Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 58
Like Tree3lubi to!

Temat: 1.4tjet S&S akumulator  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,490
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017

    1.4tjet S&S akumulator

    Cześć,

    ktoś wymieniał lub ktoś się orientuje jaki akumulator jest stosowany w 1.4tjet z S&S z 2017r? Jakie parametry ma mieć akumulator. Tak wiem że na starym są oznaczenia, ale potrzebuje coś poszukać na już jakiegoś aku bo org. padł.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,635
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Kup EFB o odpowiednim prądzie rozruchowym i pojemności. Fabrycznie pakowane są Heavy Duty, czyli "wzmocnione" kwasówki.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,490
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Kup EFB o odpowiednim prądzie rozruchowym i pojemności. Fabrycznie pakowane są Heavy Duty, czyli "wzmocnione" kwasówki.
    Czyli fabrycznie nie są stosowane AGM czy EFB? Znalazłem zamiennik z Varty EFB N60 60Ah 640A a ten org ma tylko 450A.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    335
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Nie rozumiem po co do tego silnika tak wysoka pojemność, jak do diesla. Rozumiem, że duży pobór prądu. Ale alternator jeszcze go musi nadążyć naładować

  6. #5
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,490
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    Nie rozumiem po co do tego silnika tak wysoka pojemność, jak do diesla. Rozumiem, że duży pobór prądu. Ale alternator jeszcze go musi nadążyć naładować
    Nie przesadzaj, nie takie wygórowane te parametry. 40Ah to miałem w Matizie, diesle ~2,0l mają pomiędzy 70-80Ah.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    335
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Steyr, tylko nie rozumiem dlaczego mojego akumulatora nie potrafię nigdy załadować do pełnego. To samo ma syn w Yarisie. Niby ładowanie jest dobre, a ciągle jeżdzi niedoładowany. Mimo iż dużo jeżdzi. Nawet serwis zwrócił na to uwagę. Trasa nad morze i dalej mało.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2,926
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Na te pytania polecam kanał MR akumulator na yt... dowiesz się nawet więcej...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,617
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Kup EFB o odpowiednim prądzie rozruchowym i pojemności. Fabrycznie pakowane są Heavy Duty, czyli "wzmocnione" kwasówki.
    o kurcze ostatnio myślałem o swoim w 500X i też znalazłem moje posty ,popatrzyłem na informacje od producentów i są wprost podane, że gdy był EFB to EFB lub AGM ,a jeśli AGM to tylko AGM . W AVEO miałem AGM i kupiłem EFB (cena robiła swoje wtedy) no i AVEO nie było tak okomputerowane jak te nasze dzisiejsze pojazdy . Czy nasze auta TIPO /500X mają rekuperacje z alternatora czy nie ? Jeśli mają to może i AGM potrzeba ,jeśli nie to EFB wystarczy . Sam się zastanawiam ,bo cena już ta się nie różni jak 5 lat temu ,ot ok 120 zł różnicy .

    Akumulatory klasy HD
    Od akumulatorów klasy HD (Heavy Duty – wytrzymałe, do długotrwałej pracy) dla ciężarówek, wymaga się:
    • odporności na wstrząsy, 2 razy większej niż wymagają normy europejskie;
    • odporności cyklicznej, 4 razy większej niż w akumulatorach standardowych;
    • odporności na głębokie rozładowanie;

    • długiej „żywotności”;
    • wysokiego prądu rozruchowego w niskich temperaturach.
    Z powyższych względów, większość akumulatorów tego typu jest wykonywanych jako otwarte, z możliwością uzupełniania wody. To nie brak nowoczesności a konieczność sprostania wymaganiom.
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 13-11-2020 o 23:52

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    40
    Postów
    463
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Znalazłem zamiennik z Varty EFB N60 60Ah 640A a ten org ma tylko 450A.
    Spokojnie możesz taki założyć,a jak nie używasz S&S to Silver Dynamic 63AH 610A też wystarczy.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,490
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Heavy duty w przypadku mojego akumulatora to tylko ładnie brzmi. Padł po 3 latach i 72kkm nagle i nieoczekiwanie, podjechałem pod sklep 2km od domu wyszlem po 5 min i już nie odjechałem. A rano byłem 50km od domu z 4 miesięcznym synem w szpitalu, jakby się wtedy wysral to byłoby ciekawie. Mam voltomierz zamontowany i od dobre pół roku po dłuższym postoju czyli po nocy praktycznie zawsze na aku napięcie było lekko poniżej 12v ok 11, 8V. Ale odpalał bez problemu. Odcinki jezdzone praktycznie min 20km. A od ok 2 tygodni nie działał SS i napięcie ładowania było stałe ok 14V.

    Jeszcze sprawdzę zaraz spadek napięcia przy próbie rozruchu czy czasem jakąś masa się nie poluzowała, ale to byłoby dziwne że ot nagle bez żadnych wcześniej objawów.

    Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 14-11-2020 o 07:05

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,635
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Mój pierwszy HD nie wytrzymał gwarancji, ładował się do maks około 65%.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Czy nasze auta TIPO /500X mają rekuperacje z alternatora czy nie ? Jeśli mają to może i AGM potrzeba ,jeśli nie to EFB wystarczy . Sam się zastanawiam ,bo cena już ta się nie różni jak 5 lat temu ,ot ok 120 zł różnicy .
    Przecież napisałem, że jest zwykła wzmocniona kwasówka, czyli HD. Po co mieszasz? Zamiana na EFB jest ok, tylko trzeba dobrać najlepiej identyczne parametry, bo są one wbite w Body. Jeżeli będzie większy prąd rozruchowy, to nic nie szkodzi. Pojemność jest ważna i musi być zbliżona.
    Jeżeli na aku byłoby AGM, to sprawa jasna.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Mam voltomierz zamontowany i od dobre pół roku po dłuższym postoju czyli po nocy praktycznie zawsze na aku napięcie było lekko poniżej 12v ok 11, 8V.
    Jeszcze nie tak źle. Ja już przestałem mierzyć...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    Nie rozumiem po co do tego silnika tak wysoka pojemność, jak do diesla. Rozumiem, że duży pobór prądu. Ale alternator jeszcze go musi nadążyć naładować
    60 jak do dizla? U mnie w 1.4 siedzi 72Ah, a altek 150A jak w MJ 2.0 Prądu nigdy za mało. Kolejny raz ktoś pisze o "nadążaniu ładowania". Przecież teoretycznie musi doładować po rozruchu te same Ah co w mniejszym, więc?
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 14-11-2020 o 07:49

  13. #12
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,490
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Dziś po 30min prób odpalania za pomocą kabli od Bravo 2 1.4tjet poległem, wku... iony wykrecilem aku i pojechałem innym autem po akumulator. Pan w sklepie sprawdził mi prąd rozruchowy i z 450A przyrząd pokazał 77A Czyli denat. Spektakularnie się skończył, bo wczoraj jeszcze z kabli odpalił. Dziś jedynie laweta lub na pych Zakupiłem aku Varta N60 EFB 60Ah 640A. Wymiarowo w pełni zamienny z org. Oryginalny HD ma 63Ah i 450A. Po wymianie aku auto odżyło od razu. W sumie auto było bez akumulatora ok 1h i wszystko działa, nie trzeba nic kodować kombinować z radiem i itp info dla następnych poszkodowanych.

    Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 14-11-2020 o 10:16
    krowka1978 lubi to.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,635
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    bez akumulatora ok 1h i wszystko działa, nie trzeba nic kodować kombinować z radiem i itp info
    Zamki i szyby trzeba, co prawda zamki idą z automatu, gdy ktoś pilotem otwiera i zamyka Co do radia, to zależy co w acie siedzi. U mnie potrafi z ustawień navi i czegoś tam jeszcze coś zgubić.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,617
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Przecież napisałem, że jest zwykła wzmocniona kwasówka, czyli HD. Po co mieszasz?
    Przybliżam temat - od tego jest forum . Forum nie jest od pouczania ,a od wymiany wątpliwości ,doświadczeń .
    siwymw lubi to.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    2
    Auto
    Tipo 1.4 16v
    Rocznik
    10.2019
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    tylko trzeba dobrać najlepiej identyczne parametry, bo są one wbite w Body.
    Czy można jakoś sprawdzić te parametry i je zmodyfikować?


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1.4tjet MES parametry
    Napisany przez steyr na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-08-2020, 19:03
  2. 1.4tjet terkotanie konkurs
    Napisany przez steyr na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 27-02-2020, 11:46
  3. Tipo SW 1.4tjet 120KM 2017r
    Napisany przez steyr na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-03-2019, 19:40
  4. Bravo 2 1.4tjet
    Napisany przez MagdaM na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-01-2018, 21:38
  5. [akumulator] Rozładowuje akumulator-pobór 1A!! Auto zgasło i
    Napisany przez omegarules na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2010, 20:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

N60 60Ah 640A EFB forum

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl