Niestety spec zajmuje się tylko naprawą, nie modyfikuje. Może ktoś zna kogoś kto ogarnia takie tematy?
Niestety spec zajmuje się tylko naprawą, nie modyfikuje. Może ktoś zna kogoś kto ogarnia takie tematy?
Taa, na płycie są, ale mi chodziło o te piny żeńskie co są we wtyczce przy kablu. Tego nie możesz teraz sprawdzić, bo nie wiesz które piny i jakie kolory żył tam dochodzą od kierownicy - bez schematów jest tutaj sprawa utrudniona.
Trochę zajmuję się takimi rzeczami zawodowo i problemów ze zmianą może być co nie miara.
Chcecie wyciągać wkład z procka i co wam po nim ? Wkład to nie jest kod źródłowy, który można modyfikować.
Musicie mieć wkład z procka z body które posiada tempomat, wtedy można
by podmienić programatorem te wkłady. Do tego dochodzi jeszcze konfiguracja która zapisywana może być w eepromach, też by trzeba było
je przegrać i podmienić.
Do tego jeszcze dochodzi komputer wtrysku, sprawdzaliście może w eperze czy różnią się numery komputerów wtrysku w autach które posiadają
tempomat od tego co nie posiada tempomatu ?
Bo przepustnicą steruje komputer wtrysku.
Także trzymam za was kciuki, ale czuję że 99% wam się nie powiedzie ta modyfikacja, a raczej uszkodzicie sobie body i wtedy w serwisie będzie to
słono kosztować.
Taniej i bezpieczniej byłoby zakupić używane bodycomputer z auta które posiada tempomat i adaptacja do waszego auta - wtedy okaże się
czy tylko body czy jeszcze komputer wtrysku do wymiany itd. A przynajamniej jak nie wyjdzie to wracacie swoim orginalnym body do auta i wszystko działa jak fabryka zrobiła.
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Pomysł masz dobry tylko gdzie znaleźć dokładnie taki body comp jaki potrzebujemy.
Na razie nie bede się bawił w przeprogramowywanie proca, ale postaram się odzyskać Code do BCM.
Zobacze czy jak się zaloguje czy uda się cokolwiek zmienić w adaptacjach.
Co do wtyczek, wszystkie 5 kabelków z kierownicy dochodzi do bodycomputera (tylna wtyczka), nie spisałem które dokładnie piny, ale po kolorach i przekrojach sprawdzałem.
Wstawiałem z resztą zdjęcie wtyczki przy zwijaku od strony samochodu.
Jak ogarnę ten kod pięciocyfrowy do bodycompa i się zaloguje to może wtedy zagada. Co do przerzucania wsaadu może być ciężko bo jest tam od diabła scalakow i pewnie dużo roboty by przy tym bylo i spustoszenia.
Co do sterownika silnika, w ePer mój ma nr: 55268853. (8 pozycja od góry)
Ridi powinien mieć ten sam, bo innych w sumie nie ma.
JackTheNight jak dobrze pamietam masz przejściówkę niebieską do ELM żeby się do radia podłączyć, jak możesz to zobacz czy jest tam możliwość włączenia sterowania z kierownicy.
Te przyciski od sterowania radiem i tak są podłączone do lewego panelu w kierownicy, ale zawsze warto spróbować
Znajomy miał speca co wyciągał kody z radia z proca wyciągał wiec może i z tego wyciągnie - musze tylko go dorwać
Pozdro.
Jeszcze raz bawiłem się AlfaOBD i sądzę że problem leży w tym że trzeba się zalogować bo w ogole nic nie można zrobić, absolutnie nic, wyskakuje tylko że nie otrzymano danych nawet uszkodzonych wiec sądze że po prostu bez zalogowania Code Card w ogole nie bedzie chciala centralka ze mną zagadać.
No to na razie zoataje zajecie se walka z komputerem. Popisale do kilku specow, ale chyba maja duzo roboty i olewaja klientow
Nie olewają, po prostu nie mieli tego jeszcze na stole. Co innego VAG - tutaj jeździ tego wiele i sam sprzęt jest osiągalny.
A bardzo niewielu osobom chce się siedzieć i bajt po bajcie sprawdzać co jest co, po drugie jest to cholernie trudne, bo trzeba mieć wiele wsadów aby porównać je.
Dzisiaj to już praktycznie też pewne, że wsady są kodowane kluczami zaszytymi w danej jednostce - np. EDC17 (silnik). Więc nie zdziwiłbym się gdyby się dostać i zgrać wsad to będzie on zakodowany.
Audi od 2000 roku kodował już dla przykładu wsady liczników. Samych kombinacji co prawda było z około jak dobrze pamiętam 18 i tyle trzeba było wsadów zebrać, aby mieć wszystkie klucze kodujące!
Czyli trzeba było zebrać z 18 różnych liczników wsady...
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Ceny sa takie ze lepiej i bezpieczniej wziac kod z ASO.
Bede ogarnial w przyszlym tygodniu.
Nie wiem czy to cos pomoze ale jest cos takiego jak firma Kocar z Tychow. Specjalizuja sie w fiatowskuej elektronice naprawach bodycompow programowaniu kluczykow itp. A druga sprawa AlfaObd- jej tworca jest rosjanin Alexiej. Wspolpracowalem znim przy okazji rozbudowy programu o Alfe Mito. Pewnie bedzie wiedzial wiecej o programowaniu tempomatu i karcie kodowej. Ale z tego co pamietam karta ta jest potrzebna do wprogramowania kluczyka a poza tym chyba nie, ale moge sie mylic
Napisałem to na podstawie wiedzy jaką posiadam i ona odnosiła się do starych Audi z lat 98-04.
Wsad trzeba było zgrać odlutowując układ gdyż nie szło ruszyć do clipem. Nie można było go zgrać po OBD w formie macierzystej, gdyż po OBD szedł już zdekodowany.
Aby więc dobrać się do oryginału trzeba było zdjąć kostkę z eepromem i ją odczytać na stole.
To, że Audi miało 18 kluczy wiem od kolegi, który zebrał je wszystkie. Jest taki program Audi Crypto, który można było sobie wyjąć klucz z odczytanej pamięci eeprom.
Tak sam można było zakodować odkodowany wsad kluczem.
W czasach na przełomie tych wspomnianych dat to pewnie ktoś kto na to wpadł miał niezły z tego hajs.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Dzięki za wyjaśnienie.
Panowie a czy jest szansa uzyskac sygnał rezystancyjny z przycisków kierownicy za zwijakiem czyli na nieruchomej części kierownicy?
Czy lewy moduł przycisków wypuszcza to jako sygnał CAN(jak tu gdzię było nappisane)?
Chodzi o podpięcie niefabrycznej nawigacji a one mają przeważanie wejścia na drabinki rezystorowe.
Podepnę sie do tematu mam tipo w wersji POP czy dolozenie tempomatu wiążało by się z tym co tutaj kolega robi czy byłoby prościej?