No proszę Pana, kawał dobrej i ładnej roboty. Szacun się należy
fal OK.jpg
No proszę Pana, kawał dobrej i ładnej roboty. Szacun się należy
fal OK.jpg
Ostatnio edytowane przez Zielony ; 13-11-2015 o 22:00
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Byrrt Ty tu urządzasz
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Dzięki Jeszcze tylko drzwi (czekam na docięcie luster):
uploadfromtaptalk1447628528342.jpg uploadfromtaptalk1447628551129.jpg uploadfromtaptalk1447628573551.jpg uploadfromtaptalk1447628589093.jpg
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Super, będzie gdzie układać części do aut
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Medal bohatera domu sie należy
Pozdrawiam
Wczoraj ogarnąłem do końca
CameraZOOM-20151119220415080.jpg CameraZOOM-20151119220456423.jpg
Dzięki za miłe opinie
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Dobrze że moja żona tego nie widzi. Co ty tu jakąś pornografię meblową wklejasz?
LOL
Ładnie wyszło, dobra robota.
Dawno mnie tu nie było. Brak czasu i natchnienia. Albo odwrotnie.
Ale ja nie w tej sprawie, wypłakać się chciałem. Otóż wydmuchałem sobie uszczelkę. Znaczy nie sobie, tylko silnikowi. I nie byle jaką, tylko pod głowicą. Właściwie to nie tyle ja ją uszkodziłem, co silnik uznał że "już czas". Więc wziął i popuścił. Dobrze że sprawdzam często poziom płynu (tak, wiem, cieknący zawór nagrzewnicy sie wymienia a nie sprawdza płyn), ale ubytki typu pół szklanki na tydzień nie były niebezpieczne. Szczególnie że na upartego mogłem to co wykapie zbierać do garnka i "recyklować". Zauważyłem ubytek dużo większy niż zwykle, włączyłem silnik, pokazały się bąbelki (zapach też był odpowiedni). Tyle dobrego, że olej na razie czysty, płyn spuściłem i tak sobie siedzę i myślę.
Bo tak: auto stare i mało warte, naprawa niby nie taka droga zakładając że sam rozbiorę i złożę (wyjdzie około 500 w sumie za części i naprawę głowicy albo zakup sprawnej), ale takich napraw powinienem zrobić kilka. Uszczelka, nagrzewnica, hamulce z przodu (tarcze nie dadzą się już wyrównać, za mały zapas), sprzęgło (moja wina, nie dopilnowałem naprawy i założyli najtańszą podróbę - złom po przejechaniu mniej niż 30 000 km), komplet naprawczy tylnego zawieszenia (też "prawie nowy", równie badziewny jak sprzęgło), plus drobiazgi typu klamka tam albo plastik (urwany) ówdzie, plus wymiana oleju. Dużo tego, cała kupa. Razem łącznie prawie wartość auta, nawet licząc bez robocizny (a nie wszystko dam radę zrobić sam). Z drugiej strony za takie pieniądze nie kupię nic innego niż skarbonka na kółkach, i pewnie jeszcze bita / składa z pięciu "ćwiartek" / zgnita wszędzie gdzie tylko się da.
Nie wiem co z tym fantem zrobię, siedzę i myślę. Może kupić rower? ale idzie zima, słaby pomysł. Zresztą to co wożę w bagażniku nie mieści się na rowerze (nawet z przyczepką), a wozić muszę.
Co bym nie zrobił będą wydatki.
Normalnie bym powiedział by zrobić głowicę coby auto jeździło i pchnąć auto dalej. Przecież na złom nie oddasz.
Tylko właśnie co w zamian?
Skoro potrzebujesz auta to trzeba robić to co najpilniejsze i jeździć dalej. A w międzyczasie na spokojnie rozglądać się za czym nowym i składać pieniążki na kupkę. I nie wyglupiaj się z jakimiś rowerami. Rower tak ale dla przyjemności własnej.
No zważywszy że to tylko jeździdło zrobiłbym to co konieczne i dalej bym jeździł.. Skoro obecny stan (nie licząc UPG) Ci odpowiadał to nie licz wszystkiego.. No chyba że masz odłożone na nowe auto to może już nie warto. Tu z kolei rodzi się pytanie - nie zrobisz i co z nim dalej? za 500 na złom? Za jeżdżący pewnie dostaniesz z 1,5 lub więcej (nie mam orientu) więc może warto te 500zł zainwestować..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
A u mnie... 2 diody z 4 w jednym ze świateł do jazdy dziennej przestały świecić. Magneti Marelli produkcja, działały dobrze, nie miałem żadnych zastrzeżeń. Mam pomysł, aby go rozebrać i sprawdzić styki, ale wszystko tam jest "utopione" w jakiejś twardej gumie... Zastanawiam się czy po prostu nie wymienić samych lamp - myślałem o Philips DRL9 - jak dla mnie bardzo ładnie świecą.
Byrrt bardzo ładna robota. A powiedz sam mierzyłeś i dałeś do wykonania czy tylko już montaż samemu? Za jakiś czas mnie też to czeka i też chcę robić jak najwięcej samemu.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Nie mam odłożone na nowe auto, bo nie zamierzam kupować niczego nowszego. A tym bardziej nowego. Nie potrzebuję, ma jeździć a nie wyglądać i wzbudzać zazdrość sąsiadów etc.
Problem w tym, że aktualnie używany egzemplarz tak jakby przestał jeździć.
Za sprawne Palio z rocznika 1999 dostaję najwyżej 1200, i to nie jutro a gdzieś za pół roku (jak dobrze pójdzie). Oczywiście są ogłoszenia za 2k PLN i więcej, w komisach też widuję takie okazy - ale na ten towar nie ma klienta. Podzwoniłem po znajomych handlarzach, i coraz bardziej zastanawiam się czy w ogóle cokolwiek naprawiać w mojej padlinie. Za 2200-2500 mogę mieć teraz-zaraz-natychmiast sprawną sztukę z nowszego (trochę) rocznika, jest duży wybór (bo nie ma chętnych do zakupu). Jeden nawet oglądałem (1,6 z LPG), poza tym że musiałbym przełożyć zbiornik gazu (atest mu się skończył) wszystko działa OK. Albo Peugeota 406 z rocznika 2000, też w niezłym stanie. Mechanicznie i optycznie to co drugi jest w lepszym stanie niż mój, chyba że przed chwilą wpadł pod tira. Tylko co drugi, bo ludzie nie naprawiają uszkodzeń na bieżąco, a w dodatku rdza "lubi" ten model. No ale mało kto używa Palio jako ciężarówki jeżdżąc po bardzo bocznych drogach.
Gdybym miał dalej wozić się tym co mam, to muszę naprawić co najmniej uszczelkę sprzęgło i hamulce z przodu. Hamulce i sprzęgło były w planie, nie umiem jeździć niesprawnym samochodem. Zresztą hamulce mogę zrobić sam, tylko ze sprzęgłem nie dam rady i dlatego jeszcze nie jest zrobione. Z silnikiem (UPG) też sam sobie poradzę, tylko głowicę dam do wyrównania. Ewentualnie, bo nadal nie wiem czy chcę naprawiać to auto.
Miszko - lampy MM to "made in PRC, distributed by MM" (i to wcale nie jest produkt z grupy tych "lepszych" chińskich podróbek części zamiennych). Phlilips pewnie też chiński (montowałem ale nie pamiętam co tam było napisane na kartonie), ale rzeczywiście DRL9 ładnie świecą (w porównaniu do innych).
Mierzyłem sam, projektowałem sam, dałem tylko do docięcia formatki (wykaz kawałków z oznaczeniem ile i długich i ile krótkich boków oklejać). Tyle.. Reszta właściwie sam. Projekt sobie zrobiłem w programie cadowskim - są w prawdzie programy do mebli specjalne ale nie miałem z nimi do czynienia więc starczył tylko rysunek 2D w pełni zwymiarowany Trochę wyobraźni, parę pdfów do akcesoriów, systemów jezdnych itp i da radę to ogarnąć od zera samemu
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
@byrrt
Pełna profeska.
A ja w sobotę (dopiero) założyłem zimówki - w sama porę . Przy okazji wstrzyknąłem trochę smaru do łożysk w tylnich kołach,
bo jakby cosik mało go tam było. Powiadają, że kto smaruje ten jedzie.
Ostatnio edytowane przez aux ; 24-11-2015 o 13:21
Ja zimowych do tej pory nie założyłem. W sobotę kończy mi się przegląd i wtedy myślę zmienić. Zwyczajnie nie chciało mi się dwa razy jechać. Trochę niefajnie, że na czwartek śnieg przepowiadają. W ostateczności sam w garażu wymienie.
Zagadka hydrauliczna.
Gdzie znika płyn chłodzący w aucie z uszkodzoną uszczelką pod głowicą?
Podpowiedź:
Po włączeniu wentylatora chłodnicy następuje szybki wypływ wody objawiający się kałużą po przednim zderzakiem. Włącznik termiczny sprawny i szczelny, od strony silnika na chłodnicy nic nie widać (w sensie "coś ciurka"), włączenie wentylatora metodą "na zwarcie" daje identyczny efekt.
Sąsiad dwa domy dalej ma warsztat samochodowy, kiedyś specjalizował się we Fiatach. No więc padlina pojechała do sąsiada w celu potwierdzenia diagnozy. Zalaliśmy wodą, badanie w toku ... a tu nagle kałuża!
CDN, bo teraz wyjmuję chłodnicę.