Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 118
Like Tree17lubi to!

Temat: Odgrzybianie klimy  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Witam, Moją Cromę także dopadły nieprzyjemne wyziewy. Zaczęło się na jesień. Po włączeniu ogrzewania było czuć przez około 40 sekund zapach grzybów/lasu. Kupiłem jakiś spray plaka(ten co się włącza klime na obieg zamknięty na 15 min)nic nie dało. Później kupiłem dwie sztuki K2. Także nic nie dało. Wymieniłem filtr kabinowy. Pojechałem do kolegi wojskowego na ozonowanie(sprzętem który używają w wojsku do ozonowania kontenerów). Przez tydzień w całym aucie śmierdziało ozonem. Po dwóch tygodniach znowu po włączeniu ogrzewania przez około 40 sekund śmierdzi grzybem/lasem. Nie mam już za bardzo pomysłu jak sobie z tym poradzić. Byłem w dwóch serwisach klimatyzacji to zaproponowali wsadzenie tego spreya(coś podobnego do plaka) za 80 zł oraz wlewanie jakiejś pianki w kratki nawiewu za 100 zł-obie te metody mijają się z celem i jest to robienie klienta w balona. W związku z tym pytanie co można z tym problemem jeszcze zrobić? A może ktoś z forumowiczów poleci jakiś dobry serwis klimatyzacji z okolic trójmiasta? pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Ten zapach to ewidentnie wskazuje na zawilgoconą-zagrzybiona klime (ale odkrycie sorry). Mam pytanie czy wymieniałeś już osuszacz? Ja osobiście zacząłbym od tego, potem filtr i ozonowanie. Nowy osuszacz to min. ilość wilgoci w układzie a to wpływa niszcząco na "grzybowa plantacje" w układzie. Co do opisywanych przez Ciebie spreya i pianki to nie negował bym tego. Możesz to zrobić sam kupując jakiś dobry środek. Reasumując sytuacja jest do opanowania.
    PS. A klima działa OK, w jakim stanie masz chłodnicę klimatyzacji,może zasadne jest zastanowienie się nad wymianą? Pytam bo mamy rydwany z tego samego roku a moja chłodnica (po 205 tys. km) kwalifikowała się do wymiany. Wywalone lamele w 1/3 przez brak dodatkowej siatki za dolnym wlotem. Jak zdecydujesz sie na chłodnice to "z marszu" wymień osuszacz a sam będziesz zdziwiony skutecznością naszej klimy.

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL

    Wink

    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Ten zapach to ewidentnie wskazuje na zawilgoconą-zagrzybiona klime (ale odkrycie sorry). Mam pytanie czy wymieniałeś już osuszacz? Ja osobiście zacząłbym od tego, potem filtr i ozonowanie. Nowy osuszacz to min. ilość wilgoci w układzie a to wpływa niszcząco na "grzybowa plantacje" w układzie. Co do opisywanych przez Ciebie spreya i pianki to nie negował bym tego. Możesz to zrobić sam kupując jakiś dobry środek. Reasumując sytuacja jest do opanowania.
    PS. A klima działa OK, w jakim stanie masz chłodnicę klimatyzacji,może zasadne jest zastanowienie się nad wymianą? Pytam bo mamy rydwany z tego samego roku a moja chłodnica (po 205 tys. km) kwalifikowała się do wymiany. Wywalone lamele w 1/3 przez brak dodatkowej siatki za dolnym wlotem. Jak zdecydujesz sie na chłodnice to "z marszu" wymień osuszacz a sam będziesz zdziwiony skutecznością naszej klimy.
    Cześć, Osuszacza jeszcze nie wymieniałem. Duży jest koszt jego wymiany? Można to zrobić u mechaniora czy raczej w zakładzie specjalizującym się w naprawie klimatyzacji? Rozmawiałem z jednym fachowcem od klimy to powiedział że te pianki i spreye są nic nie warte ponieważ grzyb nie kryje się w tych kratkach i kanałach ale w 99% w parowniku i teoretycznie ozonując auto ten parownik powinien zostać odgrzybiony wędrującym przez niego ozonem. Niestety 40 minut pracy generatora ozonu nie załatwiło sprawy.
    Ogólnie klima działa dobrze tzn bardzo dobrze chłodzi. A opisywany wyżej zapach grzyba/lasu występuje tylko wtedy kiedy włączę ciepło(gdy klima jest nastawiona na chłodzenie to tego smrodu nie czuć).Chłodnica klimatyzacji jest już trochę sponiewierana ale w serwisie klimy popatrzyli i powiedzieli że skoro klima działa to jeszcze nie trzeba jej wymieniać. Tylko czy chłodnica klimy miała by wpływ na ten borowikowy zapach?

  5. #34
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Ja zawsze robię to od dołu auta przez spust wody z klimy - to jedyna pewna metoda i zawsze pomaga. Używam pianek Wiurta ale jeśli jest bardzo, bardzo źle ( miałem tak w Mercedesie - był zarośnięty przez poprzednią właścicielkę ) to zalewałem osuszacz od dołu tym samym spustem wody roztworem wody z "domestosem" z spryskiwacza z rurką .... To ostateczna ostateczność ale dział na grzyby najskuteczniej .. przed rozebraniem wszystkiego :-(

    Ważne aby nie pomylić spustu wody z klimy do którego jest baaardzo zły dostęp z odejściem wody z przed filtra który jest nad nim !!!!
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #35
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Ten zapach to ewidentnie wskazuje na zawilgoconą-zagrzybiona klime (ale odkrycie sorry). Mam pytanie czy wymieniałeś już osuszacz? Ja osobiście zacząłbym od tego, potem filtr i ozonowanie. Nowy osuszacz to min. ilość wilgoci w układzie a to wpływa niszcząco na "grzybowa plantacje" w układzie. Co do opisywanych przez Ciebie spreya i pianki to nie negował bym tego. Możesz to zrobić sam kupując jakiś dobry środek. Reasumując sytuacja jest do opanowania.
    PS. A klima działa OK, w jakim stanie masz chłodnicę klimatyzacji,może zasadne jest zastanowienie się nad wymianą? Pytam bo mamy rydwany z tego samego roku a moja chłodnica (po 205 tys. km) kwalifikowała się do wymiany. Wywalone lamele w 1/3 przez brak dodatkowej siatki za dolnym wlotem. Jak zdecydujesz sie na chłodnice to "z marszu" wymień osuszacz a sam będziesz zdziwiony skutecznością naszej klimy.
    Do czego służy osuszacz nie masz pojęcia....
    Uporządkowując:
    To co mamy za zderzakiem to nie jest chłodnica klimatyzacji, to jest SKRAPLACZ.
    CHŁODNICA (parownik) jest w kabinie.
    OSUSZACZ klimatyzacji służy do wyłapywania wilgoci z obiegu freonowego i nie ma żadnego wpływu na wilgotność powietrza w kabinie, ani na grzybową plantację. Jest do wymiany gdy układ ulegnie rozszczelnieniu - mamy brak czynnika chłodzącego. Oczywiście wpierw usunąć trzeba nieszczelność.
    Brzydki zapach pochodzi z kanałów i samej chłodnicy (czyli parownika), dziwne że ozonowanie nie pomogło.

  7. #36
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Skraplacz jest chlodnicą a nie parownik.

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Do czego służy osuszacz nie masz pojęcia....
    Ojtam, ojtam no może i się nie znam jakieś wady muszę mieć Dzięki Bogu są na Świecie tacy fachowcy "wysokiej klasy" jak Ty, mam nadzieję że nie policzysz drogo za korepetycje z klimatyzacji. Pozdrawiam

  9. #38
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Spoko jak widac kolega Capsel tez nie do konca opanował co jest czym w ukladzie AC

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Oczywiście racja z tym osuszaczem. Osuszacz nie ma nic do wilgoci w naszym powietrzu. Osuszacz osusza tylko czynnik chłodniczy. Ewidentnie coś Ci siedzi w parowniku/kanałach. Zastanawia mnie brak skuteczności ozonowania i tych zabiegów. Najważniwjsze pytanie: czy NA PEWNO zamyka się obieg wewnętrzny? Czy aktywator na pewno zamyka klapkę? Czy odpływ skroplin z parownika jest drożny?
    Jeśli ozonowaliście auto przemysłowym ozonatorem, to nie ma bolca. Jeśli obieg rzeczywiście się zamknął to musiało się odkazić.

    Nie daj sobie psikać żadnymi piankami w kanały. Zepsułem sobie tak radio i dwa wentylatory.
    Pianka skrapla się na brzegach kanałów i kapie na wszystko co pod deską. Te kanały wentylacyjne nie są połączone szczelnie. Ledwo odratowałem bodykomputer. Zanim doszedłem, że to przez piankę, ubiłem dwa wentylatory. No, chyba, że zbieg okoliczności. Jeśli już, to tylko na parownik.

    Ja zawsze robię ozonowanie dwa razy. Wtedy czuję pełnię efektu. Pożyczam od kumpla ozonator 3.5g/h, najpierw ozonowanie na włączonej klimie, kilka razy miksuje kierunki nawiewów, a potem chwila ozonowania na wyłączonej. Myślałem, że bez sensu, bo droga powietrza i tak taka sama, a jednak działa.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
    Capsel lubi to.

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Skraplacz jest chlodnicą a nie parownik.
    Skraplacz jest skraplaczem
    Parownik to inaczej chłodnica

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Spoko jak widac kolega Capsel tez nie do konca opanował co jest czym w ukladzie AC
    Teraz to już przegiąłeś
    To, że ktoś się nie zna to mogę zrozumieć, ale nie zarzucaj mi niewiedzy w temacie chłodnictwa!
    Nie będę zanudzał szczegółami, ale przedstawię podstawy:

    1.Sprężarka (kompresor)
    zapewnia obieg czynnika chłodzącego w systemie klimatyzacji. Napędzana jest za pomocą paska klinowego od silnika. Przed sprężarką mamy niskie ciśnie, a za sprężarką mamy ciśnienie wysokie.
    2.Skraplacz
    podczas pracy nagrzewa się, a ciepło to odbierane jest przez opływające go powietrze podczas ruchu pojazdu. Tutaj czynnik chłodzący przechodzi ze stanu gazowego w stan ciekły. Dlatego SKRAPLACZ to się nazywa, czynnik się skrapla tutaj.
    3.Zawór redukcyjny (rozprężny)
    zmniejsza ciśnienie czynnika chłodzącego i zmienia czynnik chłodzący ze stanu ciekłego w gazowy. Przy rozprężaniu następuje znaczny spadek temperatury.
    4.Parownik (chłodnica)
    powstałe wokół parownika na wskutek rozprężania czynnika chłodzącego powietrze o niskiej temperaturze jest nadmuchiwane wentylatorem do wnętrza pojazdu.
    Zawór rozprężny jest w chłodnicy czyli parowniku, bo tutaj następuje odparowanie czynnika.
    5.Osuszacz
    do układu klimatyzacji, mimo jej dobrej szczelności, zawsze dostaje się niewielka ilość wilgoci z zewnątrz. Jest to spowodowane mikroporami węży i innych elementów układu. Za eliminację tej wilgoci z układu odpowiedzialny jest właśnie osuszacz.
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 14-04-2017 o 19:33
    matulaskocz lubi to.

  12. #41
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Skraplacz pełni funkcję chłodnicy. Od kiedy to chłodnica służy do schłodzenia powietrza które ją opływa?Raczej chłodnica służy by schłodzić to co w niej jest czyli chłodnicą jest skraplacz z przodu auta

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Skraplacz pełni funkcję chłodnicy. Od kiedy to chłodnica służy do schłodzenia powietrza które ją opływa?Raczej chłodnica służy by schłodzić to co w niej jest czyli chłodnicą jest skraplacz z przodu auta
    Przedstawiłem Ci podstawowy schemat blokowy prostego układu chłodzenia, ale Ty nadal nie kumasz i zachowujesz się jak kompletny ignorant.
    Zapewniam Cię, że wiem co mówię jak mówię o chłodnictwie
    Z przodu auta masz chłodnicę płynu chłodzącego, chłodnicę oleju i SKRAPLACZ klimatyzacji.

    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Od kiedy to chłodnica służy do schłodzenia powietrza które ją opływa?
    Dla chłodziarza OD ZAWSZE.

  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Widocznie konczylismy inne szkoły . Ja wiem ze mam racje Ty rowniez ze ty masz racje niechvwiec kazdy ma swoja

  15. #44
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Widocznie konczylismy inne szkoły . Ja wiem ze mam racje Ty rowniez ze ty masz racje niechvwiec kazdy ma swoja


    Zapewne inne... chłodnictwo to moja branża a Ty stosujesz nazewnictwo mechaników samochodowych, tudzież innych dyletantów...

    ...przychodzi "dziecko neostrady" do lekarza
    - Panie doktorze ja już wiem co mi jest proszę mi tylko wypisać receptę.
    - Jak to, ktoś Pana badał?
    - Dr.Google
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 14-04-2017 o 22:23

  16. #45
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    A i wszystko kumam a to ze Ty coś tam mi przedstawiasz niekoniecznie znaczy że musze się z tym zgadzactakże nie ma sensu dyskutować niech pozostsnie ze parownik to chlodnica.


 
Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wlot powietrza w obiegu zamknietym + odgrzybianie
    Napisany przez xType na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 26-05-2012, 15:13
  2. Osuszacz klimy
    Napisany przez fuse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-07-2010, 19:25
  3. [ukł. klimatyzacji] Własnoręczne odgrzybianie klimy
    Napisany przez Tom Hagen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-09-2009, 21:30
  4. [ukł. klimatyzacji] odgrzybianie
    Napisany przez lehoo84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 28-07-2009, 10:34
  5. Autodiagnostyka klimy
    Napisany przez Hipo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-07-2008, 21:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gdzie parownik fiat croma

czyszczenie klimatyzacji croma

fiat croma skraplacz klimatyzacji gdzie

czyszczenie parownika croma

wurth croma klimatyzacjasmrod z klimatyzacji cromazawor rozprezny croma gdzie jestosuszacz klimatyzacji zapachsamodzielne wyczyszczenie parownika punto 2jak podlaczyc klime cromaodprowadzenie skroplin z klimy cromaczyszczenie klimy cromafiat croma gdzie jest parownikodgrzybianie klimatyzacji fiat croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl