a się ślisko zrobiło. już na mieście myślałem że nieruszę (górka w sumie malutka). a z tyłu merc stał więc nie było jak cofnąć i wziąć to z rozpędu. w końcu całe w lewo i jakoś powolutku się wyciągnąłem.
a się ślisko zrobiło. już na mieście myślałem że nieruszę (górka w sumie malutka). a z tyłu merc stał więc nie było jak cofnąć i wziąć to z rozpędu. w końcu całe w lewo i jakoś powolutku się wyciągnąłem.
wymieniłem dzisiaj olej i wszystkie filtry w moim Fiaciku koszt "pielęgnacji" to prawie 360 zł. na kwartał mam spokój
pozdr@wiam
Andrzej.
Dzisiaj włączone auto mi się zatrzasnęło... no prawie zatrzasnęło, bo drzwi od strony pasażera, zamknięte, ale nie domknięte i szpara dość spora była... a wszystko, to przy usuwaniu lodu z szyb, bo było tego jakieś 3-5mm drzwi zamknąłem, żeby się do środka nie sypało jak będę skrobał, a i środek się szybciej nagrzeje i łatwiej będzie zeskrobać, a że centralny od mrozu oszalał, to się zamknęło... chcę wyłączyć ogrzewanie tylnej szyby, a tu skucha... zamknięte, a klucz tylko jeden ... w stacyjce. Do domu lecę, bo przecież pilot mam drugi... nie działa do domu po wieszak na ubrania, druciany taki jak w pralni dają, otworzyłem przez wspomnianą już szczelinę w zamkniętych/nie domkniętych drzwiach, szybę... niech żyją elektryczne szyby!!! wlazłem do auta, ale stresu troszkę było. Jutro idę dorabiać klucz.
[size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]
Była Tempra 1.6 92r.
Jest Bravo I 1.6 16V 97r.
dobrze, że nie miałeś przymarzniętych albo zamarzniętych szyb, bo wtedy to chyba najpierw po przedłużacz i suszarkę
pozdr@wiam
Andrzej.
Andrzej ZKL, miałem, ale silnik chodził już jakieś pół godziny i puściło, a była taka warstwa lodu na szybach, że skrobaczką się nie dało, trzeba było nagrzać auto i dopiero odchodził, w niektórych miejscach dosłownie pół centymetra lodu było. Ważne, że jakoś się udało.
[size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]
Była Tempra 1.6 92r.
Jest Bravo I 1.6 16V 97r.
albo od razu po łom.Napisał Andrzej ZKL
Andrzeju: płyn chłodniczy wymieniałeś, ew. inne płyny?
bez przesady, ale już w myślach szukałem, czy jakiś znajomy nie zna jakiegoś speca od zamków, czy złodzieja jakiegośNapisał ciril
[size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]
Była Tempra 1.6 92r.
Jest Bravo I 1.6 16V 97r.
KamyK, kurde tez mam jeden kluczyk, ale diesla na postoju nie rozgrzewam a kluczyk staram sie miec zawsze przy sobie ale roznie bywa, z zamiarem dorobienia nastepnego nosze sie juz kilka miesiecy, razu pewnego w lecie po szybszej jezdzie zostawilem silnik odpalony i wysiadalismy ze znajomymi, ktos jak wychodzil z prawej strony chyba przez przypadek ''maćknął'' cypelek zamykajacy drzwi od srodka i dup drzwiami. Dobrze ze siedzialem w aucie jeszcze ale jak bym wyszedl pierwszy to wole nie myslec dalej....
Bravo 1.9 TD 100 GT => A3 1.8T 150 => S3 1.8T 225
wymieniłem olej w silniku - Castrol 0w40 - 4L (180 zł), filtr paliwa ( 88 zł- Filtron), filtr powietrza ( 45 zł), filtr oleju i uzupełniliśmy płyn chłodniczy i hamulcowy, po delikatnej kapce w oby dwu przypadkach.Napisał ciril
pozdr@wiam
Andrzej.
to 4 litry wchodzi? w instrukcji sie spotkałem z ilością 3 litrów. ostatnio się pytałem w aso to f. powietrza zacenili na 46zł a paliwa 56zł (co ciekawe kilka miesięcy temu 145). selenię wr 5w40 po 47 litr. w sumie póki co kupiłem w zwykłym sklepie f. paliwa za 45 i powietrza za bodajże 28zł (nie filtron).a z czymś takim się jeszcze nie spotkałem.Napisał Andrzej ZKL
luca89cn, ja też nie grzeję auta na postoju, dzisiaj to był pierwszy raz w życiu... inaczej się nie dało przez ten lód, marznący deszcz i całe auto w takiej lodowej skorupce. Dorobienie kluczyka z imo, to jakieś 150-200 zł.
[size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]
Była Tempra 1.6 92r.
Jest Bravo I 1.6 16V 97r.
z 4 L zostało coś ok 1 litra, wyjątkowo lali z bańki a nie z beczki. mam ok 1L dla siebie - raczej nie potrzebny. za Filtr powietrza zapłaciłem 45,- a paliwa 88,-Napisał ciril
Ceny są różne, nie miałem czasu na zakup filtrów wcześniej, ale te i tak nie są drogie.
0w40 - taki był i leję nadal.
pozdr@wiam
Andrzej.
Ano, tylko ty masz benzyne to ci sie szybko nagrzeje nawet na postoju, ostatnio u mnie padal deszcz w nocy i rano przysypalo troche sniegiem, niby temperatra ledwo kolo zera, ale lod na samochodzie taki gladki ze skrobaczka nic nie dala, mysle sobie, jestem zaj***sty i na taka ewentualnosc sie zabezpieczylem wyciagnalem odmrazacz do szyb, po chwili mi sie glupio zrobilo i poszedlem po letnia wode do domu pierwszy i ostatni raz kupilem to badziewie. Kluczyk dorabiam najpozniej w lutym.Napisał KamyK
Bravo 1.9 TD 100 GT => A3 1.8T 150 => S3 1.8T 225
odmrażacze dobre na lekki szron, ale na 3-5 mm lodu się nie sprawdzają, ja używam K2 - AleLaska- i też dał ciała ... przedniej nie skrobie, bo zakrywam, lusterka również. boki i tył odśnieżam i od"ladzam" ręcznie w ramach rozgrzania
pozdr@wiam
Andrzej.
Andrzej ZKL, hehe też się skusiłem na ten odmrażacz K2 i taki chłam, że szok, jak popsikam... popsikałem, bo teraz nie mam co ...szybę, to mi w środku w tym miejscu gdzie popsikane, zaczynało od razu parować dziwne.
[size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]
Była Tempra 1.6 92r.
Jest Bravo I 1.6 16V 97r.