Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 51
Like Tree25lubi to!

Temat: Superkondensatory wspomagające akumulator podczas rozruchu silnika  

  1. #16
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    6 sztuk szeregowo.
    A to zmienia postać rzeczy. Trzeba by było jeszcze postudiować temat, bo łącząc kondensatory szeregowo tracimy dużo z pojemności, ale może jakiś sens w tym jest. Natomiast po Twoim poprzednim poście nie zdziwiłbym się, gdyby jakiś majsterkowicz po prostu kupił taki kondensatorek i podpiął. Poparzona twarz i spalony samochód to jednak za wysoka kara za nieuważne czytanie forum



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Nigdzie nie napisałem, że jeden. Ciągle podkreślam liczbę mnogą. Załączyłem materiały poglądowe. Wspomniałem o płytce balansującej. Nie wiem co więcej mogłem zrobić.

    Faktycznie tracą Faradów. Nie mniej jednak pakiet takich 6ciu kondensatorów sprzężony razem z regularnym akumulatorem 60Ah i możemy spokojnie odpalać po kablu 4,2 benzynę (8 cylindrów) czy 3.0 diesla (6 garów). Ja z tego tytułu od lat używam, bo w okresie zimowym w związku ze swoją pracą często odpalam ludziom autka Aku mniej dostaje po d... A, to że spadek napięcia przy poborach jest mniejszy i łatwiejszy rozruch to efekt uboczny.

    A jak ktoś jest tłumokiem to sobie łyżeczką od jogurtu spali instalację auta.
    Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 17-10-2018 o 20:26

  4. #18
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,597
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    W skrócie szeregowe połączenie identycznych kondensatorów daje nam sumę wartości napięć, natomiast pojemność jest to wartosc pojemności pojedynczego kondensatora podzielona przez ilość kondensatorów w szeregu.
    A jeżeli ktoś próbuje podłączać coś o czym nie ma bladego pojęcia i nie upewni się, nie zgłębi tematu... To jest po prostu idiotą.

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  5. #19
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nie obejrzalem bo dane w roamingu itp. ale teraz wszystko jasne. Ciekawe czy są na wyzsze napiecie i laczyc rownolegle wydaje sie to pewniejsze. Na ten temat sa jakies artykuly np. Firmy Komel oraz p. Partyki. Tam sa nawet jakies sterowniki tyrystotorowe do tego zeby wspomagal aku w newralgicznych momentach. Jest to jakies rozwiazanie akumulatorow dobranych na styk. Uniknie sie problemow z terkotajacymi wskazowkami obrotomierza i wspomnianymi checkami przy rozruchu na niedoladowqnym aku.
    Maly edit: wygląda na to że superkondziołki są tylko na niskie napięcia.
    Edit2 tu jest sporo:
    http://www.portalnaukowy.edu.pl/inde...=1&limitstart=
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 17-10-2018 o 21:46
    FiatPrime lubi to.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Uniknie sie problemow z terkotajacymi wskazowkami obrotomierza i wspomnianymi checkami przy rozruchu na niedoladowqnym aku.
    Niezupełnie. WYDAJE MI SIĘ (Elektronikiem nie jestem), że skoro kondensatory zrównują się napięciem do napięcia aku to i tak dla poszczególnych centralek przy rozruchu napięcie będzie niskie i mogą "krzaczyć".

  7. #21
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ale przy przekręceniu kluczyka kiedy załączają się wszystkie te badziewie pobierają prąd i prawdobodobnie dalszy chwilowy spadek napięcia. Większa wydajność prądowa takiej "hybrydy" powinna temu zapobiegać.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    51
    Postów
    205
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    A jeżeli ktoś próbuje podłączać coś o czym nie ma bladego pojęcia i nie upewni się, nie zgłębi tematu... To jest po prostu idiotą.
    Nie wiem, skąd takie podejrzenia? Wiadomo, że musi być drabinka kondensatorów, bo na akumulatorze dochodzi do 15V, a kondensator ma 2.5V
    Poprosiłem o zdjęcia, bo na filmiku koleś baterię kondensatorów zabezpieczał skarpetą, co wydało mi się niezbyt profesjonalne
    a podejrzewam, że FiatPrime ma to fajniej zrobione.

    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Nie czytacie, nie sprawdzacie, komentujecie.
    i obrażacie innych

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,390
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Są kondensatory co mają pojemność 3000 F ale kosztują 276 zł netto :
    https://www.tme.eu/pl/katalog/elemen...640%2C24647%3B
    A takie 300F to koszt 54 zł netto.
    W moim Tipo jest akumulator 54Ah o prądzie rozruchowym coś około 360 A - wolałbym kupić
    sobie większy aku aby prąd rozruchowy miał coś około 500 A niż bawić się w superkondensatory
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 18-10-2018 o 10:13
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    51
    Postów
    205
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    W moim Tipo jest akumulator 54Ah o prądzie rozruchowym coś około 360 A - wolałbym kupić
    sobie większy aku aby prąd rozruchowy miał coś około 500 A niż bawić się w superkondensatory
    Taki duży akumulator może być ciągle niedoładowany. Można go szybko uszkodzić. Ja tak załatwiłem w Pandzie, w 2 lata do wymiany.

    To co proponuje FiaPrime ma pojemność szeregową 56 faradów, co zgodnie ze wzorami z Laboratorium Badawczo - Rozwojowe PROTON - ProtonShooter - superkondensatory w praktyce.

    czyli I= C * U / t
    , gdzie I - prąd [A], C - ładunek [F], Y- napięcie [V], t - czas oddawania [s]

    daje dodatkowy akumulator 0,187 Ah, co jest nieodczuwalne dla systemu ładowania.
    Drabinka potrafi oddać szybko prąd oddać, jak podstawimy za czas 0,5s - to wychodzi 1344A, 1s - 672A
    To w czasie odpalania, a w czasie jazdy, gdy na akumulatorze jest nawet 14.5 - 15V, to wartości prądów są odpowiednio większe, odpowiednio 1680A i 840A

    Wniosek - małe, ale dużo potrafi.
    Oczywiście trzeba dokładnie zmontować, dodać balancery by wyrównać napięcie na każdym kondensatorze, by ustrojstwo nie zepsuło się szybko lub wybuchło. Na pewno pomysł ciekawy
    FiatPrime lubi to.

  11. #25
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał zbychbor Zobacz post
    FiatPrime ma to fajniej zrobione
    FiatPrime ma jeden pakiet w Dusterze już kilkuletni - normalnie połączone szeregowo rdzeniem z kabla + kawałek deski + trytytki + góra/dół zalane epoksydowym opakowane w folię przemysłową termokurczliwą (pracowałem w takiej wesołej firmie i mi chłopaki w ramach przysługi "zapakowali"). Gdzieś odgruzuję focię, bo nie chce mi się grzebać w Dusterze. W skrócie czarna cegła z dwoma kablami.

    Do Tipa czekam na płytkę balansującą: https://www.aliexpress.com/item/NEW-...813057355.html

    Oczywiście skarpety nie pochwalam. Tymczasowo wsadzę teraz w pojemnik po żywności. Z początku musi być łatwy dostęp aby dokonywać pomiarów. Jak płytka przejdzie fazę testów chciałbym gdzieś zdobyć rurę termokurczliwą 235/40. Tylko cena za metr bieżący zabija (~100pln).

    Jak chcecie to założę potem oddzielny temat DIY montaż takiego pakietu z płytką balansującą, bez płytki oraz na bieżąco raport zimowy (w moim też mimo intensywnej wówczas eksploatacji zeszłej zimy latały wskazówki, świrowały centralki przy rozruchu w mrozach. A teraz będzie gorzej, bo jest jeżdżony wokół komina).


    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    W moim Tipo jest akumulator 54Ah o prądzie rozruchowym coś około 360 A - wolałbym kupić
    sobie większy aku aby prąd rozruchowy miał coś około 500 A niż bawić się w superkondensatory
    Twoje pieniądze. Jeden będzie kupował akumulator co 4-5 lat za 300-400zł (teraz spojrzałem w katalog IC), a drugi sobie zrobi taki (ładnie to ujął Marx) układ hybrydowy i nawet 15 letnim akumulatorem który w spoczynku ma 11V odpali auto, a w Twoim aucie nie zakręci. Samo życie. Jedni lubią pomarańcze inni jak...

    Swoją drogą dziękujemy za wydzielenie tematu. Już byłem przekonany, że zniknęło jak to od pewnego czasu się zdarza tu i tam.


    Cytat Napisał zbychbor Zobacz post
    Wniosek - małe, ale dużo potrafi.
    A jakie miny gości ze swoimi V8/V6 jak podjeżdża taksóweczka i z takiego małego akumulatorka odpala od strzała

  12. #26
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    W skrócie szeregowe połączenie identycznych kondensatorów daje nam sumę wartości napięć, natomiast pojemność jest to wartosc pojemności pojedynczego kondensatora podzielona przez ilość kondensatorów w szeregu.
    Zgadza się, ale widziałeś takie połączenie gdziekolwiek poza zbiorem zadań z fizyki? Bo ja nie i uważam, że to jest pewna ciekawostka.

    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    A jeżeli ktoś próbuje podłączać coś o czym nie ma bladego pojęcia i nie upewni się, nie zgłębi tematu... To jest po prostu idiotą.
    Zapewniam, że idiotów w przyrodzie nie brakuje. Zwłaszcza, że wielu wydaje się, że 12V to tak śmiesznie niskie, bezpieczne napięcie, że przecież nic złego się stać nie może.

    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    i nawet 15 letnim akumulatorem który w spoczynku ma 11V odpali auto
    Ciekawe. Nawet bardzo ciekawe. Czekam na rozwój tematu...

  13. #27
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,584
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    W moim Tipo jest akumulator 54Ah
    Taki sam jest w moim GP, a prądożernej elektryki jakby w nim mniej, za wyjątkiem rozrusznika Hitachi, który żre sporo prądu, ale za to jak kręci, no i ten dźwięk w czasie jego pracy Do Tipo 1.4 16V powinien być moim zdaniem 60Ah. Jakby nie było 54Ah jest tańszy.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 18-10-2018 o 11:37

  14. #28
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Czekam na rozwój tematu...
    Tzn? Bo nie rozumiem? Co rozwijać? Jest i działa od lat. Z tego co się orientuję to pierwszym seryjnie produkowanym autem z kondesatorami przy Start Stop + normalny aku był Pug 508 RXH od 2012r. (nie chcę komentować silnika diesla w układzie hybrydowym)? I większość aut z dużymi silnikami + start stop (od "kilku" ładnych lat). Pomijam jakieś egzotyki gdzie każdy gram się liczy i czasem występują zamiast akumulatorów.

    https://www.maxwell.com/solutions/transportation/auto
    https://www.maxwell.com/esm/

    Czasem jak was czytam tutaj to serio mam wrażenie, że połowa się przesiadła z dużych fiatów/polonezów/deawoo.

    Ciekawe kiedy odkryjecie uchwyty magnetyczne do telefonów, Webasto itd.

    Kurczę. Teraz sponsoruje Maxwell'a. Nosz... Nieźle opłacony człowiek od marketingu.
    Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 18-10-2018 o 11:44

  15. #29
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Do Tipa czekam na płytkę balansującą:
    Szczerze? Jakoś do mnie nie przemawia ten kawałek chińskiej elektroniki.
    To znaczy WIEM po co jest układ balansujący, i jak ważny jest w układzie szeregowym. Ale prawdę mówiąc nie wierzę w bezawaryjność tego rozwiązania. Nie żeby uważał że metody średniowieczne (oporniki) są "lepsze", po prostu w pracy spotykam się z układami klasy "noname made in PRC" i swoje zdanie na ten temat mam.


    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Zwłaszcza, że wielu wydaje się, że 12V to tak śmiesznie niskie, bezpieczne napięcie, że przecież nic złego się stać nie może.
    Oj tak, ludzie nie mają pojęcia co potrafi zrobić duży prąd, nawet przy "bezpiecznym" napięciu.
    FiatPrime lubi to.

  16. #30
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,390
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał zbychbor Zobacz post
    Taki duży akumulator może być ciągle niedoładowany. Można go szybko uszkodzić. Ja tak załatwiłem w Pandzie, w 2 lata do wymiany.
    Wcale nie duży, już aku 60Ah ma prąd rozruchowy około 500 A, tylko w naszych Tipo lądowali takie małe akumulatorki. 60Ah spokojnie się naladuje i nie będzie żadnych problemów. Jak mój obecny padnie to właśnie na taki zmienię.
    krowka1978 i pawka lubią to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. P2009 podczas rozruchu
    Napisany przez irqus na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-09-2019, 07:51
  2. Zgrzyt przy zapalaniu podczas rozruchu
    Napisany przez adini999 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-04-2015, 14:22
  3. Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 29-10-2014, 20:24
  4. Samotwierający się bagażnik podczas rozruchu silnika.
    Napisany przez Szifo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-02-2014, 15:21
  5. "Tykanie" podczas rozruchu. Nie kręci rozrusznik
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-02-2011, 08:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

rozrusznik na super kondensatorach

superkondensatory rozruchowy

super kondensator rozruchowy

fiat tipo syart stop komdensator rozruch

superkondenstor start stop

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl