Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 12 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 169
Like Tree4lubi to!

Temat: Światła dzienne do Cromy...  

  1. #46
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie będę udowadniał, że DRLe to oszczędność bo faktycznie ciężko tu o niej mówić. Na pewno mniej zużywają się niektóre elementy auta. Najważniejsze jest jednak zużycie prądu. Dla osób robiących b. małe odległości (typu np. 3km) to w zimę takie światła umożliwiają bezproblemową eksploatację akumulatora. Znam przypadki, że ludzie musieli np. co tydzień doładowywać aku w zimę, po założeniu DRLi - nie muszą.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2013
    Skąd
    Jekaterynburg
    Postów
    47
    Auto
    Croma 1.9 16V MJTD
    Rocznik
    2006
    i tu się zgadzam z Panem kolegą byrrt. Jak dla mnie nie ma żadnych minusów jeśli chodzi o dziennę, a plusów bardzo dużo. BTW polecam artykuł z naszego portalu, również dodany przez byrrt:
    /Światła dzienne - kto na tym zarabia? :: Fiat Klub Polska
    I chociażby na przekór kolesiom z rządu polecam DRLy.
    zdrowia

  4. #48
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Jak nie ma minusów? Koszt założenia jest jednym, możliwość wpasowania w cromę nie mniejszym Przed liftem było łatwiej, wystarczyło wmajstrować zamiast przeciwmgielnych, po lifcie lipa. Nt potrzeby czy oszczędności można pisać elaboraty, każdy znajdzie argumenty na potwierdzenie swojego stanowiska. Przypomnę tylko słowa pewnego mojego profesora - małe kłamstwo, duże kłamstwo, statystyka Kiedyś się z tego śmiałem, teraz pracując w dziale analiz potwierdzam w 100%. Co kto chce, można udowodnić

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    44
    Postów
    67
    Auto
    Tipo 1.6 automat
    Rocznik
    2017
    Z ledami faktycznie na krótkich odcinkach może być zdrowsze dla aku, no ale z drugiej strony krótkie odcinki ogólnie autu nie służą. Ostatnimi czasy robię częściej trasy po ponad 200 km i widzę na podstawie dpf'a; na krótkich wypalanie co 300km a teraz co ok 900km. no ale nie będę już od tematu odbiegać

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2013
    Skąd
    Jekaterynburg
    Postów
    47
    Auto
    Croma 1.9 16V MJTD
    Rocznik
    2006
    Jaki koszt założenia? to jest proste jak budowa cepa, każdy zrobi to sobie sam(mówię o module do długich, czy tam do przeciwmgiełek).
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    każdy znajdzie argumenty na potwierdzenie swojego stanowiska
    a to jest święta prawda.

  7. #51
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał andrzej193 Zobacz post
    Jaki koszt założenia? to jest proste jak budowa cepa, każdy zrobi to sobie sam(.
    Pisałem o dziennych. Trochę elektryki, może demontaż zderzaka, jakieś kabelki, może końcówki trzeba przerobić/zarobić. Zgaduję, ale np w mojej pracy na kilkadziesiąt osób może znajdzie się z 4-5 co same grzebią w aucie. Reszta dzielnie daje zarobić okolicznym warsztatom. Dwudziestolatki przychodzące do nas do pracy gucio potrafią, a część z nich więcej spędza przed lustrem niż przy jakiejkolwiek pracy fizycznej... Metro coś tam... Trochę uogólniam, ale taki widzę trend kolejnego pokolenia.

  8. #52
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał andrzej193 Zobacz post
    Jaki koszt założenia? to jest proste jak budowa cepa, każdy zrobi to sobie sam(mówię o module do długich, czy tam do przeciwmgiełek
    To nie są żadne dzienne i za to powinno się (i na szczęście czasem tak właśnie się dzieje) zabierać dowody!
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #53
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał andrzej193 Zobacz post
    Powiem Ci tak: dla mnie jest to oszczędność akumulatora, alternatora, kloszy lamp, paliwa(znikome ilości) i wszystkich tych głupich żaróweczek, które świecą na kokpicie i dupie samochodu. Światła zawsze mam w pozycji wyłączonej, a po odpaleniu automatycznie zapalają mi się dzienne(czyli 30% mocy drogowych)
    A radio wlączasz?

  10. #54
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    44
    Postów
    67
    Auto
    Tipo 1.6 automat
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    A radio wlączasz?


    Można mnożyć rzeczy które w jakimś stopniu obciążają podzespoły w aucie. Można by książkę napisać. Bez przesady ludzicha...

  11. #55
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    A radio wlączasz?
    Mrożek cenie sobię Twoje posty ale takiego czegoś to nie pisz.. Ile pobiera radio a ile światła. Nie miałby DRLi to by jeździł na zwykłych, ma - to jeździ na nich. Ja już mówiłem DRLe mają zalety ale żadnej takiej, która by powalała na kolana i była (szczerze mówiąc) warta wydatku na nie. Tak czy inaczej ja zakładałem i jestem zadowolony..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #56
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Mrożek cenie sobię Twoje posty ale takiego czegoś to nie pisz.. Ile pobiera radio a ile światła. Nie miałby DRLi to by jeździł na zwykłych, ma - to jeździ na nich. Ja już mówiłem DRLe mają zalety ale żadnej takiej, która by powalała na kolana i była (szczerze mówiąc) warta wydatku na nie. Tak czy inaczej ja zakładałem i jestem zadowolony..
    To raczej sarkazm :-) Radio nawet 4x40W + ew. subwoofer.
    Światła mijania 2x55W + tył. Jeśli ktoś chce dbać o aku niech nie słucha radia zimą :-)

  13. #57
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Radio nawet 4x40W + ew. subwoofer.
    Światła mijania 2x55W + tył. Jeśli ktoś chce dbać o aku niech nie słucha radia zimą :-)
    Żeby radio pobierało 4x40W (160W) to by musiało iść na pełnej mocy z muzyką przypominającą jednostajny dźwięk i posiadać głośniki lub inne obciążenie które by tą moc odebrało.. Poza tym już pomijając -dla radia nie ma substytutu i no niestety jak chcemy posłuchać to nie ma nic innego co dałoby nam taką możliwość. Światła natomiast mają taki energooszczędny odpowiednik. Normalnie włączone radio na stacje i wkręcone na normalną głośność pobiera może z 20W (ale to max). Światła mijania dla ścisłości to nie tylko 2x55 bo z tyłu co najmniej 2x15 (czasem 2x21) + oświetlenie rejestracji + kilkanaście żarówek ew. diod w środku od podświetlania wszystkiego. Temat idzie w złą stronę bo nie chodzi o udowadnianie sobie czy to jest sens zakładać DRL czy nie. Jak ktoś chce to ma. Uważam, że np. moje auto wygląda lepiej, jest lepiej widoczne w dzień i nie niszczę sobie i tak już wyeksploatowanych świateł i instalacji. Jak komuś się to nie podoba to jeździ na mijania i już. Oszczędność prądu ma znaczenie tylko przy b. małych dystansach.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #58
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Pytanie z innej beczki, jakie macie ładowanie w swoich fiatach? Zima idzie, dziś sprawdzałem aku, wygląda na jeszcze oryginalny. Zanim podłączyłem go pod mikroprocesorowy prostownik (ma funkcje odsiarczania itd), sprawdziłem napięcie na zaciskach. Przy jałowych obrotach 13,95V, przy 2000 obrotów ok 14,05V.

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2012
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    107
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 MultiAir 140 KM S&S Blue maserati
    Rocznik
    2010
    Wynik miesci sie w granicach napiecia ladowania, spoko.

  16. #60
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    W skodzie taki wynik był na pograniczu cudu, udało się dopiero po wstawieniu kombinowanego regulatora napięcia i jak przelutowałem diody w altku. Gdzieś tutaj na forum widziałem jak ktoś chwalił się ładowaniem około 14,2V, dlatego zapytałem. Dzięki za info.
    acha prostownik wyłączył się po paru minutach pracy, tj przeszedł w podtrzymanie. On też nie miał zastrzeżeń do aku Fajne ustrojstwo, tylko drogie.


 
Strona 4 z 12 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. drone części do Cromy
    Napisany przez ffighter na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-04-2013, 12:42
  2. Światła dzienne - kto na tym zarabia?
    Napisany przez byrrt na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post: 21-11-2012, 09:25
  3. Zakup Cromy
    Napisany przez marrr na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-11-2012, 21:17
  4. Światła dzienne LED, a oszczędność paliwa
    Napisany przez seba_999 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 22-03-2012, 10:43
  5. Problem z migaczami, światłem przeciwmgielnym, światła stop
    Napisany przez bzzykus na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-01-2011, 12:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

swiatla dzienne fiat croma

croma dzienne

guregori74

Fiat Croma dzienne LED

fiat croma swiatla boczne

Fiat croma swiatla led

ledy do cromy

ledy do fiata cromy

adapter do jazdy dziennej croma

montaz dzienne croma

led fiat croma

fiat croma led

ledy do fiata croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl