Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 13 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 182
Like Tree8lubi to!

Temat: Fiat Brava_ELX 100 16v  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Wiek
    42
    Postów
    204
    Auto
    kilka różnych samochodów :)
    Rocznik
    2004
    No niestety. Też mam ten problem w gtv. Na razie jest ok ale jak padnie to umarł w butach
    Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
    Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
    Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
    Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
    Jaguar XF 4.2 V8 298KM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    189
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    No niestety. Też mam ten problem w gtv. Na razie jest ok ale jak padnie to umarł w butach
    Do AR jest zdecydowanie łatwiej dostać. Kosztuje co prawda sporo ale jest. Natomiast do fiatowskiego 2.0 i to tego konkretnego, to tylko jeden na eBayu za 3600zł! Jeśli mówimy o nowym. Ale widzę że są też firmy regenerujące więc jest nadzieja na przyszłość. Zawsze można wyrobioną zębatkę dać specjalistom od części robionych na zamówienie. Podejrzewam że koszt byłby mniejszy niż 3600...
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Wiek
    42
    Postów
    204
    Auto
    kilka różnych samochodów :)
    Rocznik
    2004
    Lata temu miałem w rękach nie raz rozebrany wariator. Szczerze nie wyobrażam sobie jak można takie elementy "dorobić". Więc bym nie pokładał nadziei w jego naprawie. Nie będzie pukał, nie będzie przepuszczał oleju ale na jego fabryczne zdolności to bym nie liczył. Równie dobrze można go spiąć na sztywno. Będziesz miał trochę mniej mocy. Podejrzewam że po tych regenerowanych też fabrycznych osiągów nie będzie.
    W 2,4 z kappy i abatha jest ten sam wariator?
    Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
    Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
    Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
    Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
    Jaguar XF 4.2 V8 298KM

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    189
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Lata temu miałem w rękach nie raz rozebrany wariator. Szczerze nie wyobrażam sobie jak można takie elementy "dorobić". Więc bym nie pokładał nadziei w jego naprawie. Nie będzie pukał, nie będzie przepuszczał oleju ale na jego fabryczne zdolności to bym nie liczył. Równie dobrze można go spiąć na sztywno. Będziesz miał trochę mniej mocy. Podejrzewam że po tych regenerowanych też fabrycznych osiągów nie będzie.
    W 2,4 z kappy i abatha jest ten sam wariator?
    2.4 ma to samo wg Epera. Mój plan jest szukać sobie używek na zapas w dobrych cenach i niech leżą na półce. Podobnie silniczkiem od VIS jest

    A co do regeneracji i dorabiania to jestem dobrej myśli. Jesteśmy na etapie kiedy pierwsze auta, powiedziałbym nowoczesne, zaczynają stawać się zabytkami. Więc będzie coraz więcej firm które zajmą się dorabianiem rzeczy na zamówienie dla zabytkow. A przynajmniej na to liczę. Zwłaszcza jeśli mówimy o czysto mechanicznych rzeczach. A wariator to też nie jest tylko do koncernu fiata ograniczony dany radę.
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    189
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Pierwsze prace rozpoczęte. Jeszcze nie dokonuje rozbiórki auta, ale zdemontowalem panele z tapicerką z boczków które miałem z moich 80. Łatwiej byłoby całe boczki przełożyć, wiadomo, ale różnica w kolorze plastików jest za duża. Dlatego panele że skórą wkładam do poliftowych boczków aby wszystko się zgadzało :-) w końcu też zobaczyłem dobrze różnice w boczkach z marei i bravy. Wcięcie pod uszczelkę i kolor delikatnie inny.

    IMG20220513124130.jpg
    IMG20220513123706.jpg
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Wiek
    42
    Postów
    204
    Auto
    kilka różnych samochodów :)
    Rocznik
    2004
    Dobrej jakości jest skóra w BBM? Porównywalne z alfami z tamtych lat?
    Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
    Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
    Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
    Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
    Jaguar XF 4.2 V8 298KM

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    189
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Jadąc po czerwona bravę, miałem wiele wątpliwości. Bo jednak ta skóra była najpóźniej z okolic 1998. I nie wiedziałem ile jeździła. Ale jak zobaczyłem ją na żywo to się mile zaskoczyłem. Nie jest spękana, dziurawa czy przetarta. Wrzucę jutro fotki fotela kierowcy. Wygląda na używany, ale nic nie zniszczony. :-) Więc mogę ocenić pozytywnie. Ale z durgiej strony, jest to pierwsza skóra jaką widzę w Bravie. W Marei skóry które widziałem zawsze były tragiczne. Ale tam też była sztuczna skóra. Nie mam pewności jaka jest z niej Bravki, możliwe że też sztuczna. Czas nam pokaże :-)
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    189
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Tak oto wygląda 24 letni fotel kierowcy. Nie mam pojęcia jaki przebieg.

    IMG20220516180116.jpg
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Wiek
    42
    Postów
    204
    Auto
    kilka różnych samochodów :)
    Rocznik
    2004
    To jest raczej naturalna skóra. Sztuczna się tak nie marszczy. A poznasz na pewno jak zobaczysz ją od środka. Sztuczna jest na materiale/siatce. Naturalna będzie "mechata" jak nubuk
    Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
    Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
    Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
    Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
    Jaguar XF 4.2 V8 298KM

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    189
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Narazie dalej trwają prace przygotowawczo koncepcyjne.

    Problem jaki mi wyszedł że nie doczytałem wcześniej wszystkiego. Planowałem na Bravkę wsadzić felgi 15, motylki siedmioramienne, takie jak bywały w Bravo Suite, czy Brava HGT, czy tez po prostu jako opcja w Bravce. Ale nie wejdą one na zaciski od 2.0. Co mnie zaskoczyło to fakt że Brava HGT ma tarcze 257 wentylowane, a nie 285 jak ma Bravo HGT czy Marea 2.0. Spodziewałem się że wersja 132 konna będzie mieć też większe tarcze i te felgi podejdą. Ale jednak nie, więc to burzy moja koncepcje. Mam 2 rozwiązania. Pierwsze to montaż zacisków które mam od Marka, bo to są dokładnie te co były w Brava HGT jak i JTD i pierwotne felgi. Albo montaż lepszych hamulców i polowanie na felgi z Bravo HGT, Fiata Coupe lub założenie beznadziejnych felg fabrycznych od Marei. Skłaniam się obecnie ku felgom z Bravo lub Coupe ale ich w ogóle nie ma dostępnych. Może będę zmuszony kupić coś niefabrycznego, czego chciałem uniknąć :/

    Natomiast klaruje mi się sytuacja z kolorem i będę robił dwie próbki. Bedę testował na lusterkach Beż Cognac 705/a z Bravy oraz Pomarańczowy Margarita 516 z Bravo. Ewentualnie zostaje Szary Steel.

    Dodatkowo w środę jadę po fajne graty Jak kupie to się pochwalę.
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Wiek
    42
    Postów
    204
    Auto
    kilka różnych samochodów :)
    Rocznik
    2004
    A może dystans załatwi sprawę?
    Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
    Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
    Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
    Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
    Jaguar XF 4.2 V8 298KM

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    189
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    A może dystans załatwi sprawę?
    Być może. Będę jeszcze liczył ET, ale do tego i tak potrzebna jest średnica wewnętrzna felgi w odpowiednim miejscu żeby mieć pewność. A za błotnik nie wyjadę...
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    189
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Felgi do wersji 2.0 mają ET 49, co ciekawe felgi 15 motylki mają ET40, więc wynika że są bardziej odsunięte od zacisku. Szerokość jest ta sama 6J. Więc chyba zaryzykuje. Ostatecznie wsadzę dystanse jeśli felga pozwoli, albo zrobię na hamulcach od JTD i jak kiedyś uda mi się złapać felgi to wymienię na zaciski od 2.0. JTD z mniejszymi zaciskami waży tylko pasażera mniej, więc może nie będzie tragedii w hamowaniu.
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    189
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Rozwiązałem właściwie mój dylemat z felgami. Postanowiłem kupić 16' z brazylijskiej Marea Turbo Na zacisk wejdą, 16' więc super że większe, a felgi z pokrewnego modelu to i spełniają moje wymagania.

    3220134.jpg
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    189
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Dziś w końcu zainaugurowałem prace rozbiórkowe. Zrobię pożegnalne fotografie, bo Brava już nie wróci do tego wyglądu i koloru

    IMG20220617150021.jpg

    Założyłem dziennik prac gdzie zapisuje poszczególne zdemontowane części, numery, kolejność, oraz notuje ewentualne ubytki w spinkach czy śrubach lub po prostu że część jest uszkodzona i trzeba kupić nową.

    Narazie udało mi się dziś zdemontować:
    - wszystkie plastiki i tapicerki bagażnika,
    - nakładki progowe
    - konsolę środkową i ramkę licznika

    Niestety oczywiście ruda się pojawia, ale całe szczęście tylko powierzchowna. Dziur nie ma :-)

    IMG20220617155635.jpg
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec


 
Strona 3 z 13 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl