Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 96
Like Tree1lubi to!

Temat: Wymiana dwumasy  

  1. #76
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Maxi ma rację. Uszczelniacze kosztują grosze w porownaniu do calosci kwoty wymiany dwumasy i sprzęgła.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Polecam wymianę uszczelniaczy pół osi (obu) oraz wału korbowego. Do tego oczywiście od razu świeżutki olej do skrzyni. Ja jeszcze profilaktycznie ściągnąłem miskę olejowy i ją wymyłem, chociaż nie jest to konieczne

  4. #78
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    35
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    Panowie, jakieś wieści co do wymienianych dwumasów i sprzęgieł?

    U mnie 291 tys na budziku (dołożylem jeszcze 50) na dwumasie z którym kupiłem auto, ale to chyba końcówka, dziwnie wibruje przy 70km/h przyspieszając z czwartego biegu.

  5. #79
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Cytat Napisał lukaszr89 Zobacz post
    Panowie, jakieś wieści co do wymienianych dwumasów i sprzęgieł?

    U mnie 291 tys na budziku (dołożylem jeszcze 50) na dwumasie z którym kupiłem auto, ale to chyba końcówka, dziwnie wibruje przy 70km/h przyspieszając z czwartego biegu.
    Te wibracje to może być początek konca którejś z polosi.

  6. #80
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    35
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    Jest to takie jakby telepanie poprzeczne, w sumie bieg (3,4,5 najmocniej na 4) nie jest tak istotny jak predkosc (chec przyspieszenia) pomiedzy 60-80km/h. Po odpuszczeniu gazu ustaje. Objaw jakby niedokreconego kola. Inne predkosci sa ok.
    Jakis pomysl na kontrole tych polosi? Jak to sprawdzic?

  7. #81
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Poszukaj tematu o polosiach. Objawy bardzo podobne, zresztą tez tak miałem przy wymianie dwumasy założyłem tez polosie i już nie buja.

  8. #82
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Turek Zobacz post
    Te wibracje to może być początek konca którejś z polosi.
    Zawsze przypominam... kupić: benzynę ekstrakcyjną do umycia, opaski zaciskowe, smar ( np. https://regeneratory.pl/smary/19-xad...ow-125ml-.html ) i wymienić zanim dojdzie do zużycia przegubów...
    To kosztuje kilkadziesiąt zł i z dwie godziny pracy a nie kilka tys zł.. !!!
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #83
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Witka!
    Chyba czeka mnie wymiana koła zamachowego ale zanim zabiorę się za temat chciałbym zasięgnąć waszej opinii i podzielić się objawami.
    Objawy które są u mnie to przede wszystkim:
    - hałas z grubsza zależny od prędkości obrotowej silnika, słyszalny głownie od prędkości ok 1500 obrotów w górę, przypomina on głuche tarcie, ocieranie metal o metal, trochę coś w stylu dźwięku skończonych kloców hamulcowych, generalnie jadąc ze stałą prędkością słychać ten dźwięk, ale szczególnie słyszalny jest przy zmianie biegu np z 3 na 4 kiedy obroty się zmniejszają (na 100% nie są to hałasy ze skrzyni ponieważ ta przeszła generalny remont ok 2-3 miesiące temu)
    - przy odpalaniu oraz gaszeniu zatrzęsie budą aczkolwiek może to być tylko moje subiektywne uczucie, nie mam porównania z inną Cromą, ogólnie wydaje mi się ze tak samo zatrzęsie w moim drugim aucie ( Megane 2 1,5 dci lecz tam jest sztywne koło zamachowe, dlatego porównanie może wprowadzać w błąd)
    - przy gaszeniu silnika bez wciśniętego sprzęgła po zgaszeniu słychać jakby 2-3 takie stuki, cyknięcia, jeśli gaszę z wciśniętym sprzęgłem to tych stuków nie ma

    Nie odczuwam charakterystycznego mrowienia na pedale sprzęgła podczas jazdy, robiłem kilka razy "test" na 3,4,5 i 6 biegu, każdy bieg - prędkość obrotowa od 1000 rpm i pełen but i generalnie dał radę przyśpieszył nie trzęsło budą, choć wczoraj udało mi się wywołać szarpanie nie pamiętam dokładnie ale chyba na 5 biegu doszedł do 1500 rpm i zaczął szarpać dość mocno i nie mógł się wkręcić wyżej... dlatego zastanawiam się czy to już objawy padającej dwumasy czy coś innego...

    PS. Naprawiając skrzynię mechanik dał do sprawdzenia owe koło i stwierdził że jest ok chociaż była już regenerowana i dlatego może dawać takie dźwięki ( tarcie wyżej opisane ). Jeśli macie chwilę to podzielcie się swoimi doświadczeniami

  10. #84
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    38
    Postów
    209
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Dwu mas słychać ewidentnie z lewego nadkola. Dźwięk jest jak stukanie trochę nie regularnie. Mi w czasie jazdy zaczął już dziwnie łomotać dojazdzajac do skrzyżowania. Na niskich obrotach i wysokim biegu dlawil się i obroty zaczynały falowac, w sumie po wymianie koła zamachowego objaw dalej występuje. Przy gaszeniu pojawiał się odgłos jakbyś pustą butelkę wrzucił do kraty piwa.
    Tak to mniej więcej wyglądało. Nie wiem czy zrobiłem dobrze wymieniając, niektórzy jeżdżą aż się całkowicie rozpadnie.
    Pozdrawiam

  11. #85
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2017
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    53
    Postów
    2
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Dzień dobry,
    Czy możecie polecić dobrego mechanika na Śląsku? Okolice Dąbrowy Górniczej? Przeczytałem cały wątek i chyba muszę się upewnić czy moje drgania to aby nie dwumasa.

  12. #86
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2021
    Skąd
    Mława
    Wiek
    36
    Postów
    25
    Auto
    Panda 1.2
    Rocznik
    2004
    Podepne się
    U mnie problem z 4 biegiem mianowicie nie wskakuje na swoje miejsce i albo wyskakuje albo zgrzyta . Drugi problem to hałas stykanie chrobotanie na wciśniętym sprzęgle. Bez sprzęgła cisza.
    Będę zwalał skrzynie i wymieniał komplet sprzęgła z dwumasa ale co z tym 4 biegiem. Szukać problemu w skrzyni i oddawać ja do regeneracji czy raczej to wina dwunastu ?

  13. #87
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Cześć kolego wisnia0709 na wciśniętym sprzęgle jak hałasuje to na 100% łożysko oporowe kończy żywotność,odnośnie 4 biegu to szukałbym przyczyny w samej skrzyni biegów i oddał do naprawy.

  14. #88
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    Być może synchronizator 4 biegu już się zużył...

  15. #89
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2021
    Skąd
    Mława
    Wiek
    36
    Postów
    25
    Auto
    Panda 1.2
    Rocznik
    2004
    trochę mi się opóźniła wymiana ale mam już skrzynie wyjętą. Samo łożysko oporowe nie wygląda źle hałas był z koła dwumasowego bo ono jest w tragicznym stanie i myślę ze to właśnie od koła posypał się 4 bieg skrzyni, także nie polecam czekać z wymiana
    Komplet sprzęgła z kołem, uszczelniaczami itd czeka już na montaż, skrzynia u mechanika remontuje się.

  16. #90
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Wibracje z silnika nie amortyzowane przez koło 2-masowe na pewno przyczyniły się do awarii skrzyni. Jakie koszty?
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 26-06-2017, 19:48
  2. Punto II 1,9 JTD - ocena sprzęgła i dwumasy
    Napisany przez booboss na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-03-2017, 10:58
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-03-2017, 08:44
  4. Po wymianie, dwumasy, problem, z odpalaniem, dziwny dźwięk, bravo ,JTD
    Napisany przez cinek2439 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-03-2016, 14:35
  5. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 02-12-2015, 19:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wymiana-dwumasy-35853

croma dwumasa

Fiat Bravo 1.9 wymiana dwumasy cena

wymiana dwumasy sedici

fiat croma dwumasa

wymiana dwunastu

Wymiana dwumasy croma instrukcje

samodzielna wymiana swumasy.com

wymiana sprzegla croma koszt

wymiana sprzegla i dwumasy fiat ducato

ile kosztuje wymiana dwumasy fiat ducato 3.0

jak dokrecic dwumase grande pubto

dwumasa 1.6 mjet forum

bravo dwumasa

co ile wymiana dwumasu w fiat croma

fiat croma 1.9 multijet diesel dwumas

dwumasa croma

dwumasa cena

croma 1.9 jtd dwumasa

dwumasa Croma 2

fiat croma dwumasa forum

fiat bravo wymiana dwumasy ile kosztuje forum

moment dokrecania dwumasy 1.9 jtd

Dwumasa sprzeglo wymiana

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl