Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Posty od 46 do 51 z 51
Like Tree25lubi to!

Temat: Superkondensatory wspomagające akumulator podczas rozruchu silnika  

  1. #46
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    nie wnikam kto na co wydaje swoją kase :-)
    I chwała Ci za to... ja do firmy w jedna stronę mam ok 50km także i 100ah byłby w dobrej kondycji. Ja mam inna przypadłość, postępuje z akumulatorami bezobslugowo, tzn wstawiam i jeżedze aż padnie a jak padnie to ładuje tylko raz aby dojechać do sklepu po nowy...
    FiatPrime lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    475
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    jak to ciekawe.... diesel ma świece żarowe i z powodu wiekszej kompresji jego rozusznik ma wieksza moc i ciagnie 2 x wiecej prundu niz benzynowy. to kazdy poczatkujący elektromechanik pojazdowy wie.
    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem i postaraj się zrozumieć o co pytałemKol. Qvadrat pojął o co mi chodzi.

  4. #48
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał jaroslawrak Zobacz post
    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem i postaraj się zrozumieć o co pytałemKol. Qvadrat pojął o co mi chodzi.
    napisałeś "W moim Tipo jest aku jak w dieslu 63Ah 450A...ciekawe dlaczego w wersjach T-Jet z LPG są mniejsze:"

    odpowiedzialm dlaczego w dieslach sa wieksze pojemności, czyli logicznie automatycznie dlaczego sa mniejsze w benzynowej wersji, bo rozrusznik benzynowego nie ma tak dużej mocy z powodu mniejszych oporów przy starcie.

    no chyba że ja czegoś nie ogarniam w twoim pytaniu dlaczego T-jet ma mniejszy akumulator od diesla, prosze o oświecenie.

    no dobra już łapie w twój to benzynowy z SSmanem (dlatego masz tak samo jak w dieslu) , porównałes do t-Jet bez SSmana..... no teraz juz wszystko jasne.

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2020
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    2
    Auto
    PUNTO II 1.2 80 KM
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Kondesatory mają to do siebie, że słabo "magazynują" prąd (niewiele i krótko) ale są w stanie oddać/pobrać bardzo dużo i bardzo szybko.

    Generalnie ułatwiają rozruch odciążając właściwy akumulator.

    https://www.youtube.com/watch?v=z3x_kYq3mHM

    No i mega trwałe. Ja swoje kupiłem kiedyś za jakieś grosze. I też bez płytki balansującej używam już w 3cim aucie. Teraz będę budował taki do Tipo - czekam na płytkę balansującą.
    To prawda co piszesz, sam używam kondensatorów od wielu lat, najpierw w Focusie 1.8 TDCI a teraz w Citroencie C5 2.0 HDI, zrobiłem szczegółówe pomiary i badania zachowania kondensatorów w aucie. Kondensator rozruchowy zamiast akumulatora w aucie z silnikiem Diesla - SP5MXF

    A tu można poczytać o tematach pokrewnych Wyniki wyszukiwania "akumulator" - SP5MXF

    Pozdrawiam Tomasz

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2020
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    2
    Auto
    PUNTO II 1.2 80 KM
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Lepiej większy niedoladowany niż mniejszy niedoladowany.
    Dokładnie tak.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    ehhh....

    start rozrusznika o mocy 1,2 kW zajmuje powiedzmy 10 sekund (przesadzone) czyli on pobiera 100A w ciągu tych 10 sekund to daje 0,27Ah, ale uwaga zanim odpalisz to wszelkie inne układy też ciagną swoje wiec przyjmijmy ze pobrałeś 1 Ah

    teraz alternator daje 120 A ale to przy maksymalnej predkości obrotowej, no chyba nie piłujesz po odpale na 6000 obrotów. wiec da jakeiś 20-30 A, teraz jedziesz 4 km, co zajmuje powiedzmy 8 minut, wiec przy prądzie 20A przez 10 minut dostarczysz 20A*8 minut = 2,6 Ah ale uwaga samochód sam od siebie tez coś pobiera, wiec z tych 2,6Ah może wyjśc tylko 1-2Ah nadmiarowe.
    Mierzyłeś te prądy, czy tak sobie wydedukowałeś ?
    Ja mierzyłem i alternator na biegu jałowym spokojnie da z 60A a często i więcej zależnie od modelu. Mój alternator Bosch 150A na biegu jałowym ponad 90A oddaje zasilając grzałkę elektryczną 1000W oraz wentylator nawiewu 500W i całą resztę a wszytko działa.

    Kiedyś używałem do rozruchu klasyczny akumulator i nie wykazywał objawów niedoładowania ale z ciekawości zastosowałem inny układ.
    Używam do rozruchu silnika kondensatora rozruchowego 500F czyli 6 sztuk połączone szeregowo 3000F.

  7. #51
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    start rozrusznika o mocy 1,2 kW zajmuje powiedzmy 10 sekund (przesadzone) czyli on pobiera 100A w ciągu tych 10 sekund to daje 0,27Ah, ale uwaga zanim odpalisz to wszelkie inne układy też ciagną swoje wiec przyjmijmy ze pobrałeś 1 Ah

    teraz alternator daje 120 A ale to przy maksymalnej predkości obrotowej, no chyba nie piłujesz po odpale na 6000 obrotów. wiec da jakeiś 20-30 A, teraz jedziesz 4 km, co zajmuje powiedzmy 8 minut, wiec przy prądzie 20A przez 10 minut dostarczysz 20A*8 minut = 2,6 Ah ale uwaga samochód sam od siebie tez coś pobiera, wiec z tych 2,6Ah może wyjśc tylko 1-2Ah nadmiarowe.
    To teraz te obliczenia przenośmy w okres zimowy i przyjmijmy ze na dworze jest -20. Wiesz jakim prądem nawet przy 6000 obrotów w takiej temperaturze jest ładowany akumulator? Poniżej 1A dopóki się w komorze nie ogrzeje. Wraz ze stopniowym ogrzewaniem wzrasta prąd ładowania. I ile on się naładuje przez 4km na mrozie?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu


 
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Podobne tematy

  1. P2009 podczas rozruchu
    Napisany przez irqus na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-09-2019, 07:51
  2. Zgrzyt przy zapalaniu podczas rozruchu
    Napisany przez adini999 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-04-2015, 14:22
  3. Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 29-10-2014, 20:24
  4. Samotwierający się bagażnik podczas rozruchu silnika.
    Napisany przez Szifo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-02-2014, 15:21
  5. "Tykanie" podczas rozruchu. Nie kręci rozrusznik
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-02-2011, 08:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

rozrusznik na super kondensatorach

superkondensatory rozruchowy

super kondensator rozruchowy

fiat tipo syart stop komdensator rozruch

superkondenstor start stop

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl