No niestety. Też mam ten problem w gtv. Na razie jest ok ale jak padnie to umarł w butach
No niestety. Też mam ten problem w gtv. Na razie jest ok ale jak padnie to umarł w butach
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
Jaguar XF 4.2 V8 298KM
Do AR jest zdecydowanie łatwiej dostać. Kosztuje co prawda sporo ale jest. Natomiast do fiatowskiego 2.0 i to tego konkretnego, to tylko jeden na eBayu za 3600zł! Jeśli mówimy o nowym. Ale widzę że są też firmy regenerujące więc jest nadzieja na przyszłość. Zawsze można wyrobioną zębatkę dać specjalistom od części robionych na zamówienie. Podejrzewam że koszt byłby mniejszy niż 3600...
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet
Lata temu miałem w rękach nie raz rozebrany wariator. Szczerze nie wyobrażam sobie jak można takie elementy "dorobić". Więc bym nie pokładał nadziei w jego naprawie. Nie będzie pukał, nie będzie przepuszczał oleju ale na jego fabryczne zdolności to bym nie liczył. Równie dobrze można go spiąć na sztywno. Będziesz miał trochę mniej mocy. Podejrzewam że po tych regenerowanych też fabrycznych osiągów nie będzie.
W 2,4 z kappy i abatha jest ten sam wariator?
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
Jaguar XF 4.2 V8 298KM
2.4 ma to samo wg Epera. Mój plan jest szukać sobie używek na zapas w dobrych cenach i niech leżą na półce. Podobnie silniczkiem od VIS jest
A co do regeneracji i dorabiania to jestem dobrej myśli. Jesteśmy na etapie kiedy pierwsze auta, powiedziałbym nowoczesne, zaczynają stawać się zabytkami. Więc będzie coraz więcej firm które zajmą się dorabianiem rzeczy na zamówienie dla zabytkow. A przynajmniej na to liczę. Zwłaszcza jeśli mówimy o czysto mechanicznych rzeczach. A wariator to też nie jest tylko do koncernu fiata ograniczony dany radę.
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet
Pierwsze prace rozpoczęte. Jeszcze nie dokonuje rozbiórki auta, ale zdemontowalem panele z tapicerką z boczków które miałem z moich 80. Łatwiej byłoby całe boczki przełożyć, wiadomo, ale różnica w kolorze plastików jest za duża. Dlatego panele że skórą wkładam do poliftowych boczków aby wszystko się zgadzało :-) w końcu też zobaczyłem dobrze różnice w boczkach z marei i bravy. Wcięcie pod uszczelkę i kolor delikatnie inny.
IMG20220513124130.jpg
IMG20220513123706.jpg
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet
Dobrej jakości jest skóra w BBM? Porównywalne z alfami z tamtych lat?
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
Jaguar XF 4.2 V8 298KM
Jadąc po czerwona bravę, miałem wiele wątpliwości. Bo jednak ta skóra była najpóźniej z okolic 1998. I nie wiedziałem ile jeździła. Ale jak zobaczyłem ją na żywo to się mile zaskoczyłem. Nie jest spękana, dziurawa czy przetarta. Wrzucę jutro fotki fotela kierowcy. Wygląda na używany, ale nic nie zniszczony. :-) Więc mogę ocenić pozytywnie. Ale z durgiej strony, jest to pierwsza skóra jaką widzę w Bravie. W Marei skóry które widziałem zawsze były tragiczne. Ale tam też była sztuczna skóra. Nie mam pewności jaka jest z niej Bravki, możliwe że też sztuczna. Czas nam pokaże :-)
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet
Tak oto wygląda 24 letni fotel kierowcy. Nie mam pojęcia jaki przebieg.
IMG20220516180116.jpg
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet
To jest raczej naturalna skóra. Sztuczna się tak nie marszczy. A poznasz na pewno jak zobaczysz ją od środka. Sztuczna jest na materiale/siatce. Naturalna będzie "mechata" jak nubuk
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
Jaguar XF 4.2 V8 298KM
Narazie dalej trwają prace przygotowawczo koncepcyjne.
Problem jaki mi wyszedł że nie doczytałem wcześniej wszystkiego. Planowałem na Bravkę wsadzić felgi 15, motylki siedmioramienne, takie jak bywały w Bravo Suite, czy Brava HGT, czy tez po prostu jako opcja w Bravce. Ale nie wejdą one na zaciski od 2.0. Co mnie zaskoczyło to fakt że Brava HGT ma tarcze 257 wentylowane, a nie 285 jak ma Bravo HGT czy Marea 2.0. Spodziewałem się że wersja 132 konna będzie mieć też większe tarcze i te felgi podejdą. Ale jednak nie, więc to burzy moja koncepcje. Mam 2 rozwiązania. Pierwsze to montaż zacisków które mam od Marka, bo to są dokładnie te co były w Brava HGT jak i JTD i pierwotne felgi. Albo montaż lepszych hamulców i polowanie na felgi z Bravo HGT, Fiata Coupe lub założenie beznadziejnych felg fabrycznych od Marei. Skłaniam się obecnie ku felgom z Bravo lub Coupe ale ich w ogóle nie ma dostępnych. Może będę zmuszony kupić coś niefabrycznego, czego chciałem uniknąć :/
Natomiast klaruje mi się sytuacja z kolorem i będę robił dwie próbki. Bedę testował na lusterkach Beż Cognac 705/a z Bravy oraz Pomarańczowy Margarita 516 z Bravo. Ewentualnie zostaje Szary Steel.
Dodatkowo w środę jadę po fajne graty Jak kupie to się pochwalę.
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet
A może dystans załatwi sprawę?
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
Jaguar XF 4.2 V8 298KM
Felgi do wersji 2.0 mają ET 49, co ciekawe felgi 15 motylki mają ET40, więc wynika że są bardziej odsunięte od zacisku. Szerokość jest ta sama 6J. Więc chyba zaryzykuje. Ostatecznie wsadzę dystanse jeśli felga pozwoli, albo zrobię na hamulcach od JTD i jak kiedyś uda mi się złapać felgi to wymienię na zaciski od 2.0. JTD z mniejszymi zaciskami waży tylko pasażera mniej, więc może nie będzie tragedii w hamowaniu.
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet
Rozwiązałem właściwie mój dylemat z felgami. Postanowiłem kupić 16' z brazylijskiej Marea Turbo Na zacisk wejdą, 16' więc super że większe, a felgi z pokrewnego modelu to i spełniają moje wymagania.
3220134.jpg
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet
Dziś w końcu zainaugurowałem prace rozbiórkowe. Zrobię pożegnalne fotografie, bo Brava już nie wróci do tego wyglądu i koloru
IMG20220617150021.jpg
Założyłem dziennik prac gdzie zapisuje poszczególne zdemontowane części, numery, kolejność, oraz notuje ewentualne ubytki w spinkach czy śrubach lub po prostu że część jest uszkodzona i trzeba kupić nową.
Narazie udało mi się dziś zdemontować:
- wszystkie plastiki i tapicerki bagażnika,
- nakładki progowe
- konsolę środkową i ramkę licznika
Niestety oczywiście ruda się pojawia, ale całe szczęście tylko powierzchowna. Dziur nie ma :-)
IMG20220617155635.jpg
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet