No prosze, gratki, tempomat fajna rzecz, pierwszy raz mam stycznosc z tym wynalazkiem w Polo zony
Co smieszne u mnie w lybrze tez jest podobno tak jak u ciebie w Stilo, z tym ze caly pajak pasuje od AR 156
No prosze, gratki, tempomat fajna rzecz, pierwszy raz mam stycznosc z tym wynalazkiem w Polo zony
Co smieszne u mnie w lybrze tez jest podobno tak jak u ciebie w Stilo, z tym ze caly pajak pasuje od AR 156
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
dzięki. docelowo będę chciał zakupić manetkę oraz dolną osłonę z wycięciem pod tempomat od Stilo w oryginale. aktualne oferty to jakieś wariactwo. 350 zł za pająk do 9 letniego Fiata (!!!) zatem czekam na okazje. tymczasem byłem właśnie sprawdzić tempomat na trasie Kalisz - Morawin. TO DZIAŁA! szkoda, że nie zdążyłem z montażem przed wycieczką do Stolicy.
w planach jeszcze dwie modyfikacje Stilo, na których zakończą mi się wszelkie mody w tym aucie
1. lotka tylnej klapy
2. profesjonalny chiptuning u Goodhope
Ostatnio edytowane przez boch ; 25-05-2015 o 01:32
Italians Do It Better
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
przy codziennym użytkowaniu nie mam szans na sensowne użycie tempomatu. do pracy mam 4,5 km i 5 skrzyżowań. tempomat kupiłem z myślą o dłuższych trasach, których zdaje się będę robił coraz więcej. wkrótce Karpacz, później Praga i znów Warszawa i niewykluczony Kraków. wszystko przez najbliższe 3 miesiące
koledzy z pracy twierdzą, że na tempomacie pali więcej... zobaczymy
Italians Do It Better
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
jasne, dam znać jak pojadę. tylko to jest tak, że oni tego nie robią na poczekaniu. najpierw auto hamują, sprawdzają ewentualne nieprawidłowości i jeśli wszystko jest ok, demontują sterownik i programują go na stanowisku. nie sądzę aby bawili się w modzenie po MPPS. później ponowne hamowanie i ewentualne korekty. to raczej nie trwa jeden dzień. jestem w stałym kontakcie z właścicielem. zaleca żeby na początek wyjaśnić kwestię przydymiania - jego zdaniem efektem lejącego wtrysku. robiłem sobie diagnostykę MES i wynika z niej, że u mnie nie leją, tylko przytkany jest pierwszy, stąd duża korekta na + na zimnym silniku, którą korygują pozostałe na -. zdaniem kumatych w CR, lejące wtryski mają korekty na minus. oczywiście w moim przypadku to tylko domysły. może być również tak, że niedomaga pierwszy cylinder (gorsza komprecha) i sterownik kompensuje go większą dawką paliwa aby wyrównać nierównomierność obrotu wału. w tym momencie żadna regeneracja wtrysku w niczym nie pomoże. jeszcze jedna rzecz. wg MES korekty na rozgrzanym silniku mieszczą się w normie +/- 1mm3/w, więc teoretycznie wszystko jest ok, zwłaszcza że zdaniem użytkowników prężnie działającego forum alfaholicy, korekt na zimnym nie bierze się pod uwagę... myślałem żeby podjechać z autem do Skalmotu żeby coś powyjaśniać, ale poczytałem w necie opinie na ich temat i mi się odechciało... muszę znaleźć dobrego speca od układów wtryskowych CR. podjadę dziś do Borowskiego (nieautoryzowany serwis aut z grupy FIAT/ALFA) i zapytam go co o tym sądzi i jakie byłyby ewentualne koszty.
Italians Do It Better
boch dokładnie nie wiem jak oni to robią, ale to profesjonaliści i na pewno zrobią to dobrze, ale wydaje mi się ze spokojnie w jeden dzien się wyrobią, bo wątpię, żeby marnował czas na jedno auto dłużej niz jeden dzień. Oczywiście jesli po pierwszym hamowaniu cos tam wyjdzie, to wiadomo, ze bedziesz musiał przyjechac po raz kolejny po uporaniu się z ewentualnymi niedogodnieniami, ale jesli wszystko jest ok, to jest kwestia paru godzin tak mi się wydaje.
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
mały update, chociaż niekoniecznie jest się czym pochwalić tydzień temu zalałem skrzynię polecanym na forach olejem Motul Gear 300 75w90. powód - chciałem mieć lekko pracującą skrzynię, zwłaszcza zimą. efekt, jest gorzej. biegi wchodzą z większym oporem. pojeżdżę tak do sierpniowej wymiany oleju w silniku i jeśli się nie polepszy wracam do zalecanego w instrukcji obsługi oleju Tutela ZC Synth 75w80.
kolejna rzecz. dopadła mnie typowa dla posiadaczy JTD przypadłość - niesprawny EGR. objawy - nierówne obroty, trochę większe spalanie, turbo dziura w okolicy 1500 obrotów. objawy pojawiły się już w zeszłym roku jakoś na koniec lata. czyszczenie nie przyniosło oczekiwanych rezultatów, podobnie jak montaż zaślepki z otworkami. wykonałem zatem próbne zaślepienie i jak ręką odjął. nowy EGR to koszt minimum 450 zł. regenerowany z gwarancją to ok. 280 zł. zaślepienie i programowe wyłączenie ok. 250 zł. rachunek w miarę prosty...
przy okazji ostatniej wycieczki do Wrocka skończyła się klima. charakterystycznym sygnałem kończącej się klimy jest syczenie spod maski. właśnie zamówiłem filtr kabinowy-węglowy Meyle. po jego wymianie obowiązkowe ozonowanie i nabicie klimy.
i ostatnia rzecz. od niedawna tankowanie wzbogacam o Liqui Moly 2T 1052. to taki olej do dwusuwów, który w odpowiednich proporcjach ponoć czyni cuda z lekko zapieczonymi wtryskami. na efekty poczekam ok. 2 tankowań o czym nie zapomnę poinformować.
Italians Do It Better
Co do oleju jak ja wymieniałem w Bravo to naczytałem się że z innymi olejami niż tutela są czasem jaja więc nie ryzykowałem. Chociaż to prawdę mówiąc dziwne bo olej jest tej samej specyfikacji czasem a niby czuje się różnicę.
Egr no cóż, takie są uroki diesel'a Wszyscy wiemy co z tym najlepiej zrobić
Klima się nie kończy, jak Ci czynnik ucieka znaczy się że gdzieś jest nieszczelność. Najgorzej jak to mikronieszczelność - wtedy szukaj wiatru w polu.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
no właśnie dziwna sprawa z tą klimą. do tej pory nigdy mi klima nie syczała, chłodziła prawidłowo. w ostatni weekend włączyłem klimę na dłuższej trasie i mało że słabo dawała to jeszcze syczenie. auto było wcześniej u mechanika. mam nadzieję, że nic nie spier...
Italians Do It Better
Wiesz tak to jest z autami że one się psują.. było dobrze, ale w końcu mogło gdzieś puścić..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Co do EGRu, to tak jak Piotrek napisał, wiadoma sprawa i wiadomo co z tym zrobić ja u siebie tez mam wyłączony programowo i zaślepiony
Co do oleju w skrzyni, to fakt dziwne, ale muszę powiedzieć, ze nie jesteś pierwszy, ktory ma takie objawy po wymianie oleju
Klima wiadomo, trzeba jechac i sprawdzic
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
przestudiowałem masę tematów poświęconych olejowi do skrzyń Getrag w Stilo JTD. Motul Gear 300 pojawiał się dość często i przypadki gdzie pogorszył on pracę skrzyni mógłbym policzyć na palcach jednej ręki. to był główny powód dla którego zaryzykowałem z wlaniem czegoś innego niż zaleca instrukcja. tak jak wspomniałem w poprzednim poście, dam jeszcze Motulowi kilka tygodni. jeśli się nie poprawi, przeproszę Tutelę. EGR... przeanalizowałem wszelkie za i przeciw. wybór mógł być tylko jeden
Italians Do It Better
To daj znać
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa