Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 67
Like Tree8lubi to!

Temat: Wentylator dmuchawy od A do Z  

  1. #46
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,491
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    W moim przypadku smarowanie pomogło. Nastała bloga cisza, świerszcza nie słychać
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2019
    Skąd
    na grochowskim rejonie
    Postów
    15
    Auto
    Croma 1.9 jtd 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    W moim przypadku smarowanie pomogło. Nastała bloga cisza, świerszcza nie słychać
    Bob, jak to zrobiłeś? Demontowałeś dmuchawę? Jakiego smaru użyłeś?
    U mnie poszedł opornik, pewnie właśnie przez tarcie. Dmuchawa kręci tylko na najwyższej prędkości, ale z takimi hałasami, że można oszaleć.

  4. #48
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,491
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Wszystko masz opisane w tym temacie użyłem do smarowania Rusolventu, co prawda jest to odrdzewiacz ale pomogło.
    Cromoslav lubi to.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cześć , Mnie też dopadła przygoda z wentylatorem. Dźwięk się zwiększa gdy zwiększam siłę nawiewu. Czy ten dźwięk głośnej pracy jest taki sam jak u was? Dźwięk idzie na 100% z wentylatora. Jest sens się bawić w jego rozbieranie i rzeźbienie czy zamawiać nowy? Podczas jazdy z włączoną klima można dostać pierdolca
    https://www.youtube.com/watch?v=m-U1b7G3F_Y

    https://www.youtube.com/watch?v=nX6bRmibeII

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2016
    Skąd
    Mysłakowice z widokiem na Śnieżkę
    Wiek
    54
    Postów
    180
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 kM
    Rocznik
    2009
    Zastosowałem się do Twoich porad,dodatkowo zrobiłem 2 x taki cykl,odrdzewiacz w sprayu i 5 minut pracy wentylatora i na koniec biały smar do łożysk.... i jest cichutko.Samo wyciąganie wentylatora to niezła gimnastyka.

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2016
    Skąd
    Mysłakowice z widokiem na Śnieżkę
    Wiek
    54
    Postów
    180
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 kM
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał kubus1 Zobacz post
    Zastosowałem się do Twoich porad,dodatkowo zrobiłem 2 x taki cykl,odrdzewiacz w sprayu i 5 minut pracy wentylatora i na koniec biały smar do łożysk.... i jest cichutko.Samo wyciąganie wentylatora to niezła gimnastyka.
    Temat niestety powrócił ,łożyska hałasują,czy jest możliwa ich wymiana,czy zna może ktoś ich rozmiary. Na aukcjach są wentylatory nowe w cenie około 200 pln, trochę szkoda kasy.

  8. #52
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał kubus1 Zobacz post
    Temat niestety powrócił ,łożyska hałasują,czy jest możliwa ich wymiana,czy zna może ktoś ich rozmiary. Na aukcjach są wentylatory nowe w cenie około 200 pln, trochę szkoda kasy.
    Miom zdaniem jest sens się bawić w rozebranie, wyczyszczenie i przede wszystkim w jedną, podstawową sprawę - nawiercenie małego otworka od dołu obudowy, służącego do odprowadzania wody z "gniazda" dolnego łożyska ślizgowego. Brak takiego odpływu to podstawowa przyczyna zapiekania się wirnika wentylatora z powodu korozji. Druga sprawa - użycie odpowiedniego smaru do nasmarowania łożysk ślizgowych wirnika.

  9. #53
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Podstawa to profilaktyka czyli nie dopuszczenie żeby woda dostała się do wentylatora. wystarczy raz na jakiś czas sprawdzić i ewentualnie wyczyścić odpływy znajdujące się w podszybiu. Zatkane odpływy powodują że woda wlewa się się przez filtr kabinowy do wentylatora co powoduję degradację łożyska.

  10. #54
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2018
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    28
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150km
    Rocznik
    2006
    Wg mnie smarowanie nie ma sensu. Ja już dwa razy rozbierałem silniczek, czyściłem papierem ściernym ośkę i tulejki, które się zacierały pod wpływem wilgoci, smarowałem itd. Za 2 miesiące znowu to samo. Chodzi o to, że łożyska i ośka muszą mieć idealnie równą powierzchnię, w przeciwnym razie znowu się zatrą, ręcznie niewykonalne. Zamówiłem dmuchawę firmy "noname" na alledrogo za 200 złotych i już rok spokój. Proponuję też sprawdzić wężyk odpływowy podszybia od strony pasażera. Pod wycieraczką na plastikowej obudowie widać otwór. Jak ściągnie się obudowę filtra kabinowego to powinien od spodu wychodzić wężyk, który wchodzi w otwór odpływowy od strony pasażera. Jeśli tego wężyka nie ma, to woda spływająca z szyby podczas deszczu ślicznie nam się leje prosto na filtr kabinowy. U mnie właśnie to było powodem awarii. Profilaktycznie zrobiłem też otwór w obudowie wentylatora od spodu. Aha i jeszcze jedna uwaga, u mnie za chiny nie podchodzi żadna inna plastikowa obudowa tylko ta, która była zamontowana oryginalnie. Jak kupiłem nową dmuchawę to musiałem wyciągnąć wiatrak i przełożyć go do starej, a nową zatrzymałem w razie gwarancji.

    PS. link do dmuchawy którą mam założoną https://allegro.pl/oferta/dmuchawa-n...num-7903864668 .
    Ostatnio edytowane przez Tuleja96 ; 21-12-2020 o 17:10

  11. #55
    WWR
    WWR jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2020
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Przeczytałem wątek. I mam pytania odnośnie kwestii wentylatora. Kilka tygodni temu zaczął popiskiwać, potem przestał. Ostatnio znowu zaczął piskać. A dziś w ogóle przestał działać. Zakładam, że awarii uległ silnik dmuchawy. I tu pojawiają się moje pytania. Czy dmuchawa jest jeszcze do uruchomienia, czy szlag ją trafił już na dobre? Jeśli wentylator jest do wymiany, to czy trzeba wymieniać całą dmuchawę, czy da się wymienić sam silnik. I po trzecie, najważniejsze, gdzie fizycznie się mieści ta dmuchawa i jak się do niej dobrać?
    Ostatnio edytowane przez WWR ; 20-01-2021 o 23:52

  12. #56
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał WWR Zobacz post
    Przeczytałem wątek. I mam pytania odnośnie kwestii wentylatora. Kilka tygodni temu zaczął popiskiwać, potem przestał. Ostatnio znowu zaczął piskać. A dziś w ogóle przestał działać. Zakładam, że awarii uległ silnik dmuchawy. I tu pojawiają się moje pytania. Czy dmuchawa jest jeszcze do uruchomienia, czy szlag ją trafił już na dobre? Jeśli wentylator jest do wymiany, to czy trzeba wymieniać całą dmuchawę, czy da się wymienić cały silnik. I po trzecie, najważniejsze, gdzie fizycznie się mieści ta dmuchawa i jak się do niej dobrać?
    Prawdopodobnie przepalił się rezystor dmuchawy. Ale zanim zaczniesz kopać, sprawdź pro forma bezpiecznik dmuchawy.
    Sama dmuchawa znajduje się za schowkiem w desce rozdzielczej, nad nogami pasażera. Wyłączasz poduszkę powietrzną pasażera (otwórz przednie prawe drzwi i z boku deski rozdzielczej zobaczysz kluczykowy wyłącznik airbaga pasażera), demontujesz tzw. dyfuzor (jesli go masz), ktory jest przykręcony na dwa wkręty w schowku, demontujesz schowek nad nogami pasażera i Twoim oczom ukaże się dmuchawa/wentylator. Dmuchawę demontuje się go "pioruńsko" ciężko, na leżąco. Przykręcona jest na kilka (nie pamiętam, chyba na osiem) wkrętów, odpinasz kostkę albo dwie kostki połączeń elektrycznych i masz dmuchawę wymontowaną. Do demontażu warto zaopatrzyć się w latarkę, lusterko warsztatowe oraz przede wszystkim krótki śrubokręt z nasadkami typu torx (rozmiaru nie pamietam), ponieważ tylne wkręty (te od strony grodzi) odkręcisz tylko krótkim śrubokrętem - najlepszy będzie taki z grzechotką, typu prawo/lewo.

    Do demontażu trzeba się połozyć na progu auta, więc próg wyściel sobie jakimś grubym kocem, aby było bardziej miękko.
    WWR lubi to.

  13. #57
    WWR
    WWR jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2020
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Rezystor chyba się nie przepalił, bo wentylator ożył i pracuje. Poćwierkuje tylko.

    Więc problem chyba tylko w blokującym się silniczku?

  14. #58
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał WWR Zobacz post
    Rezystor chyba się nie przepalił, bo wentylator ożył i pracuje. Poćwierkuje tylko.

    Więc problem chyba tylko w blokującym się silniczku?
    tak, musisz nasmarować łożyska silnika

  15. #59
    WWR
    WWR jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2020
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Mam kolejny problem z wentylatorem.
    Działa, ale załącza się z dużym opóźnieniem.
    Przy włączeniu na panelu trybu odmrażania szyby, na wyświetlaczu są pokazane minimalne obroty. a wentylator nie pracuje.
    Po kilku minutach, na wyświetlaczu obroty rosną, a wentylator nadal nie wchodzi na obroty.
    Manualne podkręcanie obrotów też nie pomaga.
    Dopiero po około 10 minutach wszystko zaczyna działać, jak należy.
    Podejrzewam, że problem nie leży w wentylatorze.
    To problem z panelem klimatyzacji?

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2020
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    107
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2007
    Być może problem leży w sterowniku wentylatorów.


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wiatrak dmuchawy nie działa
    Napisany przez jacol1826 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-02-2014, 17:43
  2. silnik dmuchawy
    Napisany przez fafner na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 28-01-2013, 21:32
  3. opornik dmuchawy
    Napisany przez miki605 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-10-2012, 13:20
  4. Rezystor dmuchawy
    Napisany przez Hrupek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-04-2011, 21:55
  5. [ogrzewanie] Awaria dmuchawy
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 17-12-2010, 21:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wentylator-dmuchawy-od-do-z-28334

fiat nasmarowanie dmuchawycroma wentylator nawiewuGdzie jest wentylator nawiewu Fiat Croma fiat Croma wymiana dmuchawydemontaz dmuchawy fiat cromademontaz wentylatora cromafiat croma demontaz nawiewu croma gdzie jest wentylator nawiewucroma zatarty silnik nawiewuile kosztuje naprawa dmuchawy w samochodzie Croma fiat croma wentykatornaprawa dmuchawy nadmuch fiat croma fiat evo wentylator dmuchawyfiat croma nie dziala nawiewjak wyjac dmuchawe cromacroma wentylator pozno sie wlaczacroma elektronika dmuchawywentylator cromajak wymontowac dmuchawe powietrz w fiacie croma II

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl