Skrzynka z tylu występuje jak ma się w aucie gniazdo 12V w kufrze albo grzane poddupniki... inaczej nie ma...
Skrzynka z tylu występuje jak ma się w aucie gniazdo 12V w kufrze albo grzane poddupniki... inaczej nie ma...
Lepszy
Power
Gamoniu
Mam w bagażniku fabryczne gniazdo 12V, nie mam grzanych foteli. No nic trudno, nie ma tragedii. Czyli taki zestaw jak podlinkowałem mogę śmiało kupić? Niczego mu nie brakuje? Nic już dokupić nie muszę?
Owoce dzisiejszej pracy. Co prawda haka jeszcze nie kupiłem ale dziś już przygotowałem sobie podłoże do jego montażu. Było do wyboru pogrzebać w garażu albo iść na msze �� I teraz pytanie do znawców tematu:
1. Czy dobrze zrobiłem, że zdjalem tą belkę? Rozumiem że jest już niepotrzebna i w jej miejsce przychodzi belka od haka?
2. Którędy dokładnie wejść do bagażnika z kablami wiązki? Jest oryginalnie miejsce poniżej lampy jak i w gnieździe gdzie osadza się lampę. Co wybrać, co lepsze?
3. Czy zabezpieczać nową belkę oraz śruby i ich gniazda, konkretnie od firmy Steinhof jakaś powłoką antykorozyjną w sprayu? Może jakiś twardy wosk w sprayu? Coś innego polecacie?
4. Czy z perspektywy czasu nie żałujecie, że założyliście hak na śruby (np 2 śruby) a nie wypinany np pionowo? ( W obu nacisk na kulę wynosi 90kg a uciąg 1500kg ale różnica w cenie to 815 do 1400 zł z wiązkami dedykowanymi) ???
5. Czy jak wybiorę wiązkę dedykowaną to faktycznie nie trzeba ciąć żadnych kabli? Wszystko się podłącza pod widoczną na zdjęciu skrzynkę Boscha?
6. Nie mam w bagażniku skrzynki bezpieczników ale po lewej stronie mam gniazdo zapalniczki fabryczne. Czy mając dedykowaną wiązkę to ja muszę z plusem lecieć do przodu i pod akumulator się wspinać bezpośrednio czy mogę się wpiąć jakoś w gniazdko zapalniczki w bagażniku? I czy w ogóle przy wiązce dedykowanej trzeba gdzieś z plusem lecieć?
7. Nie zamierzam ciągnąć przyczepy kempingowej bo ja namiotowy ale przeszło mi przez myśl czy potrzebuję stałego plusa (ponoć przydaje się żeby ładować coś w przyczepie ciągnąc prąd z akumulatora osobówki) albo linię ładowania ( rozumiem że chodzi w niej o to że podczas jazdy mogę ładować akumulator w przyczepie z dawcy osobówki albo np mieć włączoną lodówkę podczas jazdy) Mam nadzieję że dobrze to rozumiem. I tu pytanie, czy poza tymi sugestiami są jeszcze jakieś inne o których nie pomyślałem na korzyść montażu stałego plusa i linii ładowania?
8. Korzystając z sytuacji że mam sporo zdemontowane to polecacie coś jeszcze zrobić przy okazji? Coś zakonserwować, zrobić jakiś mod, coś wymienić?
Z góry dziękuję za cenne podpowiedzi. Zdecyduję się chyba na ten zestaw:
https://allegro.pl/oferta/hak-fiat-t...ource=facebook
Choć zastanawiam się na wypinanym ale ta cena zabija
https://allegro.pl/oferta/hak-wypina...ource=facebook
20200913_151934.jpg
20200913_141807.jpg
20200913_141801.jpg
20200913_141537.jpg
20200913_141524.jpg
20200913_141446.jpg
20200913_135437.jpg
20200913_152905.jpg
20200913_152759.jpg
Ostatnio edytowane przez harry.wesoly ; 13-09-2020 o 16:35
1. Belka nie będzie już potrzebna.
2. Nie wiem czy umieścisz się z przewodami w tamtych miejscach. Warto spróbować.
W Westfalii zgodnie z instrukcją zrobiłam otwór 39mm kilka cm na prawo od tej czarnej kratki wentylacyjnej.
Otwór zabezpieczony jakimś preparatem w sprayu i owiniety dodatkowo taśmą.
Możliwe, że jak bedziesz miał wiązkę innej firmy, to będzie to inaczej wyglądało.
3. W moim przypadku zabezpieczyła preparatem w sprayu miejsca gdzie przykrecony jest hak. Dodatkowo miałem w zestawie uszczelki piankowe, które przyklejone są w miejscu gdzie hak wchodzi w podłużnice, tak aby uszczelnić to miejsce.
4. Osobiście cenię sobie wygodę i estetykę, stąd wybór padł na hak wypinany pionowo. Gniazdo jest odchylane na zawiasie więc póki się ktoś nie schyli, to niczego nie widać.
Nacisk na kulę wg homologacji to chyba 60 kg w przypadku SW. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.
5. Ta skrzynka jestbod czujników cofania. Ja się w to nie bawiłem, ale wf instrukcji Westfalii jak chcesz aby czujniki dołączyły się po napięciu świątecznego to trzeba coś tam podziałać.
Co do cięcia kabli to ja nic nie musiałem ciąć. Wszystko wpinane w oryginalne kostki. Jedynie we wsteczny musiałem się spiąć za pomocą specjalnej kostki, którą się tylko zaciska na przewodzie. Wpięcie w lewym tylnym słupku zgodnie z dostarczoną instrukcją.
6. W moim przypadku podpinałem się do skrzynki - to bardzo ułatwia sprawę.
Zgodnie z instrukcją, dla wersji bez skrzynki bezpieczników, zaleca się przejście z plusem pod maskę. Minus to już nie problem.
Tyle wiem z własnego doświadczenia zakładania haka z dedykowaną wiązką od Westfalii.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie wiem czy to tylko zdjęcie poglądowe w podanej aukcji, ale do Westfalii przekonało mnie również to, że stelaż haka to jeden, nieskręcany element, oraz ponoć lepsze zabezpieczenie antykorozyjne niż w przypadku innych producentów.
To drugie wyjdzie w praniu po kilku latach.
Na plus dodałbym jeszcze, że w zestawie są fajne piankowe "naklejki" którymi owija się kostki.
Podejrzewam, ze stosuje się je aby połączenia nie stukały gdzieś o metalowe elementy. Nie wiem jak to jest w steinhofie, ale pomysł nad czymś podobnym. Po co sie później zastanawiać co i gdzie stuka
Ostatnio edytowane przez fil400 ; 13-09-2020 o 17:59
Początkowo rozważałem westfalia ale ma nacisku 60kg i uciąg 1300. Trochę mało i wydaje się mało rozwojowe, po za tym cena zabija. Też sobie cenię wygodę, muszę to dziś na szybko przemyśleć, nie wiem czy steinhof ma puszkę na zawiasie przy haku wypinanym, muszę sprawdzić bo faktycznie fajny bajer. Steinhof ma 90kg a przy uchwycie na 3-4 rowery plus 3-4 rowery robi sporą różnicę. No nic zobaczymy.
Ps. Jak biorę wiązkę dedykowaną to absolutnie żadnego modułu nie muszę mieć? W opisie wiązki dedykowanej piszą że czujniki cofania odcina automatycznie. Zdam relację jak poszło, z pewnością komuś pomoże.
harry
Wydaje mi się, że parametry haka, a homologacja samochodu, to jednak co innego. SW ma chyba dopuszczalny nacisk na kulę właśnie 60kg. I to niezależnie od tego czy sam hak ma więcej. Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że tak właśnie jest.
Wiązka dedykowana ma centralkę ale raczej nie bedziesz musiał tam nic grzebać.
U mnie niby czujniki powinny się same dołączać, a jednak w instrukcji widać, że trzeba coś poprzepinać. Jako, że nie ma żadnego połączenia z centralną od czujników, to taki zabieg może się okazać faktycznie potrzebny.
Od kiedy mam hak, to jeszcze go nie używałem więc moze jednak działa to z automatu. Dowiem się przy pierwszym podpięcie .
Różnica między westfalią, a tym hakiem z drugiego linku to ok 600zl.
Zawsze można tą kwotę przeznaczyć na zakup platformy.
Po co Ci hak o nie wiadomo jakich parametrach skoro w DR w pozycji O2 pisze jak byk 1200kg. Jak Cię ściągną z przyczepą kontrola i cię zważą to będą brać parametry DMC przyczepy z DR a nie z tabliczki z haka. Czy bierzesz wiązkę dedykowaną czy uniwersalną to jest różnica w podpięciu modułu do instalacji samochodu. Przy dedykowanej jest mniej kombinacji i cięcia teoretycznie. Ja raczej rozważam hak wypinany pionowo + wiązkę dedykowaną ale jaką to muszę przemyśleć. Jak już robisz to możesz tylną część auta zakonserwować. Osobiście będę konserwował podłużnice i reszte profili wewnętrznych środkiem Valvoline Tectyl ML, natomiast resztę podwozia środkiem Valvoline Bodysafe. Konserwacja pistoletem pneumatycznym.
No nic, kupiłem steinhof ten droższy wypinany pionowo. Też ma uchwyt puszki na zawiasie i idzie go chować pod zderzak. Macie racje z tymi zapisami w dow rej. Dzięki za uwagi. Zanim założę belkę to prysne ją tym Valvoline. Thx
Tak, tego z linku, 1400 zl z hakiem. Wiem tyle co z opisu aukcji. Na yt znalazłem jakiś filmik tej firmy z tą kulą jak to wygląda. Czy będzie ok czas pokaże. Instrukcji nie znalazłem, czytałem za to instrukcję westfali to czarna magia hehe.
Dobra już znalazłem
https://adamot.pl/wiazka-dedykowana-fiat-tipo-8495.html
Zabieram się za lekturę.Fiat Tipo Hatchback Combi.pdf
No jest cięcie ale moim zdaniem bardzo fajnie napisana instrukcja, w pdf jak się robi zbliżenia to nawet w miarę idzie się połapać.
Wygląda że ma kluczyk
https://adamot.pl/hak-holowniczy-wyp...tipo-6533.html
Już do mnie jedzie.
Ostatnio edytowane przez harry.wesoly ; 14-09-2020 o 18:38
Przede wszystkim przewody do przodu prowadzi się do body komputera jeśli nigdzie z tyłu nie jest wyprowadzone złącze Obd, can diagnostyczny etc. Bo niby skąd ten moduł z wiązka od haka ma wiedzieć że włączyliście światła, kierunek, czy co kolwiek innego i że w gnieździe przyczepy ma włączyć tą samą funkcje.