To z instrukcji do auto haka. Nie porównasz do fabrycznego bo wątpię aby ktoś zamówił taki za ok 3500zl. :-)
Dziś wychodzę na zakupy jak położę córkę spać. Śmieci żona wyniosła... ale się nasłuchałem...
To z instrukcji do auto haka. Nie porównasz do fabrycznego bo wątpię aby ktoś zamówił taki za ok 3500zl. :-)
Dziś wychodzę na zakupy jak położę córkę spać. Śmieci żona wyniosła... ale się nasłuchałem...
Lepszy
Power
Gamoniu
Proszę :-) musiałem uklęknąć i się niezle zgiąć aby to pstryknąć... ja mam hak wypinany wertykalnie...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Sorry, dopiero zobaczyłem ze foty do góry nogami...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Eeee, ale tylko w miniaturkach, otwierają się już normalnie :-)
Lepszy
Power
Gamoniu
Ten hak się wysuwa przy montażu kuli?
Wysuwa się tylko gniazdo, hak wpina się tam gdzie plastikowa zaślepka siedzi.
Lepszy
Power
Gamoniu
Dziękuje za poświęcenie. Wyglada bardzo dobrze.
Gorąco polecam zakup haka i wiązki dedykowanej Westfalia, chociaż ja byłem zmuszony założyć hak Brinka (Thule) ponieważ dwa lata temu Westfalia nie oferowała do Tipo kuli na śruby a ja nie chciałem automatu. Miałem hak Westfalii w poprzednim aucie i po 6 latach użytkowania był prawie jak nowy, jakość powłoki lakierniczej jest super. W innych autach tańsze haki po 3 latach były "rudoczarne", również zdarzają się w tańszych hakach niedokładności wymiarowe, coś trzeba podpiłować lub dogiąć . Montaż wiązki Westfalii to bułka z masłem jeśli macie skrzynkę bezpieczników w bagażniku, ja nie mam więc musiałem pociągnąć zasilanie z aku, też pestka, wszystko jest w zestawie i jest to naprawdę wiązka DEDYKOWANA, żadnego cięcia, wszystko na wtyczkach. Dlatego nie kupiłem wiązki BRINKA dedykowanej ani innej firmy bo część połączeń jest na klipsach i wcince w wiązkę, mnie to razi. Co ciekawe z hakiem Brink otrzymałem dwie tabliczki znamionowe, jedna naklejona na belce, ledwo widoczna i to z kanału, druga do naklejenia na zderzaku w okolicy prawej lampy niewidoczna po zamknięciu bagażnika...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dodam że zawsze sam zakładałem hak w aucie, zarówno auto-hak, steinhoff, Brink ale wg mnie Westfalia jest o klasę wyżej a montaż w Tipo jest naprawdę prosty, co prawda wg instrukcji Westfalii należy wywiercić otwór z lewej strony auta ale można wykorzystać fabryczny otwór pod lewą lampą jak radzi Brink, oprócz tego należy zwrócić uwagę na rdzę pod belką zderzaka która idzie na złom, auto jest lakierowane razem z nią a jest tam wilgoć, w moim aucie były ogniska korozji a miało 4 m-ce, wyczyściłem, pomalowałem przed przykręceniem haka, nie wiem czy każdy warsztat by to zrobił, bo i tak klient nie zobaczy. Ja płaciłem za hak Brinka 786 złotych, wiązka Westfalia 13pin 627 złotych
Ostatnio edytowane przez CIERP ; 20-04-2020 o 23:00
Dobrze znać taką opinię, zwłaszcza, że mój zestaw Westfalii dalej czeka na montaż . Przynajmniej nie będę musiał się zbytnio denerwowac podczas instalacji.
Proszę o poradę czy taki zestaw będzie dobry do mojego kombi?
https://allegro.pl/oferta/hak-fiat-t...ource=facebook
Wg opisu ma wiązkę dedykowaną i nie trzeba nic rzeźbić z cięciem kabli. Zastanawiam się tylko czy jeżeli mam gniazdko w bagażniku to mogę się wpiąć w skrzynkę bezpieczników w bagażniku bez ciągnięcia kabli na przód auta? Czy ma ktoś taki zestaw i może się pochwalić jakimś zdjęciem jak to wygląda z założonym hakiem i bez? W tych pieniądzach za komplet raczej się zdecyduję. 90kg na kule to chyba wystarczająco dużo a uciąg 1500kg też spory. Mogę Was prosić o poradę? Z góry dziękuję. Dam radę to sam założyć?
Też jestem na etapie montażu hak-a, zastanawiam się właśnie czy montować stały czy też dołożyć $ i zamontować demontowalny pionowy. Hak może mieć w papierach i 2000kg uciągu, homologację w aucie masz na 1200 DMC przy przyczepie z hamulcem najazdowym i 500kg DMC masy przyczepy bez hamulca jeśli chodzi o Tipo SW. Czy dasz rade sam założyć to zależy od zdolności manualnych i możliwości, osobiścię będę sam ogarniał ale parę haków zamontowałem już.
Osobiście postawiłem na zestaw Westfalii (hak i dedykowana wiązka).
Jeżeli jest z tyłu skrzynka bezpieczników to mozesz podłączyć się właśnie tam. Tak mam nawet w instrukcji napisane. Trzeba tylko dołożyć jeden pin w skrzynce aby zamontować bezpiecznik.
W Westfalii był załączony oryginalny także nie musiałem nic kupować dodatkowo.
Jedyne co trzeba zrobić dodatkowo, to wpiąć się w przewód od wstecznego i jak masz czujniki to ogarnąć kwestię z ich odłączaniem przy podłączonej przyczepce etc.
Tego ostatniego nie robiłem bo nie do końca byla dla mnie jasna instrukcja jaką westfalia załącza do zestawu.
Sam montaż haka bardzo łatwy. Najgorsze jest sciaganie plastików. Po wszystkim musiałem kupić parę spinek do tapicerki, bo niektóre uległy uszkodzeniu.
Fil400 hak Westfalii kupiłeś z wiązka dedykowana i pod wersję z czujnikami parkowania?
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
#steyr
Tak. Cały zestaw od Westfalii.
W instrukcji jest opisane jak ogarnąć te czujniki.
Niestety nie ogarniam tej instrukcji jeżeli chodzi o ten fragment . Z tego co pamiętam to gdzieś tam trzeba przewody przepiąć w którejś kostce.
Sądziłem że mam skrzynkę bezpieczników w bagażniku bo mam zaślepkę ale po zdjęciu skrzynki nie widzę, źle szukam?
20200908_184253.jpg20200908_184257.jpg20200908_184306.jpg20200908_184333.jpg
A co do tego kompletu co wstawiłem link to ma to ktoś? Będzie dobry? Mam fabryczne 3 czujniki cofania.
Skrzynka montowana jest na tych dwóch śrubach (czyli jej nie masz ).
Będziesz zatem musiał ciągnąć przewód zasilający przez całe auto.
Jakbyś chciał mieć skrzynkę w bagażniku to identyczną mozna kupić na popularnym portalu aukcyjnym za ok 40zl jak mnie pamięć nie myli (nie pamiętam czy piny są w zestawie).
Jeżeli nie planujesz podłączać z tyłu nic więcej, to wystarczy jak przeciagniesz jeden przewód zasilający do przodu.
Masę mozesz sobie złapać na tej śrubie z tyłu.
Centralkę od haka mam schowaną w tej wnęce gdzie znajdują się bezpieczniki ale bliżej nadkola.