zasada jest prosta. jeśli patent wykorzystywany jest do dziś to znaczy, że to działa. jeśli paten zarżnęła konkurencja, tzn. że działa to zajebiście. jak jest w przypadku Twin Sparka, można sprawdzić czytając dane techniczne kolejnych modeli Alfa Romeo
W 1995 roku zmodernizowano wszystkie silniki z gamy Twin Spark – aluminiowy blok silnika został zastąpiony żeliwnym, pochodzącym z gamy Fiata. Dzięki temu zwiększono ilość zaworów z ośmiu do szesnastu, a także wprowadzono pasek rozrządu zamiast dotychczas używanego łańcucha. Zmieniono także układ świec – jedna z nich jest umieszczona centralnie pomiędzy czterema zaworami (jak w większości innych silników w układzie 16V), natomiast druga (mniejsza) z powodu braku miejsca jest umieszczona na brzegu, przez co sprawia wrażenie dodanej jakby…na siłę. Ten układ w opinii wielu sprawia, że w rzeczywistości wpływ, jaki ma na ogólną sprawność silnika zastosowanie dwóch świec w porównaniu ze starszymi jednostkami o ośmiu zaworach jest bardzo mały. Dlatego też często spekuluje się, że mógł to być zabieg czysto marketingowy, zmyślnie zaplanowany przez firmę-matkę (czyli Fiata), dzięki któremu można było utrzymać wiele znaczącą dla historii Alfy nazwę. Produkcje silników Twin Spark zakończono w 2009 roku.
Ostatnio edytowane przez boch ; 12-08-2013 o 19:23
Średnie spalanie na poziomie 7,5-8,0 na 100km,dobry wynik moim zdaniem jak na opinie które czytałem,że Alfa potrafi z tym silnikiem nawet 10l wciągnąć
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Jak wspomniałem na początku mojego tematu,że Alfa ma mały problem z luźnym drążkiem,biegi wchodziły bezproblemowo,ale ostatnimi czasy się to troszkę zmieniło,problemy zaczęły się z pierwszym biegiem,wstecznym i w ogóle ciężko wchodzą wszystkie biegi, problemem jest oczywiście sprzęgło które jutro będzie robione w warsztacie,przy okazji rozwiąże się problem z latającym lewarkiem gdyż do tego trzeba kanał ponieważ trzeba zdemontować wydech i wyciągnąć cały ten mechanizm i tam jest ponoć jakaś cześć wymienialna która wyeliminuje ten problem. Koszt sprzęgła to ok 400zł robocizna ok 200zł i plus naprawa tego drążka myślę że w granicach 700zl powinno się to zmieścić
Piękna "Ala". Sam taką kiedyś chciałem kupić jednak żonie jakoś się nie podobała - ech. Jednak miałem kiedyś przyjemność taką jeździć w dieslu i było miodzio, komfortowo się tym podróżuje. Jednak Włoskie auta mają coś takiego w sobie że niezależnie od czasu będą się zawsze podobać.
No i super, ze zrobione, co do lewarka, to sprawdz czy wodziki nie maja luzu
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Temat lewarka stał się jasny,otóż jak zdemontowałem mieszek okazało się że pękł taki biały plastik, w którym porusza się dzwignia zmiany biegów,to jest taka tulejka jakby,problem w tym że nie wiem jak teraz zdobyć taki zestaw naprawczy czy to w ogóle się da wymienić czy trzeba cały mechanizm kupić używany
Tak w ogóle to spotkała mnie dzisiaj nieprzyjemna sprawa,otóż wracając z pracy dochodziły dziwne stuki z okolic koła przedniego,więc podjechałem na stacje aby sprawdzili co się dzieje i gość wziął auto na podnośnik popatrzył,sprawdził i powiedział że do wymiany drążek kierowniczy od maglownicy,ok zabrał 20 zł i do widzenia. Trochę mi się to dziwne wydawało więc podjechałem na drugą stacje tam też gość wziął auto na podnośnik,popatrzył,poszedł po klucz za chwile powiedział że mam się przejechać autem po dziurach,kasy nie wziął a autko śmiga cichutko jak nowe,wystarczyło tylko dokręcić parę śrubek na wahaczu. Nie wiem czemu tak się stało na przeglądzie było wszystko ok a ja tam nic nie ruszałem wcześniej. Ale ważne że śmiga i głupio że gość zarobił na mnie 2 dychy a nic konkretnie nie powiedział
Nie jestem dokładnie pewny ale to jest chyba to czego szukam
http://www.unto.pl/zestaw-naprawczy-...pa-p-4096.html
prawdopodobnie w tym miejscu jest kawałek pęknięty,jutro zrobię zdjęcie jak to wygląda
dzwigni_zmiany_snq_015.jpg
Ostatnio edytowane przez sebaoo2 ; 23-08-2013 o 17:53
Z tymi zestawami naprawczymi to tylko sprawdź czy u Ciebie jest taki sam mechanizm bo są chyba dwa lub trzy rodzaje..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Właśnie też mi się obiło o uszy ,że 1.6 mogą być 2 rodzaje bo ja mam wsteczny normalnie a jest jeszcze podciągany to góry i tu się właśnie może różnić.
Dzisiaj mały prezencik do auta na narzędzia,niestety stara walizka już nie wytrzymała i pękła
CAM00083.jpg
Ostatnio edytowane przez sebaoo2 ; 24-08-2013 o 12:46
DSC00685.JPG
Panowie macie pomysł jak i czym to spolerować i czy w ogóle się da? To jest malowane pędzelkiem prawdopodobnie i troszkę rzuca się w oczy i nie za bardzo ładnie wygląda