Witam !
Na razie daję spokój z dwu masą ,wiem jednak że jak będzie trzeba to zrobię to sam.Nie mogę sobie pozwolić teraz na taki wydatek a tragedii nie ma.Turbina zamontowana, jest nowy intercoler.
Pozdrawiam !
Witam !
Na razie daję spokój z dwu masą ,wiem jednak że jak będzie trzeba to zrobię to sam.Nie mogę sobie pozwolić teraz na taki wydatek a tragedii nie ma.Turbina zamontowana, jest nowy intercoler.
Pozdrawiam !
Dobrze rozumiem, że chcesz robić sam bez kanału?
Witam w poniedziałkowy poranek
Mam garaż,kanał,sporo kluczy i pewne doświadczenie w mechanice samochodowej.Sprzęgła w swoim życiu(63 rocznik) też już wymieniałem a filmik z YouTube jest dużą pomocą.
Pozdrawiam i życzę wszystkim Wesołych Świąt Wielkiej Nocy.
Powodzenia CAMEL, oprócz szczerych chęci musisz mieć jeszcz kogoś do pomocy
Camel - pamiętaj, że w Cromie jest tarcza sprzęgła z regulacją docisku - trzeba mieć przyrząd do jego demontażu/montażu.
Witam !
Tak jak wcześniej pisałem na razie daję spokój z dwu masą bo tragedii nie ma a koszta duże.Oczywiście że przy wyciąganiu i wkładaniu skrzyni będę potrzebował pomocy drugiej osoby, już nie te siły i nie to zdrowie.Na razie odpuszczam rękodzieło przy Cromie bo są inne zajęcia w obejściu domowym.Dzięki za wskazówki od wszystkich i Pozdrawiam.
Witam !
Niestety wymieniam sprzęgło teraz.Było trochę za dużo dynamicznej jazdy i dwu masa się odezwała.Pedał wpadł biegi ciężko wchodziły ledwo wróciłem ze stolicy zaczęło się ślizgać i.t.p.Co prawda po dwóch dniach teoretycznie wszystko wróciło do normy ale na trzeci dzień sprzęgło miało kaprysy.Auto jest już na kanale,wózek zawieszenia wyjęty i co nieco odkręcone.Nie wyjąłem jeszcze półosiek i tu pytanie czy przy lewej półośce(tej od kierowcy)muszę odkręcać ten pierścień na cztery torxy czy wyjdzie bez odkręcania razem z kielichem
Pozdrawiam
NIE ODKRĘCAJ !!! Wyjdzie bez tego. Najwyżej przed wkładaniem, jak będziesz wymieniał uszczelniacz.
Napisz jakie czesci zakladasz i jakie ich koszty.
Temat wisi nademna od zakupu Cromki ... dziabnalem tak 80 tys km
Witam !
Części będę zamawiał jutro ale w grudniu pytałem orientacyjnie w zaprzyjaźnionym sklepie i komplet Valeo miał kosztować 1650 zł(dwu masa, docisk,tarcza i łożysko z wysprzęglikiem) .U mnie skrzynia wyjęta.W sumie wczoraj i dziś zajęło mi to około 15 roboczo godzin.Robiłem całkiem sam.Ponieważ garaż mam szeroki więc croma stoi w poprzek kanału,oczywiście przednią osią centralnie nad kanałem.W ten sposób mam idealny dostęp z każdej strony.Gdyby nie to,wcale bym się za to nie brał bo Croma zasłania mi cały kanał więc jak wejść do kanału.Skorzystałem ze świetnego filmu z YouTube,który wskazał mi kolega Stoszek.Wprowadziłem lekkie zmiany coś odkręciłem i coś nie odkręciłem.Jeżeli będzie potrzeba opiszę co robiłem.Ogólnie jest sporo odkręcania ale wszystkie śruby i nakrętki wyglądają jak nowe więc nie stawiały dużego oporu a i dostęp do nich nie najgorszy.Jeszcze trzeba będzie to złożyć ale to za parę dni.
Pozdrawiam.
Witam !
Wracam do dwu masy.Święta majowe i brak czasu spowodowały że Cromą wyjechałem dwa dni temu.Części kosztowały więcej niż myślałem ale wszystko jest w oryginale według VINU.Dwu masa,docisk,tarcza,wysprzęglik z łożyskiem,uszczelniacz wału korbowego i uszczelniacze półosi oraz nowy olej do skrzyni.Sprzęgło i dwumasa Valeo(2000 zł),uszczelniacze(150 zł)),olej GM 1940004(160 zł).Stara dwu masa miała luz od oporu do oporu 35 mm.Mocno sfatygowany był docisk po bliższych oględzinach i łożysko na wysprzęgliku.TE KOSZTY!!!!!!!
Pozdrawiam !
Dwumasa z numerem zaczynającym sie od 55....?
Witam !
Dwu masa zdjęta z auta i założona nowa ma te same numery 282383u2 na obwodzie masy ruchomej do której przykręcamy docisk.Na pudełku i na dwu masie od strony wału korbowego jest numer 55231671.Robiłem przed założeniem zdjęcia wszystkich elementów nowych.Kiedy cztery lata temu po kupnie Cromy pytałem w serwisie Fiata w Łodzi o ceny różnych napraw,to w przypadku sprzęgła były to kwoty blisko 4tyś na częściach oryginalnych i coś ponad 3 tyś zł z zamiennikami.Croma jest z 2005 roku.W 2007 w Holandii miała coś ponad 140 tyś(to jest pewne).Jak ją kupowałem w 2013 roku miała 163 tyś i była pół roku w kraju.Obecnie ma 201 tyś.MES pokazuje że oprogramowanie było aktualizowane w 2009 roku,a sprzedający sugerował dodanie setki.Więc albo auto między 2007 a 2013 nakręciło około 20 tyś i licznik nie był kręcony albo ma według mnie około 340 tyś.Całe zdjęte sprzęgło ma daty produkcji z 2005 roku,turbinę,wtryski i pompę diagnozowali fachowcy i powiedzieli że nie były regenerowane i mogły zrobić spokojnie ponad 300 tyś i nie ma się co ich czepiać.Według kilkudziesięciu destynacji z navi fabrycznej,Croma ganiała po autostradach Europy zach.(sklepy typu Saturn,Media Markt)być może przedstawiciel handlowy.Przez cztery lata nie dolałem grama oleju,oprócz wymian.To jaki ma przebieg to auto ?. Rozpisałem się
Pozdrawiam !