Przeszedłem już Motula. Śmierdzaiał spalenizną po roku. Polecam (teraz mam zalane) Matryx.
Przeszedłem już Motula. Śmierdzaiał spalenizną po roku. Polecam (teraz mam zalane) Matryx.
A jakas roznica w pracy wzg. Motula??Ja mam motula i w sumie skrzynia dobrze chodzi tak jak 100tys temu a nic z nia jeszcze nie robilem (mam 211 nalotu teraz)
Ja stosuję od lat i wymieniam co 50,,60 tys km: AMSOIL SEVERE GEAR GL5 GL4 75W90+ dodatek XADO VERYLUBE TURBO NANO
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Witam.
Wczoraj wymieniłem olej w swojej skrzyni M32. Przebieg auta 160971 km.
Zrobiłem to prewencyjnie po lekturze forum. Nie miałem żadnych objawów 6 tego lub 5 tego biegu. Skrzynia pracuje cichutko w każdym położeniu i prędkości. Przetestowana w trasie na szybkiej drodze, plus miasto na codzień. Biegi wskakują super, zero haczenia, zgrzytów i jakich kolwiek dźwięków czy oporów przy wrzucaniu biegów - zimna czy rozgrzana. Ale jak się naczytałem to postanowiłem wymienić olej dla własnego spokoju i jakież moje zdziwienie gdy zlałem z niej tylko ok 1.7 l oleju[emoji36] zakładając, że zostalo 0.2 l pasuje to do w/w opisów, że ktoś posługiwał się herezjami, że wlewa się 1.9 l [emoji47] No więc spuszczony olej był czerwony w niezłym stanie choć co prawda w misce wydawał się taki herbaciany i jak go mieszałem palcem to się robił taki pomazany. Dobra wiadomość jest taka, że miska była czysta bez opiłków. Ale.. co się dzieje w środku to tylko ta skrzynia wie.. Wlałem całe 3 l Tuteli Matryx więc teraz mam ok 3.2 l tak jak większość kolegów tu piszących w tym temacie.
Mam nadzieję, że profilaktyczny zabieg uchronił moją skrzynię przed prawdopodobną destrukcją a jeżeli już to przedłużył jej żywotność. Na razie odczucia z jazdy z nowym olejem w dużej ilości są takie same jak były dotychczas. Pewnie za mało pojeździłem i olej musi zaopiekować się tymi wszystkimi łożyskami i trybami. Pojeżdżę trochę i będę obserwował.
Tapatalknięte z Hujaweja
Wedle info od serwisu skrzyń należy olej wymieniać co np 60 tyś km .
Podobno dobrze jest też dodać dodatek z Mos2, który to zmniejsza tarcie na łożyskach itp. Sam mam u siebie dolany do skrzyni, raczej profilaktycznie, bo skrzynia już po remoncie.
Dałem to cudo do M20 wraz z olejem Fuchs . Po paru tygodniach skrzynia ..haczyła. Zlałem to i wlałem (to akurat chevi był ) olej oplowski ale nowszej formulacji (chyba 1940004 ) bez dodatków i do końca na tym jeździłem bez uwag aż sprzedałem auto. Także u mnie na bliźniaczej do M32 zrobiło gorzej zamiast lepiej .
U mnie bez większych zmian, choć mam wrażenie, że 3 bieg lepiej "wchodzi", bo wcześniej się lekko chaczył.
Witam wszystkich .
Chciałbym was prosić o zdanie co sądzicie o takiej sprawie : kupiłem do mojej skrzyni M32 olej fusha 75w90 TITAN SYNTOPOID axle fluid , niestety nie orientuje sie nadzwyczajnie na olejach , zasugerowałem sie podstawowym parametrem tym pisanym grubymi literami czyli 75w90 . Olej zalany do skrzyni ,ale niepokój mój wzbudził kolor oleju w opakowaniu czyli biały jak woda , spuściłem to co było ,skrzynie zalałem . po powrocie do domu zacząłem dokładniej wertować fora i teraz juz nie wiem , czy nie rozwaliłem skrzyni ,bo według tego co wyczytałem to olej uzyty przeze mnie jest do przekładni głównych , nie do skrzyni manualnych , zawiera duże ilosci związków siarki i nie ma zalecen ani fiata ani opla . Czy ktoś może mi podpowiedzieć co robić , czy trzeba zlewać ten olej i zmienić na FUSH 75W 80 , CZY MOŻNA JEZDZIĆ , jezeli możecie , to podpowiedzcie ze swojego doświadczenia . Samochód jaki posiadam ,to wprawdzie fiat Bravo 1.4 t-jet ale mamy wspólne skrzynie M32 , bede bardzo wdzieczny za pomoc i pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Do naszych skrzyń odpowiedni jest olej Fuchs Sintofluid SAE 75W-80.
Z uwagi, że skrzynia opla jest problematyczna sama w sobie, ja bym wymienił ten olej.
Ostatnio edytowane przez Capsel ; 21-09-2020 o 19:30
Chyba na temat oleju oraz ilości (co też jest nie bez znaczenia) napisano tu już wszystko. Zlej to co wlałeś i zalej skrzynię w ilości 3 l nowym: Fuchs Titan Sintofluid 75w80, który poleca kolega wyżej bądź Tutela Matryx 75w85. Te dwa oleje są najbardziej sprawdzone i najlepiej się spełniają w swojej roli. Koszt to tylko ok. 130 zł więc nie ma co ryzykować.
Tapatalknięte z Hujaweja
Dzieki .... dzisiaj zrobiłem ponowną zmianę na fush 75w80 na tamtym zrobiłem niecałe 100 kilometrów , jak go lałem to od razu wydało mi sie dzine ,że jest całkowicie biały ,obejrzałem przy okazji bravo dokładnie od spodu , jak mówiłem kupiłem go niecały miesiąc temu , skrzynia jest po jakiejś naprawie , nie wiem co było ani kiedy robione , są tylko żółte plomby na śrubach od skrzyni i facet tłumaczył ,że taki niby zwyczaj w niemieckich serwisach ,że tak plombują po naprawie , generalnie skrzynia nie huczy , nie ma też żadnych ruchów lewarka , jednak 2 i trójka haczą przy zmianie . silnik suchy , prawie , bo gdzieś z okolic pod rozrządem jest skroplenie oleju , nie jest to spod michy , ale tez nie mogę zlokalizować z czego to sie poci .
Generalnie niby ma na zegarach 130 tys , w papierach jest tylko jeden właściciel , produkcja 2008 , dwa lata w fiacie , w 2010 pierwsza rejestracja na właściciela , ktory trzymał auto do dziś , , nie jestem zadowolony a w zasadzie jestem zawiedziony tym jak auto sie zbiera , dotychczas miałem skode 1.4 tsi i cokolwiek by nie mówić o tym silniku , to odejście dawał autu zadawalające , tutaj czasami sie zastanawiam czy to turbo , zyje w ogóle czy juz nie. Próbowałem jakoś zweryfikować przebieg , podłączyłem sie pod lapcia i Ecuscanem cos odczytać , w miejscu przebieg , są znaki zapytania , w miejscu zaprogramowanie , jest data z kosmosu 2003 rok co nijak sie ma do produkcji auta , wiec ewidentnie jest wałej tutaj jakiś , zadne raporty ogólno dostępne w necie , nie znajdują nic ciekawego o tym aucie , nie wiem jakbym mógł gdzieś zasięgnąć bardziej wiarygodnych informacji o aucie . jestem sredno zadowolony.....
Przede wszystkim przejdź na dział Bravo. Tam znajdziesz z pewnością więcej. Croma nigdy nie miała takiego silnika, więc słabe zbieranie będzie tylko zgadywanką.
Oczywiście uciekam na Bravo , dziękuję za wskazówki .
Przy okazji wymiany oleju i filtrów po raz kolejny wymieniłem olej w skrzyni. Ostatnio wymieniałem w maju 2017 roku więc po prawie 6 latach i jakiś 40 tys km. Ponownie poszedł OLEJ PRZEKŁADNIOWY SYNTETYCZNY AMSOIL 75W-90 x 3 pojemniki do tego dodatek z węglem C60 XADO VERYLUBE TURBO NANO C60 FULERENY WĘGLA jakieś 80 ml ( reszta do silnika poszła ). Operacja przebiegła bez problemu (klucz gięty Imbus 10 mm do odkręcenia spustu na dole i nasadka Imbus 8mm z przedłużkami do odkręcenia korka wlewu u góry skrzyni bez wyciągania czegokolwiek + wężyk)
Stary olej nie nosił śladów opiłków, miał charakterystyczny zapach. Kolor jasno słomkowy. Tak więc uważam że sprawdza się w skrzyni.
Zrzut ekranu 2024-02-12 072425.jpg
Zrzut ekranu 2024-02-12 072834.jpg
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje