No niestety. Też mam ten problem w gtv. Na razie jest ok ale jak padnie to umarł w butach![]()
No niestety. Też mam ten problem w gtv. Na razie jest ok ale jak padnie to umarł w butach![]()
Metallescentre Stilo 3D multijet
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Saab 9-3 2.8V6 250KM
Saab 9-5 2.3 290KM
Do AR jest zdecydowanie łatwiej dostać. Kosztuje co prawda sporo ale jest. Natomiast do fiatowskiego 2.0 i to tego konkretnego, to tylko jeden na eBayu za 3600zł! Jeśli mówimy o nowym. Ale widzę że są też firmy regenerujące więc jest nadzieja na przyszłość. Zawsze można wyrobioną zębatkę dać specjalistom od części robionych na zamówienie. Podejrzewam że koszt byłby mniejszy niż 3600...
Brava ELX 100 16v
Marea HLX 155 20v
Stilo 3D JTD 8v
Lata temu miałem w rękach nie raz rozebrany wariator. Szczerze nie wyobrażam sobie jak można takie elementy "dorobić". Więc bym nie pokładał nadziei w jego naprawie. Nie będzie pukał, nie będzie przepuszczał oleju ale na jego fabryczne zdolności to bym nie liczył. Równie dobrze można go spiąć na sztywno. Będziesz miał trochę mniej mocy. Podejrzewam że po tych regenerowanych też fabrycznych osiągów nie będzie.
W 2,4 z kappy i abatha jest ten sam wariator?
Metallescentre Stilo 3D multijet
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Saab 9-3 2.8V6 250KM
Saab 9-5 2.3 290KM
2.4 ma to samo wg Epera. Mój plan jest szukać sobie używek na zapas w dobrych cenach i niech leżą na półce. Podobnie silniczkiem od VIS jest
A co do regeneracji i dorabiania to jestem dobrej myśli. Jesteśmy na etapie kiedy pierwsze auta, powiedziałbym nowoczesne, zaczynają stawać się zabytkami. Więc będzie coraz więcej firm które zajmą się dorabianiem rzeczy na zamówienie dla zabytkow. A przynajmniej na to liczę. Zwłaszcza jeśli mówimy o czysto mechanicznych rzeczach. A wariator to też nie jest tylko do koncernu fiata ograniczonydany radę.
Brava ELX 100 16v
Marea HLX 155 20v
Stilo 3D JTD 8v
Pierwsze prace rozpoczęte. Jeszcze nie dokonuje rozbiórki auta, ale zdemontowalem panele z tapicerką z boczków które miałem z moich 80. Łatwiej byłoby całe boczki przełożyć, wiadomo, ale różnica w kolorze plastików jest za duża. Dlatego panele że skórą wkładam do poliftowych boczków aby wszystko się zgadzało :-) w końcu też zobaczyłem dobrze różnice w boczkach z marei i bravy. Wcięcie pod uszczelkę i kolor delikatnie inny.
IMG20220513124130.jpg
IMG20220513123706.jpg
Brava ELX 100 16v
Marea HLX 155 20v
Stilo 3D JTD 8v
Dobrej jakości jest skóra w BBM? Porównywalne z alfami z tamtych lat?
Metallescentre Stilo 3D multijet
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Saab 9-3 2.8V6 250KM
Saab 9-5 2.3 290KM
Jadąc po czerwona bravę, miałem wiele wątpliwości. Bo jednak ta skóra była najpóźniej z okolic 1998. I nie wiedziałem ile jeździła. Ale jak zobaczyłem ją na żywo to się mile zaskoczyłem. Nie jest spękana, dziurawa czy przetarta. Wrzucę jutro fotki fotela kierowcy. Wygląda na używany, ale nic nie zniszczony. :-) Więc mogę ocenić pozytywnie. Ale z durgiej strony, jest to pierwsza skóra jaką widzę w Bravie. W Marei skóry które widziałem zawsze były tragiczne. Ale tam też była sztuczna skóra. Nie mam pewności jaka jest z niej Bravki, możliwe że też sztuczna. Czas nam pokaże :-)
Brava ELX 100 16v
Marea HLX 155 20v
Stilo 3D JTD 8v
Tak oto wygląda 24 letni fotel kierowcy. Nie mam pojęcia jaki przebieg.
IMG20220516180116.jpg
Brava ELX 100 16v
Marea HLX 155 20v
Stilo 3D JTD 8v
To jest raczej naturalna skóra. Sztuczna się tak nie marszczy. A poznasz na pewno jak zobaczysz ją od środka. Sztuczna jest na materiale/siatce. Naturalna będzie "mechata" jak nubuk![]()
Metallescentre Stilo 3D multijet
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Saab 9-3 2.8V6 250KM
Saab 9-5 2.3 290KM