Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 51
Like Tree25lubi to!

Temat: Superkondensatory wspomagające akumulator podczas rozruchu silnika  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ata Zobacz post

    Oj tak, ludzie nie mają pojęcia co potrafi zrobić duży prąd, nawet przy "bezpiecznym" napięciu.
    Te kondziołki wg jednego z powyższych źródeł moga oddać ponad 2100 A przez 1 sekundę.
    To daje do myślenia. Dlatego też trzebabyć pewnym pozostałych komponentów np. wspomnianych balanserów żeby sobie nie ugrilowac auta.
    Nie musi sie nic stać, ale może.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Co rozwijać? Jest i działa od lat.
    Dla mnie przepis: "kup 11-letnie kondensatory z Allegro, płytkę od Chińczyka z Aliexpress, polutuj według instrukcji kolesia z Youtube i wsadź do samochodu" to jest początek ciekawego wątku a nie koniec tematu

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Te kondziołki wg jednego z powyższych źródeł moga oddać ponad 2100 A przez 1 sekundę.
    A przy podłączaniu takiego układu do samochodu przez chwilę mamy praktycznie zwarcie, chyba że wcześniej naładujemy kondensatory.
    bnbn1, zbychbor i FiatPrime lubią to.

  4. #33
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Zgadza się, ale widziałeś takie połączenie gdziekolwiek poza zbiorem zadań z fizyki? Bo ja nie i uważam, że to jest pewna ciekawostka.
    widzialem np w powielaczach napięcia, wszedzie tam gdzie napięcia sa wieksze niż napięcia nominalne kondensatorów, czesto jest taniej dać kondensatory szeregowo niż produkowac jeden na wyższe napięcie :-)
    iron64 i FiatPrime lubią to.

  5. #34
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    a tak na boku małe pytanie: to w końcu jaką pojemność macie tych aku w swoich samochodach. Sprawdziłem wczoraj u siebie i mój tuptuś ma tylko 50Ah. I jest mi smutno że tak mało....
    FiatPrime lubi to.

  6. #35
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Moj tez ma 50 ale sprawdziłem ze do niego na zimne rynki jest oferowana 60 i taki wstawię jak obecny dokona żywota chyba ze zmieści mi się większy to wtedy większy...
    FiatPrime lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #36
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Na swój na razie nie narzekam. Zimę przetrwał bez problemów. Zobaczymy jaka ta zima będzie. Ale też w przyszłości pomyślę o jakiejś 60-ce (o aku mi chodziło, a nie o Laskę)
    TipoSedan i FiatPrime lubią to.

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    51
    Postów
    205
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Jakbyś miał z 80 lat, to całkiem młoda.
    Mój już dwie przetrwał, a palił bezproblemowo nawet w największe mrozy.
    Na wszelki wypadek przed zimą zawsze ładuję akumulator do pełna.
    FiatPrime lubi to.

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    475
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    W moim Tipo jest aku jak w dieslu 63Ah 450A...ciekawe dlaczego w wersjach T-Jet z LPG są mniejsze:
    https://fiatklubpolska.pl/instalacja...-w-tipo-39152/
    FiatPrime lubi to.

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    47
    Postów
    55
    Auto
    Fiat Tipo 1.4
    Rocznik
    2016
    Mój też dwie zimy prześmigał nigdy nie doładowywany.Póki co nie narzekam.
    FiatPrime lubi to.

  11. #40
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jaroslawrak Zobacz post
    W moim Tipo jest aku jak w dieslu 63Ah 450A...ciekawe dlaczego w wersjach T-Jet z LPG są mniejsze:
    https://fiatklubpolska.pl/instalacja...-w-tipo-39152/
    Bo tjet z lpg fabrycznym nie ma start stop, który wymusza niejako większy i lepszy akumulator...
    FiatPrime lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  12. #41
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Na swój na razie nie narzekam. Zimę przetrwał bez problemów. Zobaczymy jaka ta zima będzie. Ale też w przyszłości pomyślę o jakiejś 60-ce (o aku mi chodziło, a nie o Laskę)
    przynajmniej masz wieksza pewnośc ze jest doładowny w pełni wiec będzi mieć wieksza żywotnośc, niedoładowny akumulator ołowiowy szybko dokonuje zywota :-)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał jaroslawrak Zobacz post
    W moim Tipo jest aku jak w dieslu 63Ah 450A...ciekawe dlaczego w wersjach T-Jet z LPG są mniejsze:
    https://fiatklubpolska.pl/instalacja...-w-tipo-39152/
    jak to ciekawe.... diesel ma świece żarowe i z powodu wiekszej kompresji jego rozusznik ma wieksza moc i ciagnie 2 x wiecej prundu niz benzynowy. to kazdy poczatkujący elektromechanik pojazdowy wie.
    FiatPrime lubi to.

  13. #42
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    45
    Postów
    2,373
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Co wy z tym niedoładowanym akumulatorem
    Żaden się nie doładuje jak się jeździ krótkie odcinki, np. tak jak ja 4km do pracy
    W poprzednim aucie w Dacii Sandero z silnikiem 1.4 MPI 75KM miałem wstawiony fabrycznie akumulator 74Ah i wytrzymał mi
    7 lat Zapewne często był niedoładowany, bo jak można doładować na 4km, kiedy się jedzie 8 minut do pracy i jakoś przeżył długo.
    A trasy gdzie jechałem ze dwie godziny były bardzo rzadko, w tym czasie pewnie by się doładował do pełna
    Także jak się zamieni akumulator z 50Ah na te 60 lub 63Ah to ja nie widzę tutaj negatywnych skutków tylko same pozytywne.
    FiatPrime lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  14. #43
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Lepiej większy niedoladowany niż mniejszy niedoladowany.
    FiatPrime lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  15. #44
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Co wy z tym niedoładowanym akumulatorem
    Żaden się nie doładuje jak się jeździ krótkie odcinki, np. tak jak ja 4km do pracy
    W poprzednim aucie w Dacii Sandero z silnikiem 1.4 MPI 75KM miałem wstawiony fabrycznie akumulator 74Ah i wytrzymał mi
    7 lat Zapewne często był niedoładowany, bo jak można doładować na 4km, kiedy się jedzie 8 minut do pracy i jakoś przeżył długo.
    A trasy gdzie jechałem ze dwie godziny były bardzo rzadko, w tym czasie pewnie by się doładował do pełna
    Także jak się zamieni akumulator z 50Ah na te 60 lub 63Ah to ja nie widzę tutaj negatywnych skutków tylko same pozytywne.
    ehhh....

    start rozrusznika o mocy 1,2 kW zajmuje powiedzmy 10 sekund (przesadzone) czyli on pobiera 100A w ciągu tych 10 sekund to daje 0,27Ah, ale uwaga zanim odpalisz to wszelkie inne układy też ciagną swoje wiec przyjmijmy ze pobrałeś 1 Ah

    teraz alternator daje 120 A ale to przy maksymalnej predkości obrotowej, no chyba nie piłujesz po odpale na 6000 obrotów. wiec da jakeiś 20-30 A, teraz jedziesz 4 km, co zajmuje powiedzmy 8 minut, wiec przy prądzie 20A przez 10 minut dostarczysz 20A*8 minut = 2,6 Ah ale uwaga samochód sam od siebie tez coś pobiera, wiec z tych 2,6Ah może wyjśc tylko 1-2Ah nadmiarowe.

    wiec da sie doładować na 100% akumulator przez 4 km , ale pod warunkiem że będzi małej pojemności, choć sugerowałbym tutaj dwa razy dłuższą trase.

    problem z niedoładowaniem akumulatora o wiekszej pojemności tkwi w czyms innym mianowicie w samorozładowaniu, akumulator sam od siebei traci w ciągu doby 1% pojemności (tak wiem smutno mi z powodu tej wiadomości) wiec taki 50Ah, traci dziennie sam od siebie 0,5Ah (dla 100Ah to juz 1Ah...a aletrnator nadal tyel samo prundu daje) dodaj do tego wszelkie układy im wiecej elektorniki tym wiecej pobieraja na postoju, z tym że fiat podaje ze nie powinno to byc wiecej niż 25mA, wiec przez dobę to daje nastepne 0,6Ah. stąd jak ktos jeżdzi na krótkich trasach i ma aku o mniejszej pojemności to jest wieksze prawdopodobieństwo że aku będzi w pełni naładowany wiec zawsze zapewni prąd do odpału jak i to że nie dokona on szybciej zywota.

    zmiana z 50Ah na 63Ah to neiwielka zmiana (o ile te 63Ah to prawdziwe a nei tylko na obudowie) niemniej są magicy to wstawiaja 100Ah... co uważam za czyste przepłacanie, ale ja w odróżnieniu od rzadu nie wnikam kto na co wydaje swoją kase :-)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Lepiej większy niedoladowany niż mniejszy niedoladowany.
    jeden i drugi tak samo szybko padnie.... z tym że ten mniejszy tańszy ten wiekszy droższy, ot i cała różnica.

    prawidłowo uzytkowany akumulator powinien wytrzymac nawet i 20 lat to nie jest jakeis high tech to jest technologia mająca 150-200 lat, niedoładowany niestety potrafi sie zasiarczyć i paśc zdecydowanie szybciej, a permamentne utrzymywanie w stanei głebokiego niedoladowania juz po roku go wykończy.
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 20-10-2018 o 22:42
    TipoSedan i FiatPrime lubią to.

  16. #45
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Przewrotnie dodam że nastawy zawieszenia tipo sprzyjają żywotności akumulatora.
    FiatPrime lubi to.


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. P2009 podczas rozruchu
    Napisany przez irqus na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-09-2019, 07:51
  2. Zgrzyt przy zapalaniu podczas rozruchu
    Napisany przez adini999 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-04-2015, 14:22
  3. Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 29-10-2014, 20:24
  4. Samotwierający się bagażnik podczas rozruchu silnika.
    Napisany przez Szifo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-02-2014, 15:21
  5. "Tykanie" podczas rozruchu. Nie kręci rozrusznik
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-02-2011, 08:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

rozrusznik na super kondensatorach

superkondensatory rozruchowy

super kondensator rozruchowy

fiat tipo syart stop komdensator rozruch

superkondenstor start stop

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl