A co to za szarpanie i w jakim zakresie obrotów?
Masz EGR, czy przy okazji tych "tjuningów" był wywalony?
Jeśli masz egr, i szarpie mniej więcej w okolicy 1200-1800 obrotów na wyższych biegach to raczej stawiałbym na egr - nieszczelny (nie domykający się) puszcza za dużo spalin do kolektora, które to "duszą" silnik. Tzw "przeładowanie" turbo ( a ściślej mówiąc trochę wyższe zmierzone ciśnienie doładowania niż ciśnienie oczekiwane na wykresie z MES) może być wywołąne właśnie za dużą ilością spalin... ale to nie będzie 50%, i jest widoczne na wykresie przede wszystkim na niskich obrotach (nawet biegu jałowym egr powinien być wtedy prawie zamknięty, ale jeśli jest zasyfiony - nie domyka się i puszcza ). NIe wiem jak w wersji 120KM, ale w wersji 150KM ten efekt jest dobrze znany, i likwiduje siego specjalną uszczelką-przesłoną z otworami, które to Ograniczają liczbę spalin dostających się do dolotu. Może ktoś potwierdzić że tak samo to działa w 120KM (albo zaprzeczyc?). Jeśli w obu wersjach działa to ak samo, a szarpanie jest w ww zakresie obrotów, to zacząłbym od tej uszczelki.
Druga kwerstia - turbo. Jak już napisano-nie należy od razu wierzyć mechanikom. Olej za turbo to nic takiego, zależy ile go tam jest (turbina zapocona może być, ale olej nie powinien być widoczny po zdjęciu przewodów. NIe sposób tego ocenić po opisie.
Zdaje sie że w 120KM jet jednak turbina ze zmienną geometrią (nawet marea w roku 2001 w wersji 110KM już miała zmienną geometrię, więc nie sądzę by lata później fiat jeszcze stosował stałą geometrię), a wtedy kierownice faktycznie mogą się zapieć. Jak ty jeździsz tym autem? "emerycko" (zmieniając biegi max przy 3000rpm), czy jednak lubisz pociągnąć obroty pod 4000-4500? Jeśłi to pierwsze - szanse na zapieczone kierownice rosną.
Jeśli masz w pobliżu autostradę albo S-kę, zrób prosty test (ale gdy już będziesz miał kabel ELM i MES). Podepnij wszystko, ustaw MES w tryb logowania danych, wyjedź na A lub S w porze małego ruchu, i gdy nie będziesz miał nic przed sobą (ani za bardzo za dobą) zmniejsz prędkość tak do ok 60km/h, a następnie 4-ty bieg i ruuuuura z gazem w podłodze, mniej więcej do 4500rpm. A potem zapodaj logi - to wyjaśni jak działa układ sterowania ciśnienia. Możliwe też że wywali błąd - wtedy zapodaj jego numer, i skasuj sobie go (bo nie sposób z nim jeździć - przestawia silnik w tryb awaryjny)
Kolego Pezet muszę Cię poprawić. Nie chodzi o sterowanie łopatkami wirnika. Wirnik turbiny odśrodkowej to monolityczny odlew z łopatkami (połączony wałkiem z odlewaną sprężarką odśrodkową). Steruje się ruchomymi łopatkami rozmieszczonymi na obwodzie w środku obudowy turbiny.
Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 15-02-2016 o 01:34
Zgadza się - sprawdziłem po numerze części od swojego modelu: 55205474 lub Garret 1749v - jest na YT kilka filmików z czyszczenia - właśnie - wieńca kierowniczego.
Tak więc w silnikach 1,9 8V 120KM jest turbina o zmiennej geometrii wieńca kierowniczego - oznaczanego także VNT (Variable Geometry Turbocharger).
Tak na marginesie: spójrzcie na cenę nowego turbo - https://www.fiat-autoparts.com/pl/ka...C4%87/55205474
Jak już ostatnio pisałem, lepiej nie kupować turbo w sieci Fiat... TURBOSPRĘŻARKA ASTRA ZAFIRA VECTRA SIGNUM 1.9 CDTI (5979624650) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Heja wszystkim!
Auto odebrałem od mechanika. Egr zaślepiony-niby poprawa odrobinkę jest ale nie powalająca. Auto szarpnie od czasu do czasu jeszcze. Turbina wg niego się poci ale jeszcze nie ma co wymieniać. Podobno był olej w niewielkiej ilości w rurze do intercoolera. Myślę, że od 8 lat nikt tam nie zaglądał więc ma prawo coś oleju się pojawić. Czy się mylę? Kabelki kupiłem dzisiaj przyszły jutro podepnę i popatrzę na parametry pracy silnika. Wg mechanika jest różnica w podawaniu paliwa przez wtryski. Ale to nie jest przyczyną szarpania wg mnie. No coż trzeba jeździć dalej. W planach teraz regeneracja M32 czyli 2,5k zł w plecy.
A czemu chcesz robić M32? Coś się dzieje (poza tym szarpaniem) czy też "profilaktycznie"?
Kolejny krok to sprawdzenie ciśnienia doładowania - do porównania zmierzone i oczekiwane ciśnienie doładowania w trakcie jazdy podczas przyspieszania na 4-ty biegu (zapieczone kierownice turbo mogą dawać szarpanie - ale to inne szarpanie (tak jakby zmieniała się wartość momentu obrotowego)
A co do dawki paliwa - zobaczysz po podpięciu kabli i MES, czy dawka oczekiwana i zmierzona różnią sie...
Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 16-02-2016 o 16:25
M 32 do zrobienia ponieważ podczas gwałtownego ruszenia wypina 1-wszy bieg a kiedy ruszam delikatnie cofa tylko drążek w stronę kierowcy. Stąd pomysł żeby może regenerować już. Może lepiej nie czekać aż całkowicie się rozpadnie? Mes mam już zainstalowany i zarejestrowany. Teraz tylko pytanie jak sprawdzić to wszystko? Jeszcze nie podpinałem kabla w aucie. Na razie przygotowuje lapka.
System Windows nie może zweryfikować podpisu cyfrowego sterowników wymaganych dla tego urządzenia. Niedawna zmiana sprzętu lub oprogramowania mogła doprowadzić do instalacji pliku, który jest niepoprawnie podpisany lub uszkodzony albo może być złośliwym oprogramowaniem z nieznanego źródła. (Kod 52) i dupa nie mogę zainstalować kabla na netbooku. Ktoś miał podobny problem?
Jaki kupiłeś kabel? Viaken czy jakiś inny? Jaki masz system operacyjny, może win 10 start?
Win 7 kabel viaken. Poradzilem juz sobie tylko w menadzerze urządzeń wyświetla mi go jako serial usb port com3 a nie no elm 327 itp.
Witam, polecam tego kolegę znam go z autokącika, robiłem u niego stilo i AR156...podjedz do niego do Ożarowa sprawdzi Ci wszystko co i jak i na pewno nie będzie wciskał kitu itd. Pozdrawiam
ZibiSoft - Oferta
Udało sie. Polaczylem sie ale poszlo to opornie. Po podłączeniu myślałem ze kabel powinien swiecic światłem ciągłym a nie od czasu do czasu blysnac. Zauważyłem juz ze cos jest nie tak bo odometer pokazuje mi 11800 km a mam przejechane 17700 dziwne. Moze odczyt jest zaklamany? Jutro będę patrzył. Kurczę język mi zmienilo po podłączeniu na ang w Multi. RafalWawa które parametry zaznaczyć w Multi? Fuel injection? I pytanie nr 2 czy podlaczenie kompa i zapalenie silnika nic nie zrobi zlego? I jak te parametry rejestrować wiskam zakladke parametry wybieram z listy te które mnie interesują i co dalej?