Mam crome 2007 i mniejsze heble, ojciec croma 2006 i wieksze heble.. Jechalem obydwoma. Roznica kolosalna! Jedyna rzecz jakiej zazdroszcze ojcu..
Mam crome 2007 i mniejsze heble, ojciec croma 2006 i wieksze heble.. Jechalem obydwoma. Roznica kolosalna! Jedyna rzecz jakiej zazdroszcze ojcu..
Inna kwestia ze u mnie juz pierwszej swiezosci nie ma.. Musze depnac, tam gdzie u ojca uzyskam ten efekt bez wysilku
Witam wszystkich, mam prośbę. Potrzebuje pomocy w wyborze klocków i tarcz do Cromy mojej matuli. Tak patrze na oferty sklepów i widzę tylko klocki firm Kamoka, Kager, Raicam a wiec dla mnie kompletnie nieznane marki - czarna magia - czy moglibyście mi pomóc coś wybrać: Klocki hamulcowe - Fiat CROMA (154) (1985.12 - 1996.12) 2500 D 75KM | Sklep iParts? Byłbym również wdzięczny za pomoc w doborze tarcz do tych klocków.
Ja tam w iParts, pod tym linkiem, który wkleiłeś, widzę też innych producentów, również renomowanych jak ATE, TRW, itd. To samo jest z tarczami. Po lewej możesz filtrować np. po producencie (pamiętaj, żeby kliknąć Pokaż po wyborze).
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
BTW ja osobiście prawdopodobnie będę przy najbliższej wymianie brał komplet TRW, uważam produkty tej firmy za bardzo dobre (do ATE się zraziłem).
Cóż, kwestię klocków i tarcz przerabiałem już kilkanaście razy - prawie zawsze dominowały opinie , że najlepsze to TRW, ATE, Brembo, Ferodo, etc... Częściowo się z tym zgadzam (sam kupowałem "te droższe" po opiniach z netu) ale..... Ostatnimi czasy, podczas wymiany opon mechanik stwierdził, że mam całkowicie wytarty wewnętrzny klocek i wyżłobioną od wewnątrz tarczę (zaznaczam, że nie odczuwałem jakiegokolwiek dyskomfortu hamowania a dużo jeżdżę autem). Postanowiłem więc wymienić komplet "na cito" bo auto stało na podnośniku. Szukając nerwowo jakichś "dobrych" marek usłyszałem od mechanika, że poleca...... komplet z firmy A.B.S. - dostępny od ręki. Jako, że to była sobota, po południu, więc ostatecznie zgodziłem się na wymianę, po cichu myśląc, że niedługo zmienię je na "polecane markowe". Los spłatał mi jednak figla (permanentne rozjazdy i brak czasu) i od tamtej wymiany przejechałem już na komplecie ponad 3 kkm, efekt: hamowanie bardzo dobre, żadnych pisków czy problemów (poza koniecznością odgięcia blaszek w klockach bo po montażu zaczęły stukać - teraz jest OK). Cena też była przystępna - ~ 300 zł kpl z klockami. Klocki trochę twardsze niż np Ferodo ale hamowanie jest bez zarzutu. Czasami tańsze nie oznacza z automatu gorsze.
Obecnie przymierzam się do wymiany kompletu na tył (jedna tarcza skorodowała przy brzegu (ok. 7 mm promienia) i klocek piszczy - sam komplet ma już prawie 100 kkm i jest już "cienki" więc pora na zmianę) i także kupiłem komplet z firmy A.B.S. - 250 zł/kpl z klockami. Jak założę i przetestuje to dam znać.
PZDR
Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 23-01-2015 o 15:47
Przyklad tańszego zamiennika ale jakosciowo dobrego- firma SAMKO
takie zalozylem do mojej cromuli i hamulce zyleta cena to ok. 120zl / szt.
klocki wybralem Ate
20140905_164140[1].jpg
20140905_164134[1].jpg
20140905_171011[1].jpg
20140905_172005[1].jpg
Witam
problem rozwiązany przetarty czujnik od klocków przy samej wtyczce DSC00375.JPGDSC00376.JPG
No i przetestowałem
Po przejechaniu około 8 kkm zaczęło się bicie podczas hamowanie. Przy większych prędkościach prawie wyrywa kierownicę! Jutro jadę do mechanika aby sprawdził stan tarcz, jednak na moje oko mocno się pokrzywiły. W zimie nie było problemu i teraz, przy niższych temperaturach też jest OK. Wystarczy jednak temp powyżej 28 stopni Celsjusza i kawałek drogi szybkiego ruchu aby poczuć wibracje i dudnienie podczas hamowania. Początkowo myślałem, że to sławne półosie ale problem występuje TYLKO podczas hamowania (koła kilkukrotnie wyważałem aby mieć pewność).
BTW: czy podejdzie do "cromki" zestaw z Vectry C ???
Podwozie jest prawie identyczne a oryginalny zestaw tarcz 285mm i klocków z Opla można kupić w dobrej cenie..
Ja w swojej zamontowałem tarcze tunning 5 firmy rotinger + oryginalne klocki (można już wyrwać w ASO za 270 brutto) i muszę powiedzieć, że hamulec brzytwa
tuning-tarczy-hamulcowej_2130.jpg
Popatrz na moje wcześniejsze posty - u mnie hamulec też był jak "brzytwa". Niestety, do czasu... Może trzeba było kupić wypróbowany zestaw BREMBO + FERODO PREMIER???
Zastanawiam się też czy do zwichrowania tarcz nie doszło przez tą cholerną pompę hamulcową - na badaniu technicznym wyszło, że lewy przód słabo hamuje przy lekkim naciśnięciu na hamulec....
Eeech, powoli zaczyna mnie męczyć to "bydlę"...
Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 14-07-2015 o 22:17
Odkopuje temat.
Skończyły mi się klocki z przodu, tarcze też do wymiany - rant ok 1.3mm na stronę. Jedna rzecz mnie zaskoczyła, klocek wewnętrzny starty praktycznie do zera, zewnętrzny jeszcze z 5-6mm okładziny. Z czego to wynika?
Zapieczone prowadnice zacisków
Teraz z braku czasu dałem do wymiany w warsztacie i jak widać...
Jeszcze jedno, zmierzyłem tarczę i mają ranty po około 1.3mm na stronę. Norma chyba jest min 22mm a nowe 25mm. Koniecznie już zmieniać z tarczami?
Wysłane z G2
Ranty można przetoczyć i wyrównać całą tarczę, rant zbyt duży uszkodzi czójnik.