Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Posty od 61 do 66 z 66
Like Tree6lubi to!

Temat: Wentylator dmuchawy od A do Z  

  1. #61
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    @WWR

    U Ciebie prawdopodobnie problem lezy w dużych oporach wentylatora, na łożyskach. Z tego, co pisałeś wcześniej, nie uruchamiał się, a jak zaczął - to ćwierka, popiskuje. Musisz go rozebrać i nasmarować. Miałem podobnie jak Ty. Po rozebraniu, wyczyszczeniu i nasmarowaniu łożysk - problem zniknął. Aha - i dobrze jest, w korpusie silnika, od dołu, nawiercić mały otworek, aby woda była odprowadzana i nie stala w gnieździe łozyska silniczka dmuchawy. Powodzenia.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    WWR
    WWR jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2020
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Już go rozbierałem, czyściłem i smarowałem. Teraz wentylator pracuje cicho.
    Problem jest z tym opóźnieniem.

  4. #63
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2016
    Skąd
    ślunsk
    Postów
    11
    Auto
    fiat croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    U mnie problem niedziałającej dmuchawy wystąpiły również. Po rozebraniu okazało się że rzeczywiście silnik ciężko się kręci i cały jest zasyfiony. Po dokładnym wyczyszczeniu łożysk zamontowałem go z powrotem, lecz po kilku dniach znów przestał pracować. Doraźnie pomagało lekkie kopnięcie obudowy przez pasażera, lecz po tygodniu silnik w ogóle przestał pracować. Wyciągnąłem go znowu i podpiąłem omomierz. Pokazało zero omów. Z ciekawości zajrzałem do szczotek, te zapiekły się w kanale i nie dotykały komutatora. Po dokładnym wyczyszczeniu kanału i szczotek z tego syfu szczotki zaczęły luźno chodzić i silnik ożył Dlatego proponuję też wszystkim, którzy mają podobne problemy, odkręcenie najpierw sterownika z obudowy i sprawdzenie czy na silniku jest jakiś opór. Nie trzeba do tego demontować całego nawiewu.
    Ostatnio edytowane przez waletko ; 19-01-2024 o 23:04 Powód: Literówka

  5. #64
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Prościej jest włączyć obieg powietrza z zewnątrz na klimatroniku a następnie po około 10 sekundach gdy klapa się otworzy wyłączyć zapłon i od strony silnika/podszybia/filtra przeciw-pyłkowego po jego wcześniejszym zdemontowaniu sprawdzić stan wentylatora i opory jakie generuje.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #65
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Prościej jest ... ... sprawdzić stan wentylatora i opory jakie generuje.
    Koledze "waletko" chodziło o opór elektryczny czyli rezystancję jaką ma silnik wentylatora, ponieważ unieruchomiona szczotka nie dotyka komutatora to rezystancja obwodu silnika jest bardzo wysoka (przerwa w obwodzie), a nie o fizyczny opór z jakim się kręci wirnik.

  7. #66
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał zabezp Zobacz post
    Koledze "waletko" chodziło o opór elektryczny czyli rezystancję jaką ma silnik wentylatora, ponieważ unieruchomiona szczotka nie dotyka komutatora to rezystancja obwodu silnika jest bardzo wysoka (przerwa w obwodzie), a nie o fizyczny opór z jakim się kręci wirnik.
    No tak to wiele zmienia
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 23-01-2024 o 08:27
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345

Podobne tematy

  1. Wiatrak dmuchawy nie działa
    Napisany przez jacol1826 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-02-2014, 16:43
  2. silnik dmuchawy
    Napisany przez fafner na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 28-01-2013, 20:32
  3. opornik dmuchawy
    Napisany przez miki605 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-10-2012, 12:20
  4. Rezystor dmuchawy
    Napisany przez Hrupek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-04-2011, 20:55
  5. [ogrzewanie] Awaria dmuchawy
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 17-12-2010, 20:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wentylator-dmuchawy-od-do-z-28334

fiat nasmarowanie dmuchawycroma wentylator nawiewuGdzie jest wentylator nawiewu Fiat Croma fiat Croma wymiana dmuchawydemontaz dmuchawy fiat cromademontaz wentylatora cromafiat croma demontaz nawiewu croma gdzie jest wentylator nawiewucroma zatarty silnik nawiewuile kosztuje naprawa dmuchawy w samochodzie Croma fiat croma wentykatornaprawa dmuchawy nadmuch fiat croma fiat evo wentylator dmuchawyfiat croma nie dziala nawiewjak wyjac dmuchawe cromacroma wentylator pozno sie wlaczacroma elektronika dmuchawywentylator cromajak wymontowac dmuchawe powietrz w fiacie croma II

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl