Maxi ma rację. Uszczelniacze kosztują grosze w porownaniu do calosci kwoty wymiany dwumasy i sprzęgła.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Maxi ma rację. Uszczelniacze kosztują grosze w porownaniu do calosci kwoty wymiany dwumasy i sprzęgła.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Polecam wymianę uszczelniaczy pół osi (obu) oraz wału korbowego. Do tego oczywiście od razu świeżutki olej do skrzyni. Ja jeszcze profilaktycznie ściągnąłem miskę olejowy i ją wymyłem, chociaż nie jest to konieczne
Panowie, jakieś wieści co do wymienianych dwumasów i sprzęgieł?
U mnie 291 tys na budziku (dołożylem jeszcze 50) na dwumasie z którym kupiłem auto, ale to chyba końcówka, dziwnie wibruje przy 70km/h przyspieszając z czwartego biegu.
Jest to takie jakby telepanie poprzeczne, w sumie bieg (3,4,5 najmocniej na 4) nie jest tak istotny jak predkosc (chec przyspieszenia) pomiedzy 60-80km/h. Po odpuszczeniu gazu ustaje. Objaw jakby niedokreconego kola. Inne predkosci sa ok.
Jakis pomysl na kontrole tych polosi? Jak to sprawdzic?
Poszukaj tematu o polosiach. Objawy bardzo podobne, zresztą tez tak miałem przy wymianie dwumasy założyłem tez polosie i już nie buja.
Zawsze przypominam... kupić: benzynę ekstrakcyjną do umycia, opaski zaciskowe, smar ( np. https://regeneratory.pl/smary/19-xad...ow-125ml-.html ) i wymienić zanim dojdzie do zużycia przegubów...
To kosztuje kilkadziesiąt zł i z dwie godziny pracy a nie kilka tys zł.. !!!
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Witka!
Chyba czeka mnie wymiana koła zamachowego ale zanim zabiorę się za temat chciałbym zasięgnąć waszej opinii i podzielić się objawami.
Objawy które są u mnie to przede wszystkim:
- hałas z grubsza zależny od prędkości obrotowej silnika, słyszalny głownie od prędkości ok 1500 obrotów w górę, przypomina on głuche tarcie, ocieranie metal o metal, trochę coś w stylu dźwięku skończonych kloców hamulcowych, generalnie jadąc ze stałą prędkością słychać ten dźwięk, ale szczególnie słyszalny jest przy zmianie biegu np z 3 na 4 kiedy obroty się zmniejszają (na 100% nie są to hałasy ze skrzyni ponieważ ta przeszła generalny remont ok 2-3 miesiące temu)
- przy odpalaniu oraz gaszeniu zatrzęsie budą aczkolwiek może to być tylko moje subiektywne uczucie, nie mam porównania z inną Cromą, ogólnie wydaje mi się ze tak samo zatrzęsie w moim drugim aucie ( Megane 2 1,5 dci lecz tam jest sztywne koło zamachowe, dlatego porównanie może wprowadzać w błąd)
- przy gaszeniu silnika bez wciśniętego sprzęgła po zgaszeniu słychać jakby 2-3 takie stuki, cyknięcia, jeśli gaszę z wciśniętym sprzęgłem to tych stuków nie ma
Nie odczuwam charakterystycznego mrowienia na pedale sprzęgła podczas jazdy, robiłem kilka razy "test" na 3,4,5 i 6 biegu, każdy bieg - prędkość obrotowa od 1000 rpm i pełen but i generalnie dał radę przyśpieszył nie trzęsło budą, choć wczoraj udało mi się wywołać szarpanie nie pamiętam dokładnie ale chyba na 5 biegu doszedł do 1500 rpm i zaczął szarpać dość mocno i nie mógł się wkręcić wyżej... dlatego zastanawiam się czy to już objawy padającej dwumasy czy coś innego...
PS. Naprawiając skrzynię mechanik dał do sprawdzenia owe koło i stwierdził że jest ok chociaż była już regenerowana i dlatego może dawać takie dźwięki ( tarcie wyżej opisane ). Jeśli macie chwilę to podzielcie się swoimi doświadczeniami
Dwu mas słychać ewidentnie z lewego nadkola. Dźwięk jest jak stukanie trochę nie regularnie. Mi w czasie jazdy zaczął już dziwnie łomotać dojazdzajac do skrzyżowania. Na niskich obrotach i wysokim biegu dlawil się i obroty zaczynały falowac, w sumie po wymianie koła zamachowego objaw dalej występuje. Przy gaszeniu pojawiał się odgłos jakbyś pustą butelkę wrzucił do kraty piwa.
Tak to mniej więcej wyglądało. Nie wiem czy zrobiłem dobrze wymieniając, niektórzy jeżdżą aż się całkowicie rozpadnie.
Pozdrawiam
Dzień dobry,
Czy możecie polecić dobrego mechanika na Śląsku? Okolice Dąbrowy Górniczej? Przeczytałem cały wątek i chyba muszę się upewnić czy moje drgania to aby nie dwumasa.
Podepne się
U mnie problem z 4 biegiem mianowicie nie wskakuje na swoje miejsce i albo wyskakuje albo zgrzyta . Drugi problem to hałas stykanie chrobotanie na wciśniętym sprzęgle. Bez sprzęgła cisza.
Będę zwalał skrzynie i wymieniał komplet sprzęgła z dwumasa ale co z tym 4 biegiem. Szukać problemu w skrzyni i oddawać ja do regeneracji czy raczej to wina dwunastu ?
Cześć kolego wisnia0709 na wciśniętym sprzęgle jak hałasuje to na 100% łożysko oporowe kończy żywotność,odnośnie 4 biegu to szukałbym przyczyny w samej skrzyni biegów i oddał do naprawy.
Być może synchronizator 4 biegu już się zużył...
trochę mi się opóźniła wymiana ale mam już skrzynie wyjętą. Samo łożysko oporowe nie wygląda źle hałas był z koła dwumasowego bo ono jest w tragicznym stanie i myślę ze to właśnie od koła posypał się 4 bieg skrzyni, także nie polecam czekać z wymiana
Komplet sprzęgła z kołem, uszczelniaczami itd czeka już na montaż, skrzynia u mechanika remontuje się.
Wibracje z silnika nie amortyzowane przez koło 2-masowe na pewno przyczyniły się do awarii skrzyni. Jakie koszty?
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje