% to w tym wypadku ponad 21200(!) tyś zł czyli całkiem spora sumka.
    W dodatku dość szybko zauważysz, że np skórzane siedzenia w Leonie sa o blisko circa 2 tys zł tańsze niż te w Golfie. Brnąć dalej w cennik widać, że Leon jest tańszy.

    Czy Bravo byłoby konku8rencja dla Julki? Moim zdaniem tak bo stylistyka Julki jest delikatnie mówiąc dyskusyjna. Poza tym pamiętaj, że to juz wtedy nie byłby Fiat Bravo o mocy 230 Km tylko ABARTH Bravo posiadający zapewne ładny BodyKit, milion znaczków ze Scorpionem i marketing który na zachodzie daje właścicielom złudzenie bycia częścia olbrzmiej społecznosci racerów

  9. #68
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    No dobra, ale do sedna. Co mi oferuje fiat z modeli od 2004r. do 35tys. a co oferuje mi konkurencja?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    poza tym wspomniałeś o różnicach cenowych, mogę się założyć że bravo było by sporo tańsze niż alfa...

  10. #69
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Z tym, że koncern nie oferuje nic to ja się zgadzam w 100%.

    Czy Bravo byłoby tańsze ciężko powiedzieć. W Niemczech oba Abarthy gdy wchodziły na rynek były delikatnie mówiąc drogie. 500 kosztował 18100 a Punto było o 1000 tańsze. Gdyby Bravo trzymało ten trend to byłoby bardzo drogie w stosunku do konkurencji i normalnych modeli Bravo.
    Ostatnio edytowane przez dejv667 ; 22-10-2013 o 11:25

  11. #70
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    skoro o Bravo. mnie nowe Bravo zupełnie nie przekonuje. ten samochód mi się po prostu nie widzi. zwłaszcza w środku. w ogóle powrót do nazwy modelu sprzed lat uważam za totalną niekonsekwencję, zwłaszcza że nowe Bravo jest autem 4 drzwiowym. jedyne auto z logo Fiat jakie chciałbym posiadać to Stilo. to moim zdaniem jeden z najciekawszych projektów w historii koncernu z Turynu. problem w tym, że jak dobrze wiecie auto ma przeróżne opinie. te mniej pozytywne przewijające się przez wszelakie rankingi mówią, że jest to jeden z najbardziej awaryjnych modeli Fiata. minimalizując zatem ewentualne problemy i awarie zainteresował mnie diesel z rocznika 2003-2005 (Multijet 140KM), który niestety pojawia się w ofertach niezwykle rzadko...

  12. #71
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mi się Nouvo Bravo aż tak też nie widzi, ostatnio jechałem GP w jakiejś tam wersji nie podstawowej i nawet ładne w środku..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #72
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    pajel Abarth zajmował sie tylko stylizacją auta, to nic innego jak tylko pakiety stylizacyjne, Abarth nigdy nie tuningował silników we Fiacie, to tylko stylizacyjne poprawki
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  14. #73
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał egon Zobacz post
    pajel Abarth zajmował sie tylko stylizacją auta, to nic innego jak tylko pakiety stylizacyjne, Abarth nigdy nie tuningował silników we Fiacie, to tylko stylizacyjne poprawki
    co? Ty wiesz co piszesz? owszem od seicento, przez stilo a skończywszy na gp i 500 to tylko stylistyka...
    a co mi powiesz o silnikach Abartha do np 126? o fabrykach Abartha w których była składana np Delta Integrale?
    "Abarth – przedsiębiorstwo, którego założycielem był Carlo Abarth. Powstało w roku 1949, jego symbol ukazuje skorpiona na tarczy herbowej (znak zodiaku, pod którym urodził się jego założyciel). Przedsiębiorstwo podejmowało prace nad ulepszaniem seryjnych samochodów, głównie marki FIAT, a także Renault, Alfa Romeo i Simca. Przedsiębiorstwo to specjalizowało się głównie w przystosowywaniu silników do osiągania wyższych mocy tj. zmianie elementów układu ssącego i wydechowego oraz wyposażenia nadającego pojazdom sportowy wygląd"
    Ostatnio edytowane przez pajel ; 22-10-2013 o 15:48

  15. #74
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał egon Zobacz post
    pajel Abarth zajmował sie tylko stylizacją auta, to nic innego jak tylko pakiety stylizacyjne, Abarth nigdy nie tuningował silników we Fiacie, to tylko stylizacyjne poprawki
    Tania prowokacja.

  16. #75
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    No to mnie zaskoczyłeś, nawet nie wiedziałem o tym, zwracam honor nie zmienia to faktu, ze w współczesnych autach Nawet grubo przed 2000r. w silniki raczej nie zaglądali.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa


 
Strona 5 z 14 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Siena- Punto czyli moje 1,4.
    Napisany przez Martenz555 na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 17-08-2015, 19:16
  2. Moje UNO
    Napisany przez piasek_71 na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-11-2010, 15:07
  3. Moje Punto
    Napisany przez Kajetan.Kisiel na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-05-2010, 21:10
  4. Moje maleństwa
    Napisany przez NIKI na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-10-2009, 14:12
  5. Moje grafitowe SX
    Napisany przez tipacz na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-02-2009, 17:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nastepne fiaty

nastepne fiat

kisiel kajetan

jak sie wam jezdzi fiatem stilo

jezdzi skoda 105 120

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl