Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 90
Like Tree8lubi to!

Temat: 1.4tjet S&S akumulator  

  1. #61
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Jacek K. Zobacz post
    Roczny akumulator i takie problemy, już się boję ...
    W czym problem? Na gwarancji wymienią i na nowo ta będzie szła.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    236
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    "Problem" w jakości i przyczynie. Gwarancja kiedyś się skończy ... nie jestem pewien, czy obejmuje akumulator.

  4. #63
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Ładowanie jak zwykle, czyli jak mi się przypomni - raz na kilka tygodni.
    Podpinam na placu wszystkie samochody - w Tipo oczywiści po uśpieniu odpinam wtyczkę.
    Akumulator w Hyundaiu wytrzymał tak 13 lat
    Prostownik automatyczny Bosch C3

    Ładowania trwało dość krótko ( nie wiem, czy było to 30 czy 15 minut ) co mnie zdziwiło, bo z reguły było do 2-3h.
    S&S nie ładuje aku do 80%, wiec z reguły te 2-3 h starczało.

    Aku to Tureckie YUASA – YBX3027, wiec szału nie ma.

    Poczekajmy, co ASO powie, aku nie ma roku ( data rejestracji )
    Jacek K. lubi to.

  5. #64
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    Ładowania trwało dość krótko ( nie wiem, czy było to 30 czy 15 minut ) co mnie zdziwiło, bo z reguły było do 2-3h.
    Brak pojemności, do wymiany.

    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    Poczekajmy, co ASO powie
    ASO podłączy tester i zapewne wyjdzie "Naładuj"
    Jeżeli tak będzie, to trzeba "negocjować" test akumulatora poza samochodem, który trwa minimum 2 doby (mają na to opisaną procedurę serwisową). Przechodziłem to 3 miesiące przed zakończeniem 2 letniej gwarancji. Nowy aku wsadzony w związku z wymianą gwarancyjną na razie bez problemu śmiga 3,5 roku.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 20-09-2021 o 13:25

  6. #65
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Brak pojemności, do wymiany.

    ASO podłączy tester i zapewne wyjdzie "Naładuj" ...
    Aku sprawdzone pod obciążaniem - jest ok.
    Może drzwi miałem niedomknięte i wylądowało aku ?

    Zobaczymy jutro rano, jeżeli problem będzie ten sam, to mam zostawić samochód na 2 dni.
    Zostawiłem info, że mam ich serwis po drodze i będę tak przyjeżdżał codziennie

  7. #66
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    Może drzwi miałem niedomknięte i wylądowało aku ?
    Po około 20 minutach wyłączany jest prąd na oświetlenie i inne bzdury, czytaj, auto idzie spać. Gruba żarówa by musiała być.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    Zobaczymy jutro rano, jeżeli problem będzie ten sam, to mam zostawić samochód na 2 dni.
    Aku zastępczego nie mają?

  8. #67
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    236
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Po około 20 minutach wyłączany jest prąd na oświetlenie i inne bzdury, czytaj, auto idzie spać.
    Czy jest różnica w poborze prądu (czuwanie) jak zamknę drzwi kluczykiem czy pilotem?

  9. #68
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Jacek K. Zobacz post
    Czy jest różnica w poborze prądu (czuwanie) jak zamknę drzwi kluczykiem czy pilotem?
    Nie ma różnicy.

  10. #69
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    236
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    @krowka1978

    Dziękuję.
    Właśnie sprawdziłem . Zamknięty kluczykiem (bez mrugnięcia światłami), otwiera się pilotem. Ciekawe jak duży jest pobór prądu i po jakim czasie czuwania rozładuje akumulator?

  11. #70
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    510
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Rozładowuje dosyć szybko i nie można z tym nic zrobić. Zimą muszę ładować akumulator co najmniej co 2 miesiące. Mało jeżdżę.
    Jacek K. lubi to.

  12. #71
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    236
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    To słabo to rozwiązali.
    Zamknięcie kluczykiem nie powinno uruchamiać centralnego, radiowo sterowanego zamka. Do otwierania klapy bagażnika powinno być ręczne cięgno z kabiny lub kluczyk w klapie.
    Sprawdziłem dziś rano (+5st. C) napięcie akumulatora (inci aku 63Ah 450Am produkcja Rumunia), 12 godzin od ostatniej jazdy, 12,54V, po przekręceniu kluczyka 12,05V, po uruchomieniu silnika 14,04V, po przejechaniu 40km 12,58V.

  13. #72
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Jacek K. Zobacz post
    Do otwierania klapy bagażnika powinno być ręczne cięgno z kabiny lub kluczyk w klapie.
    Tia, idąc za ciosem radio Safari, bo nie ma potrzeby podtrzymania zasilania
    Qvadrat lubi to.

  14. #73
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    236
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    Proste rozwiązania są najlepsze . Zapomniałem dodać słowo "dodatkowe" cięgno.
    Dużo się czyta o problemach z akumulatorami ... przykład opisany przez Kolegę @czech22, zapewne nieodosobniony, pokazuje, że ta "nowoczesność" może być dość uciążliwa.

  15. #74
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał Jacek K. Zobacz post
    Proste rozwiązania są najlepsze..
    Proste rozwiązania to masz w Dacii, tak proste, że aż biją po oczach.
    Popatrz na klapę Sandero II.
    Tam to masz cały system w jednym guziku. Guzik tak charakterystyczny, że nie da się go nie zauważyć.
    Jak zamykasz samochód, to rygle słychać w całej okolicy.
    Dlatego zrezygnowano z migania światłami.
    Pod marketem nie patrzysz gdzie miga, tylko nasłuchujesz gdzie się drzwi otwierają. A jest to tak głównie, to nie musisz nasłuchiwać.

    A jak popada i przyjdzie w nocy mróz, to nie musisz się martwić, bo zamek zamarza i po problemie.

    Wiem co piszę, bo miałem i cały ten dobrobyt prostych konstrukcji znam.

    Przy tym Tipo to kosmiczny przeskok.

    Przez pierwszy rok cieszysz się z tych prostych rozwiązań, w drugim zaczynasz zauważać, że to było fajne ale kiedyś. W trzecim stwierdzasz, że życie jest za krótkie aby tkwić w motoryzacji z lat 90-tych, gdzie przy prędkości 100km/h idzie stracić słuch.
    Ostatnio edytowane przez Killer King ; 21-09-2021 o 09:04

  16. #75
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    236
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    Współczuję nieprzyjemnych doświadczeń
    Ja poprzednio przez 12 lat jeździłem Chevroletem Lacetti i nigdy nie miałem problemów m.in. z akumulatorem, spalaniem oleju, tak, że zależy do czego porównujemy te "kosmiczne" rozwiązania. Mam wrażenie, że dyskusja podąża w stronę "piaskownicy" ... może warto zachować obiektywizm.


 
Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1.4tjet MES parametry
    Napisany przez steyr na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-08-2020, 19:03
  2. 1.4tjet terkotanie konkurs
    Napisany przez steyr na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 27-02-2020, 11:46
  3. Tipo SW 1.4tjet 120KM 2017r
    Napisany przez steyr na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-03-2019, 19:40
  4. Bravo 2 1.4tjet
    Napisany przez MagdaM na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-01-2018, 21:38
  5. [akumulator] Rozładowuje akumulator-pobór 1A!! Auto zgasło i
    Napisany przez omegarules na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2010, 20:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-5381-4tjet-s-s-akumulator-47872

N60 60Ah 640A EFB forum

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl