Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Dziś podpiąłem się pod ECU z FESem i do sterownika gazu.. Guzik - mapy mam bardzo ładne, integrator pracuje tak samo na gazie i na benzynie. Zrobiłem tak 30km na trasie na różnych obciążeniach.. Widać po prostu gaz daje świecą w tyłek. Temp jest istotnie wyższa i to widać nawet na wskaźniku (o milimetr-dwa wyżej na gazie niż na benzynie).
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
No bo temp. spalania gazu jest wyższa niz temp. spalania benzyny.
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
ale wy sie uparliscie z tą wyższą temperaturą spalania gazu a bezyny
roznica wynosi niewiele - i nie ma wpływu aż tak na uszkodzenia silnika
jak spalanie wynosi 850 na benzynie a gazu 870 to czy taka wielka rożnica ?
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
Jeśli rzeczywiście jest ubogo i EGT idzie w górę to raczej tego FESem nie sprawdzisz. Przy sprawnym układzie chłodzenia temp płynu praktycznie się nie zmieni a tłoki popłyną
Świece powinno się oglądać zaraz po forsownej jeździe - inaczej wynik będzie przekłamany.
Korekcja lambdą ma jedną wadę - przy WOT wskazania sondy są pomijane.
[COLOR="#FF0000"]Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe
Katowice. Tanio[/COLOR]
[color=blue]
Marea Weekend 1.8 16V ELX 01
Marea Weekend 1.8 16V HLX 99'
Marea 1.6 16V ELX 00'
Marea Weekend 1.6 16V SX 97'
Marea 1.6 16V SX 97'
Tempra 1.6 SX 92'
Tempra 1.6 Top 92'
Cinquecento 700 96'[/color]
Jakby było za ubogo to by ECU benzyny to korygował w plus.. Podniose mnożnik to ECU obetnie paliwo i rozjadą się mapy. Silnik tak samo koryguje na gazie jak i na paliwie więc nie sądze żeby było coś źle..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Znalazłem cos ciekawego
" Ilość
energii, którą możesz uzyskać spalając 1dm3 LPG jest znacząco mniejsza niż z
tej samej ilości benzyny (silnik Otto)a ta z kolei od ON (silnik Diesel). Z
tych zależności wynikają różnice ilości spalonych litrów paliw na 100 km.
Sprawność silnika Otta jest niezmieniona ze wzgl. na rodzaj paliwa. Z tego
wynika, iż straty cieplne pozostają na z grubsza niezmienionym poziomie. Idzie
tu zatem o ciepło parowania benzyny, które odbierane od głowicy schładza ją,
gdy mikronowe kropelki benzyny z wtryskiwacza/rozpylacza gaźn. przechodzą w
gazowy stan skupienia. (Efekt chłodnej dłoni polanej spirytusem). Zasilanie
gazem instalacjami do IV gen. włącznie wiąże się z tym, że ciepło parowania LPG
pobierane jest nie bezpośrednio z materiału kanału dolotowego, a od płynu w
wymienniku ciepła (parowniku/rurze w płaszczu - EOBD2). Konstrukcja silnika z
reguły nie uwzględnia braku tego składnika bilansu energetycznego .
Skąd więc problemy? Ano stąd, że często instalacje LPG podają zbyt ubogą
mieszankę paliwowo-powietrzną (niedostatki regulacji), a wtedy temp. spalania
każdego paliwa często sięga krotności tej normalnej oraz czoło płomienia
przesuwa się z prędkością blisko 10-krotnie większą. Nie trzeba chyba wspominać
o niepełnej kompensacji zubożenia mieszanki podczas przyśpieszania (I i II gen.-
sterowanie podciśnieniowe). Przypomnij sobie ile silników jest dziś
konstrukcyjnie przystosowanych do pracy na ubogiej mieszance?
Następny aspekt to straty ciśnienia dyspozycyjnego płynu chłodzącego mierzone
na wejściu/wyjściu zespołu głowica/blok w związku z zapięciem parownika.
Parowniki miewają zbyt mały opór przepływu.
Z tymi świecami to moim zdaniem chwyty reklamowe. Zakładaj normalne i już.
Ewent. o 1 stopień zimniejsze. Sprawdziłem to na 20 tys.km w swoim aucie.
Przy normalnym, ludzkim traktowaniu silnika przystos. do bezołowiówki temat
przedwcześnie zużytych gniazd zaworowych w zasadzie nie istnieje, chyba że
często i długotrwale jeździsz wykorzystując ponad 3/4 mocy maksymalnej. Gaz
jest po to, by oszczędzać!
Co do prowadnic, to są one chłodzone przez styk z głowicą chłodzoną cieczą oraz
olejem."
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
No więc nowe świeczki już czekają - jutro wymienię bo w piątek zaczynam urlop i śmigam do Władysławowa
13771152572300.jpg
Ostatnio edytowane przez byrrt ; 21-08-2013 o 23:18
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
to czekamy na fotki
nie liczy się sprzęt lecz kierowca
Zapraszam do komentowania
http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/fiat-stilo-1-2-16v-2002-r-5d-20542/
Wymiany świec nie było bo i czasu na to nie znalazłem..
Wczoraj wróciłem z urlopu - mieliśmy piękną słoneczną pogodę i odpoczęliśmy sobie trochę
Fiacik zrobił jakieś 700km i spisał się jak zwykle wzorowo. Spalanie w trasie takie same jak na co dzień czyli ok 9l LPG ale raz staliśmy w korkach po karambolu na A1 (który omijaliśmy przez Pruszcz Gdański) a w drodze powrotnej jechałem już szybciej czyli te 120-130 cały czas.. Często kursowaliśmy (praktycznie codziennie) na trasie Chłapowo - Dębki (polecam - ekstra plaża - coś przepięknego).
Fiacik miał fotkę w Górach to i nad morzem się doczekał
DSC_5467.jpg DSC_5470.JPG
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Nawet znać nie dałeś ze byłeś
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi