Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 10 z 24 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni
Posty od 136 do 150 z 348
Like Tree19lubi to!

Temat: Tempomat w tipo tipo  

  1. #136
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2015
    Skąd
    Siemce
    Wiek
    40
    Postów
    4
    Auto
    Fiat 500 1,2; Giulietta 1,4
    Rocznik
    2014
    Witam Panowie,
    Czy ma ktoś może z okolic Katowic pełną wersję MESa 3.9 pojawiła się tam opcja aktywacji tempomatu i szukam kogoś z tą wersją programu ja dysponuję tylko wersją 3.6 niestety
    Chciałbym sprawdzić czy to ruszy, bo zmieniłem u siebie kierownicę ze sterowaniem, okablowanie sprawdziłem i też jest, więc pozostało do spróbowania aktywować i zobaczyć co body powie.
    W AlfaObd aktywacja tempomatu nie działa więc jestem ciekaw czy MES by dał radę.
    A tak w ogóle to wiele było pisane o tzw "code card". Coś takiego do Tipo już nie istnieje, o czym nawet w serwisach niektórych nie wiedzą. Mam tę informację z biuletynów technicznych fiata. Kod jest generowany zdalnie po podłączeniu auta do WITECHa (który jest podłączony do serwera Fiata) i jako tako nie można go kupić. Może kiedyś ktoś opanuje w jaki sposób wyłuskać go z body lub wygenerować jakoś, na razie z tym jest lipa. Więc n ie ma szans kodu dorwać nawet w serwisie chcąc go kupić :/..........
    Swoją drogą body też rozebrałem i niestety na pierwszy rzut oka niema bezpośredniego dostępu (od zewnętrznych stron płytek) do jakiegokolwiek eepromu lub procka, chyba że nie zauważyłem, a rozdzielić płytki żeby zaglądać dalej to już nie łatwa sprawa, rzekłbym trudna do wykonania bez uszkodzenia ich
    Ostatnio edytowane przez Bart84 ; 06-12-2017 o 14:20
    kjk i TipoSedan lubią to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #137
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Ja mam pełną wersje MES-a 3.9 - ale niestety Łódź.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  4. #138
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Z tego co tu juz powiedziano i co ma poparcie w eper przy tempomacie jest inny body komputer tzn inny nr czesci bo hardwareowo to nie wiadomo. A odnosnie kodu. - body wydaje sie podobne do tych ktore byly w giulietciw mito itp. A to chyba ogarniala jedna firma z Tychow ale nie chce reklamowac.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-12-2017 o 23:49

  5. #139
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2015
    Skąd
    Siemce
    Wiek
    40
    Postów
    4
    Auto
    Fiat 500 1,2; Giulietta 1,4
    Rocznik
    2014
    A więc w większości przypadków nr body zależą od wersji softu, a nie hardware (choć czasem też). Więc są duże szanse, że wystarczy zmienić konfiguracje body. Nie jestem zielony w tych sprawach. Miałem już parę fiatów i wiele wiedzy na nich zdobyłem. Alfa romeo giulietta body magnetti marelli, dorabiałem kluczyk na podstawie wsadu z BSI, Fiat 500 body Delphi, dorobiony kluczyk na podstawie wsadu z BSI, doposażenie w sterowanie z kierownicy + halogeny, zmiana konfiguracji kompa, sterowanie działa i włączanie halogenów oryginalnym guzikiem. Fiat grande punto ten sam body co w fiacie 500, zgranie wsadu, dorobienie kluczyków, bo wsiąkły wszystkie. W grande punto okazało się że centralny z pilota po programowaniu nie działał. Sprawdziłem okablowanie i wszystko było włącznie z anteną do odbioru sygnału z kluczyka. Po vinie doszedłem, że auto było golasem bez sterowania zdalnego centralnego zamka. Zmiana konfiguracji kompa poprzez alfa OBD i centralny z pilota działał. Więc w większości przypadków body jest elastyczne i na wiele pozwala, także warto próbować. Oczywiści za każdym razem code było odzyskane z BSI. Co do BSI tipo to też Delphi, ten sam body jest w jeepie renegade (po otwarciu tak jak pisałem zabardzo nie widać dostępnej ani pamięci ani procka, bo już bym zawartość na wszelki wypadek miał zgraną). Co do firmy z Tychów jest mi również znana rozmawiałem z nimi i nie ogarniali jeszcze tematu. Praktycznie nie mają żadnej wiedzy na ten temat. Z moich dochodzeń wynika, że jeszcze nie ma opcji jak się do tego dobrać. Code odzyskują tylko w przypadku gdzie w układzie jest jeszcze moduł RFH kiedy mamy system bezkluczykowy, jak w renegade lub 500X, wtedy są urządzenia do wyłuskania code z tego modułu a nie z body, w tipo tego nie ma . Więc pozostaje czekać aż w końcu ktoś ogarnie gdzieś ten temat, na bieżąco śledzę odpowiednie fora, ale dotychczas lipa. Także szkoda, że nie ma nikogo z wersja 3,9 w pobliżu Katowic to bym sprawdził MESa czy da rade coś zrobić z konfiguracją kompa bez code. Sam kluczyk w Tipo też jest dziwny nie ma tam klasycznego transpondera, który można prekodować pod samochód, tylko praktycznie goła płytka chyba z jakimś prockiem, już się niezagłębianiem dalej co tam siedzi... ale widać że coś innego niż w Fiatach i alfach do tej pory...

  6. #140
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Pacjent POP SW 2017r. Przełożenie kiery z tempomatem + aktywacja tempomatu w MES + ProxyAligment nie aktywuje tempomatu.

  7. #141
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Pacjent POP SW 2017r. Przełożenie kiery z tempomatem + aktywacja tempomatu w MES + ProxyAligment nie aktywuje tempomatu.
    Aj told ju . Ale dla porządku trzebaby sprawdzić wiązkę. A przy aktywacji nie wywalił błedu że się nie da? Bo jakby body nie obsługiwał/był zablokowany to chyba by cos zgłosił że się nie da

  8. #142
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Postów
    627
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 AT
    Rocznik
    2016
    Ja mam inną zagwostkę - jako, że mam automat zachciało się zmienić kierownicę z 500x z łopatkami przy kierownicy i tak się zastanawiam co trzeba jeszcze zrobić (bo aż nie chcę mi się wierzyć , że wystarczy tylko kierownicę zmienić )

  9. #143
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Bo jakby body nie obsługiwał/był zablokowany to chyba by cos zgłosił że się nie da
    W sumie mało humanitarnie. Wywaliło wspomaganie i ABS/ESP przy próbie PA. Przy ustawieniu tempomatu na disabled - całe PA przeszło pomyślnie i wspomaganie z ESP wróciły do życia.

  10. #144
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2012
    Skąd
    dd
    Wiek
    44
    Postów
    3
    Auto
    dd
    Cześć, widzę że temat dalej żyje, to dobrze A mam pytanie do kolegi FiatPrime czy po przełożeniu kiery, panel od tempomatu miał podświetlanie, bo u mnie nie świeci, raz mrugło na chwilkę... Czy kolega może podać nr Body jakie ma ?
    Ja też w końcu dorwałem się do nowego Mesa i po aktywacji same błędy, ale związane z błędem sieci LIN i brakiem komunikacji z panelem tempomatu i Ecu silnika chyba. Miernikiem mierzyłem to faktycznie nie ma napięcia na linii L do sterowania panelu, a powinno być :/. Kabel między BSI a zwijką jest, nie mierzyłem jeszcze czy wychodzi napięcie bezpośrednio z BSI i się gubi na zwijce czy wcale nie wychodzi i BSI jest z czegoś wykastrowane...
    Pozdrawiam wszystkich co walczą z tempomatem.

  11. #145
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kaszlak Zobacz post
    Cześć, widzę że temat dalej żyje, to dobrze A mam pytanie do kolegi FiatPrime czy po przełożeniu kiery, panel od tempomatu miał podświetlanie, bo u mnie nie świeci, raz mrugło na chwilkę... Czy kolega może podać nr Body jakie ma ?
    Ja też w końcu dorwałem się do nowego Mesa i po aktywacji same błędy, ale związane z błędem sieci LIN i brakiem komunikacji z panelem tempomatu i Ecu silnika chyba. Miernikiem mierzyłem to faktycznie nie ma napięcia na linii L do sterowania panelu, a powinno być :/. Kabel między BSI a zwijką jest, nie mierzyłem jeszcze czy wychodzi napięcie bezpośrednio z BSI i się gubi na zwijce czy wcale nie wychodzi i BSI jest z czegoś wykastrowane...
    Pozdrawiam wszystkich co walczą z tempomatem.
    IMHO zwijka. W fabrycznym tempomacie zajęte jest wszystkie 8 pinów. Wskazówka nr 2 chcąc mieć tempomat musiałem zamówić (of course zapłacić) również sterowanie radiem.

  12. #146
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Nie. U mnie nawet na chwilę się nie zapalił mimo proxi aligment.

  13. #147
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A mam pytanie do kolegi FiatPrime czy po przełożeniu kiery, panel od tempomatu miał podświetlanie, bo u mnie nie świeci, raz mrugło na chwilkę...
    Mnie ciekawi czy robienie takich moodyfikacji jak przekladka kierownicy itp. jest dobrze widziane potem na gwarancji bo mozna cos zle zaizolowac, niedokladnie dopiąć, wilgoć się moze dostać albo zwyczajnie coś zle ustawić/połączyć. Np FiatPrime miał problemy z elektroniką jak dobrze pamiętam - nawet nie zapytali o modyfikacje jak poszedł na gwarancję? (jak zobaczyli inną kierownicę)

  14. #148
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Żeby sie doszukali że kiera jest inna musiliby przeszukiwać całą konfigurację auta. Widac na to nie wpadli że ktoś może byc taki sprytny .Jakbys założył od poloneza to owszem, pewnie by zauważyli. Poza tym to jest P&P i ciężko to spier..lić. Jestem też przekaonany że sam zmieniając kierownicę zrobiłem to lepiej bo nie używam młotka i przecinaka do ściągania plastików itp.
    Ja mam tempomat ori i podmieniałem na kierę która ma full przycisków ( sterowanie tempomatem aktywnym i telefonem). Przyciski telefonu działają reszta is dead ale podświetlenie działa.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 21-03-2018 o 14:39

  15. #149
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Tym bardziej, że są te same wtyczki i gniazda. Nie ma tam, żadnego cięcia/lutowania/spawania.

  16. #150
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2012
    Skąd
    dd
    Wiek
    44
    Postów
    3
    Auto
    dd
    Co do gwarancji, zawsze jest ryzyko, że serwis jej nie uzna, ale z autopsji wiem, że fiat pod tym względem jest najlepszą marką i nie zwraca uwagi na modyfikację Zawsze grzebie w swoich autach, i tak jak kiedyś pisałem, w fiacie 500 zmieniałem kierownice, halogeny, czujniki cofania, sterowanie radiem dołożyłem, auto było parę raz na gwarancji również z usterkami elektrycznymi i nigdy mi nic nie powiedzieli. Alfa Giulietta tez dołżyłem czujniki cofania, instalcję LPG poza ASO i też byłem na gwarancji, również zero uwag. A FIAT AUTO POLAND miałem ino że LPG mogę gdzie chce zakładać i nie tracę gwarancji na auto tylko na elemnety związane z instalacją. Za to mam jeszcze nową Ibizę i założyłem LPG a info od Seata było natomiast takie, że jak zrobię modyfikację to tracę gwarancję na auto, ale to olałem i tak i też Seacik jest przerabiany tez dokładam Tempomat i wiele innych

    Ale wracając do Tpiczaka, to sprawdzę zwijkę, a w następnej kolejności chce kupić BSI z jakiegoś rozbitka z pewna obsługą tempomatu, rozebrać go i porównać z moim, ewentualnie jak płytki będą te same i zauważę że są jakieś brakujące scalaki to je przylutuje z dawcy ( myślę, że jak coś to może brakować scalaka od obsługi LIN 4 pod którą jest łączność z panelem od tempomatu, w końcu to oszczędność paru złotych na każdym BSI ) Bo raczej, że to wina zwijki to marne szanse

    1.PNG


 
Strona 10 z 24 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tipo a LPG
    Napisany przez 66pawel na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 914
    Ostatni post: 29-01-2020, 18:30
  2. Co to ? Tipo ?
    Napisany przez 66pawel na forum Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-07-2017, 21:23
  3. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 18:02
  4. Fiat Tipo 1.4 Gaz
    Napisany przez Grubypce na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-03-2013, 19:48
  5. Części do Fiata Tipo 1.4
    Napisany przez pit14 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-03-2013, 21:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538tempomat-w-tipo-tipo-3393916

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538tempomat-w-tipo-tipo-33939

tempomat fiat tipo

tipo tempomat

alfaobd tempomat

fiat tipo tempomat

tempomat tipo

Fiat tipo forum tempomat

montaz tempomatu fiat tipo

fiat tipo adaptive cruise control radar

fiat error u193a-00

tempomat do tipo

52048830

jak ustawic tempomat fiat tipo

fiat tipo cruise control

fiat tipo pop tempomat

tipo pop cruise control

jak dolozyc tempomat fiat tipo

fiat tipo tempomat aso

tempomat fiat tipo aktywowanie

fiT tipo jsk dolozyc tempomT

fiat 500 tempomat aktywacja forum

mes aktywacja tempomatu

jak wlaczyc tempomat fiat tipo

cruise control fiat tipo 2016

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl