Codziennik to codziennik - do pitolenia o wszystkim
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Tmk, czy to czasem nie rura od turbiny? (podobna). Jak tak to w moim przypadku do tego węża jest podpięta odma która syfi te rury i intercoolera. U ciebie czasem nie ma tam gdzieś nieszczelności że cieknie przy łączeniu? Bo raczej powinny one być dobrze szczelne.
Jeśli nie to, to nie powiem ci co to jest, u mnie takie rury idą tylko od turba i chyba od powietrza.
Ostatnio edytowane przez Memciu ; 05-01-2014 o 10:37
Witajcie, mam szybkie pytanie - potrzebuję tylko potwierdzenia. Sytuacja nie tyczy się bravy tylko audi a3, ale zasady działania diesli są pewnie podobne. Mianowicie chodzi o świece. Problem ma się tak:
temp około 5-7*C - odpala bez problemu, po pierwszym przekręceniu kluczyka
temp około 2*C - trzeba dwa razy przekręcić kluczykiem (pogrzać świece), wtedy zapali od strzała. Po jednym podgrzaniu próba odpalenia powiedzie sie, ale trzeba dłużej kręcić
temp około -3*C-0*C - trzeba ze 3-4 razy grzać świece, inaczej nie zapali
Nie wykręcałem świec żarowych, mierzyłem multimetrem opór. Wszystkie 4 świece mają opór 0 ohmów. Z powyższej rozpiski wynika, że chyba coś tam grzeją, ale wolę się upewnić, bo boje się temperatur mocno ujemnych
Pytanie - wszystkie 4 uwalone?
Nie no zera to one nie mogą mieć - bardzo niską rezystancję tak ale nie zero.. Stawiam, że gdzieś ok 2-6R.. Sprawdź też czy napięcie na świece daje sterownik - być może świece są sprawne ale prądu nie dostają.. Jak by były uwalone to raczej miałyby przerwę albo b. wysoką rezystancję.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Kabel do masy i drugim końcem dotknij czubkiem świece, jak iskrzy to coś tam działają. Jak poprawnie sprawdzałeś to wszystkie do wymiany.
Polecam firmy beru - droższe ale wytrzymałe.
Co do podgrzewania świec, to ja zawsze podgrzewam raz, a dokładniej:
jak zgaśnie dioda świec to czekam ok 2 sekundy aż pstryknie przekaźnik (od świec, słychać wyraźnie jak się rozłącza) i wtedy dopiero kręcę rozrusznikiem, auto passat na pompowtryskach jak coś.
EDIT :
świece żarowe powinny mieć małą rezystancje (ok 0.3ohm 0.6ohm do 0.9) im mniejsza rezystancja tym większa moc cieplna świecy.
Zalecane jest wymieniać świece ok. Co 3 lata.
Jeśli świece ok. To może być jak wyżej pisze byrrt - centralka świec, albo przekaźnik.
Jeśli to jest ok to kolejnym problemem może być czujnik temperatury płynu, ogółem wiele innych rzeczy
Ostatnio edytowane przez Memciu ; 07-01-2014 o 16:24
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy włączonych świecach a potem przy włączonym rozruszniku. Same świece powodują minimalny spadek napięcia (albo wcale jeśli akumulator ma dużą pojemność), na włączony rozruszniku nie powinno spaść poniżej 9,5-10V (w nowszych autach poniżej 10,5V ale to detal).
Moim zdaniem to nie świece, może przekaźnik (włącznik czasowy świec żarowych, w A3 zdaje się powinna być zależność czasu włączenia świec od temperatury silnika i temperatury otoczenia) a może akumulator.
Z drugiej strony ... przy temperaturze powietrza około 10 stopni taki silnik wystartuje (zimny) nawet bez podgrzania świec. No ale ten reaguje na wielokrotne włączenie świec, czyli niby działają. Ja bym na początek podmienił przekaźnik, ale nie na bylejaki tylko 100% sprawny. Chyba że w A3 to tylko element wykonawczy, a czas grzania ustala komputer? nie znam tego modelu na tyle dokładnie żeby mieć pewność, wiem tyle że czas podgrzewania świec nie jest stały (jak w starszych autach).
Ja przy wymianie świec miałem tak jak opisałem, 2 nie sprawne zerowy opór i nie iskrzyły, 2 kolejne były sprawne miały opór 0.9, ale i tak nadawały się tylko do wymiany. Wiem że i mniejszy opór tym lepiej przewodzi, ale podałem to co u mnie się działo- takto jest tak jak Ty mówisz
PS: tak to jest jak się zostało elektronikiem tylko na papierze :-D
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
W vagach jest tak że w komputerze możesz sobie lekko podkręcić czas grzania świec, ale jest tak jak mówisz, długość grzania jest zależna od temperatury otoczenia i płynu. A co do napięcia to się nie zgadza, w tdi przy włączonych urządzeniach powinno być ok 14.2V. Zgaszonym silniku koło 12, nie pamiętam dokładnie ale nie powinno spaść poniżej 10.5. Przy odpalaniu nie wiem.
Ostatnio edytowane przez Memciu ; 07-01-2014 o 16:42
Witam, dziękuję za odpowiedzi. W VAGu błędów nie ma (uszkodzona centralka świec powinna chyba błąd pokazać?). Muszę jeszcze zmierzyć, czy pojawia się napięcie na świecach po włączeniu podgrzewania. Jak sprawdzę to dam znać.
Gadałem też z znajomym mechanikiem, też mówi, że wszystko wskazuje na świece, ale wolę być 100% pewny, tym bardziej, że nie wiadomo kiedy były ostatni raz wymieniane
Wykręć jedną. Daj napięcie stałe (tylko daj porządny kabel) i zobacz czy się rozgrzewają.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
zostawiłeś jedną szybkę wolną od antypary?
A ja kupiłem wycieraczki od motgum. I kolejny raz się nie zawiodłem. Tanie i dobre.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT