ciekawa propozycja, montaz nieskomplikowany dla osob, ktore maja zasilanie w mejscu parkowania.
ciekawa propozycja, montaz nieskomplikowany dla osob, ktore maja zasilanie w mejscu parkowania.
Niekoniecznie
U nas na osiedlu wszyscy mają garaże ale zagracone (kosiarki, rupiecie, rowery itp) i większość aut stoi na zewnątrz. Niektórzy ew mają same daszki (wiaty) W takich przypadkach ogrzewanie elektryczne jest ok. Można do tego dołączyć prosty programator czasowy do gniazdka i śmigać codziennie rano ciepłym autem.
Wiecie może czy Croma ma w bloku otwór do zamontowania samej grzałki (bez pompy)?
Panowie zaczyna sie off-topic robic. Przypominam ze, temat poswiecony jest dla nagrzewnicy PTC.
Pozdrawiam
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
A propos dodatkowej elektrycznej nagrzewnicy, w którą mogą być opcjonalnie wyposażone wszystkie wersje Multijet z klimatyzacją automatyczną to u mnie chyba jej nie ma choć EPER online pokazuje
W zeszłym tygodniu niby ją włączyłem przy pomocy MESa ale zupełnie nie czuję, żeby cokolwiek miało się szybciej nagrzewać.
Poniżej cytat po angielsku z programu ELEARN o tym urządzeniu:
"The supplementary heater is an option on all Multijet versions with an automatic climate control system.
This device is fitted in the coolant circuit between the engine and the heat exchanger. It partly preheats the passenger compartment and engine coolant, reduces the engine warm-up time and removes ice and condensation from the windows more rapidly.
In particular, the system initially heates the coolant and then, when the engine reaches normal service temperature, it is carried into the vehicle passenger compartment.
The additional is turned on by the climate control system, when the user sets the climate control system to high temperatures (heating mode) and engine temperature is low."
Witaj w klubie.... EPER nie zawsze jest wyrocznią - też się nad tym zastanawiałem i w końcu podjechałem do ASO aby sprawdzili i ewentualnie włączyli. Efekt: "Panie, tu nie ma czegoś takiego i nigdy nie było a to, że ma pan automatyczną klimatyzację to o niczym nie świadczy. To taki "ITALIAN STYLE"".
Kluczowa jest informacja, że jest to wyposażenie opcjonalne
BTW EPER, przynajmniej ten online, dostępny tutaj na stronie, to niekoniecznie pokazuje wyposażenie/konfigurację dla danego numeru VIN. Na przykładzie mojego auta pokazuje informację o skrzyni automatycznej (taka jest) jak i ręcznej.
Fajnie byłoby móc sprawdzić fizycznie gdzie toto jest, jeśli chodzi np. o Fiata Bravo to widziałem gdzieś instrukcję montażu tegoż urządzenia gdzieś w okolicach podradiowych zaraz za konsolą (ma to chyba ze 3 wtyczki). Czy ktoś w takim razie wie gdzie to mogłoby w naszych cromkach być?
Znalazłem: dot. montażu w bravo AutoKącik.PL: Porady techniczne i wszystkie przydatne rzeczy.
Elearn twierdzi, że: "This device is fitted in the coolant circuit between the engine and the heat exchanger" czyli trzeba szukać gdzieś na wężach od płynu chłodzącego, między silnikiem a nagrzewnicą (heat exchanger to nagrzewnica?).
FIAT ePER
to chyba wyjaśni i zamknie temat.
Wiele osób mago w ePer jak szuka po Vin swojego auta, ja też. Problem w tym ze nikt nie umie podgrzewnicy na aucie znaleźć, ja za kazdym razem jak coś naprawiam rozgladam sie i jej szukam
Pozdrawiam
Z tego co ja się orientowałem to Croma nie miała PTC. Było w Stilo. W Cromie był piecyk Z Ebera zazwyczaj jako dogrzewacz czyli uruchamiał się automatycznie przez panel klimatyzacji. Montowałem kiedyś taki wynalazek w Stilo w wersji pełnej czyli można było programować czas włączenia. Teraz czas na Crome.
witam
nabylem ostatnio Crome i chcialbym sie dowiedziec czy komus udalo sie zlokalizowac ta nagrzewnice?
Z tego wynika że silnik fiatowski 2,4 ma 4 takie dekle przeciwmrozowe. Ciekawe czy są też w wersji 1,9JTDM i czy istnieje techniczna możliwość montażu tam grzałki elektrycznej. Do silników VW 1,9 TDI są w sprzedaży takie grzałki o mocy ok 300-500W więc na pewno tam to wchodzi. Z tego co pamiętam lepszy wariant jest z grzałką bezpośrednio w bloku. Podobno w niektórych silnikach termostat blokował przepływ ciepłej wody w wariancie z grzałką na wężu. Trzeba by to sprawdzić na żywo. Widział ktoś kiedyś grzałkę elektryczną przy silniku fiatowskim?
A tak nawiązując do tego zdjęcia bloku silnika 2,4, mam pytanie do specjalistów: jak wygląda w tym silniku wał korbowy? Czy wykorbienia są w jednej płaszczyźnie jak w silniku 4-ro cylindrowym? Widok różnej pozycji tłoków wskazuje że jest chyba inaczej
Z tego epera wynika ze ta dodatkowa nagrzewnica to typowy piecyk na olej napędowy z pompką i sterowaniem (nazywany przez wielu Webasto od nazwy jednego z producentów). Przypuszczenie że jest to urządzenie fizycznie zamontowane w aucie (ale jest wyłączone i trzeba aktywować) jest nierealne. Większość Crom pochodzi z Włoch i tam na pewno nikt tego nie montował jako wyposażenie dodatkowe bo kraj jest ciepły Jest niewielkie prawdopodobieństwo że ktoś może mieć Webasto ale np w Cromie z Niemiec (ale wtedy jest w kabinie zamontowany sterownik co łatwo zauważyć).
Czy były by jakieś grzałki dogrzewające same powietrze do kabiny - nie wiem (ale chyba łatwo by to było widać gdzieś w kanale za wentylatorem) Alternator w Cromie do mocnych nie należy. Taka grzałka musiała by mieć min ze 300-500W co przy napięciu 12W daje 25-40 A dodatkowego obciążenia. Nie wiem czy alternator by wydolił?
Choć prawdę mówiąc dziś rano było zimno i po ok 2,5 km poczułem ciepły powiew z nadmuchu. W octavii TDI ten dystans to ok 5 km. Może fiatowski silnik ma taką konstrukcję że szybciej się nagrzewa. Tak było w starym silniku 1,7D z Nissana Sunny. Może stąd to wrażenie o ukrytej tajnej grzałce w Cromie
Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 29-09-2015 o 20:43