Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456
Posty od 76 do 90 z 90
Like Tree8lubi to!

Temat: 1.4tjet S&S akumulator  

  1. #76
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    510
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Faktem jest, że elektronika pożera prąd na postoju. Ale to nie tylko w Tipo. W nowej Yarisce po dwóch tygodniach postoju z max naładowanego akumulatora napiecie spada poniżej 12 V. wg serwisu to jak najbardziej normalne. Dlatego musimy pogodzić się z tym co mamy, albo dużo jeżdzić



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2011
    Skąd
    Będzin
    Postów
    146
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet Hatchback Lounge
    Rocznik
    2018
    No cóż aku do wymiany, wytrzymał 6lat (fabryczny 63Ah/450A) pytanie czy musi to być jakiś extra pod S&S ?
    oczywiście w ogóle nie używam S&S ale też nie mogę go na stałe wyłączyć a AlfaOBD bo automatycznie wyłącza
    mi GSI między zegarami. Pytanie czy np: taka Centra Plus 62Ah/540A będzie ok? tzn. czy komputer nie wywali
    jakiś komunikatów, błędów? czy może wystarczy zmienić w AlfaOBD typ akumulatora? jeśli tak to na jaki?

  4. #78
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał adoks Zobacz post
    No cóż aku do wymiany, wytrzymał 6lat (fabryczny 63Ah/450A) pytanie czy musi to być jakiś extra pod S&S ?
    oczywiście w ogóle nie używam S&S ale też nie mogę go na stałe wyłączyć a AlfaOBD bo automatycznie wyłącza
    mi GSI między zegarami. Pytanie czy np: taka Centra Plus 62Ah/540A będzie ok? tzn. czy komputer nie wywali
    jakiś komunikatów, błędów? czy może wystarczy zmienić w AlfaOBD typ akumulatora? jeśli tak to na jaki?
    Kup aku w technologi EFB, nie wiele droższy od zwyklego kwasiaka. Miałem Vartę 65AH EFB, obecnie mam Jenoxa 62Ah EFB i nic nie zmieniałem. Poza tym mam wylączonę IAM od ponad roku, i jest ok. Napięcie ładowania nie spada poniżej 14VDC.

  5. #79
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2011
    Skąd
    Będzin
    Postów
    146
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet Hatchback Lounge
    Rocznik
    2018
    Rano po nocnym ładowaniu sądziłem że odpalę i podjadę po nowy aku ale ta menda
    nawet raz nie zakręcił. Na szczęście jest Renówka żony więc wrzuciłem gada do
    bagażnika i do sklepu po nowy. W parametrach do mojego Tipo była Varta, Jenox,
    Viking, Moll i coś tam jeszcze. Wszystkie typu EFB dla samochodów z S&S. Wybór
    padł na Jenox'a 62Ah/600A, dobre parametry i cena. Teraz czytam twój post @steyr
    a tu hehe... nabyłeś już wcześniej ten model, ale thx za sugestię. Przy okazji,
    jak długo już go eksploatujesz? i ogólnie jak się sprawuje?
    Ostatnio edytowane przez adoks ; 15-03-2024 o 18:18

  6. #80
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2021
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    36
    Postów
    10
    Auto
    Tipo SW 1.4 PB Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał adoks Zobacz post
    Rano po nocnym ładowaniu sądziłem że odpalę i podjadę po nowy aku ale ta menda
    nawet raz nie zakręcił. Na szczęście jest Renówka żony więc wrzuciłem gada do
    bagażnika i do sklepu po nowy. W parametrach do mojego Tipo była Varta, Jenox,
    Viking, Moll i coś tam jeszcze. Wszystkie typu EFB dla samochodów z S&S. Wybór
    padł na Jenox'a 62Ah/600A, dobre parametry i cena. Teraz czytam twój post @steyr
    a tu hehe... nabyłeś już wcześniej ten model, ale thx za sugestię. Przy okazji,
    jak długo już go eksploatujesz? i ogólnie jak się sprawuje?
    Ten Jenox wchodzi 1:1, plug and play? Tez musze kupic do t-jeta z ss, w ostatnim tygodniu juz 2x rozruch na kable

  7. #81
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał adoks Zobacz post
    Rano po nocnym ładowaniu sądziłem że odpalę i podjadę po nowy aku ale ta menda
    nawet raz nie zakręcił. Na szczęście jest Renówka żony więc wrzuciłem gada do
    bagażnika i do sklepu po nowy. W parametrach do mojego Tipo była Varta, Jenox,
    Viking, Moll i coś tam jeszcze. Wszystkie typu EFB dla samochodów z S&S. Wybór
    padł na Jenox'a 62Ah/600A, dobre parametry i cena. Teraz czytam twój post @steyr
    a tu hehe... nabyłeś już wcześniej ten model, ale thx za sugestię. Przy okazji,
    jak długo już go eksploatujesz? i ogólnie jak się sprawuje?
    Od ok 1,5r mam Jenoxa EFB 62Ah, SS działa włączam go raz na jakiś czas w korku czy działa. Mam wyłączone IAM.

  8. #82
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 marzec 2021
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    38
    Postów
    40
    Auto
    Fiat tipo 1.4t Lounge
    Rocznik
    2020
    Steyr, oświeć Mnie co to znaczy mam wyłączone IAM??
    Dzięki z góry.
    andycak lubi to.

  9. #83
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Lamacait Zobacz post
    Steyr, oświeć Mnie co to znaczy mam wyłączone IAM??
    Dzięki z góry.
    Inteligentne ładowanie w skrócie, wyłączyłem i napięcie ładowania nie spada poniżej 14VDC.
    Lamacait lubi to.

  10. #84
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 marzec 2021
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    38
    Postów
    40
    Auto
    Fiat tipo 1.4t Lounge
    Rocznik
    2020
    Dzięki za oświecenie ��

  11. #85
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2023
    Skąd
    Grzegorzew
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Inteligentne ładowanie w skrócie, wyłączyłem i napięcie ładowania nie spada poniżej 14VDC.
    a robiłeś osiowanie po wyłączeniu IAM ? , bo u mnie po wyłączeniu IAM ( ustawienie w ABSENT ) i po osiowaniu nadal mam to inteligentne ładowanie, czyli ładuje cały czas na poziomie 13,6 V a przy hamowaniu silnikiem wzrasta powyżej 14V ,ale to tylko przez kilka sekund, może to trzeba wyłączyć bez osiowania???

  12. #86
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2011
    Skąd
    Będzin
    Postów
    146
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet Hatchback Lounge
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał mlaskowski Zobacz post
    Ten Jenox wchodzi 1:1, plug and play? Tez musze kupic do t-jeta z ss, w ostatnim tygodniu juz 2x rozruch na kable
    Tak, pasuje 1:1

  13. #87
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Paninaro Zobacz post
    a robiłeś osiowanie po wyłączeniu IAM ? , bo u mnie po wyłączeniu IAM ( ustawienie w ABSENT ) i po osiowaniu nadal mam to inteligentne ładowanie, czyli ładuje cały czas na poziomie 13,6 V a przy hamowaniu silnikiem wzrasta powyżej 14V ,ale to tylko przez kilka sekund, może to trzeba wyłączyć bez osiowania???
    Tak jak Ci odpisałem w wiadomości prywatnej. Tak robiłem osiowanie, po każdej zmianie w body trzeba zrobić osiowanie. Ja mam rocznik 2017r, Ty masz widzę w profilu 2019r. Być może Fiat coś pozmieniał, i nie da się tego wyłączyć mimo że AlfaOBD2 sygnalizuje że jest funkcja wyłączona. Nie próbowałem wyłaczać IAM w innym młodszym Tipo.

  14. #88
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2023
    Skąd
    Grzegorzew
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2019
    dzięki za odpowiedź,
    więc chyba wychodzi na to że coś może być na rzeczy że Fiat coś pozmieniał i od rocznika 2019 nie da się tego już wyłączyć, w każdum razie AlfaOBD pokazuje że IAM i IBS są w ustawieniu ABSENT, a i tak ładowanie do niczego.

  15. #89
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2011
    Skąd
    Będzin
    Postów
    146
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet Hatchback Lounge
    Rocznik
    2018
    U mnie po wyłączeniu IAM (r2018) napięcie ładowania jest na poziomie 13,9-14,2V a przy hamowaniu
    silnikiem wzrasta do 14,7-14,9V

  16. #90
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    40
    Postów
    774
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    U mnie tak dziś kuknąłem w 2018r IAM wyłączone/SS wył/baterry type ustawione na H7 AGM lub flodded/Alternator Claas na undefined i na wolnych ma jakoś 13,8-13,9 ale jak już jadę czy to 2 czy 6 to jest 14,00 a jak hamowanie biegiem to skacze do 14,8 jakoś. Nie zauważyłem, żeby spadało poniżej 14.0.


 
Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456

Podobne tematy

  1. 1.4tjet MES parametry
    Napisany przez steyr na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-08-2020, 19:03
  2. 1.4tjet terkotanie konkurs
    Napisany przez steyr na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 27-02-2020, 11:46
  3. Tipo SW 1.4tjet 120KM 2017r
    Napisany przez steyr na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-03-2019, 19:40
  4. Bravo 2 1.4tjet
    Napisany przez MagdaM na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-01-2018, 21:38
  5. [akumulator] Rozładowuje akumulator-pobór 1A!! Auto zgasło i
    Napisany przez omegarules na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2010, 20:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-5381-4tjet-s-s-akumulator-47872

N60 60Ah 640A EFB forum

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl