Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 29 z 29
Like Tree1lubi to!

Temat: Problemy z ładowaniem  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Dzięki, jak zwykle dużo i dobrze wytłumaczyłeś
    Sprawdzę jeszcze raz dokładnie tak jak mówisz. Najpierw naładowanie akumulatora dzień po, później, jeśli okaże się dobry, napięcie ładowania. Mam ładowarkę ctek mxs 5.0, myślisz że automat jest w stanie naładować 'dobrze' akumulator za jednym razem? 74ah ładuje w ok 7h. Jeżeli drugiego dnia aku będzie pokazywał poniżej 12,7V warto włączyć jeszcze raz na RECOND? Zwiększy to gęstość elektrolitu?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Długa praca lub postój niedoładowanego akumulatora prowadzi do jego zasiarczenia. Rozwiązaniem jest wtedy ładowanie bardzo małym prądem przez kilkanaście lub więcej godzin... czyli odsiarczanie.
    Nie znam tej ładowarki ale jeżeli niema takiego trybu odsiarczania/ ładowania wolnego to z reguły chce naładować szybko dużym pądem tak jak to robi alternator.. Nie zmienia to faktu, ze jak będzie po 24/48 godzinach napięcie spadać to niestety znaczy, że dochodzi do wewnętrznego rozładowania co kwalifikuje go do szybkiej wymiany. Tak jak pisałem jazda na takim akumulatorze jest możliwa ale dochodzi do dużego obciążenia alternatora/regulatora i w konsekwencji uszkodzenia (o wzroście spalania nie wspomnę). Jeżeli jednak akumulator będzie miał napięcia OK a klemy/przewody będą oczyszczone i sprawne to będziesz musiał się zgłosić do zakładu gdzie sprawdzą i zregenerują tobie alternator
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Cóż, chyba nie mam dla siebie najlepszych informacji. Wczoraj odłączyłem wyjęty z samochodu akumulator spod ładowarki. Dzisiaj, po ok 24 godz. miał 12,77V. Wsadziłem pod maskę, po podłączeniu klem napięcie od razu spadło do 12,64V.
    Niestety, ładowanie alternatora nie zmieniło się. Na odpalonym silniku bez odbiorników prądu 14V, ze światłami, ogrzewaniem tylnej szyby, klimą i radiem 13,9V. Chyba nie będę kombinował i skoczę do tego elektryka. Przy okazji sprawdziłem u brata w starej Mazdzie 6 diesel na akumulatorze starym, nie wiadomo kiedy doładowywanym, po długim postoju. Napięcie przy odpalonym silniku 14,44V.
    Zrobiłem jakieś dwa kilometry, postawiłem i rano sprawdzę w jakim stanie jest nowo naładowany akumulator

  5. #19
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    W tej sytuacji najlepiej udać się do zakładu regenerującego alternatory... Ładowanie powinno być przy 14,4 V

    A jednak macie racje... pamięć mnie już zawodzi to pewnie wina tego wirusa którego przeszedłem
    wymiana akumulatora i napięcie 14,19V na nowym Autocraft 8 lat temu
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 26-01-2021 o 15:10
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Tak tak, oczywiście że do alternatorów. Mam u siebie dwóch, którzy funkcjonują od zawsze, czyli odkąd pamiętam. Dam znać niedługo jaka diagnoza

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    No i byłem u Pana alternatorka. Wygląda na to, że wszystko jest w porządku. Na moje uwagi że chyba mam za mały prąd ładowania podłączył się, sprawdził i stwierdził że wszystko jest w porządku. Przypomnę że ładowanie to 14V bez obciążenia i 13,9 obciążony. Powiedział, że tak jest ustawiony regulator napięcia i tyle. Wszystko mieści się w normie. A jeżeli odpaliłem bez większego problemu przy -20 stopniach, to szukam dziury w całym Aku również jest w porządku w takim przypadku, mimo że ma co najmniej 5 lat. Centra Futura 74 ah. Montowana w ASO, jest na nim naklejka.
    Jeśli mógłbym mieć prośbę, sprawdzilibyście swoje ładowanie? Może te 14V to faktycznie norma w Cromie. Jeśli mielibyście więcej, to raczej podchodziłbym sceptycznie do jego diagnozy, mimo że facet bardzo doświadczony i całe życie naprawia alternatory i rozruszniki.
    I jeszcze z innej beczki, martwiąc się o aku, który jednak chodzi i nie sprawia problemów, kupiłem za bardzo dobre pieniądze aku AGM 70 ah 760A. Przypuszczam, że mogę mój zwykły spokojnie zamienić na ten. Ale może tylko przypuszczam. Macie uwagi co do takiego zabiegu?

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    53
    Postów
    119
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    Mam ten sam objaw ładowanie 13,9-14,0V. Akumulator trzyma i podczas ostatnich mrozów nie było problemu z odpalaniem.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    263
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Do kolegów seedog,mietus555 zrobiłem dzisiaj pomiar ładowania bez obciążenia wyszło 14.28V i z prawie pełnym obciążeniem, bo bez włączonego ogrzewania lusterek i tylniej szyby (światła,wentylator na full,klimatyzacja z wentylatorami,światło stop) wyszło 14.09V
    Z obciążeniem(światła,wentylator na full,klimatyzacja z wentylatorami,światło stop.jpg
    Bez obciążenia.jpg
    Alternator ma prawie 2 lata od wymiany na całkiem nowy,poprzedni był 120A (Oryginalny) a został założony 140A Denso + nowy akumulator ZAP Piastów 85Ah 800A
    Ostatnio edytowane przez Pandemic88 ; 24-01-2021 o 18:05

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    48
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2005
    U mnie winny był akumulator. Zdarzało się raz na 2-3 tygodnie, że nie mogłem rano odpalić samochodu - latem (dziennie jeździłem 2 x 40km).

    Napięcie na nowym akumulatorze:
    - włączone wszystkie światła, ogrzewanie szyby i lusterek, radio i klima 13,8 V- 13,9 V
    - bez obciążenia 14,2 V
    Poprzedni miał odpowiednio:
    - 13,6V
    - 13,9V

    Dodam, że napięcie spoczynkowe starego aku po postoju wynosiło 12,6V. Po wymianie (5 miesięcy temu) jak ręką odjął, teraz nawet po 5 dniach postoju w temperaturach niższych niż -10 st. C auto odpala bez problemu
    Ostatnio edytowane przez steffanson ; 25-01-2021 o 20:27

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Dzięki za sprawdzenie. Z tego co widzę, to te okolice 14V nie są odizolowanym przypadkiem. U Ciebie Pandemic88 wpływ na wyższy pomiar ma może nowość akumulatora i 140A alternator. Teraz wrzuciłem aku AGM i nie sprawdzałem ładowania, ale niedługo zerknę przerzucę sobie znowu poprzedni standard. Odsiarczany jednokrotnie Ctekiem mx5. Zobaczymy czy będzie jakakolwiek zmiana.
    W każdym bądź razie, człowiek od alternatora mnie pocieszył, a Wy dodatkowo uspokoiliście Dopóki nie mam żadnych problemów, zostawię temat w spokoju. Jeśli na 'podreperowanym' aku będę miał jakąkolwiek poprawę, dam znać

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał seedog Zobacz post
    I jeszcze z innej beczki, martwiąc się o aku, który jednak chodzi i nie sprawia problemów, kupiłem za bardzo dobre pieniądze aku AGM 70 ah 760A. Przypuszczam, że mogę mój zwykły spokojnie zamienić na ten. Ale może tylko przypuszczam. Macie uwagi co do takiego zabiegu?
    Jak za dobre pieniądze to OK.
    Generalnie AGM jest do samochodów z systemem start&stop oraz rekuperacją ładowania przy hamowaniu.
    Nie powinien być umieszczony w komorze silnika z uwagi na wysokie temperatury.

  13. #27
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Jak za dobre pieniądze to OK.
    Generalnie AGM jest do samochodów z systemem start&stop oraz rekuperacją ładowania przy hamowaniu.
    Nie powinien być umieszczony w komorze silnika z uwagi na wysokie temperatury.
    Bez przesady w Cromie będzie miał idealne warunki a akumulatory AGM zawsze przewyższają swoimi parametrami zwykłe
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Do Cromy idealny jest standardowy akumulator kwasowy
    Jeszcze są akumulatory FSB, tym nie przeszkadza temperatura.
    Oczywiście każdy będzie OK, tylko cena.... ale seedog kupił w dobrych pieniądzach

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Konkretnie 2 letni za 100 zł. I powiem szczerze, że wyczuwam różnicę przy odpalaniu. Ma wyraźnie lepszego kopa. Przy tamtym już od ok 0 stopni zakręcił ze 3-4 razy zanim odpalił. Tutaj i przy -10 robi to praktycznie od strzała.
    Też przypuszczam że nic mu się nie stanie jak twierdzi lisekg, ale dmuchając na zimne.. Capsel dobrze mówi. One nie lubią zbyt dużego ciepła. W zimę będę latał na AGM, przed latem wrzucę staruszka kwasowego. Tak na wszelki wypadek żeby nie psuć tamtego. Parę postów wyżej się pomyliłem, ta moja co najmniej 5-cio letnia Centra to nie Futura, tylko Plus


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Problem z doładowaniem.
    Napisany przez erty0203 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 19-02-2019, 08:32
  2. Problem z ładowaniem
    Napisany przez PanJarek na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-06-2018, 22:48
  3. Problem z Ładowaniem
    Napisany przez pawked20 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-07-2014, 21:32
  4. 1.4 T-jet, problem z doładowaniem
    Napisany przez wiciu_p na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-08-2013, 15:26
  5. Problem z ładowaniem
    Napisany przez bar2345 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 16-07-2009, 17:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446problemy-z-ladowaniem-45938

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl