Petronas i instrukcja obsługi podaje 1,9 litra czyli 1,6 - 1,7 kg (ciężko nie wierzyć liczba oleju się zgadza), w elern 2,4 kg czyli 2,9 litra (ale przy remoncie skrzyni), czyli lać do korka rewizyjnego ? i nie sugerować się danymi czy jak ?
Petronas i instrukcja obsługi podaje 1,9 litra czyli 1,6 - 1,7 kg (ciężko nie wierzyć liczba oleju się zgadza), w elern 2,4 kg czyli 2,9 litra (ale przy remoncie skrzyni), czyli lać do korka rewizyjnego ? i nie sugerować się danymi czy jak ?
Do korka rewizyjnego to stanowczo za mało.
Czytając ten temat można dojść do wniosku, że niektórzy powinni wrócić na lekcje polskiego, gdzie uczono czytania po polsku. Pozwolę sobie zebrać informacje w jednym miejscu - może to ograniczy ciągłe niejasności.
Naprawiałem swoją skrzynię M32 do Cromy 1.9 150 KM.
Dlaczego? Słychać było szum na 5 i 6 biegów, a drążek zmiany biegów w momencie wciskania i puszczania gazu wykonywał widoczne ruchy.
Jaki olej? Firma, która naprawiała skrzynię na karcie gwarancji zawarła informację: wlać 2,9 litra oleju 75w80 lub 75w90 - szczególnie polecany Fuchs Sintofluid .
Dlaczego lać więcej niż mówi producent/instrukcja? Ponieważ tylko zwiększona ilość oleju (2,9 l) gwarantuje dobre smarowanie i odprowadzanie ciepła z łożyska biegu 6. Korek rewizyjny znajduje się na poziomie około 2,3-2,4 l, wobec czego łożysko jest narażone na szybsze zużycie przez niedostateczne smarowanie i odprowadzanie ciepła.
Gdzie wlać? Korek wlewu znajduje się pod gniazdem akumulatora. Odkręcić go można imbusem 8 mm, ale mogą zdarzyć sie także torx lub spline. W tej skrzyni są 3 korki: wlewu, rewizyjny, zlewu.
Jeżeli nie dacie rady odkręcić korka wlewu, to w moim przypadku zakończyło się wlaniem oleju korkiem rewizyjnym, a dodatkowe 0,5 l dolałem otworem pod czujnik biegu wstecznego/czujnik cofania, który znajduje się z przodu skrzyni, kilkanaście centymetrów pod zaworem N75.
I tyle w temacie. Nawet z tym nie handlujcie, bo koszty naprawy są duże i lepiej te pieniądze wydać na coś innego
Ostatnio edytowane przez sroobeush ; 04-10-2017 o 09:48
Mam wlany Tutella Matryx. Serwis faktycznie wlał 2,4 litra i w domu dolałem jeszcze 1,5 szklanki
U mnie wczoraj mechanik wlał przy wymianie około 2,6-2,7 litra. Co ciekawe zauważyłem dużą poprawę na lewarku - teraz znacznie lżej wrzucać biegi. Nie spodziewałem się tego ponieważ wymieniałem prewencyjnie, a od ostatniej zmiany zrobiłem około 60kkm co potwierdza, że w tej skrzynie jednak warto często zmieniać olej.
Witam po powrocie do domu (w końcu) i przebiegu 5 tyś km muszę powiedzieć że na oleju MOTUL GEAR 300 SAE 75w90 skrzynia chodzi dużo ciszej i biegi wchodzą płynniej jak na zimnym tak i na ciepłym oleju zastosowałem się do zalecenia kolegi Stomil i dolałem 200ml także teraz mam oleju w skrzyni 3l
Nie wiem w jaki sposób w Waszych skrzyniach mieszczą się az 3 litry oleju...
Po remoncie skrzyni zrobilem ok. 5 tys. km na swiezutkim oleju przekladniowym GM , a w ostatnią sobotę wymienilem olej "poremontowy" na Tutele Car Matryx 75w85 GL4. Tego nowego oleju weszlo niecale 2 litry, olej zaczal sie przelewac.
Mechanik, ktory remontowal mi skrzynię tez mowil, ze GM-owskiego oleju weszlo cos ok. 2 litrów.
Rozumiem, ze po jakims czasie konieczna jest dolewka, tak?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 06-12-2017 o 12:05
Przez korek rewizyjny. Ok, czyli trzeba dolac.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Kolego, a skad wiesz jaką ja mam skrzynię?
Nie osmieszaj się juz wiecej nic nie wnoszacymi wpisami.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Masz skrzynię M32
Informacja o zaślepionym korku świadczy o tym, że sam producent (opel) doszedł do wniosku iż oleju musi być w tej skrzyni więcej.
Początkowo GM zalecał 1.9l obecnie w tych skrzyniach nie ma korka rewizyjnego i oleju zaleca 2,5l.
Skrzynie biegów M32 ze względu na swoją konstrukcję są szczególnie czułe na ilość oleju. Jeśli zbyt duża jego ilość nie sprawi problemu, tak mała ilość oleju w szybki sposób potrafi doprowadzić do zużycia i uszkodzenia przekładni.
W czasie wymiany oleju wystarczy wlać 2,2 litra, ponieważ nie ma możliwości zlania oleju w całości i w skrzyni pozostaje najczęściej 100-200 ml. Dopuszczalne jest wlanie do skrzyni 2,5 - 2,6 litra oleju. Zdarza się, że ilość oleju powyżej 2,4 litra powoduje haczenie w czasie włączania niektórych biegów.
Mała ilość oleju jest degradująca dla przekładni, ponieważ nie wszystkie elementy są smarowane należycie, a szczególnie podzespoły znajdujące się w okolicy 6 biegu. Mała ilość oleju to też mniejsza możliwość odprowadzenia ciepła. Połączenie niekorzystnych warunków powoduje uszkodzenia łożyska, które podpiera wałek za 6 biegiem.
Mam nadzieję, że teraz coś wniosłem...