Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 29
Like Tree1lubi to!

Temat: Problemy z ładowaniem  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2017
    Skąd
    łódź
    Wiek
    33
    Postów
    13
    Auto
    fiat croma 1.9 multijet
    Rocznik
    2005

    Problemy z ładowaniem

    Witam.

    Niestety nie znalazłem podobnego postu więc piszę nowy.
    Niestety podczas odpalenia po paru min zaczęła mi pulsować dioda od akumulatora. Alternator był podpięty na krótko i pokazywał 14,6V (dałem alternator do gościa który zajmuje się ich regeneracją- stwierdził, że alternator jest sprawny). Szczotki od niego są w dobrym stanie i nie zawieszają się. Poprowadziłem przewód plusowy bezpośrednio od alternatora do aku- taka sama reakcja. Masa nowa, klemy oczywiście przeczyszczone a pasek odpowiednio napięty. Z tego co pamiętam to jeśli pulsuje dioda a nie świeci się cały czas to ładowanie jest. Sprawdziłem woltomierzem przy aku i ładowanie mam około 11,5V. Jedyne co może mi przychodzić do głowy to niesprawny regulator napięcia gdyż nawet jeśli alternator był sprawdzany na maszynie to jest on i tak jest sterowany komputerowo więc taka maszyna może nie być do końca wiarygodna. Pytanie czy macie jeszcze jakieś pomysły czemu może tak być ?
    Pacjent to fiat croma 2005 r. 1.9 jtd 150 km.

    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Regulator napięcia do wymiany.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2017
    Skąd
    łódź
    Wiek
    33
    Postów
    13
    Auto
    fiat croma 1.9 multijet
    Rocznik
    2005
    Niestety regulator został wymieniony plus pasek dla zasady jednak objawy nie ustąpiły.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał wlodimus Zobacz post
    Niestety regulator został wymieniony plus pasek dla zasady jednak objawy nie ustąpiły.
    Oddaj do reklamacji. Niech poprawiają. Czasem tak jest, że regeneracja alternatora w cromie poskutkuje tylko na chwilę. Problem opisywany dość szeroko na tym forum. Poczytaj.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Jeżeli możesz to podmień akumulator.
    Zwarcie na celi może robić podobne objawy.... Jeżeli to nic nie pomoże to masa a czasami nawet cała skrzynka bezpieczników ta na akumulatorze potrafiła również się wypalić..
    Ładowanie powinno być na poziomie minimum 14 V a po wyłączeni i postoju po kilka godzin akumulator powinien mieć bez żadnego obciążenia 12,85V i więcej .... 12,55V to już zły lub rozładowany a 12,35V i mniej bardzo rozładowany lub uszkodzony....
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    "Z tego co pamiętam to jeśli pulsuje dioda a nie świeci się cały czas to ładowanie jest" - coś chyba nie tak

    "Sprawdziłem woltomierzem przy aku i ładowanie mam około 11,5V" - trochę mało; więc albo aku do wymiany, albo się rozładował na skutek niesprawnego ładowania

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Jeżeli możesz to podmień akumulator.
    Zwarcie na celi może robić podobne objawy.... Jeżeli to nic nie pomoże to masa a czasami nawet cała skrzynka bezpieczników ta na akumulatorze potrafiła również się wypalić..
    Ładowanie powinno być na poziomie minimum 14 V a po wyłączeni i postoju po kilka godzin akumulator powinien mieć bez żadnego obciążenia 12,85V i więcej .... 12,55V to już zły lub rozładowany a 12,35V i mniej bardzo rozładowany lub uszkodzony....
    dokładnie tak może być, uszkodzony aku potrafi nieźle namieszać

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    @wlodimus

    "Sprawdziłem woltomierzem przy aku i ładowanie mam około 11,5V " - jakim woltomierzem to mierzyłeś?

    PS. Akumulator najlepiej sprawdzić profesjonalnym woltomierzem widełkowym. W dobrym sklepie z akumulatorami powinni mieć taki przyrząd pomiarowy. Podjedź, sprawdzą Ci, będziesz dużo wiedział na temat kondycji baterii.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Kup sobie ładowarkę elektroniczną do akumulatora.
    Wyciąg aku z auta. Sprawdź poziom elektrolitu w poszczególnych celach, jeśli trzeba, to dolej wody destylowanej.
    Podłącz ładowanie na cały pełny cykl, czasami potrzeba całej nocy, albo więcej.

    Jeśli po tym zabiegu dalej będą problemy kup nową baterię.

    Można też skorzystać z mierników dostępnych w sklepach z akumulatorami, tylko one też nie zawsze pokazują prawdę.
    Stary kilkuletni aku na takim mierniku miał lepsze parametry rozruchowe niż półroczny, który po prostu się wyładował. Po naładowaniu było na odwrót.

    Podstawowa rzecz naładuj akumulator.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Wyciąg aku z auta
    Co to jest "wyciąg aku"?
    zawikox lubi to.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    32
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    Wyciągnij akumulator z auta

  13. #12
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    heh, podstawowa rzecz

    Jeszcze nie sprawdzałem poziomu elektrolitu akumulatora, kiedy ten był w samochodzie, łatwo coś pobrudzić...

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    344
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Jeżeli lampka gaśnie a ładowanie jest tylko 11,5V to możesz mieć walnięte diody prostownicze, miałem już takie objawy w kilku autach, pierwsze jakie miało takie objawy to walczyłem z nim 2 tygodnie ( to był fiat 125p ) i od tej pory jak mam auto z takimi objawami to atakuję diody w alternatorze.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 23-12-2019 o 23:35

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Chciałbym podłączyć się pod temat bez zakładania nowego. Tak naprawdę nie wiem czy mam problem, ale zaczynam się nad tym zastanawiać i wolę zapobiegać niż leczyć.

    Od marca pracuję zdalnie więc samochodem poruszam się co drugi dzień po 2-3 km. zamiast po 2x25km co dzień. Od tamtej pory musiałem doładować akumulator 2 razy, wczoraj okazało się że muszę to zrobić trzeci raz. Czuć było podczas porannego odpalania że sprawia mu to trudność. Akumulator jest sprawny, nie mam z nim problemów (tak mi się przynajmniej wydaje).
    Ale jednak coś mnie tknęło i sprawdziłem przy okazji napięcie ładowania. Mimo krótkich odcinków i permanentnego niedoładowywania, wydaje mi się że jednak aku kończy się zbyt szybko. Problem nie jest palący, ale jednak chyba nie wszystko gra jak należy. Wyniki pomiarów wyglądają następująco:
    1. napięcie przy odpalonym silniku bez odbiorników - 13.99-14V
    2. z włączonymi światłami, klimą, ogrzewaniem tylnej szyby i radiem - 13.94V
    3. z odbiornikami prądu przy 2000 obr/min - 13.91V

    Mam kilka pytań do powyższego, ponieważ dla mnie odwiedziny u elektryka samochodowego to ostateczność. Delikatnie mówiąc.. nie bardzo im wierzę, a sam się na tym nie znam więc chciałbym posłuchać bardziej doświadczonych, którzy liznęli temat.
    - wydaje mi się że są to dolne granice ładowania, zbliżające się do minimum
    - co może być przyczyną? Alternator? Regulator?
    - z tego co czytam, za regenerację płaciliście tak do 250 zł, czy ewentualnie 'lepszym' rozwiązaniem byłoby kupno nowego, np. takiego za 350zł? https://e-autoparts.pl/autostarter-a...p-2275082.html

    Jeżeli jest coś nie tak, wolałbym co nieco wiedzieć na ten temat, żeby fachowiec mnie czasem nie wydy..ł już w pierwszym kontakcie

    Jeszcze jedno. Przypuszczam, że podczas wymiany/naprawy dobrze byłoby wymienić pasek. Ale jaki to jest konkretnie pasek? Czyżby taki? https://e-autoparts.pl/bosch-1-987-9...wy-p-2698.html
    Ostatnio edytowane przez seedog ; 12-01-2021 o 23:33

  16. #15
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Trudno zdalnie ocenić.. Patrząc na te parametry napięcia stawiał bym na rozładowanie akumulatora. Dobre naładowanie akumulatora niskim prądem może trwać nawet kilkanaście godzin..
    Pytanie jakie jest napięcie po całej nocy bez odpalania? Jeżeli jest na poziomie 12,5 V to akumulator jest tak na 60% naładowany jeżeli zbliża się do 12,3 to 30%... jeżeli 12,7 ( wskazane 12,8.. ) i więcej to jest w 100% sprawny i naładowany.. Ogólnie jeżeli akumulator naładujesz kilkanaście godzin i zostawisz na 2 doby a jego napięcie spadnie poniżej 12,5 V to wymień na nowy.. Regulatory i alternatory padają z powodu uszkodzenia/zużycia akumulatora bo po każdym uruchomieniu musza bardzo dużym prądem doładować jego a dodatkowo zasilić układy auta co powoduje bardzo duże obciążenie i w efekcie uszkodzenie diody prostowniczej lub i regulatora który musi podawać duży prąd wzbudzenia na wirnik...
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 13-01-2021 o 08:32
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z doładowaniem.
    Napisany przez erty0203 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 19-02-2019, 09:32
  2. Problem z ładowaniem
    Napisany przez PanJarek na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-06-2018, 23:48
  3. Problem z Ładowaniem
    Napisany przez pawked20 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-07-2014, 22:32
  4. 1.4 T-jet, problem z doładowaniem
    Napisany przez wiciu_p na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-08-2013, 16:26
  5. Problem z ładowaniem
    Napisany przez bar2345 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 16-07-2009, 18:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446problemy-z-ladowaniem-45938

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl