Wczoraj opłaciłem OC za następny rok - 675zł (ze względu na odebranie 20% zniżki za kolizję z mojej winy w tym roku).
Wczoraj wymieniłem też olej, filtry, pogrzebałem przy hamulcach..
Wczoraj opłaciłem OC za następny rok - 675zł (ze względu na odebranie 20% zniżki za kolizję z mojej winy w tym roku).
Wczoraj wymieniłem też olej, filtry, pogrzebałem przy hamulcach..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
a mnie Poczta Polska dostarczyła zaległe fanty z Megapolu czyli filtr + króciec. teraz pytanie, czym uszczelnia się połączenia gwintowe w instalacjach LPG? silikon wysokotemperaturowy?
SILIKON WYSOKOTEMPERATUROWY CZERWONY 20ML TECHNICQ (3328321020) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
A tam nie ma czasem końcówek stożkowych co by na ścisk się uszczelniło?
Do uszczelniania instalacji LPG masz tzw.baryłki na rurki miedziane.To sa jednorazówki jak rozkrecisz tniesz rurkę nasuwasz baryłkę i dokręcasz.Zobacz pw.
Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.
też myślałem, że tak będzie, ale nie. to zywkły gwint metryczny. przy wymianie membran reduktora wykrecając przewód gazowy, żadnych zagniecionych baryłek nie stwierdziłem. podobnie na filtrze fazy lotnej i czujnikami. nic takiego tam nie ma. zresztą na ten wkręcany króciec ciśnienia baryłki się nie założy. najmniejsza to fi 5. jej długość to 7 mm. to tyle ile wynosi całkowita długość gwintu na króćcu. za chiny nie wkręcę
Ostatnio edytowane przez boch ; 15-07-2013 o 21:01
dzwoniłem do gazownika. baryłek w tym przypadku się nie stosuje. silikonu ze względu na rozszerzalność cieplną również. doradził zakup czegoś takiego:
ESGI czujnik temperatury lpg, sensor, z króćcem (3372922105) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
oczywiście nie uśmiecha mi się wydawać 35 zł na coś co właściwie już posiadam. pozostaje tylko kwestia uszczelniania. przecież ten czujnik wkręcony w czwórnik z oferty powyżej też musi być czymś uszczelniony! nie podejrzewam żeby całe ustrojstwo było monolitem
instrukcja montażu ESGI mówi tylko tyle:
UWAGA: czujnik temperatury gazu jest wkręcony z uszczelnieniem do korpusu filtra fazy lotnej. W przypadku wymiany czujnika lub filtra fazy lotnej należy wkręcić czujnik do korpusu filtra uszczelniając połączenie odpowiednim środkiem hermetyzującym a następnie sprawdzić miejsce połączenia testerem szczelności
Ostatnio edytowane przez boch ; 16-07-2013 o 13:19
Jak to niby ma być wkręcane jak tu mi wygląda na montaż na węży LPG i uszczelnieniu opaskami.Chyba ze się mylę.
Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.
Zawsze możesz wkręcić na klej do gwintów czerwony - nadaje się do połączeń LPG..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
jak byc Ci to obrazowo wyłumaczyć... najlepiej jak jeszcze raz popatrzysz na zdjęcie z oferty. widać na niej czarną wtyczkę i przewody. doprowadzone są one do czujnika temperatury gazu. po jego przeciwnej stronie masz goły króciec pod czujnik ciśnienia gazu. prostopadle do nich masz dwa króćce fi 12 do których podłączasz przewód gazowy od filtra i z drugiej do wtryskiwaczy.
byrrt, chodzi Ci o ten czerwony silikon który wlepiłem wcześniej? to taki klej-uszczelniacz, więc powinien się nadać. do nabycia w Castoramie w cenie jak w ofercie.
Na zdjęciu prosto mówiąc widzę trójnik na którego końcówki nasuwasz węże od LPG-fi12mm a na ten mniejszy cienki wężyk czujnik ciśnienia gazu.Wężyki zaciskasz opaskami na trójniku i odjeżdżasz w siną dal.Gwintów tam nigdzie nie widzę chociaż zrobiłem duże powiększenie i wyostrzenie zdjęcia.Cały montaż bez gwintów i dotykania parownika.W ofercie masz podane średnice wewnętrzne i zewnętrzne króćców a o gwintach nic nie piszą.
Ostatnio edytowane przez artur 2310 ; 16-07-2013 o 16:51
Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.
oops. zgłupiałem do którego linka Ty sie ustosunkowujesz. a więc wyjaśniam. kupiłem coś takiego:
oczywiście bez czujnika. zamiast niego jest nagwintowana dziura. czujnik miałem zamiar przełożyć z aktualnie posiadanego filtra licząc, że gwint będzie posować. trochę zmartwił mnie gazownik twierdząć, że na bank pasować nie będzie. po drugiej stronie otworu pod czujnik temperatury znajduje się wkręcany króciec pod wężyk pomiaru ciśnienia. króciec wkręca się bardzo lekko, podejrzewam, że podobnie będzie z czujnikiem. konieczne będzie doszczelnianie. mam nadzieję, że już teraz wszystko jasne
Takie coś mam u siebie. Z jednej mam zalutowane bo pomiar ciśnienia mam gdzie indziej ale czujnik temp jest wkręcony.. Nie wiem na co to wkręcili ale podejrzewam, że na niebieski klej do gwintów (boch Ty chyba mówisz oczymś innym). Mówię o kleju anaerobowym..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
no to już znalazłem
Technicqll
koszt zbliżony do tego trójnika z czujnikiem
aha, jeszcze jedno. po przyjściu króćca okazało się, że wysłano mi korpus czujnika niezgodny z zamówieniem. ten który otrzymałem posiada oba otwory z gwintem M6x1. tymczasem w ofercie na korpus pod czujnik ESGI2 widniało jak byk, że gwint pod czujnik temperatury będzie w rozmiarze M5x1 - co i tak jest kompletną bzdurą, ponieważ standardowy skok dla gwintu M5 to 0,8, a skok 1 dla M5 nie występuje. ręce opadają. dla pewności sprawdzę u siebie gwint na czujniku. jajebje
Ostatnio edytowane przez boch ; 16-07-2013 o 19:38
Gwint możesz uszczelnić taśmą teflonową ale żółtą ta jest do gazu.
Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.
króciec może i doszczelnię. z czujnikiem może być już problem - 1 mm różnicy. wybuchów pod maską nie planuję