Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 63
Like Tree2lubi to!

Temat: Szarpanie=turbina do regeneracji.  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał zabezp Zobacz post
    Croma 120 KM 8V ma turbo o stałej geometri
    Ten silnik ma turbo ze zmienną geometrią, jest grucha sterowana podciśnieniowo...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    A co to za szarpanie i w jakim zakresie obrotów?
    Masz EGR, czy przy okazji tych "tjuningów" był wywalony?
    Jeśli masz egr, i szarpie mniej więcej w okolicy 1200-1800 obrotów na wyższych biegach to raczej stawiałbym na egr - nieszczelny (nie domykający się) puszcza za dużo spalin do kolektora, które to "duszą" silnik. Tzw "przeładowanie" turbo ( a ściślej mówiąc trochę wyższe zmierzone ciśnienie doładowania niż ciśnienie oczekiwane na wykresie z MES) może być wywołąne właśnie za dużą ilością spalin... ale to nie będzie 50%, i jest widoczne na wykresie przede wszystkim na niskich obrotach (nawet biegu jałowym egr powinien być wtedy prawie zamknięty, ale jeśli jest zasyfiony - nie domyka się i puszcza ). NIe wiem jak w wersji 120KM, ale w wersji 150KM ten efekt jest dobrze znany, i likwiduje siego specjalną uszczelką-przesłoną z otworami, które to Ograniczają liczbę spalin dostających się do dolotu. Może ktoś potwierdzić że tak samo to działa w 120KM (albo zaprzeczyc?). Jeśli w obu wersjach działa to ak samo, a szarpanie jest w ww zakresie obrotów, to zacząłbym od tej uszczelki.
    Druga kwerstia - turbo. Jak już napisano-nie należy od razu wierzyć mechanikom. Olej za turbo to nic takiego, zależy ile go tam jest (turbina zapocona może być, ale olej nie powinien być widoczny po zdjęciu przewodów. NIe sposób tego ocenić po opisie.
    Zdaje sie że w 120KM jet jednak turbina ze zmienną geometrią (nawet marea w roku 2001 w wersji 110KM już miała zmienną geometrię, więc nie sądzę by lata później fiat jeszcze stosował stałą geometrię), a wtedy kierownice faktycznie mogą się zapieć. Jak ty jeździsz tym autem? "emerycko" (zmieniając biegi max przy 3000rpm), czy jednak lubisz pociągnąć obroty pod 4000-4500? Jeśłi to pierwsze - szanse na zapieczone kierownice rosną.
    Jeśli masz w pobliżu autostradę albo S-kę, zrób prosty test (ale gdy już będziesz miał kabel ELM i MES). Podepnij wszystko, ustaw MES w tryb logowania danych, wyjedź na A lub S w porze małego ruchu, i gdy nie będziesz miał nic przed sobą (ani za bardzo za dobą) zmniejsz prędkość tak do ok 60km/h, a następnie 4-ty bieg i ruuuuura z gazem w podłodze, mniej więcej do 4500rpm. A potem zapodaj logi - to wyjaśni jak działa układ sterowania ciśnienia. Możliwe też że wywali błąd - wtedy zapodaj jego numer, i skasuj sobie go (bo nie sposób z nim jeździć - przestawia silnik w tryb awaryjny)

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Kolego Pezet muszę Cię poprawić. Nie chodzi o sterowanie łopatkami wirnika. Wirnik turbiny odśrodkowej to monolityczny odlew z łopatkami (połączony wałkiem z odlewaną sprężarką odśrodkową). Steruje się ruchomymi łopatkami rozmieszczonymi na obwodzie w środku obudowy turbiny.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Kolego Pezet muszę Cię poprawić. Nie chodzi o sterowanie łopatkami wirnika. Wirnik turbiny odśrodkowej to monolityczny odlew z łopatkami (połączony wałkiem z odlewaną sprężarką odśrodkową). Steruje się ruchomymi łopatkami rozmieszczonymi na obwodzie w środku obudowy turbiny.
    Może złe się wyraziłem, ale chodziło mi właśnie o to że wewnatrz turbiny wokół wirnika są łopatki od przepływu spalin które regulują prędkość sprężarki która jest monolityicznie osadzona na jednym walku.
    W każdym razie o tym samym myślałem co ty...
    Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 15-02-2016 o 01:34

  6. #20
    SAR37
    Guest
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    Ten silnik ma turbo ze zmienną geometrią, jest grucha sterowana podciśnieniowo...
    Zgadza się - sprawdziłem po numerze części od swojego modelu: 55205474 lub Garret 1749v - jest na YT kilka filmików z czyszczenia - właśnie - wieńca kierowniczego.
    Tak więc w silnikach 1,9 8V 120KM jest turbina o zmiennej geometrii wieńca kierowniczego - oznaczanego także VNT (Variable Geometry Turbocharger).
    Tak na marginesie: spójrzcie na cenę nowego turbo - https://www.fiat-autoparts.com/pl/ka...C4%87/55205474

  7. #21
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    51
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Jak już ostatnio pisałem, lepiej nie kupować turbo w sieci Fiat... TURBOSPRĘŻARKA ASTRA ZAFIRA VECTRA SIGNUM 1.9 CDTI (5979624650) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

    pzdr
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    110
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Heja wszystkim!
    Auto odebrałem od mechanika. Egr zaślepiony-niby poprawa odrobinkę jest ale nie powalająca. Auto szarpnie od czasu do czasu jeszcze. Turbina wg niego się poci ale jeszcze nie ma co wymieniać. Podobno był olej w niewielkiej ilości w rurze do intercoolera. Myślę, że od 8 lat nikt tam nie zaglądał więc ma prawo coś oleju się pojawić. Czy się mylę? Kabelki kupiłem dzisiaj przyszły jutro podepnę i popatrzę na parametry pracy silnika. Wg mechanika jest różnica w podawaniu paliwa przez wtryski. Ale to nie jest przyczyną szarpania wg mnie. No coż trzeba jeździć dalej. W planach teraz regeneracja M32 czyli 2,5k zł w plecy.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    A czemu chcesz robić M32? Coś się dzieje (poza tym szarpaniem) czy też "profilaktycznie"?

    Kolejny krok to sprawdzenie ciśnienia doładowania - do porównania zmierzone i oczekiwane ciśnienie doładowania w trakcie jazdy podczas przyspieszania na 4-ty biegu (zapieczone kierownice turbo mogą dawać szarpanie - ale to inne szarpanie (tak jakby zmieniała się wartość momentu obrotowego)

    A co do dawki paliwa - zobaczysz po podpięciu kabli i MES, czy dawka oczekiwana i zmierzona różnią sie...
    Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 16-02-2016 o 16:25

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    110
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    M 32 do zrobienia ponieważ podczas gwałtownego ruszenia wypina 1-wszy bieg a kiedy ruszam delikatnie cofa tylko drążek w stronę kierowcy. Stąd pomysł żeby może regenerować już. Może lepiej nie czekać aż całkowicie się rozpadnie? Mes mam już zainstalowany i zarejestrowany. Teraz tylko pytanie jak sprawdzić to wszystko? Jeszcze nie podpinałem kabla w aucie. Na razie przygotowuje lapka.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    A może zamiast oddawać skrzynię do naprawy, spróbuj najpierw wyregulować cięgna, może tam tkwi problem. Zawsze to taniej

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Tak na marginesie: spójrzcie na cenę nowego turbo - https://www.fiat-autoparts.com/pl/ka...C4%87/55205474
    Za tyle kasy to można już całą Cromkę kupić

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    110
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    System Windows nie może zweryfikować podpisu cyfrowego sterowników wymaganych dla tego urządzenia. Niedawna zmiana sprzętu lub oprogramowania mogła doprowadzić do instalacji pliku, który jest niepoprawnie podpisany lub uszkodzony albo może być złośliwym oprogramowaniem z nieznanego źródła. (Kod 52) i dupa nie mogę zainstalować kabla na netbooku. Ktoś miał podobny problem?

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Jaki kupiłeś kabel? Viaken czy jakiś inny? Jaki masz system operacyjny, może win 10 start?

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    110
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Win 7 kabel viaken. Poradzilem juz sobie tylko w menadzerze urządzeń wyświetla mi go jako serial usb port com3 a nie no elm 327 itp.

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2013
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    73
    Auto
    FIAT CROMA 2.4 MULTIJET
    Rocznik
    2010
    Witam, polecam tego kolegę znam go z autokącika, robiłem u niego stilo i AR156...podjedz do niego do Ożarowa sprawdzi Ci wszystko co i jak i na pewno nie będzie wciskał kitu itd. Pozdrawiam

    ZibiSoft - Oferta

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    110
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Udało sie. Polaczylem sie ale poszlo to opornie. Po podłączeniu myślałem ze kabel powinien swiecic światłem ciągłym a nie od czasu do czasu blysnac. Zauważyłem juz ze cos jest nie tak bo odometer pokazuje mi 11800 km a mam przejechane 17700 dziwne. Moze odczyt jest zaklamany? Jutro będę patrzył. Kurczę język mi zmienilo po podłączeniu na ang w Multi. RafalWawa które parametry zaznaczyć w Multi? Fuel injection? I pytanie nr 2 czy podlaczenie kompa i zapalenie silnika nic nie zrobi zlego? I jak te parametry rejestrować wiskam zakladke parametry wybieram z listy te które mnie interesują i co dalej?


 
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-09-2015, 20:46
  2. alternatory po regeneracji
    Napisany przez Mariusz_91 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-05-2014, 15:27
  3. Alternator po regeneracji, cały czas niskie napięcie
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-07-2013, 23:33
  4. czy to turbina?
    Napisany przez hubert222 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-03-2010, 15:46
  5. Turbina
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 20-07-2008, 21:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446szarpanie-turbina-do-regeneracji-316722

1.9cdti czasem szarpie po regeneracji turbiny szarpie autem turbina ford mondeo mk4 po regeneracji turbiny czasami szarpieturbina szarpiemultiair pada turbinamultiair szarpie uszkodzona turbina szarpanieprzeladowuje Szarpie cdti

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl